2021. június 9., szerda

Termékek ajándékba és néhány dolog

Az utóbbi napokban nem írtam semmit, mert nem éreztem azt, hogy annyi minden történt volna, hogy feltétlen egy blogpostot megér az esemény. Inkább egybe az egész.

Beregisztráltam a Marktplaats-ra, ami a Vaterának és Jófogásnak egy keveréke. Jófogás, mert nem kell feltétlen leütni a terméket, hanem üzenetben meg lehet beszélni a dolgokat, de van értékelés is, úgyhogy ez biztosítja a megbízhatóságot. Meg van olyan, hogy ingyen ad valaki valamit, vagy mi ajánlhatunk árat érte, aztán a vevő eldönti, hogy megfelelő-e neki vagy sem, illetve cserélni is lehet. Ahogy szétnézek, ez jó hely lehet arra, hogy tényleg olcsón szerezzek be szükséges dolgokat. Most úgy nézek dolgokat, ha valami érdekel, hogy "ophalen", vagyis személyes átvétel, így Bredán belül nézek eladó termékeket. Valószínűleg ez lesz az üdvös számomra, hogy ne kelljen postaköltséget fizetni. Most egy Gyűrűk Ura DVD-pakkot hoztam el ingyen.

Elég gyorsan meglett az egész DVD-gyűjtemény a filmből. Ezeket is nézni fogom a hétvégén a Futball EB-mérkőzések mellett. Egyébként nincs rajtuk holland szinkron, csak angol és francia. Felirat van mellettük hollandul. Azért is van angolul írva a cím és nem "In de ban van de ring", ahogy a könyvön. Igen, egyébként sok filmet nem szinkronizálnak le hollandra, csak feliratoznak. Ezért is van az, hogy a hollandok szinte második anyanyelvükként beszélik az angolt. Hasonló a helyzet a Gyűrűk urával is, de a filmre mindenképp kíváncsi vagyok.

Másfelől sikerült bankszámlaszámot igényelni és tényleg az van itt, hogy az ügyintéző házhoz jön személyesen. Sőt, be se jött konkrétan a lakásba, az ajtó előtt elintézett mindent. Ő már a kész szerződéssel jött, nekem csak alá kellett írni (online igényléskor megadtam minden adatot), a papírokat meg bescannelte, amik kellettek. A scanneléssel voltak problémái, felajánlottam, hogy jöjjön be a nappaliba, hogy legalább állandó fényviszonyok mellett scanneljen, de nem. Ha nehezen is, de végül kint megcsinálta. Elvileg a jövő héten küldik meg levélben a bankkártyát, benne minden adattal. Én azért tettem egy kísérletet, ma bementem a bankfiókba a papírokkal, hogy ha egy mód van rá, hadd tudjam meg a bankszámlaszámot, mert azt meg kell adni a biztosítás igényléséhez. De sajnos nem tudta megadni.

Ráadásaul a bankban kissé kellemetlen helyzetbe kerültem, mert amikor kértem a számlaszámot, akkor az igének véletlenül a német megfelelőjét használtam és így szólt a mondatom:

Ik wil graag de bankrekeningnummer wissen.

A "wissen" a német megfelelője a "weten"-nek. A poén az, hogy a wissen-nek is van értelme hollandul, de teljesen mást jelent. A "weten" a megtudni valamit, a "wissen" viszont kitörölni, letörölni. Nem értettem, hogy miért néz rám a banki ügyintéző olyan furcsán. Először úgy voltam vele, hogy biztos annyira akcentusosan beszélek hollanul, nem is érti, hogy mit akarok mondani. Átadtam neki a papírokat, hátha azzal érthetőbb lesz, hogy mit akarok mondani, de csak nem jutottunk dűlőre. Mire leesett, hogy rossz igét használtam... Fizikai fájdalom volt szembesülni vele. Utána már gördülékenyen ment a kommunikáció. De mondta, hogy ő sem tud segíteni, abban a levélben lesz benne minden. Nos, legyen.

Egyébként kiderült, hogy nem is érdemes sietni, mert ma telefonáltak a munkahelyről és mondták, hogy az online tájékoztatót jövő kedden fogják tartani. Utána lehet csak szerződést kötni. Ha addig megjön a bankkártya, akkor jó vagyok, mert a biztosítás esetében már elfogadják azt is, ha az folyamatban van.

Egyébként a biztosítás meglepően drága. Amit néztem összehasonlító oldalakon, €109 havidíjjal a legolcsóbb. Ez az, ami csak az alapokat adja. Megrökönyödtem, hogy havi €109 csak a biztosításra kell, de aztán két ok miatt nem szívtam a fogam miatt. Egyrészt, ha tényleg legendásan magas színvonalú a holland egészségügy, akkor ha bajom lesz, az ellátással visszajön az összeg, másrészt, megtudtam, hogy az állam €105-ig támogatja a biztosítást. Ehhez egy DigiD profilra van szükség. A DigiD olyan, mint Magyarországon az ügyfélkapu, ezzel intézhetek hivatalos ügyeket online, így igényelhetek állami támogatást biztosításra. Ez is olyan, hogy be kell regisztrálni, aztán pár nap után levélben jön meg az aktivációs kód. Ez ma jött meg, el is intéztem az aktiválást. Senki ne kérdezze, hogy miért postai levélben küldik, én sem tudom. Talán ezzel igazolom vissza a lakcím helyességét.

Mindenesetre meglep, hogy ennyire lassan megy a munka, de akárhogy számolok, semmit nem toltam el. Mindent a lehető leghamarabb intézek. Csak itt ezek szerint lassabban mennek a dolgok. A bankszámla lesz még komoly előrelépés, utána már tényleg csak pár lépésre leszek a munkától. Onnan már csak előre vezet út.

Nincsenek megjegyzések: