2010. május 3., hétfő

Érettségi 2010

Eljött az érettségi ideje! Azért döntöttem, hogy írok róla, mert engem is érint. Ugynais holnap megyek matekból érettségizni. Ugyanis van egy célom: Bekerülni a Budapesti Gazdasági Főiskola Gazdálkodás és Menedzsment vagy Pénzügy és Számvitel szakára. Illetve bejelöltem egy harmadik szakot, egy felsőfokú szakképzészésre, amolyan mentőövként, ha valamilyen okból kifolyólag nem sikerülne jól az érettségi. De megmondom őszintén, nem emlékszem a szak nevére. ^^' De az is valami pénzüggyel kapcsolatos. De azért inkább arra megyek, hogy bekerüljek egy főiskolai szakra.

Egyébként érettségiztem, 2005-ben. Tehát mi csináltuk először a kétszintű érettségit. Sőt akkor volt az az év, amikor előbb kiderültek a matek eredmények, és ugye újra be kellett menni megírni. Ez nem volt kötelező, hogy őszinte legyek, be se mentem. Így a matek érettségi jegyem érvénytelen, az nem számítható be. Igazából a mai fejemmel örülök, hogy így döntöttem. Akkor nem voltam annyira motivált, hogy egy igazán jó vizsgát tegyek le, ellenben most, amikor célom vam. Nagyon jó lenne ötösre megírni.

Mondjuk mi tagadás, öt év alatt felejtettem egy pár dolgot matekból. De folyamatosan ismétlelgettem, és a nagyrésze visszajött. Bár amit akkor sem tudtam, az most sem megy. Például a logaritmus. Az alapját értem, de a részleteibe nem tudnék belemenni. De folyamatosan töltöttem le az Oktatási Hivatal honlapjáról az érettségi feladatokat, és amit megtapasztaltam, hogy nagyon szeretik az egyenes egyenletét. Azzal szinte mindenhol találkoztam. Arra nagyon rágyúrtam, talán menni fog holnap.

Végülis, ha nem jönne össze, akkor sem vagyok elveszve, mert van már egy Kereskedelmi Technikusi és most lesz egy Banki Szakügyintézői szakmám. Ez a kettő olyan, amivel el tudnék helyezkedni, a főiskolai végzettség arra jó lesz, hogy álláskereséskor kvázi szebben mutassak, de azért a magasabb szintű tudásért megéri. Mindenkinek sok sikert kívánok holnap matekból!

Nincsenek megjegyzések: