2012. december 23., vasárnap

Angliaban – 2. nap

Meg mindig keresem a megoldast a Windows problemara, valoszinuleg a merevlemez halt meg, de ennek meg utanajarok.

Addig a noverem laptopjat hasznalom, nekik ugyis 2 van, az egyiket megkaptam hasznalatra, amig itt vagyok. Mondjuk, annyira nem kell a gep, mintha otthon lennek, mert szinte egesz nap megyunk valamerre. Mielott elmentunk, egy kicsit jatszottam 3DS-en. Latom, a noverem fia, Dominik nagyon rakapott a Nintendora az elmult 1 evben. Egyebkent is van tobb jateka, de szereti a Mario jatekokat is. Nem hiaba az unokaocsem. ;) Probalgatta a Mario Kart 7-et, de nem nagyon ment neki. El is gondolkodtam, hogy mi az, ami nincs meg egy 4 eves kisgyerekben, ami miatt nem erzekeli, hogy kell egy kanyart bevenni. Ugyanis nagyon balra forditja az analog kart, akkor kimegy a palyarol, majd jobbra, hogy visszamenjen, de akkor meg a masik oldalon megy ki. De szerintem menni fog neki, ha sokan gyakorol, amire lesz is alkalma, mert tudom mar, hogy Mario Kart Wii-t kap karacsonyra.

Ma Birkenhead-ben voltunk, meg a hianyzo karacsonyi ajandekokat megvenni. Az egyik ilyen mindenes boltban voltunk, ahol mindenfele ruhak, jatekok, egyeb haztartasi cikkek vannak legalabb 50% kedvezmennyel. Itt vettunk egy par jatekot, es ruhat. Amig en kulon szetneztem, egy nagyon erdekes dolgot talaltam: Stahl Judit serpenyo. O_O Es magyarul is rajta vannak a dolgok. Ha jol emlekszem £16 volt.

Ezutan egy kavezoba mentunk, ahol kb. £2.50/£3 egy kave legalabb. En egy ilyen feher csokis valamit kertem, azt hittem, hogy edes, mint a forro csoki, de kellett bele cukor. Igy meg lehetett inni. Ezutan beneztuk a cex-be, itt vannak hasznalt jatekok jo aron, meg is vettem magamnak DS-re a Big Brain Academy jatekot £3.50-ert. Mar regota szemeztem vele, kiprobaltam a demojat, es tetszett, hogy tobb modon meri fel az agy kapacitasat. A jatekrol majd kesobb. Dominik is kapott egy Wii jatekot, a Kung Fu Pandat. Pont az a jatek, ami az o korosztalyat szorakoztatja. Tobb ilyenje is van, peldaul Ben 10, Peppa Pig jatekok. Egyebkent annyira rossz, hogy az ujabb film-rajzfilm adaptaciok mar tenyleg csak a gyerekeket szorakoztatja, hiszen pont azert kaptam ra a Disney rajzfilmekre, mert milyen jok a Disney SNES jatekok, es a ketto nagyon jol kiegeszitettek egymast. A Kung Fu Panda is nagyon jo filmben, de kiprobaltam a jatekot itthon, mar az elso percektol tudtam, hogy ez nem nekem valo. Visszaterve a boltra, ha mar Disney, lehet nehany Disney DVD-t hasznaltan kapni, annyira nem olcson, de ahogy nezegettem a boritot, haragszom az InterCom-ra. Bar a borito teljesen rendben van, de itt van kulon Disney DVD tok, ami egeszen jo, es nem nem utolso sorban egyedive tenne a magyar Disney gyujtemenyt. A diszdobozos Aladdin peldaul nagyon szexi. Es: Itt talaltam meg minden idok legolcsobb jatekat, amit valaha lattam, egy PC jatek £0.10 volt. :D Elotte egy PS2 sport jatekot talaltam £0.25-ert, arra gondoltam, hogy legolcsobb, aztan meglattam ezt. Ezt mar csak nem ubereli egy jatek sem. :D

A vegen az Asdaba mentunk vasarolni, a karacsony elotti utolso bevasarlas urugyen. A bejarat elott egy fuvos kar jatszott karacsonyi dalokat nagyon szepen. :) Le is fenykepztem oket:

Az Asdaban az a hatalmas tomeg... Eleg szinte csak kiejteni a karacsony szot, es mar ugranak is. Es ahogy elneztem mindenkinek tele volt a kocsija, nehogy barmirol is le legyenek maradva... Nekunk epp csak nehany dolog hianyzott, azokat vettuk meg.

A kocsiba bepakoltunk, utana 13.00 fele jottunk haza. En itthon kiprobaltam a DS jatekot. Remelem, hogy nem csak ideig-oraig fog tetszeni, hanem akar honapokra is. Otfele modon lehet a programmal (azert megsem lehet jateknak nevezni) fejleszteni, tesztelni az agy kapacitasat:

  • Think - Gondolkodas. Logikai feladvanyokat kell megoldani, peldaul a merlegen melyik a nehezebb, vagy egy 3x3-as negyzetben a kutyat elvezetni a csonthoz.
  • Memorize - Memoria. Ertelemszeru, karakterek vagy targyak hangjainak sorrendjet kell megjegyezni, vagy a megjeleno szamot kell szamologepen visszautni.
  • Analyze - Elemzes. Egy alakzat hianyzo vonalait kell osszeparositani, vagy a terben lathato kockakat kell osszeszamolni.
  • Compute - Szamolas. A ket negyzetben lathato penzosszeg kozul kell kivalasztani azt, amelyikben tobb van, vagy a felso kepernyon egy tagybol amennyi van, az also kepernyon levo targyakbol kell azt a kettot kivalasztani, melyekbol osszesen annyi van, mint a felsobol.
  • Identify - Felismeres. Arnyekolt alakzatot kell az also kepernyon levok kozul felismerni a jot, vagy egy nagyobb alakzat reszleteit lathatjuk alul, azok kozul kell  jokat kivalasztani.

Ezek alapjan lehet az agy kapacitasat teszteni, es az eredmenyt -  mint agyterfogat - sulyban adja meg. 700 gramm korul van annak az embernek az agya, aki nem fejleszti tudatosan, csak a mindennapos dolgokban hasznalja. Nekem eloszor 786 gramm jott ki osszesen. Volt olyan, ami jol ment, es volt, ami kevesbe. Egy otszogu sikidomban mutatja a reszletes eredmenyt, nem tudom, hogy van-e pontos neve, de minden csucsot annyira kozelitett meg kozeprol, amennyire eredmenyes volt. Ennek alapjan hataroztam meg nagyjabol szazalekban az eredmenyt magamnak:

  • Think: 55%
  • Memorize: 80%
  • Analyze: 30%
  • Compute: 55%
  • Identify: 40%

Ez a kozepmezony altalanos az embereknel, a memoriammal soha nem volt gond, az mindig is kimagaslo volt. Bizok abban, hogy tenyleg fejlodni fogok, ha sokat hasznalom a programot. :)

15 orara egy kozeli templomba mentunk, ahol egy 5-10 eves gyerekekbol allo csoport adta elo Jezus szuletesenek a tortenetet, magyaran betlehemeztek. Bar nem is ok jatszottak aktivan, hanem a ket "narrator", es az enekek, a gyerekek inkabb csak elmutogattak a jeleneteket beoltozve, de aranyosak voltak. :) Majd ezutan egy anyuka elhozta ket gyereket hozzank, es Dominikkal Kung Fu Pandaztak Wiin. Ok nagyon jol elvoltak a jatekkal.

En addig elsetaltam Lizcardba egy kicsit szetnezni. Max. negyed ora volt setaval, de mivel 16 orakor az uzletek joresze bezar, ezert inkabb csak mozgas kedveert mentem ki, bar nem is terveztem vasarolni. A GameStation meg epp nyitva volt, oda mentem be szetnezni, es meglepodtem. Brutalisan dragak a Nintendo 3DS jatekok eredeti arukon: £39.99. Es en meg azt hittem, hogy a letoltheto jatekok dragabbak, mint fizikai formajukban. Bar a letoltheto jatekokat ugyanannyiert adni, mint a kezbevehetoket meg akkor sem szep, hiszen itt nincsen szallitasi koltseg, nincs anyagkoltseg, es nincs koltsege annak, hogy kartyara teszik a jatekot. A Wii U jatekok is £49.99, ugyhogy az angol Nintendo dobott egy 10-est a jatekok arara. Ehhez kepest Magyarorszagon a 3DS jatekok tartjak magukat, a Wii U jatekok arai minimalisat emelkedtek. Adjunk egy jo pontot a Nintendo Magyarorszagnak, de csakis egy minimalisat, nehogy elbizzak magukat, mennyi mindent tesznek ertunk. ;)

Viszont, ha igy allunk, akkor nemigen fogok uj jatekot vasarolni, bar terveztem a New Super Mario Bros. 2-t, Epic Mickey 2-t, vagy a Paper Mario: Sticker Star jatekok kozul az egyiket megvenni, es bar az Epic Mickey 2 egy kicsit olcsobb, de ha ennyire dragak, akkor inkabb retrot veszek magamnak. Egyebkent is a terveim kozott volt, hogy veszek SNES, vagy GBA Disney jatekokat olcson. Aztan majd meglatjuk. Most egyebkent sem akartam annyira koltekezni, megvarom a karacsony utani learazast.

Nincsenek megjegyzések: