Az LGT első albuma nem kis visszhangot kapott, már-már világhírnevet szereztek. Ugyanis 1972-ben a Lincolni Great Western Express Festivalon az LGT volt az egyetlen európai fellépő, emellett Japánban a World Popular Song Festival rendezvényen is felléptek. Valószínű, hogy a két országban szerzett tapasztalatoknak köszönhetően is sokkal színesebb, mégis egységesebb lett az album.
Dalok listája:
- Cirkusz
- A szerelem börtönében
- Szerenád – A szerelmemnek, ha lenne
- A semmi kertje
- Lincoln Fesztivál Blues
- Ne szédíts
- Kakukkos karóra
- Kotta nélkül
- Azt hittem
- Megvárlak ma délben
- Ringasd el magad
Barta Tamás – Adamis Anna: Cirkusz
Az album nyitódala nagyon erős, a hangzása a progresszív rockhoz köthető, mivel a hosszú instrumentális rész tartalmas lett, így figyelmet igényel. A szöveg pedig inkább a végefelé, amikor Presser halkan énekel, akkor jelentős. Mintha egy gyerekhez énekelne, akinek mondja, hogy vannak a világon problémák, de erről még nem szabad tudnia. De nagyon kevés a szöveg, és inkább a zenén van hangsúly.
Presser Gábor – Adamis Anna: A szerelem börtönében
Presser Gábor orgona-szólama teszi igazán érdekessé, és emlékezetessé a dalt. A szöveg két részre osztható. Az versékben sokak számára közérthető módon énekel a szerelméhez, hogy ne menjen el, míg a refrénben egy metaforával él, hogy a szerelem börtönében ül, de nem jön, hogy meglátogassa, még csak nem is gondol rá.
Presser Gábor: Szerenád – A szerelmemnek, ha lenne
Szomorú szerelmes dal, ez csakis elégia lehet. Ez az első dal, ahol Presser csak önmagát kíséri zongorával, és a BARTÓK kamarakórus vokálja nagyon izgalmassá teszi a dalt, érdekessé teszi az albumot.
Frenreisz Károly – Adamis Anna: A semmi kertje
Érdekes ötvözete a rocknak, és a japán zenének. Most lehet, hogy az én fülem rossz, de amikor Frenreisz halkan (vibrafonnal követve) énekel, akkor csak úgy értem, ha nézem a dalszöveget. A refrén végét pedig japánul énekli Frenreisz: Mite Kudasai (見てください) annyit jelent: Kérlek, nézd meg. Hogy most hova szól ez a semmi kertje, az számomra rejtély, de meg merem kockáztatni, hogy Japánról énekel, és arra utal, hogy az ország sokáig annyira el volt szigetelve, hogy így hívja, és amit ott látott, azokról énekel. Ha igaz, akkor szerintem erről szól a dal.
Barta Tamás – Frenreisz Károly: Lincoln Fesztivál Blues
Egy instrumentális, kicsit lassú dal, de mindenképp érdemes minden egyes pillanatára odafigyelni, mert nagyon jó zene. Aztán, amikor Frenreisz leteszi a szaxofont, és előveszi a basszusgitárt, és kvázi Barta elektromos gitárjának átadva a stafétabotot, sokkal gyorsabbá, ütemesebbé válik a dal. Az együttes ezzel kíván megemlékezni az 1972. május 26-29 közötti Lincolni fesziválra. Méltó emléket állít!
Frenreisz Károly – Adamis Anna: Ne szédíts
Kis ízelítőt kapunk Frenreisz Károly kissé komolytalan szövegéből, de érdekes zenét írt. Ez az első olyan dala, ahol igazán kitűnik, hogy azért mások az ő dalai, mint a többi LGT tagé. A zene könnyen fogyasztható, a zene, és a szöveg, inkább arra szolgál ez a dal, hogy önfeledten, vidáman hallgassuk.
Barta Tamás – Adamis Anna: Kakukkos karóra
Vitathatatlanul Barta Tamás egyik legemlékezetesebb dala, nem lehet már az elején nem megemlíteni, hogy az igazi kuriózum-értéke, a spontán, kis közönségnek játszott zenének “álcázott” előadás Barta Tamás egyik legnagyszerűbb alkotása, a bendzsóval játszott country zene pedig üde színfolt az albumon, és a (talán) torzított hangon előadott vicces, ironikus szöveg teszi igazán feledhetetlenné a dalt.
Presser Gábor – Adamis Anna: Kotta nélkül
Az első dal mellett, ez a másik progresszív rock dal, amikor szöveg nem sok van, de zene annál inkább, és nem is akármilyen. Nagyon jól bele lehet merülni, észre sem vesszük, hogy hat és fél perces a dal. A szöveg lényegében arról szól, hogy telnek-múlnak az évek, az énekes öregszik, ő meg megtanult kotta nélkül játszani.
Barta Tamás – Presser Gábor: Azt hittem
Tragikus szerelmes dal az elválásról, amikor még nem tudatosodott bennünk igazán, hogy vége. Még küzdünk ellene a lelkünkben, de hiába. A zenéről pedig nincs nagyon mit mondani, hihetetlen megerősíti a szöveg jelentését, annak hatását, nagyon szép dal.
Frenreisz Károly: Megvárlak ma délben
Ismét egyfajta szerelmi csalódás, de másképp. Egy lányt vár az iskola előtt Frenreisz, de tanítás után csak elmegy mellette… De nagyon érdekes, hogy leírja, mennyire készült a találkozásra. Mit fog mondani neki, kis izgatottság is érződik. De a legszebb az, amikor a dal végén halkan mondja, hogy a lány elment mellette, és hogy sírni is elfelejtett. És utána a basszusgitár szóló nagyon széppé teszi a befejezést.
Presser Gábor – Adamis Anna: Ringasd el magad
Semmiképp nem összetévesztendő a Képzelt riport egy amerikai popfesztiválról lemezen hallható változattal, mert ez a verzió jórészt zenét tartalmaz, a hossza is alig több 1 percnél. De jó zárása az albumnak.
Ez az album sokkal erősebb, egységesebb lett, mint az első, sokkal jobb hallgatni. A felvételek Londonban készültek, ám a hangszerelés Budapesten, a Vörösmarty tér 1. alatt készült. És 1973. januárjában közös megegyezéssel Frenreisz Károly kivált az együttesből, nem tudták már összeegyeztetni. Ahogy én olvastam az LGT könyvben, már az első album elkészítése sem volt vitáktól mentes, a második meg még annyira sem, úgyhogy ez volt a legjobb megoldás. Ezért is írtam korábban, hogy Frenreisz Károly inkább a Skorpióval tudott érvényesülni, mely együttest még 1973-ban alapította meg. Lehet, hogy így volt jobb, de igazából sajnálatos, hogy Frenreisz kivált az együttesből, akármennyire is másabbak az ő dalai, annyira nem térnek el a többi LGT daltól, sőt, csak színesítik őket. Nagyon jó album!