2009. január 9., péntek

The Legend of Zelda – Ahogy a '80-as években látták.

Tegnap bekerült az új Zeldáról a hír a Gamer365-be, és a kommentek közé írta egy tag, hogy 1989-ben 9 hónapjába telt, mire végigvitte az első Zeldát. Megnéztem az adatlapját, láttam, hogy 31 éves, gondoltam privátban megkérdezem tőle, hogy mit jelentett akkoriban az első Zelda, amikor még ugye nem volt Link to the Past, ami hozta azt az igazán nagy áttörést. Ő azt válaszolta nekem, hogy 1985 óta játszik, és rengeteg játékkal játszott, de ilyet még nem tapasztalt. Összetettségében, zenéjében, hangulatában nagyon csúnyán agyonverte az összes játékot. Azt is írta, hogy vannak a játékok, és fölötte állt a The Legend of Zelda.

Igen. Pontosan én is ezt érzem. Lehet, hogy most, 2008-ban játszottam vele, de én, aki elég régóta játszom, és volt egy pár NES játékom (illetve még meg is vannak) mai fejjel éreztem, hogy ez a játék nem akármi. De erről írtam többször is. Megmondom őszintén, hogy ezért nem is tetszik azon fiatalabb Zelda rajongók véleménye, akik azt mondják, hogy a NESes Zeldák milyen rosszak, mert hogy még nem tartalmazott annyi mindent, ami a végére a Zelda játékok védjegyévé vált. Igenám, csak hogy épp abba nem gondolnak bele, hogy a maga idejében ez mekkora áttörés volt! Természetesen ezzel nem akarom elvenni a fiatalabb játékosok kedvét az első Zeldától, sőt mindig bíztatom őket, hogy tegyenek egy próbát, hogy lássák honnan indult a legenda, de el kell vonatkoztatni attól, hogy milyenek a mai Zeldák. Mert ez teljesen más. És ez így tökéletes!

Nincsenek megjegyzések: