2020. január 10., péntek

Első gondolatok a Haikyuu!! TO THE TOP első részéről

Hát, végül eljött a várva várt nap! Elstartolt a Haikyuu!! 4. évada, amit rajongók, annyira vártunk, mint a kedvenc játékunk megjelenését! És komolyan, olyan érzésem volt egész nap, mintha egy régóta várt Nintendo játék jelent volna meg ma, amit alig vártam, hogy kezembe vegyek, és elsők között játszhassak! Konkrétan a Twitter és a Facebook is valósággal fel volt robbantva. Mindenhol Haikyuu!! volt, még volt külön interjú Murase Ayumu-val, Ishikawa Kaitóval, valamint a BURNOUT SYNDROMES-zal az animével kapcsolatosan. Elképesztő, hogy az együttes is mennyire benne van a Haikyuu!!-ban, mintha tényleg szeretnék ezt az animét, és nemcsak kiszabott munkaként énekelték el az új openinget, a PHOENIX-et. Nagyon nehezen, de végre eljött a nagy nap! 2020. január 10. számomra a Haikyuu!! újjászületésének napja!

Bár eléggé problémásan jelent meg az interneten, mert egyszerre néztem a HorribleSubs-on és a nyaa.si-n, hogy mikor kerül ki letöltésre angol felirattal. Késve érkezett meg, kicsit féltékeny is voltam, hogy Japánban a mi időnk szerint 17:25-kor már láthatták az animét. Már akkor be voltam zsongva, hogy mi miért nem láthatjuk. Nekünk a mi időnk szerint 18:30-ra ígérte a HorribleSubs a megjelenést, de ezt nem tudták tartani (előbb a CrunchyRoll-on megy le, ők onnen szedik le). Percenként frissítettem az oldalt, hogy kikerüljön, de semmi. Valósággal szétspammeltem a Discord Haikyuu!! reddit szerverét, hogy megöl a várakozás, és sehol semmi. Most teljességgel szabadjára engedtem a gyermeki énemet (nem mintha nagyon korlátoznám...), de mivel rajongókkal voltam körülvéve, ezért voltak, akik velem tartottak. Nagyon kedves francia barátom, TuyNOM elővette szokásos formáját, és mondta, hogy Kageyama nem akar engem párjául. De hát mit tud ő?

Előbb került ki spanyol felirattal letöltésre, és mivel nem tudtam kivárni, megnézem spanyolul. Minimálisat tudok spanyolul, ahogy azt a Coco-ról szóló postban írtam, úgyhogy nagyon keveset értettem első ízben az animéből. De erre a képre már az első előzetes videóknál is felfigyeltem, most hogy láttam az animében, lementettem magamnak:

Hacsak nem lesz jobb kép, de ez számomra a 4. évad szimbóluma. Annyira aranyos ez a jelenet. Végül elérhető lett az anime angol felirattal is, itt tudtam meg, hogy Kageyama és Tsukishima (külön) edzőtáborba kerülnek, ahova Hinata is szeretett kijutni, de végül nem hívták meg. Tiszta méreg volt emiatt, Kageyama meg megeresztett egy gonosz mosolyt Hinata felé. Erről már most kijelentem, hogy ott lesz minden idők legemlékezetesebb jelenetei között ebben az évadban. Bár a "HINATA, BOKE!!" felkiáltás hiányzott.

Amivel nem vagyok teljesen elégedett, azok a szinkronhangok. Szinte mindenki megmaradt, de azt éreztem, hogy azért a seiyuu-knak is sok volt ez a 3 év szünet. Olyan érzetet keltett, mintha nem teljesen rázódtak volna bele a Haikyuu!!-ba, kicsit lazának tűntek a szinkronhangok. Az ugye tudható, hogy Ukai Keishin eredeti seiyuu-ja, Tanaka Kazunari meghalt a 3. évad felvétele során, a helyére pedig Egawa Hisao jött. Hát mit mondjak, eléggé meglepett, hogy teljesen más hangon szólalt meg a coach. Bár abból a szempontból teljesen jó hangot választottak neki, hogy rekedtesebb hangja volt. Ami azért jó, mert hát Ukai coach valósággal láncdohányos, így kijelenthető, hogy a sok dohányzás következményét hallhatjuk a hangjában. Akit legfurcsább volt hallani, az Murase Ayumu, azaz Hinata hangját. Talán változott is a hangja, de nekem ő tűnt a leglazábbnak. Nem jött át tőle az a "Hinata-életérzés". Remélem, a későbbiekben jobb lesz.

Amúgy az egész első rész maga a tökéletesség, természetesen 10/10 pontot kapott általam, de hát most az elvakult rajongó is beszél belőlem, aki úgy várta már az animét, mint az éhező a falat kenyeret. Ráadásul a rajzstílust is szokni kell, ami nem tudom, hogy fog-e menni. Az az igazság, hogy sokkal csúnyább a réginél. Azt gondolom, hogy megszeretni nem lehet, csak megszokni. Ahogy a manga új fejezeteinek rajzstílusát is. De ez mind semmiség, hiszen 25 új Haikyuu!! rész vár ránk!

Nincsenek megjegyzések: