2023. január 31., kedd

Szoba egy studentenhuisban

Hollandiában a kollégium némileg mást jelent, mint Magyarországon. Itt ténylegesen “diákszálló” jelentéssel bír, ahol egyágyas szobák vannak. A szobák mellett egy nappali van, mely megtöbb esetben közösségi térként szolgál. Nemcsak együtt folytattunk ott közösségi életet, hanem az is megesett, hogy valaki áthívta a barátait és egy néhány órára lefoglalták egy délutánra, estére. Kétszer fordult elő az, hogy egy ilyen összejövetel túl sokáig tartott, melynek én voltam a kárvallottja, mivel az én szobám van a nappali mellett. Bár a falak elég jól vannak szigetelve, néhány hang azért áthallatszott, ami miatt nem tudtam aludni, ezért megkértem a többieket, hogy éjfél után legyen csend. Ezt szerencsére tiszteletben tartották.

Egyébként meg egész jól néz ki a konyha is, a WC, fürdőszoba is. Több WC és fürdőszoba is van, így egyszer sem volt példa arra, hogy valakire várni kellett. Az én szobám egyébként elnyerte mindenki tetszését, aki bejött ide. Irigyek voltak arra, hogy mennyire újszerű, milyen jól be van bútorozva és mennyire nagy. Konkrétan az én szobám a legnagyobb. Szemmértékre kb. 17 m2. És azt kell mondjam, hogy elégedett vagyok vele. Jól érzem magam itt és tényleg jól néz ki.

Itt nekem minden megvolt, amire szükségem volt. A folyosóban nincs semmi különös, inkább a lépcsőházat mutatnám be jobban. A lépcsőház minden emeletének mind a négy oldalán van egy-egy ajtó, mely a folyosókhoz vezet. Ezekben változó mennyiségű szoba van, a szerencsésebbek 6-7 szobás folyosón laknak (mármint annak egy szobájában), én pont azon az oldalon voltam, ahol a legtöbb szoba (12) volt, így mi voltunk a legtöbben. Ennek fényében érdekes, hogy a folyosón relatíve csend van. Ritka volt a hangoskodás, azzal meg együtt lehet élni.

A lépcső mellett természetesen lift is van. Mert bár a lépcsőház öt emeletes, de a költözést jelentősen megkönnyíti egy felvonó. De én a testmozgás jegyében mindig lépcsőztem. 3. emeleten volt a szobám, igazán semmiség volt és úgy vagyok vele, hogy amíg van fizikai erőm, addig használjam is ki. A földszint a más padlózattal érdekes.

Kint a lépcsőház előtti tér is rendben van. Több nagyobb bicikitároló is van, illetve a szemétnek is bőven van hely. Nagyobb tér inkább a két épület között volt. Ezt most nem láttam használva, de állítólag nyáron sokat vannak kint a fiatalok és főleg sokáig, ami többek között a késői napnyugtának is köszönhető. Mert ha Hollandiában 22 órakor van napnyugta, akkor csak 23 órára sötétedik be teljesen.

Az ott a háttérben a nagyon magas épület szintén egy studentenhuis. Van itt Wageningenben több 10+ emeletes diákszálló is, mivel ennek a városnak is van egyeteme, melynek több campusa is van egymáshoz közel. Többször bicikliztem el mellette, konkrétan olyan, mint egy különálló falu. Van ott több bolt, étterem, külön busz is jár ott. És mivel nagyon kevesen vannak idevalósiak, el kell szállásolni a rengeteg diákot. De mint látható, ez meg is van. Ilyen az, amikor egy ország pénzt invesztál az oktatásba.

Nincsenek megjegyzések: