2012. szeptember 7., péntek

Zenekvíz és új metró

Ismét gyertek mindenki a MAT-os conra, mert lesz zenekvíz. Biztosan sokat tudtok a japán zenéről, itt az ideje, hogy felmérjétek magatokat. 30 perces lesz a zenekvíz, ezalatt 20 dalt kell felismerni. Három kategóriára lesznek osztva. Az első 10 az könnyebb lesz, ott az animét kell felismerni, hogy az adott dal melyik anime zenéje. A második 10 amolyan Advanced kategória lesz, a 11-15. dalok esetében a dalcímet kell meghatározni, míg a 16-20. daloknál pedig az előadó nevét. A feladatlap 2 hasábra lesz osztva, az elsőben lesz 20 anime cím, abba kell az első kategóriában levő dalok animéit felimerni. Úgy lesz, hogy minden egyes anime cím előtt lesz egy rubrika, oda kell a sorszámot beírni, hogy hányadikként hangzott el. A második hasábban az első 10 lesz a cím, a második 10 pedig az előadó neve. Itt is sorszámozni kell majd.

Remélem így mindenkinek érthető, és könnyű lesz, mert amit eredetileg akartunk, az nagyon bonyolult lett volna. Az lett volna az eredeti felállás, hogy egy 50-es lista lett volna három hasábban, az első hasábban lett volna az 50 anime cím, a másodikban 50 dal cím, a harmadikban pedig az 50 előadó. És mind a 20 dal esetében mind a hármat fel kellett volna ismerni. Úgy lett volna, hogy mindegyik cím, és név ABC sorrendben lett volna, így előforduhat, hogy mondjuk az első dal esetében az anime cím *hasára üt* a 33. sorban lett volna, a dal címe pedig a 18. sorban, míg az előadó neve a 46. sorban lett volna. És mindegyiket el kellett volna látni sorszámmal. És lett volna egy negyedik hasáb is, abban sorszámozva lett volna a 20 OP / ED lista, itt kellett volna bekarikázni (egymás alatt), hogy az adott dal opening vagy ending volt. Ma írtam meg ezt az elképzelést Urannak, úgy kellett neki már-már szájbarágósan elmagyarázni, hogy van, de azonnal elvetette. Rájöttem, hogy igaza van, hogy így nem lenne elég a fél perces dalrészlet, ahhoz, hogy mindegyiket külön megtalálják a nevezők. A fent említett végleges verzió pedig az ő ötlete volt, azonnal rábólintottam. Ez jó kompromisszumos megoldás, sokkal könnyebb lesz. Mert nekem sem az a célom, hogy nagyon nehéz legyen, csak valahogy úgy akartam (az, hogy mindet kelljen felismerni, az az én ötletem volt, a feladatlap felépítése Nighté volt), hogy azért ne másoljuk az Adarnát, ha nem muszáj. Ez az elgondolás nekem tetszik.

Remélem, nektek is, úgyhogy gyertek mindenki, ugyanis itt is díjazva lesz az első három legtöbb pontot elérő versenyző.

Más. Ma anyám jött el Pestre, és olvastam, hogy ma hozták forgalomba a kettes metró vonalán az új Alstom metró kocsit. Amikor a Keletihez mentem, akkor a 24-es villamossal mentem a Nagyvárad tértől, mert sietni kellett, de visszafele jövet a kettes metróval, és pont az új metrót kaptuk el. :D Nagyon jól néz ki belül is, nagyon kijárt már az új metró a 30-40 éves orosz metrók helyett. Érdekes, hogy pont a kettes metró vonalára tették, amikor a hármasnál nagyobb szükség lenne rá, hiszen azok a metrók sokkal rosszabb állapotban vannak, szinte napi szintű, hogy leáll egy-egy egy pár másodpercre. De olvastam  arról, hogy nagyon rossz állapotúak a sínek is, a Népligetnél már elemek szakadnak le, nagyon elkélne már egy teljes körű felújítás, de tudom, a pénz... Az máshova kell. De azt gondolom, mondanom sem kell, hogy mennyit dobna a tömegközlekedésen, ha mindenhol új metrókocsi lenne.

A SPAR-os promóció keretén belül vettünk egy PUMA karórát. Pontosan ezt a fehéret szemeltem ki magamnak, de az akciós 7.700 forint körüli árat sokalltam érte, de mivel idővel akciós lett a zöld karóra, ezért kivártuk, hogy akciós lesz-e a fehér színű. És az lett, úgyhogy megvettük. Nagyon jól néz ki, na ez minőségi darab, az 5.500 forintot megérte. Tetszik, örültem neki, úgyhogy legalább 10 évre lesz ez az óra. Az előző Casiót olyan 1999-2000 táján vettük. Működik még, szó se róla, de az utóbbi időkben többször néztem a karórákat, hogy beújítsak, de még az egyszerűbbek is drágák ár-érték arányban. De ez az óra minden igényemet kielégíti. Egyébként amikor beindult ez az akció, akkor még a zsidával laktam együtt, ő hozta haza a pontgyűjtő füzetet, mutatta, hogy mi az új promóció, és igencsak megmozgatta a fantáziámat. Az az érdekes, hogy a legolcsóbb tetszett meg, a drágábbak nekem olyan semmilyenek. A legolcsóbbak színválasztékából először a pirosat néztem ki magamnak. De zsida kijavít, hogy az hot pink. A szórólapon isten bizony pirosnak láttam, de amikor megnéztem a Sparban, hát az tényleg rózsaszín. Úgyhogy a fehérre váltottam. Nagyon tetszik. ^_^

Nincsenek megjegyzések: