2011. december 21., szerda

Karácsony János albumok

A múlt hét elején sikerült beszereznem Karácsony János: Boldog Karácsony albumot kazettán. A Narrator Records honlapján lehet megrendelni, de csak kazettájuk van. De így megvan mind a három albuma CD-n és kazettán, sőt az időn túl album bakeliten is megvan, de az Békéscsabán van, ezért nincs a képen.

Érdekes, hogy az időn túl albumról csak 2009-ben tudtam, hogy egyáltalán van, de szerencsére nem volt nehéz vaterán beszerezni a kazettát, amin meglepődtem, mert régi kazetták nagyon ritkák. A lemezt is megvettem annak ellenére, hogy már nincs lemezjátszónk, a CD meg elég drága volt neten, de mivel sehol máshol nem találtam, ezért úgy döntöttem, hogy rááldozom a 3700 forintot, de szerintem egy Hungaroton kiadvány nem ér meg ennyit. Az első album, amit akkoriban megismertem, az a James. Én már nagyon régóta ismerem az LGT-t apámnak köszönhetően, még iskolás sem voltam, és nekem Karácsony János dalai tetszettek a legjobban, ezért, amikor 1996-ban megtudtam, hogy önálló albumot adott ki, nagyon örültem, hogy van egy album csak az ő dalaival. Nem tudtuk azonnal megvenni, kellett várni egy néhány hónapot, de nagyon megörültem anno a CD-nek. Érdekes belegondolni abba, hogy 1.850 forint volt, és mennyivel többet ért akkor ez az összeg, nehezére esett anyámnak megvenni. ^^' A kazettát csak jóval később szereztem be, olyan 2003 körül a piacon, olyan 2-300 forintért. A Boldog Karácsony albumról meg tudtam 2002-ben, amikor megjelent, de akkor már annyira másfele "terelődött" a zenei ízlésem, hogy örültem, hogy van, de annyira nem akartam megvenni se CD-n, se kazettán. A CD-t csak tavaly szereztem be, amikor az időn túl albumot vettem meg valamelyik webshoptól, talán a Musicland-től. Egyébként már 2009. decemberében kifizettem átutalással, annak tudatában, hogy nem tudják garantálni az első albumot, mert nagyon-nagyon ritka. Vártam, vártam, de nem jött. Már régen feladtam, amikor 2010. júniusában tök váratlanul becsenget a postás, hogy hozott CD-ket. Első pillanatokban el nem tudtam képzelni, hogy mi állhat benne, pár másodperc múlva leesett, a CD-k, amiket kifizettem. Nagyon megörültem neki.

És aki szeretné hozzám hasonlóan eredetiben tudni az albumait, az az alábbi linkeken szerezheti be:

Az időn túl album:
CDBT

Boldog Karácsony album:
CDBT
Narrator Records (csak kazetta)

Néztem több webshopot is, de sehol nem találtam, vaterán érdemes még nézelődni, oda szokták feltenni az időn túl lemezt, meg CD-t is látok 3600 forintért. A James albumot sajnos sehol nem láttam. Azt anno a PolyGram adta ki, mely ugye a Universal Music lett, és 2007-2008 sok régi kiadványukat kiadták újra Universal Archívum keretén belül. Megvettem a Zorán albumokat, amiket így kiadtak, hát, nem érdemel sok szót... Nagyon fapados kiadás. És reméltem, hogy a James albumot is kiadják még egyszer, de sehol nem találtam. Meg is néztem a kiadó honlapját, nem tartják számon az albumot. Úgyhogy erről sajnos ennyit. Pedig az is nagyon jó album. Ritkán adott ki albumot, de azok - talán nem is túlzás - 100%-osak!

Nincsenek megjegyzések: