2021. április 27., kedd

További anyagi jellegű előkészületek

Vasárnap késő este megvettem a repülőjegyet Eindhovenbe, úgyhogy ennyivel is közelebb vagyok az új életemhez. WizzAir-rel utazok, kb. 25.000 forint most a repülőjegy. Egy 20 kg-os bőröndöt vettem a jegy mellé, az 8.500 forint volt. A ruhák és a könyvek egy része jön velem. De már nagyon azzal kalkulálok, hogy mi minden jön még, ha megtalálom a helyemet. Amik meg nem kellennek, azok ki lesznek dobva. Ezt is fogom válogatni az elkövetkező egy hónapban.

Illetve ma érkezett meg az eMag-os rendelés, méghozzá egy laptop. Régóta nincs már nekem, eddig asztali PC-ről működtem. Azt még éppen el lehetett szállítani Pestre, ha oda költöztem, de Hollandiába már nem lehet elvinni, így vettünk egy laptopot. Én beértem volna egy használttal, mert úgy voltam vele, hogy csak az első időkre kell, aztán ha majd lesz saját keresetem, majd veszek egy jót Hollandiában. De végül egy újat vettem, egészen pontosan HP 15s-eq1000nh laptopot. Személyes megítélésem szerint, ez a laptop a belépő kategóriának felső részébe tartozik. Online jelenlétre, tanulásra, munkára, zenére, videóra kell, arra szerintem sokáig megmarad. Játszani a mai napig nem játszok PC-n, nagyon továbbra sincs igényem rá. Streamelni sem a közeljövőben fogok, úgyhogy egy darabig ez megfelelő lesz.

Eleinte örültem annak, hogy FreeDOS van a gépen, mert egyrészt azt gondoltam, hogy ha a Windows nincs az árban, akkor a többi komponens jobb lehet a gépben. Másrészt meg úgy voltam vele, hogy ha én teszek rá Windowst, az biztos, hogy az enyém lesz az én Microsoft profilommal és nem lesz tele mindenféle szponzor-alkalmazásokkal. Meg is csináltam az ISO-t a Pen Drive-ra, de sehogy nem tudtam az új gépen előhívni a BIOS-t. Arról nagyjából tudok, hogy ezt meg akarják szüntetni és mivel nem is láttam bekapcsoláskor a lehetőségek között, ezért komolyan gondolkodtam, hogy hogyan bootoljak USB-ről. Úgy tudom, hogy a FreeDOS nem támogatja az USB sticket, így ott hiába nézelődtem vagy kerestem valami parancsot, amivel előhozom, nem jártam sikerrel. Sokat nézelődtem, hogy mit tehetnék, de sehol egy értelmes tanácsot nem találtam, mert azok mind régiek, ez meg új dolog. Természetesen ismerem a bekapcsoláskor az F2, F10, F12 gombok nyomkodását, de egyik sem jött be. Már kezdett annyira dühíteni a dolog, hogy úgy voltam vele, hogy visszaküldöm az eMag-hoz, mire megtaláltam egy YouTube-videóban a megoldást, ahol tipikusan ezekre az újfajta HP laptopokra mutatta, hogy kell előhozni a BIOS-t. Nem is F gombot kell nyomni, hanem az ESC-et. Itt tudtam beállítani, hogy az Pen Drive-ról bootoljon.

A probléma itt sem lett teljesen megoldva, mert a termékkulcs, amit vettem a Windows 10-hez, az a Pro változathoz volt, én meg a Home-ot tettem fel. Azt gondoltam, hogy mindegy, hogy melyiket telepítem, a termékkulcs, úgyis módosítani fogja a Windows verzióját. De nem úgy van az... Írtam E-mail attól, akitől vettem a termékkulcsot, azt válaszolta, hogy ez olyan kulcs, ami nem változtatja meg a Windows verzióját. Hát gyönyörű. Először megpróbáltam azt, hogy úgy telepítem újra, hogy meghagyom a beállításokat, de úgy meg nem lehet verziót változtatni. Ha törlök mindent, akkor sem, így nem volt mit tenni, újra meg kellett csinálni az ISO-t a Pen Drive-ban (időközben töröltem). Na itt tudtam olyat csinálni, hogy ha megadom a termékkulcsot, akkor egyből a megfelelő Windows-t teszi fel. És végre rendben lett.

De igen... Többek között ezért hagytam ott az informatikusi szakmát, mert mindig is gyűlöltem, hogy hosszú órákba telik egy probléma megoldódása. Ahhoz meg drága az én időm, hogy egy ilyenen órákig üljek. Közben idegeskedjek, hogy vajon megtalálom-e a megoldást a problémára, ha nem működik, kereshetek újat. Ez nagyon nem az én asztalom.

Úgyhogy órák után lett a laptop használható állapotban. Egyébként amikor csináltam a ISO-t, már nem is magyarul csináltam, hanem hollandul. Így ez a Windows már teljesen holland. Sőt, meglepett, hogy most már két nyelven is lehet használni a billentyűzetet. Természetesen a holland mellett magyarra van állítva, mert hát a billentyűzet kiosztása is magyar, másrészt arra azért még egy jódarabig szükség lesz.

Úgyhogy alakulnak a dolgok anyagi szempontból. De érzelmileg is van teendő, mert azon még dolgoznom kell magamban, hogy elfogadjam, hogy eddig nem voltak komoly sikerek az életemben. És bár lehetőségek voltak, de most van életemben az első olyan, amikor azt érzem, hogy komoly esély van arra, hogy végre elinduljak azon az úton, hogy végre úgy éljem az életemet, ahogy ideálisnak gondolom. Aki én vagyok. Fontosnak tartom feltárni a sikertelenség okait, feldolgozni, elfogadni, mert így tudok teljes erővel a jövőre koncentrálni. Annyira mindig érdemes visszamenni a múltban, hogy tanuljunk a hibáinkból, hogy azokat ha egy mód van rá, soha ne kövessük el. Van erre is még egy hónap.

Ez egyébként úgy jutott az eszembe, hogy hallgattam egy podcastot Gundel Takács Gáborral, ahol többek között arról beszélt, hogy életének harmadik nagy szakaszába érkezik. Elgondolkodtam azon, hogy én vajon hány szakaszra oszthatnám az életemet? Nagyobb vízválasztók konkrétan nem voltak, de több kisebb szakaszra tudtam osztani, amikor olyan dolgok történtek velem az életem során, amik okoztak annyi változást, hogy utána sok minden nem volt ugyanaz. Vannak pozitív, negatív események, de ezek összegűjtése is segített abban, hogy szembenézzek a múltammal. Nem hiába Gundel Takács Gábor az általam egyik legpozitívabbnak tartott médiaszemélyiség. Nagyon értékes gondolatai, szemlélete van, amivel inspirál.

Nincsenek megjegyzések: