2009. március 11., szerda

Emeli a Wii árát a Nintendo.

A Nintendo mindig is érdekes üzletpolitikát folytatott, mely a multiplayereket, és a Nintendo-elleneseket, olykor igencsak felháborította. Régen gyerekeknek szánt szórakozásnak állították be a videojátékozást, majd még az SNES idejében megtették azt, hogy ha nem is zárták ki, de jelentősen korlátozták a külsős cégek támogatottságát a gépre. Ezt még mi Nintendósok el is néztük, mert olyan nagy játékokat adott ki a Nintendo a kezéből, melyek okán méltán büszkék lehetünk Nintendós mivoltunkra. De akárhogy is nézzük a Wiivel csak elrontott valamit a Nintendo. A GameCube mérsékelt, szerény eladását azzal próbálták meg kikompenzálni, hogy igyekeztek minőségi játékokat gyártani, hogy ezzel kompenzálják ki az eladásokat, ez hellyel-közzel sikerült. De a Wii... Pszichológiai tény, hogy nemcsak a kudarcot, hanem a sikert is fel kell tudni dolgozni. Mert aki a nagy örömöt rosszul dolgozza fel, és fejébe száll a dicsőség, az később olyan dolgokat tesz, ami igencsak csökkenti a népszerűségét. A Nintendónál úgy tűnik, ez nemigen jön be. A Wii megélt egy pár Casual játékot, ezt még viszonylag le lehet nyelni, csak hát kevés az igazi nagy játék. És most annak örömére, hogy sikeres a Wii, megemelik az árát. Pontosabban erre az Egyesült Királyságban kerül sor, a Nintendo 20 fonttal drágábban adja a Wiit. Azt is megírták, hogy remélik, hogy nem hárítják át a vásárlókra. Ez enyhén szólva, hülyeség, mert egy üzlet legyen akármennyire is nyereséges, nem fognak olyan terméket forgalmazni, amiből veszteségük támad, így biztos, hogy a boltok is emelni fogják áraikat. Most kb. 150 font körül van a Wii, így lehet, hogy ezután 170 font lesz. Lehet számolni, hogy ez a jelenlegi árfolyam szerint kb. 60000 forint lesz. Azt nem tudom, hogy egész Európára hatással lesz esetleg, de ez nagy pofonvágás a Nintendo fanoknak egy olyan országban, ahol még a PS1, PS2 idején is viszonylag sok Nintendo kelt el. A Wii meg pláne sikeres ott. És a népszerűséget ezzel "jutalmazni", hogy most jól megemeljük az árat, mert biztos így is fogják vinni... ez azért egy kicsit pofátlanság. Ezt még én, Nintendo-addict is ki merem mondani. Mert az rendben van, hogy ha cégnek a terméke sikeres, akkor annak árát nem változtatják, de hogy emeljék... Soha nem hittem volna, hogy valaha is megtörténhet olyan, hogy valaki akkor jár jobban, ha megjelenés napján veszi meg az új gépet, mert később drágább lesz. Mert eddig mi volt a bevett szokás? Drágán indul egy konzolgép, majd jól lemegy az ára. Amikor 69990 forintról elindult a Wii, akkor reméltem, hogy hasonló lesz a sorsa. Én akkor azt hittem, hogy mostanra kb. 50000 forint lesz az ára. De, hogy több lesz 70-nél, azt nem hittem volna.

Esküszöm, azt kívánom a Nintendónak, hogy radikálisan essenek vissza jelentősen a Wii eladásai, mert úgy tűnik, hogy másképp nem térnek észhez, hogy valamit nagyon rosszul csinálnak. Mert bár félig kudarc volt a GC, de akkor legalább JÁTÉKOKAT kaptunk tőlük. Erre most... Amikor kezdett gyűrűzni (kb. 2 éve) a Casual-Hardcore vita, akkor eleinte úgy voltam velük, hogy irigy Sony Fanboyok, majd aztán 1 évre rá, amikor láttam az E3 2008-at, akkor már kezdtem azt gondolni magamban, hogy valami tényleg nincs rendben. Aztán beszélgettem Stingerrel (aki újságíró, és csak ajánlani tudom a blogját, mert fantasztikus dologkat ír), én azon a párton voltam, hogy a jó, igazak a hírek a Nintendo minőségromlásának kapcsán, de én abban bíztam, hogy ha a Nintendo megtölti magát pénzzel, akkor visszatér a régi kerékvágásba, sőt egy ultraerős konzol jön a Wii után. Akkor ő mondta, hogy biztos nem így lesz, és ha a Nintendónak bejött ez, akkor folytatni fogja ezt az üzletpolitikát. Talán mára bátran kijelenthetem, hogy neki volt igaza. Pedig egy rossz nem érheti őt sem, hisz ő is nagy Nintendo-fan, hatalmas Metroid addict. Szóval lehet adni a véleményére. És be is jött. Nagyon kíváncsi vagyok, mit fognak felhozni a 2009-es E3-ra, de nem sok jóban bízok.

Nincsenek megjegyzések: