2023. január 26., csütörtök

Sikeres albérletkeresés

Néhány viszontagságos hét után sikerült Hollandiában albérletet találni. Alphen aan den Rijn-ben fogok lakni, onnan negyed óra lesz az út Leidenbe. Nagyon tetszik a hely, úgyhogy az előzetes várakozások mindenképp pozitívak.

Ugyanakkor csak megerősíteni tudom, hogy nagyon nehéz albérletet találni Hollandiában. Azért, mert néhány hét alatt sikerült, az nem azt jelenti, hogy sétagalopp volt. Rengeteg üzengetés, hiábavaló levelezgetés van a hátam mögött. Ráadásul hiába néztem az albérleteket, több akadályba is ütköztem:

  • Nem felelek meg a kritériumoknak. Elég csak arra gondolni, hogy nőt keresnek (mert az itt is jellemző), de az életkori korlát is akadályozó tényező.
  • Időszakosan adják ki a szobát. Több az olyan albérlet, amit csak max. 3 hónapra adnak ki, mert a tulaj, vagy aki abban a szobában lakik, elutazik hosszabb időre és arra az időre adja ki a szobát, amíg vissza nem tér.
  • Bulizós képek. Ez a legfurcsább, bár ha belegondolok, logikus. Leiden diákváros és sok kiadó szobát úgy hirdetnek meg, hogy Studentenhuis-ba keresnek lakót. Ezekben a hirdetésekben az a furcsa, hogy a képeken nem a szoba látszik, hanem a többi lakó, és hogy milyen közösségi élet megy náluk. Én meg, aki a csendet és nyugalmat preferálja, az nem fog ilyen helyre menni.

Úgyhogy nem könnyű. Ráadásul a vizsgákra is készülni kellett, beadandót kellett írni, ráadásul a hó közepén beteg is voltam (láz, fej- és torokfájás, fájt felkelni az ágyból), ez is hátráltatott. Meg az is gyakori, hogy üzenetekre csak napok múlva válaszolnak és akkor már csak azt kapom, hogy bocsi, már ki van adva.

Ez a túlkereslet generál egy olyan helyzetet, hogy a kiadót nem érdekli a bérlő helyzete. Aki kapja, marja. Ennek egyik legfájdalmasabb megélése akkor volt, amikor múlt szerdán elmentem Leidenbe megnézni egy kiadó szobát, de nem tudtam, mert kiderült, hogy két utca is van ugyanazzal a névvel… A Google Maps meg persze a rosszra irányított. Nem értem oda a megbeszélt időpontra, 9 órára, felhívtam az ingatlanost (mert közvetítő hirdette a szobát), aki már csak annyit tudott mondani, hogy már nincs ott az ingatlanos és nincs másik időpont. Sajnáljuk, de ez elúszott! Rendkívül csalódott voltam, de azt is tudtam, hogy hiába magyarázom neki, hogy én akkor feleslegesen utaztam, ez nekem pénzbe és fáradtságba került, nem fogja érdekelni. És megteheti, hogy ne érdekelje, mert pár percre rá megtalálja a potenciális bérlőt.

Igazából nem is azt tartom problémának, hogy nehéz Hollandiában albérletet találni, hanem hogy nincs egy olyan trükk, amivel gyorsabban, nagyobb eséllyel lehet szobát találni. Kérdeztem több embert is: magyart, aki Hollandiában él vagy élt, hollandokat, senki, semmi érdemlegeset nem tudott mondani. Én csak annyit csináltam, hogy a Kamernettől kértem E-mailt az aktuálisan Leidenben vagy Alphen aan den Rijn-ben kiadó lakásokról, szobákról. Ezeket mindig megnéztem és amelyik szimpatikus volt, annak írtam.

Így jött össze a mostani is. Egy férfi lakik egy kis lakásban (2 szobás) és a kisebbik szobába keresett bérlőt. Azonnal válaszolt Kamerneten, átirányított Messengerre, itt megbeszéltük az alapokat, majd tartott annyira szimpatikusnak, hogy aztán videochateltünk. Körbemutatta a lakást, tetszett, mondta, hogy én vagyok az első komoly jelentkező, ezért nekem fog először visszaszólni. Másnap, (kb. 2 órája) szólt, hogy nekem adná ki. Öröm és boldogság, végül jól sült el a történet, de én sem tudok semmi biztosat mondani. Ez teljesen véletlen jött össze. Semmilyen trükköt nem alkalmaztam. Csak azt, hogy kértem E-mailt és az abban segít, hogy elsők között jelentkezhessek, de mint látható, ez se tutibiztos módszer. Nincs ilyen. Kitartósan keresni, írni és bízni a jószerencsében. Ez a legtöbb, amit én is tudok mondani.

Nincsenek megjegyzések: