2021. június 16., szerda

Elhúzódó bankszámlaigénylés

Nos, sikerült máris komoly nehézségbe botlani Hollandiában, ez pedig a bankszámlaigénylés. Az első lépésekről itt írtam, eddig nem is volt baj, csak időközben bejött egy teljesen váratlan dolog. E-mailben kellett külön indítványozni, hogy küldjék meg részemre a bankszámla adatait, de ami a lényeg, hogy csatolt fájlban megküldtek egy "Handtekeningformulier" (aláírás formanyomtatvány) nevű dokumentumot. Ezt ki kell nyomtatnom, alá kell írnom és postán el kell küldenem nekik. Erről egyáltalán nem tudtam és nem kicsit húzott fel, amikor olvastam az E-mailt. Mert ezzel még pár nappal elhúzódik az egész és nem tudok szerződést kötni a munkáltatóval, ehhez ugyanis elengedhetetlen a bankszámla. Nyomtató híján gyorsnyomdához kellett fordulnom. Szerencsére sikerült egy olcsót találni, Bredában a Q Print €0,10 / oldal áron nyomtatnak. Borítékot is adtak €0,20-ért, és ami szintén pozitívum, hogy a levelet nem kellett bélyeggel ellátni, így az egész procedúra csak €0,30 pluszba került. Inkább az, hogy mennek a napok. Nem gondoltam volna, hogy ez ennyire lassan megy Hollandiában. Nem értem, hogy a srác, aki házhoz jött a papírokkal, miért nem tudta ezt is elhozni. Egyébként az az aláírás lesz majd a kártyán, ahogy a dokumentumon van. Remélem, pénteken, legkésőbb hétfőn megérkezik a kártya.

És természetesen Hollandiában is vannak kellemetlen emberek, sikerült egy ilyennel találkozni. Bementem az Albert Heijn-be, de mivel csak 1-2 dolgot akartam gyorsan venni, ezért nem vettem kosarat. De amikor elmentem a raktár bejárata mellett, pont kijött egy férfi és eléggé bunkó módon közölte velem, hogy a kosár márpedig kötelező. Marhára kellemetlenül éreztem magam. Meg akartam szabadulni tőle, gyorsan fizetni, közben meg mentem volna kosárért. A hezitálásom miatt azt hitte az eladó, hogy nem értem, hogy mit mond, ezért angolra váltott. Ezzel még kellemetlenebbé tette számomra az esetetet. Aztán hozott nekem magától egyet, de szívem szerintem bunkó módon odavetettem volna neki, hogy "IK SPREEK NEDERLANDS!" De ez végül elmaradt, de mivel ez van közel, gyakran járok oda, ezért jó eséllyel fogok vele találkozni. De biztos, hogy nem fogok tőle segítséget kérni. De az ilyennel sajnos nem lehet mit tenni. Jó eséllyel neki ez a normális. Ha valaki nem viselkedik a szabályoknak megfelelően, azt ily módon intézi el és nem is sejti, hogy másnak ez bántó lehet.

Úgyhogy itt is van minden. Alapvetően gyorsan túl voltam rajta gondolatban, de azért ez nem hiányzott.

Nincsenek megjegyzések: