2009. február 13., péntek

Képgaléria és Kirby

Mától kezdve egy apró bővítménnyel látom el a blogot. Mivel a blog.hu-nak nincs galériája, ezért létrehoztam egyet. Ugyanis nem egy blogpostom volt már, ahova nemcsak egy, hanem több képet is szerettem volna betenni. Ezt néha meg is csináltam, de valljuk be, nem a legesztétikusabb megoldás. Szerintem egy blog elsősorban szövegre való, max. egy pár kép. Ezentúl, ha valamit több képpel is akarok illusztrálni, azt a képgalériából fogom belinkelni. A galéria linkje: http://hungarianlink.fotoalbum.hu/ Most csak egyetlen egy kép van fent, amolyan próbaképp, de természetesen több is helyet fog kapni. Meg több album is lesz.

Egyébként nemcsak a Zelda II-vel kezdtem el játszani, hanem Virtual Console-on a NES-es Kirby's Adventure-rel. Kirby mint karakter sokak számára ismerős lehet a Super Smash Bros. sorozatból. De hogy ki ő, hol kezdte konzolos pályafutását? Egészen 1992-ig kell visszamenni, amikor megjelent Game Boyra az első Kirby játék. Ehhez még nem volt szerencsém, de a 1993-as Kirby's Adventure-höz annál inkább. És a Nintendo-világnak egy olyan szegmensét mutatták be, ahol azt láthatjuk, hogyan lehet egy játék könnyű, mégis rendkívül szórakoztató. Ugyanis a Kirby's Adventure-ben (meg gondolom a több Kirby játékban is) ez valósul meg. Igazából NES-es Kirby végigvitele tényleg nem nagy ördöngősség, de rendkívül élvezetes. A zene, és a boss fight. Még amivel kitűnt az átlag játékok közül az a rendkívül szép grafika. Nem vicc, a NES-es Kirby's Adventure grafikai színvonala megüti az SNES-ét! Ennek az az oka, hogy a játék 1993-as. Viszont a megjelenési évszámból kifolyólag nem kapta meg a játék a neki járó figyelmet. Ugyanis 1993-ban már bőven az SNES korszkát éltük, hogy még ekkor is jelenjen meg NES játék, kicsit furcsán hatott az emberekre. Egyedül Japánban élte meg az eladást az egy millió feletti lélekszámot. Ugyanis Japánban nincs annyira éles generációváltás. A Super Nintendo a szigetországban 1999-ig élt, míg nálunk 1997-ben már rég a Nintendo 64 érát éltük, és az SNES-ről már meg is feledkeztünk. Visszatérve a NES-es Kirbyre. Tehát Japánban több, mint egy millió példány kelt el, Amerikában épp, hogy átlépte a százezret, de Európában csak 50-60 ezret adtak el a játékból. És nemcsak a NES-es Kirby járt így, hanem az SNES-es Kirby's Fun Pak, ami 1996-os megjelenésű, valamint a N64-es Kirby 64 is, mely 2001-es kiadású. Kirbyből animesorozat is készült. Hasonlóan Kodomo stílusú, mint a Kukucska, csak annyi a különbség, hogy a Kirby karakterekben egy kis ész is szorult. ^^' Van egy ismeretető a sorozatról az AoiAnime honlapján. Én írtam még régebben: http://www.aoianime.hu/?anime=592 Az animéből rengeteg mindent meg lehet tudni a karakterekről, hogy kicsodák, hogyan alakult a játék a története. Nekem sok Kirbys kérdésemre az anime adott választ. Például sosem értettem, hogy miért csinálja Meta-Knight a játékban azt, hogy először segít, máskor meg ellenfeleket küld ránk. Felállítottam magamban Meta-Knightról egy elméletet, hogy egy titokzatos lovag, akinek a jellemét örök homály fedi, de az animéből minden kiderül. De arra is választ kapunk, hogy kicsoda Kirby valójában. Amúgy szerintem nagyon szép lett a grafikája:

100 rész készült a sorozatból, nekem csak az első 40-et sikerült beszerezni de hogy a többi 60-at honnan fogom tudni megszerezni, fogalmam sincs. Egyébként egy nagyon kedves, aranyos sorozatról van szó, csak még jobban megszeretteti Kirbyt azokkal, akik eddig esetleg csak simán szimpatizáltak vele.

És most hadd térjek rá a saját Kirby történetemre. Igazából arról, hogy Kirby létezik, arról 2000 óta tudok. Amikor megvettem a Nintendo 64-et, akkor volt a dobozban egy poszter, amiben Nintendo 64 és Game Boy játékok voltak, és a GB játékok között volt a Kirby's Dream Land. Amikor akkoriben láttam, csak egy kedves kis fehér gömbre (mert az első Kirby játékban Kirby fehér volt, nem rózsaszín) gondoltam, amit minden gyerek szeret. Úgy komolyan 2006-ban ismertem meg a sorozatot, amikor először találkoztam Krisivel. Előtte többször beszélt nekem a játékról, és mondta, hogy van a Game Parkban NES-re Kirby's Adventure VADONATÚJAN 1000 (!!!) forintért. Azt gondolom, hogy nem kell ecsetelnem milyen érzés 2006 új, bontatlan NES játékra lelni. Na mondom, már csak ennek az élményét is átélve megvettem a játékot, amikor nála voltam. Aztán kipróbáltam nála a játékot, már akkor tetszett. Itthon meg végigjátszottam. Hihetetlen élvezetes volt. Kicsit később Krisi segítségével sikerült szert tennem egy SNES-es Kirby's Fun Pakra 3000 forintért. Hogy mekkora kincs ez a játék, legyen elég annyit mondanom, hogy eBayen is minimum 10000 forintért adják csak a kazettát. Csak sajnos a játék azóta egyéb okok miatt már nincs meg. Azóta még szert tettem Game Boyra Kirby's Dream Land 2-re. Aztán a Kirby-láz kissé alábbfagyott. Csak most vettem elő megint komolyabban, hogy meglett Virtual Console-on. Azt még hozzá kell tennem, hogy Kirby akkor lett szimpatikus számomra, amikor először játszottam a Super Smash Bros. Melee-vel 2006. júniusában. Csak azért voltam mindig vele, mert vele nehéz volt leesni. Tudtam, hogy könnyen kiesik, mert gyenge, de megszerettem. És hogy NES-en mennyire SNES-színvonalú a grafika, arra az alábbi kép a bizonyíték:

Bizony ez a kép NES-ből van. Egyébként ha jobban belegondolunk, erre a grafikára is van magyarázat. A NES, ugye 1985-ös megjelenésű, míg a Kirby's Adventure meg 1993-as. A NES-ről tudni kell ezt, hogy ez az a konzol, mely életének során a legnagyobb fejlődésen esett át. Vessük össze gondolatban a Super Mario Brost ezzel a Kirbys képpel. Ugye mekkor a különbség? A magyarázat az évszámban keresendő, ugyanis ezekben az időkben már ismerték a NES tulajdonságait, és nem tudom, hogy létezik a grafikailag szebb játék, de szerintem a Kirby's Adventure a NES csúcsa. Én ajánlom mindenkinek, aki szereti a könnyű, de élvezetes játékokat.

Nincsenek megjegyzések: