2020. január 8., szerda

Internetes játék

Az egyik barátomnak köszönhetően nemrég kaptam rá egy internetes játékra, mely a diep.io weboldalon játszható. Ez egy teljesen ingyenesen és szabadon játszható játék, amibe bárki becsatlakozhat. Ez egy sajátságos lövöldözős játék, ahol a játékosok maguk a tankok, fegyverek. Különböző elemeket lehet szétlőni, de lehet játszani egymás ellen is.

Ahogy a képen is látható, teljesen barátságos játékról van szó, semmi komoly gyilkosság nincs benne. Az egész játék a képességek fejlesztéséről szól. Alapvetően három elem van a játékban, a sárga négyzet, ami 10 pontot ér, a piros háromszög, ami 15 pontot ér, a kék ötszög pedig 25 pontot. Ennek arányában nyilván nehezebb szétlőni azokat, amik több pontot érnek. Ahogy gyűlnek a pontok, úgy lépünk szintet. Minden egyes szintlépéskor fejleszthetjünk a tankunkat. Ennek 8 módja van:

  1. Health Regen(eration) (Támadás után visszanő az "életerőnk")
  2. Max Health (Erősebb lesz a tank)
  3. Body Damage (Ellenállóbb a sebzésekkel szemben)
  4. Bullet Speed (A lövedékünk gyorsasága)
  5. Bullet Penetration (Minél erősebb, annál több tárgyon megy át a lövedékünk)
  6. Bullet Damage (A lövedék erőssége. Minél erősebb, annál többet sebez)
  7. Reload (A lövés "gyakoriságát" határozza meg. Minél erősebb, annál hamarabb töltődik)
  8. Movement Speed (A tankunk sebességét határozza meg)

Ezek közül tetszőlegesen választhatjuk, hogyan szeretnénk a fegyverünket fejleszteni. Mindegyiket 8 fokozattal lehet fejleszteni, természetesen abban lesz a fegyverünk erős. Így a játékunk lehet támadó és védekező. Mivel én még nagyon kezdő vagyok, ezért inkább védekező módban szoktam játszani. Például a tankom sebességét a maximálisra állítom, hogy gyorsan tudjak menekülni a támadások elől, illetve ki tudjam kerülni a lövedékeket. Még tanulom a játékot, és azért esik nehezemre fejlődni benne, mert hihetetlenül taktikus játék. Technikailag nagyon fejlett. Az ilyen taktikus játékokban pedig általában lassan szoktam fejlődni. Meglátom, meg felismerem, hogy a másik hogy játszik, de nehezen tudom alkalmazni.

Tudomásom szerint a 45-ös a maximális szint. És egy idő után már nem lehet minden egyes szintemelkedés után fejleszteni. 33 csíkkal lehet akkor erősíteni a képességeinket. 8×8, tehát összesen 64 lehetőség van, ebből a 64-ből 33-at választhatunk ki, teljesen tetszőleges, hogy melyiket fejlesztjük.

Többféle játékmód is van, mi legtöbbször a Sandbox-ban játszottunk, mert itt tudunk csak mi ketten játszani. Itt nem is kell semmit csinálni, hogy fejlődjünk, elég nyomva tartani a K gombot, és egyből 45-ös szinten játszhatunk. Egérrel egyszerűbb játszani. Ha erre nincs lehetőség, akkor az E gombot nyomba tartva lövöldözik a fegyverünk folyamatosan (Auro Fire), ezzel megkönnyíthetjük az irányítást. Tapasztalatom szerint nehéz egér nélkül játszani, próbáltam. Itt elsősorban tanítgatott, de nincs mit szépíteni: nehéz dolga van velem. Szerintem ezért is döntött úgy egy idő után, hogy inkább menjünk közös játékba, egy nagyobb szerverre. Itt sokan játszunk egyszerre, van a két csapatos (2 Team), illetve négy csapatos (4 Team) játék. Mivel a csapattagok egymást nem tudják sebezni, ezért nekem a 2 csapatos a jobb, mert többen vannak mellettem. Itt nem lehet a K gomb nyomva tartásával azonnal 45-ös szintre kerülni, így folyamatosan kell fejleszteni. Eleinte természetesen elemek lövésével fejlesztem a fegyveremet, aztán, ha úgy alakul, akkor megyek harcolni. De azt tapasztalom, hogy nem érdemes magánakciót folytatni. Nem egyszer fordult elő velem, hogy az ellenfél csapatból egyszerre négyen is lerohantak, én meg persze azonnal bevégzem. Ebből kifolyólag a négyes csapat nehezebb, mivel kevesebben vannak mellettem. Ami igazán nehéz, az a Free For All (FFA), mert itt mindenki mindenki ellen van. A többi játékmódot nem próbáltam.

A fegyverek arzenálja igencsak széleskörű. Mindegyiknek megvan a maga erőssége, gyenge pontja, ezekre külön blogpostot lehetne szánni. De azért se írnék róluk külön, mert még nem ismerem mindegyiket kellőképp. De érdekes tapasztalgatni őket.

Szóval, kezdő vagyok még ebben a játékban, de élvezem. Nemigen van még koncepció, ahogy játsszak. De ha kidolgozok valamit, akkor egész jól menne.

Nincsenek megjegyzések: