2008. május 26., hétfő

Az első 2 Zelda más szemszögből

Ma itt volt egy nagyon kedves barátom, bagszi, aki kipróbálta az első 2 Zeldát. Felkészítettem rá, hogy nagyon nehéz dolga lesz. Először a Zelda II-t nézte meg. Már akkor tudta, hogy egy nagyon elüt a többi Zeldától, amikor látta, hogy felül nem a "The Legend of Zelda" felirat olvasható, hanem "Zelda II". Aztán jött az összes többi magától. Amikor először kezdett el játszani, egyből a Castlevania jutott eszébe, hogy mennyire hasonlít rá. Eleve a harcrendszerre nincs kibékülve. Azt nem szereti, hogy egyszerre sokal jönnek neki. Ami még nem tetszik neki, hogy semmi jel nincs arra, hogy mi hol merre hány méter, hová kell menni és hogy hogy jut tovább. Segítettem neki, de nagyon nem tetszett neki, hogy töksötét van a barlangban, és nem látja az ellenfeleket. Annak ellenére, hogy mondtam, hogy a talajt figyelje, szörnyen bosszantotta a sötét. Azt mondta, hogy 10-es skálán max. 2 pontot adna rá. Érdekes. Látható, hogy ennyire megosztja a Zelda II a játékosokat. Én pl. 9 pontot adnék rá. Iszonyatosan szeretem!

Aztán az első Zelda, a The Legend of Zelda! Ez már sokkal jobban tetszik neki, bár a nehézséggel itt is nagyon meggyűlt a baja! De itt legalább tovább tudott jutni. És elég sokáig eljutott a 3. Dungeonig! De érezhető, hogy ezt sokkal jobban élvezte! Elővettem a GameFaqs-os térképet, és segítettem neki. Amit hiányol az az, hogy nincs annyira kidolgozva, mint a későbbi Zeldák. Elsősorban a logikai feladatokat hiányolta. Az a helyzet, hogy a Zelda már így a NES határai súrolja technikailag. A 8. Dungeonnál annyi ellenség van egy helyen, hogy úgy beszaggat a kép, hogy alig lehet irányítani. Ő erre a játékra 6/10-et adna. Én meg ezzel szemben 9.5-öt. De lehet, hogy én vagyok túlzottan elfogult. Ezért is értékelem százalékban a játékokat, hogy jobban meg lehessen különböztetni.

Hát röviden ennyit.

Nincsenek megjegyzések: