2011. december 14., szerda

Problémás Vaterás esetek

Sajnos most nem pozitív hangvételű írás következik, de hát az ember élete nemcsak móka és kacagás nem igaz? De én úgy reméltem, hogy továbbra is megúszom a problémákat a Vaterán, bár nem volt felhőtlen a közel 6 éves "karrierem" az aukciós portálon, de tény, hogy amilyen emberekről olvastam, szerencsésnek éreztem magam. Főleg a Gamer365-ös blogokban olvastam érdekes eseteket, és ezeket olvasva egyszerűen nem akartam elhinni, hogy létezik ilyen. Addig nem, amíg velem nem történik ilyen.

LGT: 424-es Mozdonyopera kazettát kerestem a vaterán, amikor találtam egyet 300 forintért. Megvan egyébként a kazetta, (és az albumot csak ajánlani tudom, mert több, mint fantasztikus) de elkopott a borítója, ezért akarok még egyet venni. Max. 500 forintra gondoltam. Megvettem. Én ott hibáztam, hogy nem tudtam azonnal rendezni, a pénzt csak 2-3 héttel később utaltam át. A probléma nem ezen robbant ki, hanem tévedésből 685 forint helyett (ennyi lenne pk-val együtt) 586 forintot utaltam át. Erre jött egy levél, hogy utaljam át a 100 forintot, mert addig nem köteles postázni, nem köteles addig elküldeni a kazettát. Mivel szorít az idő, jövő hétfőn megyek haza Békéscsabára, mert szerdán innen indulok Angliába, mert a nővéremnek onnan kell hűtött kaját vinnem. A lényeg, hogy ezért 100 forint helyett 200 forintot utaltam át, hogy elsőbbségivel küldje. Meg is írtam neki, és megkértem, hogy amint tudja, küldje el, mert elutazok. De tényleg, a lehető legudvariasabban. Erre jött a válasz, hogy azért, mert ő munkanélküli, neki nagyon is sok dolga van, és nem érdekli, hogy elutazok. "Sugárzott" az E-mailből az irigység, és az önsajnáltatás, amit rettenetesen gyűlölök. Ja, meg, hogy ők aznap nem ettek, ki tudja mikor lakoltatják ki őket, a karácsony náluk zsíros kenyér, és hogy még egy infarktust már nem élne túl. Én a végletekig próbáltam türelmes lenni hozzá, és megkértem, hogy ha nem akarja most elpostázni, akkor küldje el januárban. De akkor erre az volt a válasz, hogy jövőre biztos emelkedni fognak a posta díjai. Mondom jó, rendben van, akkor csak ajánlva küldje el, mivel +100 forintról van szó, ezért az biztosan fedezni fogja, hogy drágább lesz. De hogy szerinte nem biztos, mert ebben az országban már bármi megtörténhet. Na ez a másik, amit nagyon utálok. Mindenki hibás az ő nyomoráért, a társadalom, a kormány, a politika, de ő maga nem! De ez volt az, amire már begurultam, és megírtam neki, hogy nem szeretem, ha valaki sajnáltatja magát, hogy milyen rossz neki. Nekem is vannak problémáim, de nem sajnáltatom magam vele a fél világgal, hanem mindent megteszek annak érdekében, hogy a lehető legtöbbet hozzak ki magamból. Erre megint azzal jön, hogy akkor minek jövök a repüléssel, semmi köze nincs hozzá. Hiába írtam meg neki háromszor, hogy nem azért írom, hogy kérkedjek vele, hogy milyen jó nekem, hanem hogy hiába küldi meg a pénz megérkezésétől számított 2 munkanapon belül (ahogy ő akarja), nem tudom megkapni, mert nem leszek itt, hogy átvegyem, így csak visszamegy hozzá, és hogy még egyszer a postáért nem fogok fizetni, az tény! Ezt is megírtam neki, de annyit is ért... De miért van az, hogy hiába írom meg neki embernyelven, hogy mi a helyzet, ő csak a saját bajával jött? Egy jótanács: Az önsajnáltatást mindenki felejtse el! Az a gyengék hatástalan fegyvere! Nálam azzal nemhogy nem vívják ki a sajnálatukat, hanem pont, hogy ellenszenvesek lesznek a szememben!

De nem ez volt az egyetlen eset, amikor fejemet fogva próbáltam magamhoz térni az esettől. Most nyáron is volt egy rémes eset, de ekkor én voltam az eladó. A Super Mario World: Super Mario Advance 2 játék dobozát akartam eladni (mert kettő volt nekem belőle), de végül meghiúsult. Személyes találkozó lett volna az Örs Vezér Terén, a 85-ös busszal mentem el. A gond az volt, hogy később indultam el, a telefonomon meg nem volt pénz, így nem tudtam felhívni, de még visszahívós SMS-t sem tudtam küldeni, mert 20-as volt, én meg 30-as vagyok. De igyekeztem, és amikor megérkeztem az Örs Vezér Terére, akkor siettem, hogy odaérjek. Amikor odaértem, épp, hogy megtaláltam, de már ment a 81-es villamoshoz, és nem tudtam elérni. Amikor hazamentem, akkor megírtam neki mindent, bocsánatot kértem tőle, és mivel gondoltam, hogy nem akar személyes találkozót, ezért postát ajánlottam fel neki. Nem jött válasz. Egy hét múlva ráírok, hogy akkor mi legyen, erre a válasz: "Inkább add el másnak" Hogy milyen idegállapotba kerültem, azt szavakba nem tudom önteni. Udvarias voltam, bocsánatot kértem, és erre is csak ilyen választ kapok? De mindegy is, mert végül egy sokkal normálisabb vevőhöz került.

Meg egy harmadik egy eset, de ez már 4 éve történt, ezért nem is emlékszem erre tisztán. SNES egeret akartam venni, de valamiért húzódott-halasztódott az egész, aztán az eladónál ott szakadt el a cérna, amikor akkor pár nap múlva mentem Pestre, így személyes találkozót ajánlottam fel, erre jött a reakció, egy negatív értékelés. Csak lesek, hogy mi ez... Mivel igencsak inkorrektnek éreztem, és szerintem nem tett meg mindent a sikeres adásvétel érdekében, ezért negatívval viszonoztam, amire igencsak alpári módon válaszolt. Kiemelte a szóban engem "méltatva", hogy vásárLÓ, meg már nem emlékszem, hogy miket hordott össze. Aztán láttam, hogy nemcsak nekem volt problémám vele, az lett a vége, hogy tiltották az arcot az aukciós portálról.

Ennyi, nem remélem, ezentúl megúszom, de szerencsére jóval több a pozitív eset. Például egy személyes találkozó szintén az Örs Vezér Terén egy Super Mario Mushroom perselyt vettem át. Az eladó hölgy annyira kedves és aranyos volt, hogy most is elmosolyodok, amikor eszembe jut. :)

Nincsenek megjegyzések: