2021. január 27., szerda

Személyiségteszt

Valamiért a mai napig népszerű a "Melyik Naruto karakter vagy?" postom, pedig 2009. decemberi. Igazából tudom miért, mert az embereknek szeretnék jobban megismerni magukat, akár játékos formában is.

De aki komolyan szeretne önmagával foglalkozni, és ehhez kapcsolódóan töltenek ki egy személyiségtesztet, annak a 16 személyiség tesztet ajánlom. Sok kérdéssel, részletes válaszlehetőségekkel deríti fel a weboldal a személyiséget. Én még augusztusban töltöttem ki, és nekem INFJ-T jött ki. Amikor elolvastam a részletes értékelést, konkrétan olyan érzésem volt, mintha valaki belelátott volna a fejembe, és kiírta volna, ami bent van. Mit rejtenek a betűk?

  • I - Introvertált
  • N - Intuitív, megérző
  • F - Érző (feeling)
  • J - Ítélkező (judging)
  • T - Turbulens

A weboldal egy szóval a "The Advocate" (támogató) jelzővel illetett. Az Introvertált teljes mértékig stimmel. Bár az intutív némileg ellentmond neki, mert aki introvertált, annak alapvetően nincs annyi kapcsolata az emberekkel, hogy megérzései legyenek vele kapcsolatosan. Néhány hónapja olvastam a Nők Lapja Pszichében, hogy az intuíció nemcsak megérzés, hanem a múlt tapasztalatainak leszűrése a jelenben. Így egy introvertált embernek nem sok tapasztalata lehet az emberekkel kapcsolatosan. Ezért van az, hogy az INFJ a 16 személyiség körül a legritkább. Az emberiségnek nagyjából a 2%-a tartozik ide. Az érző meg szintén nagyon igaz nálam. Nagyon mélyen és intenzíven élem meg az érzéseket, amit ugyan megtanultam valamennyire kordában tartani, de sokszor még mindig nehéz. Olyan is elő szokott fordulni, hogy ha nagyon intenzív napom volt érzelmileg, akkor éjjel nehezen alszok el, mert azzal vagyok tele érzelmileg, és a tudatomnak fontosabb az, hogy benne legyek, és feldolgozzam (főleg, ha negatív), minthogy kipihent legyek másnap. Az ítélkezés meg arról szól, hogy nem úgy megy nálam, hogy elbeszélgetek valakivel, aztán abból alakítok egy képet a másik személyről, hanem legtöbb esetben, amint meglátok valakit, szinte a fél életét le tudom olvasni, és azonnal tudok róla véleményt mondani. Tehát, nem az van, hogy valaki kap egy üres papírt, és arra azt ír, amit akar, hanem kapok tőle egy fényképet, amin adott esetben olyan dolog is látszik, amit szíve szerint elrejtene. Ez komolyan így van, és mivel nagyon sok információt le tudok olvasni egy emberről, ezért ez nagyon nehezen változik meg. És az az igazság, hogy ebben ritkán tévedek. Mert egyébként igaz az a mondás, hogy mindenkiben ott van az angyali és ördögi oldal, sőt, olyat is láttam már életemben, hogy hiába láttam meg a másikban a belső értékeit, ha ő azokat eltékozolja, akkor láthatom őt olyan értékesnek, hogy drágakő nem ér fel vele, ha egyszerűen nem él vele. Rossz volt ilyet látni. A Turbulens, a lármás, pedig az érző részre erősít rá nálam. Szó szerint is igaz, nagyon hangosan tudok beszélni, és gyakori, hogy csendre intenek engem. De a turbulens itt az intenzív érzelmekre utal. Aki jobban megismert engem, az azt is mondja rólam, hogy leginkább akkor vagyok hangos, ha lelkes vagyok valami miatt. Tehát az intenzív érzelmek manifesztálódnak a hangos beszédben.

Az introvertáltság leginkább abban jelenik meg, hogy alapvetően szeretek emberek között lenni, de szükségem van az egyedüllétre. És előfordul olyan, hogy ha nem lehetek egyedül, akkor ingerültté, indulatossá válok. Mert amikor egyedül vagyok, akkor dolgozom fel a megélt érzelmeket, és töltődök fel. Utána megint szeretek emberek között lenni. De nemcsak emiatt, hanem a "J" miatt is kevés barátom van. Mivel nagyon nehezen változik a véleményem az emberekről, és azonnal öntudatlanul is ítéletet mondok a másikról, ezért ugyan elbeszélgetek emberekkel, de kevesen vannak azok, akikkel barátságban akarok lenni.

Meg az Advocate jelző is illik rám, mert alapvetően szeretek segíteni embereken. Megmosolyogtam, amikor fiktív karaktereket is jellemeztek személyiségük alapján, és például a Haikyuu!!-ból Sugawara Koushi az, aki szintén INFJ-s. Személyiségben tényleg hasonlítok rá. Pontosan olyan empatikus vezetője lennék egy csapatnak, mint amennyire ő. Csak én pont azért nem lennék vezető, mert ha mindenki hozzám fordulna a problémájával, akkor nem jutna idő magamra.

Akit érdekelnek a párosítások, azok itt olvashatnak róla. Párkapcsolati szinten elemzi két különböző személyiségjegy kapcsolatát. Természetesen nem úgy kell venni, mint egy párhoroszkópot. Ez egyrészt tudományos alapon van, másrészt meg függ további személyiségjegyektől, amik adott esetben nem jellemzője az adott személyiségnek. Például én nyitott természet vagyok, tehát annak ellenére, hogy egyből szinte komplex képet látok egy emberről, szeretek beszélgetni, ismerkedni, sőt, akit nagyon megszeretek, azzal kész vagyok kompromisszumot is kötni a közös barátság fenntartása érdekében. Csak ilyen kevés van.

Úgyhogy ajánlom mindenki figyelmébe a tesztet, örülnék, ha ez Magyarországon is elterjedne.

Nincsenek megjegyzések: