2012. december 6., csütörtök

Okui Masami: DEVOTION fansub és Walt Disney Top 10

Ez egy kiegészítő-post a tegnapi naphoz.

Csináltam kfn-t a számomra legjobb Okui Masami dalból, és úgy voltam vele, hogy akkor használjuk ki a  Karafun Studio lehetőségeit, és csináljunk belőle AVI-t. Konvertálom, és látom, hogy a végső fájl 9,37 GByte lett. O_O Na, az szép. Gondoltam, hogy valahol a video tömörítésnél van a kutya elásva, mert alapból nem tömörít. Megnéztem a beállításokban, és több tömörítési lehetőség van, de én ezek közül egyiket sem ismerem... Random rámegyek az egyikre, elkezdi konvertálni, ezt még lassabban csinálja. Megállítom. Megpróbálok valami video convertert leszedni, majd amikor beállítom rajta a dolgokat, és mentenék, akkor látom, hogy van egy másik ugyanolyan videó, de az 95 MByte. :D Először azt hittem, hogy készen van, de amikor "beletekerek", akkor látom, hogy egy idő után áll az egész, és azért 7:15, mert látja a teljes zenét.  Végül amellett döntöttem, hogy ráteszem Windows Movie Maker-re, és átkonvertálom valami Youtube-kompatíbilis formátumra, mert most csak oda akartam feltenni, ahogy azt el is cselekedtem tegnap:

http://www.youtube.com/watch?v=snL37FJiR8g

Két éve első helyre tettem ezt a számot, és ez most sem változott, sőt életem egyik legjobb dala. Nagyon ritka az ennyire hiteles érzelemmel előadott dal, ami betölti a teret, szívhez szól, megállít, és gondolkodásra késztet.

Régóta érlelődik bennem a gondolat, hogy ha már az utóbbi időkben ennyi Walt Disney rajzfilmet néztem meg, hogy csinálhatnék egy Top 10-es listát, de mivel a főbb klasszikusokat most néztem meg, ezért most láttam elérkezettnek rá az időt. Bár akkor inkább tegnap kellett volna elkezdeni, vagy akkor érni az első helyre, ugyanis Walt Disney december 5-én született. Na de, megpróbálok valami értelmeseket összeírni holnaptól minden nap egy-egy helyezettről. Felvezetésnek ennyi, most két olyan klasszikusról írnék röviden, melyek éppen, hogy nem kerültek be a Top 10-be:

11. A Szépség és a Szörnyeteg

Sokáig nem foglalkoztam ezzel a rajzfilmmel, annak idején nem nagyon volt lehetőségem megnézni, meg annyira nem is keltette fel az érdeklődésemet. De utólag láttam hogy nagy hiba. Kellemes alaptörténet, az eleje kicsit tükröt tart a mai társadalom elé, hiszen aki okos, szeret olvasni, azt le szokták nézni, nehogy már bárki szembesítse a saját butaságával. Bár így is a város legmenőbb pasija pályázik rá, de Belle rá se hederít. Majd amikor Belle apja az erdőbe indul, eltéved, farkasok üldözik, és egyszer csak a szörnyeteg kastélyába kerül. A szörnyeteg, mivel senkit nem fogad, ezért börtönbe záratja Maurice-t. Amikor Belle értesül erről, elindul, hogy megmentse apját. A szörnyeteg csak egy feltétellel engedi el, ha Belle mellette marad végig, és még a kastélyból szabadulhat. A kastély elátkozott, ugyanis mindenki át van változtatva. A szörnyeteg valójában egy öntelt, pökhendi királyfi, aki emiatt szörnyeteggé lett változtatva, és el kell érje, hogy viszont szeresse egy lány, amíg el nem hervad a rózsa, különben örökké szörnyeteg marad. A többi lakó pedig tárggyá lett változtatva. Ők a szörnyeteggel szemben elég jól viselik az új "formájukat", sőt még ők segítenek Belle-nek, hogy könnyebben viselje a szörnyeteg igencsak nehéz jellemét. A kastélyban végig nagyon kellemes légkör jár át, és a történet menete is az utolsó pillanatig érdekfeszítő, a szereplők is szerethetők. Én úgy vagyok vele, hogy nagyon sokat számít az, hogy tudjunk azonosulni a szereplővel, így át tudjuk érezni, ami vele történik, ahogy ő megéli, ez nagyban hozzájárul ahhoz, hogy élvezzük a filmet, animációt.

12. Eszeveszett Birodalom

Az egész rajzfilm konkrétan eszeveszett poén. Dél-Amerikában él minden idők leglazább királya, akinek ha úgy támad kedve, saját nyaralót épít. Hogy épp annak a háza is ott van, akivel meg akarja építtetni? Mit számít... lebontjuk a házat! Bárki, aki ellenkezik vele, azt egyszerűen csak kidobja a palotából, alkalmazottjait kirúgja. Hasonlóképp bánt el Kronkkal is, aki Yzmával együtt bosszút áll: Megölik Kuzcót. Egyébként szerintem Kuszkónak nevezni sokkal viccesebb. Lemennek a laboratóriumba, összekotyvasztják a mérget, és búcsúvacsora címén meghívják magukhoz, és az üdvözlő italba öntik a mérget. Kuzco nem hal meg, csak lámává változik, de sokáig azt hiszik, hogy halott. Ebből származik a poén egy része, amikor eljátszák a temetését, de amikor megtudják, hogy mégsem halott, útjára indulnak, hogy megöljék, akkor kezdődik az igazi poén. Amikor az erdőben egy seregnyi rovar elől menekülnek, vagy az éttermes jelenet... Nem lehet kibírni nevetés nélkül. Nekem még mindig az a jelenet a kedvencem, ahogy Kronk és Yzma probálnak lejutni a laboratóriumba:

  • Kronk: Húzd meg azt a kart.
  • *meghúzza*
  • Kronk: DE NEM AZT A KAAAART!!!

És ahogy lezuhan... A magyar szinkront dicséri ez a jelenet, állítom, hogy az egyik legjobb a magyar. Szerencsére a Disney-k esetében a mai napig jellemző a színvonalas magyar szinkron, ezek nagyban megnövelik az élvezeti faktort. Tehát magasan ajánlott mindkét mű.

Nincsenek megjegyzések: