2010. május 4., kedd

Matek érettségi

Na vége van! Hát azt kell mondjam, hogy nem volt annyira könnyű. Bár az első rész, (amit a gimnáziumi matektanárnőm után villámfeladatsornak hívok.  ^^') az nekem ment, végig meg tudtam csinálni. De a második feladatsor nem volt könnyű. A 13-as feladat olyan volt, hogy meg volt adva, hogy két szám számtani közepe 8, mértani közepe 4,8. És számoljuk ki a két számot. Próbáltam keresni az összefüggést, hogy hozzam egyenletbe, el is jutottam valameddig, de nem ment végig. Bár számológéppel kiszámoltam, hogy a két szám 14,4 és 1,6, de nem tudtam végig levezetni. A 14-es feladat meg koordináta-geometria volt. Meg volt adva a háromszög három csúcsának pontja a koordináta-rendszerben, és a háromszög három oldalát kellett kiszámítani, meg a három szög közül a legnagyobb szöget kellett kiszámítani, aztán a hároszög területét. Az oldalakat nem volt nehéz pitagorasz tétellel kiszámolni, de a legnagyobb szöggel keményen meggyűlt a bajom. Nem is tudtam megcsinálni. A magasságot megpróbáltam euklidészi geometriával számolni, de olyan nagy szám jött ki, hogy az nem lehetett. Lehet, hogy másképp kellett volna kiszámolni? Már nem volt időm kiszámolni. A 15-ös feladat meg valami hozzárendelés volt, de az annyira sötét volt nekem, hogy épp csak belekezdtem, amit tudtam, azt megcsináltam.

A 17 pontos feladatok közül én a 18-asat jelöltem be, hogy nem csinálom meg. A 16-os feladat szemét volt Az volt a lényege, hogy egy középiskolában 620 diák járt. És egy iskolanapra készült három kiadvány. És meg volt adva százalékosan, hogy ki melyiket olvassa. Legalább egyet, kettőt, vagy mind a hármat. De nekem az nem volt világos, hogy az összes diákhoz lejutott a kiadvány, vagy hányan vettek részt az iskolanapon? Ez volt az egyik kérdés... Ráírtam, hogy 100% ^^' A 17-es feladatot meg tudtam tökéletesre csinálni. Arról szól, hogy a világban hány autó készül egy évben, ez meg volt adva, és különböző százalékokat kellett számolni. A d részétől egy kicsit megijedtem, mert logaritmust kellett számolni, de hamar rájöttem, hogy át lehet írni 10-es alapú logaritmussá az egyenletet, azt meg számológéppel ki lehetett számolni. Úgyhogy nem volt nehéz.

Ennyi volt a matek. Az ötöstől biztosan elestem, de a négyest nagyon szeretném... Csütörtökön írok még angolt.

Itt van 2 cikk a matek érettségiről:
http://index.hu/belfold/2010/05/04/tul_vannak_a_matematika_erettsegin/?rnd=67
http://www.origo.hu/itthon/20100504-hangsulyos-volt-a-valoszinusegszamitas-a-matematikaerettsegin.html

Nincsenek megjegyzések: