2023. január 26., csütörtök

Az első benyomások a Bakuten!! movie-ról

Végre elérhetővé vált a Bakuten!! movie! 7 hónapja várom, hogy láthassam, erre ma adódott lehetőség.

Meg is néztem és azt kell mondjam, hogy csodálatos volt! A 12 részes sorozat utáni történéseket meséli el, amikor az “Interhigh”-ra készülnek. Mivel egyelőre felirat nélkül érhető el, ezért nem értettem, hogy miért oszlott a csapat két részre. Amit kivettem a jelenetekből, az az, hogy tudásbéli különbség volt a fiúk között.

Egyébként hihetetlen jól egyensúlyozott a movie a vicces és a komoly jelenetek között. Egy párszor bizonyították, hogy tudnak lököttek is lenni, de a komoly jelenetek vetekedtek a Kaze ga Tsuyoku Fuiteiru nívójával, ami azért nagy szó. Nagyon jól átadta a movie, hogy miért is fontos nekik a sportgimnasztika és hogy egy csapatként teljesednek ki. Az érzelmeket is nagyon jól kifejezik, ahol tényleg sírt a karakter, ott el tudtam hinni, hogy neki az nagyon fontos. Az animék egyik nagy rákfenéje, hogy túl van dramatizálva érzelmileg és már azért válik hiteltelenné az egész. Itt annak ellenére, hogy több jelenetben többen is erősen érzelgősre veszik a figurát, de itt ezt egyáltalán nem találtam problémának.

Végig odavonzotta a figyelmemet a movie. A különböző kitérők, amikor a szereplők mindennapjain volt a fókusz, azok a jelenetek is nagyon jók voltak. Hatásosak, tetszettek. Mondjuk ehhez az is kell, hogy maguk a szereplők szimpatikusak legyenek. Érdekeljen, ami velük történik. Ebben is jó ez az anime, kifejezetten szerethetők a karakterek.

Így első körben ennyi, a vége nagyon szép volt, nagyon jó volt hallani az endinget (wacci: Bokura no Ippo), kiemelte az anime szépségét. Egyébként annyira furcsa nekem az OST-t hallani az animében, mert annyit hallgattam korábban, hogy már nem is az anime jut eszembe, ha hallom a dalokat, hanem az én mindennapi teendőim, vagy azok az érzések, amik a dalhoz kötnek, amit akkor hallottam. Emiatt is érzem magamhoz ennyire közel az animét, mert az OST már teljesen a mindennapjaim része lett. De az egész Movie nagyon tetszett, úgyhogy csak még jobban várom a Limited Edition Blu-ray példányomat. Már úton van. Ezzel a Movie-val a Bakuten!! beírta magát a Haikyuu!! és a Kaze ga Tsuyoku Fuiteiru mellé, mint legjobb sportanime. Ezzel meg is van a mesterhármas.


Nincsenek megjegyzések: