2010. augusztus 14., szombat

Ami várható volt

Az bekövetkezett. Íme a hír, megszűnik az AnimeStars magazin. Mivel írtam bele egy pár cikket, és valamivel beljebb voltam az AS berkeiben, azt mondom, hogy ez várható volt. Hiába a Facebook meg Twitteres népszerűsítés (én egyik módszert sem szeretem), nem bírta tovább. Mondjuk ehhez nem kell annyira bennfentesnek lenni, hogy lássuk, hogy baj van, hisz a papír minősége folyamatosan adott le magából, meg én magam láttam, hogy nagyon arra mentek, hogy minimalizálják a költségeket. Nincsenek vállalkozói génjeim, csak elég sokat tanultam ilyesmiről, és az a véleményem, hogy nagyon rossz megoldás volt a költség-minimalizálás. Nem is ez volt a nagy baj, mi egy páran cikkírók tudtuk, hogy miért jobb a Mondo, mint az AnimeStars. Több kép, kevesebb szöveg tetszik jobban az olvasóknak ez egyértelműen látható, de ha belegondolunk, ez így logikus. Mert ha megnézünk egy oldalt, akkor a szemünkkel egyből a képeket keressük, hány helyen hallom, hogy először képeket néz, mielőtt egy anime után elkezd érdeklődni? A Mondóban jóval több kép volt, és valljuk be, akkor maga a cikk is jobban érdekel, ha látjuk a képekből, hogy ez jó anime lehet. Nagyon sok szöveget kellett írni az AnimeStarsba, ez volt a fő ok, amiért abbahagytam ott az írást. Mert nem tudtam kihozni az egy oldalra 5000 (később 6000) karaktert egy-egy seiyuu-ról, ugyanis én vittem a seiyuu-részleget az újságban az elején. A Mondóban (ha jól tudom) 3000 karakter kell egy oldalhoz ez lényegesen jobb arány. És igen, egy-egy kép sokkal beszédesebb. A legnagyobb baj az volt az AS berkein belül, hogy többen is hiába mondták a főszerkesztőnek, hogy ha több lenne a kép, akkor talán népszerűbb lenne az újság, de nem... A másik, amit többen gondnak neveztek meg cikkírók (ezt én is tapasztaltam egy kicsit) hogy a főszerkesztő jelleme sem volt határozott. Ha másképp állt volna dolgokhoz, sokkal előrébb lenne a magazin. Ez így igaz.

Szóval ebben az esetben nem feltétlen igaz az a mondás, hogy nagy hal megette a kicsit. Egyszerűen csak hibás döntések sorozatának végén vagyunk. Úgyhogy marad csak a Mondo magazin. Vajon ugyanez lesz a MAT-tal? Nem hiszem, mert ők azért még tényleg küzdenek, és remélhetőleg tartják magukat, bár ez a "pár hét alatt két con" állapot is tarthatatlan.

Nincsenek megjegyzések: