2010. június 5., szombat

Super Mario Galaxy 2 első heti eladásai

Ahogy várható volt, a Super Mario Galaxy 2 robbantott. Az első héten Japánban 340.397, Amerikában pedig 879.015 példányt értékesítettek, így az eddigi összeladás 1.219.412. És ez jelentős javulás, mert az első rész az Európai eladással együtt is alig lépte át az 1 milliót, tehát várhatóan nagyobb sikere lesz az új résznek. Már várom a 10 millió feletti számokat. ^^ Ami érdekesség, hogy Amerikában és Japánban több Nintendo játék eladása is fellendült. Például a Super Mario Galaxy, The Legend of Zelda: Twilight Priness, Super Smash Bros. Brawl, Mario Party DS, és a Mario Kart DS valamint a Mario Kart Wii, de ezek most is az élbolyban vannak. Úgyhogy ha a konzol eladásait nem is lendítette fel túlságosan (így is lassan minden csúcsot megdönt), de jó pár játék visszatért.

Az adatok egyébként a VGChartz-tól vannak. Tudom, hogy mik terjednek róluk, hogy nem hitelesek, hamis adatokat közölnek, meg hasonlók. De érdekes, mintha hozzájuk is eljutottak volna a vádak / rágalmak, ugyanis a főoldalon jobb oldalt egy szép hosszú felsorolást láthatunk, hogy mely médiumok közli le az adataikat. Olyan nagy címeket mondanak ott, mint a BBC, CNN, Reuters, The New York Times, The Times, és a többi. Azon már én is elgondolkodtam, hogy ahhoz, hogy hamis adatokat közöljenek, ahhoz túlzottan nagy már az adatbázisuk. Hiszen Japánból 1989-től találni eladási adatokat, Amerikából 2000-től Európából pedig 2004-től. És minden hétre vannak teljes adataik. Most nem tudom, ki hogy van vele, de összesen kb. 1500-2000 hétre összeállítani egy 200-as listát, azért az nem lehet egy leányálom, és szerintem nincs az a pénz, amiért bárki annyi időt szánna, hogy ekkora adatbázist állítson össze. Sőt, elvileg még arról is lehet olvasni, hogy állítják össze a listát. Ezt nem találtam meg, de elhiszem, hogy van ilyen.

Mondjuk az nem tetszik, hogy megint megújultak. És szerintem most negatív irányban. Két dolog tetszett nagyon a régiben, ami az újban nincs meg. Az egyik, hogy platformonként külön voltak színezve a listában a játékok. Ha jól emlékszem a Nintendo volt a piros, XBOX360 volt a zöld, és Sony volt kék. És így jól el lehetett különíteni, áttekinthető volt az egész. Ehelyett most minden egybe van. A másik, ami nem tetszik, hogy a játék keresőt valamilyen okból kifolyólag kivették. De hogy miért, elképzelésem sincs.

Visszatérve a Super Mario Galaxy 2-re, kíváncsi leszek azon állítások valóságára, hogy mennyire nehéz. Valahol azt olvastam, hogy maga Miyamoto is földhöz vágta a Wiimote-ot, annyira ideges volt, hogy nem tudott továbbmenni. O_O Azért, hogy maga a játék készítője is ilyet csinál, az elárul nem éppen pozitív dolgokat a játék nehézségéről. Én szeretek egy játékban harcolni, sokszor csak emeli a játékélményt, ha egy játék nehéz, de ha már értelmetlennek látom, ott szoktam abbahagyni. Illetve nálam még az jön be, hogy ha már nagyon ideges vagyok, akkor kikapcsolom a játékot, lehiggadok, átgondolom, hogy lehetne azt a részt megcsinálni, és amikor újra bekapcsolom a játékot, döntő többségében sikerrel veszem az akadályt. Ajánlom mindenkinek ezt a módszert. Ha már egy rész nagyon nem megy, akkor tényleg érdemes kicsit kikapcsolni a játékot, lehiggadni, mint ezer idegességünkben nagy nehezen végigvinni azt a részt, aztán már annyira idegesek vagyunk, hogy nem is tudunk örülni neki, ha esetleg sikerülne túlmenni rajta. De most a Nintendo érezhetően visszatért ahhoz, hogy a játékaik nehezebbek legyenek. A The Legend of Zelda: Spirit Tracks, New Super Mario Bros. Wii, és most a Super Mario Galaxy 2. Mondjuk Miyamoto művelete már csak azért is elgondolkodtató, mert azt mindenki tudja róla, hogy ő a legnagyobb játékkészítő, de van-e olyan jó játékos is? Én szerintem játszik ő akkora rendszerességgel, mint a nagy játékosok, mert honnan tudja, hogy mi a jó játék, ha ő nem játszik, és nincs viszonyítási alapja? Sok legenda fűződik a nevéhez, lehet, hogy igazából ő a világ egyik legrosszabb játékosa? Én ezt nehezen tudnám elképzelni róla.

Nincsenek megjegyzések: