2010. július 8., csütörtök

Utazás Távol-Keletre

Tegnap ismét voltam Duongnál. Reggel igen korán ébredtem, ezért miután elkészülődtem, már negyed 8-kor elindultam. Különben is amióta nincs netem (most épp tudok fogni egy gyengét, itthon vagyok, remélem a blogpostot is meg tudom írni) azóta szinte vadászom a Metropol újságot. Szinte minden infót onnan szerzek. Nem is akarok semmilyen napilapot venni, szerintem a Metropol a legjobb sajtóorgánum. Nemcsak azért, mert ingyenes, hanem mert teljesen pártatlan politikailag. Még a 6. oldalon levő cikket szoktam olvasni, amit újságírók, (vagy az a villamosmérnök nő) szoktak írni, nagyon tetszenek az írásaik. Meg az olvasói leveleket szoktam olvasni, ott szoktak nagyon jó dolgok lenni, meg a rejtvény, illetve a Sudokut fejtem meg. Kb. 8.30 volt, mire megérkeztem a Határ útra, és mivel még korainak tartottam, hogy elmenjek hozzá, ezért az Europarkban töltöttem el egy kis időt.  Az InterSparban vettem egy kis reggelit, az egyik padon megettem, közben rejtvényt fejtettem, egy olyan 9.15-kor hívom fel, mondja, hogy mehetek hozzá. Úgyhogy felszálltam a 42-es villamosra, majd egy hosszú utcán végiggyalogolva jutottam el hozzájuk. Azt mondja, kiabáljak, ha megjövök, persze semmit nem hatott. -_- Kijött a kutyája, na mondom neki, szóljon a gazdájának, hogy vendége jött. ^^' Végül csak a telefon segített. Nyitotta a kaput, bejutottam hozzá. Vittem a Wiit is, úgyhogy a szórakozásunk megvolt. Először a két Narutóval játszottunk. A harmadik rész eléggé bejövős volt, jól összedolgoztunk. Az első résszel annyira sokat nem játszottunk. Aztán jött egy kis Brawl, itt egy 10 perces Time Brawlt játszottunk. Mind a ketten Kirbyvel voltunk, két 9-es szintű gép ellen. Azért döntöttünk a Time a Brawl mellett, hogy ne lehessen tudni, hogy ki áll nyerésre. Volt is meglepetés, mert a végén kettőnk között volt Sudden Death. ^^' Duong nem figyelt egy pillanatra, azt egy ártatlan pofonnal kiütöttem. Ezután ő és egy ott lakó (aki ott albérlő) ebédeltek. Én nem kértem, mert nemsokára mentem el. Különben nem tudom, hogy hívják azt a húst, de nagyon ismerős volt. A nővéremnek kínai a férje (ők élnek Angliában) és ő csinált ilyet többször. Meg az a gépezet is ismerős volt, amiben a rizst csinálták, ázsiai módra (vagy hogy, a nővérem "kínai módra" hívja ezt a sótlan ragacsos rizst). Különben tök felesleges megsózni a rizst, mert a húsban úgyis van annyi sómennyiség, hogy kikompenzálja a rizs sótlanságát. Amíg ők ettek, addig behoztam a Wiire a netet, és játszottunk egy pár meccset Mario Kart Wii online. ^^ Hála Istennek hackerrel nem találkoztunk, viszont találkoztam minden idők (számomra) legalacsonyabb pontszámú játékosával, valami 1500 pontja volt. De jókat mentünk. Csak most mivel volt mellettem valaki, ezért nemigen figyeltem, és sikeresen levittem a pontjaimat 7000 alá. Na sebaj. Tehát mennem kellett a Ferihegyi repülőtérre, mert bátyámnak a nevelt lánya ment ki a nővéremékhez Angliába, és anyám is ment vele, én is segítettem vinni a csomagot. Bent a repülőtren még megvártam amíg szétnéznek, sétálnak (őriztem a csomagot), aztán mentem is vissza. Mielőtt elmentem volna, csináltam MKW-n Duongnak egy accountot, és amíg én ott voltam, addig behozott magának egy pár kocsit, meg talán embert is. Mire visszajöttem, szépen megcsinálta az 50cc-t mindenhol aranyra. Mesélte, hogy valahol sikerült elérnie a maximális 60 pontot. Megvártam, míg végigmegy a Grand Prix meccsén, aztán mentünk megint online. Közben a kutyával is játszottam. Hát komolyan mondom, soha nem játszottam, simogattam ennyit egy kutyát, mint ezt. Most kezdem érteni, hogy miért mondják, hogy a kutya az ember legjobb barátja. ^^ De megijesztett ma egy párszor. Azt már láttam, hogy Duong előszeretettel bosszantja (természetesen nem komolyan) a kutyát, de tegnap mindennél agresszívebben reagált. A hangja ijesztett meg, meg talán egy kicsit meg is harapta a kezét. Engem szerencsére nem bántott. A Mario Kart még nem megy annyira Duongnak, olyan 4500 pontja van. Nehéz még neki kezelni a kormányt. Meg is lepődtem, úgy forgatja, hogy csoda, hogy nem fordul ki a keze, aztán csodálkozik, hogy a kocsi már ellenkező irányba megy. De a nap végére hellyel-közzel megtanulta a Wii Wheel helyes használatát. A nap végén (kb. 18 órakor) meghívott egy tál ramenre *Naruto*, megpróbáltam evőpálcikával enni. Nekem úgy-ahogy ment, de csak lestem, hogy ő hogy tud vele enni. Aztán megmutatta nekem is, hogy kell rendesen fogni, úgy jobban ment, de most nem tudnám visszamondani. ^^' Aztán kikísért. Megbeszéltük, hogy jövő hét hétfőn ők a bátyjával elmennek az ikrekhez (akik szintén vietnamiak) játszani, és oda jön még egy vietnami, akinek van XBOX360-a, az ikreknél van PS3, és hogy én meg vihetném a Wiit egy igazi konzolparti reményében. Okvetlen benne vagyok. Mégsem tudtam azonnal kimenni, mert a kutya kiszökött, és meg kellett várnom, míg visszajön, mert ha elindulok, azt hiszi, hogy sétáltatni akarom. ^^' De addig is elbeszélgettünk. Különben tetszik, hogy a házban sok minden van vietnamiul írva, sőt, amikor mindenki otthon volt, akkor vietnami adót néztek, de a beszéd nagyon furcsa nekem. ^^' Tiszta kínai, látszik (hallatszik), hogy honnan származik a nyelvük, de talán van egy kis franciás hangzása is, köztudottan Vietnam francia gyarmat (is) volt. Ezért használnak módosított latin írást. Mondjuk az igencsak módosított, és ezt nem értem sem a kínai, sem a vietnami nyelvben, hogy miért van az, hogy teljesen másképp kell betűket kiejteni, mint ahogy le van írva? A kínai esetében most ugye az latin betűs átírásról beszélek. Ehhez képest a japán hepburn átírása tök logikus. Mondjuk most a japán nyelvről Okui Masami @Tunes. TV műsora jut eszembe, nagyon szeretem azt nézni, nemcsak maga az énekesnő miatt, hanem maga a TV műsor struktúrája is nagyon jól fel van építve. Különben Okui Masami nagyon jó műsorvezető lenne. Nem is kell érteni, hogy mit mond, ahogy az arcával gesztikulál, már tudni, hogy vicceset mond, és már az megnevettet.

Ma délelőtt is tudtam valami netet fogni, és megnéztem, épp van aktuális diákmunka a Rébusznál, pénztáros. Azonnal elmentem jelentkezni. Azt mondták, hogy majd jövő héten lesz beszélgetés, gondolom akkor mondják meg, hogy kell használni a pénztárgépet, meg hasonlók. Pontos időpontot még nem tudott mondani, de nagyon remélem, hogy visszahívnak.

Nincsenek megjegyzések: