2010. augusztus 23., hétfő

Álmodozom – Míg a technika engedi...

Hát egyik szemem örül, a másik meg sír. Nagyon boldog vagyok, mert ma megkaptam a postástól Suara: Yumeji SACD-jét. ^^ Nagyon álmom vált valóra ezzel, már többször írtam arról, hogy mennyire szeretem ezt a CD-t. Csakhogy... Mivel SACD, nem tudom lejátszani semmivel! T_T Nem így kezdődött, mert azért utánaolvastam, hogy mi ez az SACD, és azt olvastam, hogy az SACD-k 90%-a hibrid, ami azt jelenti, hogy a hangminőség érezhetően nem jobb, de bármely CD lejátszó lejátsza. Hát úgy tűnik, hogy ez a CD a 10%-ba tartozik! T_T Van is a borítón egy információ, hogy mi ez az SACD, de igen szegényes a japán tudásom még azért... Ezért neten kerestem rá. Az angol wikipedia elég részletesen ír róla, de most nem volt idegem fordítani. Még egy magyar oldalt találtam, de elég furcsa a megfogalmazási stílusa, így épp csak átfutottam. Egyszer kíváncsiságból szétnéztem, hogy van-e külön SACD lejátszó. Elvileg van, de remélem csak poén az a 212.000 forint... Ha lesz még időm, ma elmegyek az Europarkba a Saturnba és ott rákérdezek, hogy mivel lehet lejátszani. A CDJapan a CD-ismertető oldalán is csak általánosságban ír az SACD-kről. Különben ahogy a CD borítón levő SACD adatokból kivettem, igencsak szép lenne, ha le tudnám játszani, mivel at átlagos 44 KHz helyett 100 KHz frekvenciájú a zene, és a hangereje 96 dB helyett 120. Szóval nem semmi. Remélem lesz lehetőségem meghallgatni eredetiben a CD-t is. ^^ Most az örömöm sokkal nagyobb, hogy megvan eredetiben, mint annak a bánata, hogy nem tudom lejátszani.

Nincsenek megjegyzések: