2010. szeptember 3., péntek

SACD lejátszó a láthatáron

Úgy tűnik, hamarabb tudok venni ilyen szerkezetet, mint gondoltam. ^^ Ugyanis a Vaterán van egy DVD lejátszó, ami SACD-t is lejátszik, és csak 9.000 forint. Szerintem nagyon megéri, még ebben a hónapban lecsapok rá.

De az biztos, hogy ritkábban fogok tudni CD-t rendelni Japánból (nem mintha eddig is napi szinten tettem volna ezt), mivel nemcsak hogy gyengült a Forint, de a Japán Jen ezzel szemben erősödött az elmúlt időkben. Ezt abban vettem észre, hogy tavaly május végén tettem szert Okui Masami: Akasha CD-jére, mely mivel Limited Edition volt, ezért 3.990 jen volt, és még rájött a postaköltség, ami 750 yen, így nekem forintban kb. 9125 forint volt a CD. No most a CDJapannél minden CD-t ÁFA-mentes áron lehet megvenni, így ez a lemez "csak" 3.800 jen volt (ebből ki lehet számolni, hogy Japánban 5% az ÁFA). Ugorjunk 14-15 hónapot, ugye most augusztusban vettem meg Suara: Yumeji SACD-t. Ez 3.200 jen (ÁFA nélkül 3.048 jen). A pk. maradt 750 jen, tehát japán jenben olcsóbb volt, mint maga az Akasha CD, mégis majdnem 9.500 forintot kellett kiadnom érte. Most aki esetleg a fejéhez kap, hogy minek kiadni a pénzt, amikor le lehet tölteni, megírok valamit, amit szerintem kevesen fognak érteni. Nálam ez a CD már elért egy olyan magas szintet eszmei értékben, ami már-már a felbecsülhetetlen kategóriát jelenti. És úgy gondoltam, hogy Tescós munka után a megélhetés mellett nekem EZ JÁR! Még nem tudom lejátszani, de már az a gondolat is hihetetlen boldoggá tesz, hogy megvan eredetiben. És még ha le fogom tudni játszani. Mondjuk az szinte biztos, hogy ha tényleg élvezni akarom az SACD hangzást, akkor dukálni kéne egy jobb hangfalnak is, de az már tényleg várhat. Különben, ha valaki szeretné, bescanneltem a borítót, itt letöltheti.

Nincsenek megjegyzések: