2009. január 30., péntek

Link, a hölgyek védelmezője

Már elgondolkodtam, hogy a Minish Cap végigjátszása után melyik legyen a következő Zelda, amit végigvigyek. A választás a Twilight Princessre esett. Arra emlékeztem, hogy végeztem a Goron Minesszal, majd megint farkassá változunk, és megszereztem az összes könnycseppet, és megint Link lettem, de innen nem tudtam, hogy merre kell továbbmenni. De ma elővettem, és kis keresgélés után sikerült továbbjutni. A Castle Townba kellett menni. Nem valami beszédesek az emberek. A piacon beszélgetnek egyedül. A feladatunk elmenni a Telma's Barba. Ott találjuk Iliát, aki ugye amnéziában szenved, így nem emlékszik ránk. Mellette van egy idősebb hölgy, Telma. Mivel bár, ezért azt gondolná az ember, hogy nagy mulatozás van bent, de csalódnunk kell. Nem más történik, mint egy beteg ápolása. Bár ez túlzás, mert egyik sem rendelkezik még a legalapvetőbb orvosi képességekkel sem, így legfeljebb a beteg lelki üdvéért imádkozhatnak. De Telmának eszébe jut, hogy Kakariko Village-ben van egy sámán, aki meg tudná menteni a beteget, aki egyébként nem más, mint egy Zora. Katonák vannak körös-körül, Telma szétnéz, hogy na, ki a legény a gáton, aki elviszi őket Kakariko Village-be? Mindenki hanyatt-homlok menekül, így a feladat ránk hárul. Míg ők szekéren utaznak, nekünk Eponára szállva kell védelmeznünk a hölgyeket. Természetesen nem küldetés a küldetés akadályok nélkül. Már a hídon ránk száll egy vaddisznón utazó Moblin, akit meg kell nyilazni, de természetesen ő is azon van, hogy mi vesszünk el. Kétszer kell elöl megnyilazni. Én csodálkoztam, hogy két nyíltól már kifekszik, azt hittem, hogy egy kisebb bossfight mértékű harc lesz, de könnyű megszerezni a kulcsot, ami nyitja a kaput a falu felé. És itt jön inkább a fekete leves. Ugyanis három lóháton vagy nem tudom micsodán ülő nemtudommicsoda (nem ismerem fel) tüzes nyilakkal támadja a szekeret. No most mi van, ha megég a szekér? Mert víz nincs nálunk. A képlet egyszerű: Bumeránggal kell eloltani a tüzet. Még ha csak ennyi lenne a probléma! Telma vezeti a szekeret, és ha megtudja, hogy üldözi, akkor letér az útról, és fejvesztve próbál mindenhova menekülni, csak szabaduljon meg az útonállóktól. És persze, ha megyek saját magam után, és ha ne adj isten megég a szekér, akkor kereshetem őket. A képernyő felső részében mutatja ilyenkor, hogy mennyire ég a szekér. Ha teljesen elég, akkor Game Over. És kezdhetjük az egészet onnan, hogy megöltük a Moblint. Hála Istennek nem kell még azt is csinálni! Visszatérve a tüzes nyilas emberkékre, ha megkardozzuk őket, akkor leesnek a lóról, azzal blokkoljuk őket. De most jutott eszembe az a gondolat, hogy célszerű lenne-e azt, akik lelöktünk a lóról, azt megölni úgy, hogy leszállunk a lóról, és megkardozzuk? Szerintem effelől teszek kísérletet. Mert ez egy nagyon jó megoldás lenne.

Egyébként lehet, hogy írtam már erről, de eléggé nehézkes az irányítás Wiin, látszik, hogy GC-re tervezték eredetileg a játékot. Szerintem arra sokkal könnyebb lenne. Eleve nagyon komplikált. Mert ha kiég a szekér, akkor jöhet a bumeráng, de azzal még célozni is kéne úgy, hogy Wiimote-tal belőjük, hogy hova is menjen az. És amilyen nagy drukkban szoktam játszani ilyen felfokozott helyzetben, meg amikor időre kell csinálni valamit, hajlamos vagyok a kapkodásra. El is égett egy párszor a szekér. Mert nem elég, hogy meg kell nyomni a B-gombot, nyomva kell tartani, de még célozni is. Nem semmi feladat, azt úgy pillanatok alatt összehozni.

No már most akkor szerezhetném be a GC-s verziót. Mindenképp be akarom szerezni, de amit belinkeltem a Teszveszről, az már elkelt. És nézegettem az eBayen. Angolon van egy-kettő 50 fontért... Köszönjük szépen, megnézem a német eBayen, itt már egy kicsivel olcsóbb, 45 euró. Az egyikhez még jár német nyelvű könyv, ami nekem van meg angol nyelven. Nem is lenne rossz, amúgyis tervbe van véve a német nyelvtudás felelevenítése, vagy inkább újrakezdése, teljesen össze van kuszálva bennem a német nyelv. Egyébként hajlamos lennék Németországból berendelni a GC-s Twilight Princesst, de egy kérdés felmerült. Ugye maga a GC nyelvválasztós, a GC options menüben ki lehet választani, hogy milyen nyelven jelenítse meg a játékot. No most Wiin ilyen nincs. És ha Németországból rendelem meg a játékot, akkor a Wii németül jeleníti meg a szöveget? Mondjuk a német nyelv nem zavar különösen. Volt idő, amikor a Mario Kart: Double Dash!!-t német nyelven játszottam, mert idegesített, hogy a sebességet mérföld/órában mutatja (Angliában minden távolságot yardban, vagy mérföldben mutatnak, a kocsiban is a sebességet mérföld/órában mutatják) így átállítottam német nyelvre, hogy km/h-ban mutassa a sebességet. És nem zavart a német nyelvű szöveg. Ezért is mondtam, hogy hajlamos vagyok Német honból megrendelni a játékot.

The Legend of Zelda demo a Brawlban.

Írtam már arról korábban, hogy a Brawlban vannak kipróbálható demók. Bizonyos demók alapból benne van a játékban, valamelyeket meg kell szerezni. Most a Brawllal voltam elfoglalva, gondoltam próbára teszem a kreativitásomat, és csinálok egy pályát. Minden terv nélkül, gyorsan összerögtönöztem egy kis pályát. Nem is lett annyira rossz. Elküldtem 2 barátomnak, Csabinak és Krisinek. Csabi ki is próbálta, azt mondta, hogy nehéz harcolni benne. És ha már ott voltam, akkor gondoltam, kipróbálom az első Zelda demóját. Nem tudom, hogy honnan szerezték ezt a demót, de borzalmas a hangja. Több hangszinttel magasabb volt, és nekem szinte az egész játékot élvezhetetlenné tette. Belegondoltam, hogy milyen lenne, ha most először találkoznék a játékkal a demo által. Szerintem még akkor is közepesre értékelném a zenét. Nem hiszem, hogy ez a demo így sok embert rávenne arra, hogy hozzájussanak a teljes verzióhoz.

2009. január 29., csütörtök

Helyzetjelentés

Na igen, sikerült végigvinni a Minish Capet, de korántsem 100%-osra. De viszonylag elég sok mindent sikerült megszerezni. Sikerült megszerezni mind a 12 tárgyat, de ezekből hármat, a bumerángot, a bombát és a nyilat upgrade-elni lehet. Nekem ebből egy sincs fejlesztve. Tehát nem különösen fontos a végigjátszáshoz, de nyilván jelentősen megkönnyítené a dolgunkat. Viszont, amit mindenképp érdemes megszerezni a végigjátszás megkönnyítéséhez, az a 8 Tiger Scroll. Különböző harci technikákat lehet elsajátítani, összesen 8 félét. Nyilván mindegyik segít, de a legnagyobb segítség a 8. harci technika, amit csak akkor tanulhatunk meg, ha megvan az első hét. 14 és negyed szívvel fejeztem be a játékot, összesen 20 szív van. Nagyon sok helyen találni szívnegyedeket, úgy tudom, hogy a nagyrésze Kinstone egyesítésével nyílik meg. Szóval még nagyon sokat lehet egyesíteni. Négy üveg van. Ebből hármat szereztem meg, a negyedik már annyira bonyolult, hogy feleslegesnek találtam megszerezni. Meg nemrég jöttem rá, hogy mi a haszna a Mysterious Shellnek. Rengeteg utalást írtam már arról, hogy a LttP-ből és az OoT-ből vettek át elemet, de hogy a Super Smash Bros. Melee-ből, kicsit vicces, de így van. Ugyanis ezek a Shellek Lotteryn lehet felhasználni, és kapunk figurákat. Ahogy egyre több figurát húzunk ki, egyre kisebb az esély arra, hogy újabb tárgyat kapjunk, tehát több Shellt kell tétbe vinni. Összesen 999 Shellt tarthatunk magunknál, és 130 figura van összesen. Még csak egy párat lottóztam ki, de azt olvastam, hogy ha megvan mind a 130 figura, akkor, akkor megjelenik a Sound Test, tehát végig lehet hallgatni a játékban a zenéket. Hogy ez most a menüben van, vagy a játékban kell bemenni valahova nem tudom, de jó dolognak hangzik. Sok jó zene van a Minish Capben, nekem ami igazán megtetszett, az a Castor Wilds zenéje.

Ugye 21-én ígértem meg, hogy 1 hét alatt befejezem a Minish Capet. Hát 29-én 0:07-kor fejeztem be, 7 perc késés, bocsánat! T_T Csabi szólt rám 23:47-kor, hogy még 13 percem van hátra. Akkor kezdtem el többedjére Vaatival való harcot. Nem volt valami rövid idő megölni, pontosan 20 perc. Természetesen ő sem vette olyan szigorúan, hogy 23:59-ig be kell fejezni. ^^ De jó érzés volt, és még nincs vége. Még egy párszor biztos elő fogom venni, hogy minél közelebb legyen a 100%-hoz.

The Legend of Zelda: The Minish Cap VÉGIGJÁTSZVA!!!

Hát sikerült! Nehéz volt, de hihetetlen élvezetes! Nem is azért volt nehéz, mert olyan sokat sebződünk, hanem mert hihetetlen nagy ügyesség, és precizitás kell. Egyáltalán, hogy leessen a tantusz, hogy mit kell csinálni. Az első alak az viszonylag könnyű. Amolyan első Zelda és Link to the Past egy érdekes elegyének mondanám, bár vannak saját ötletek. LttP-s elemek Vaati támadásában van, hogy tűz is pont úgy jön, mint a SNES-es Zeldában, első Zeldás elemek meg abból adódnak, hogy megöltük mind a négy szemet, akkor Vaati ugyanúgy teleportálja magát, mint Ganon. Aztán a 2. alak, hát az kegyetlen volt. Ha valahol, itt nagyon kellett az ész, hogy úgy tudd megsebezni, hogy te ne sebződj, mert ha téged ér baleset, akkor kezdheted előlről az egészet. De aki ügyes, az meg tudja csinálni. Ha meghal a 2. alak, akkor megint elhihetik velünk, hogy vége (lásd OoT) és omlik a kastély! Bár nem olyan mértékben, mint az OoT-ben, el lehetett jutni az Elemental Sanctruaryba, ahol várt a harmadik alak, amelyik rettenetesen ravasz. Ha valaki nem jön rá a titok nyitjára, rengeteget fog szenvedni. Szerencsére nekem idejében leesett, ezért nekem nem tartott ennek az első része olyan sokáig. De ha Vaati mindkét keze meghalt, akkor megint jön az, hogy hihetetlen pontosság, és ügyesség! De meg lehet csinálni! Különben nem csináltam volna meg! ^^' És meghal végleg. Az ending videó meg szép. ^^ A zenéje OoT ending. SPOILER!!! Ezlo visszaváltozik eredeti alakjába, és a piros sapkát, amit Vaati ellopott, az Zelda fejére kerül. De a sapka eltűnik. Annak a varázsereje Zeldára száll. De hogy Link se legyen sapka nélkül, ő is kap egyet, méghozzá zöld színűt. Azután Ezlo visszaváltozik Minish méretűre, bemegy az Elemental Sanctuarybe, és eltűnik annak ajtaja. És itt a vége, jön a Credits. Amelyben belerakták az artworköket. Nagyon jó ötlet volt! SPOILER VÉGE!!! Egyébként szerintem ezért tartják sokan a Minish Capet első Zeldának, mert Link itt kapja meg a zöld sapkáját, amit aztán később mindig viselni fog.

Összességében annyit mondanék, hogy rettenetesen élvezetes játék volt. Voltak benne bosszantó részletek, de a Kinstone-ok egyesítése, és a sok mellékküldetés jót tett a játéknak. Bár a története, és az egész hangulata nem annyira hatásos, mint a nagygépes Zeldáké, de azt minden további nélkül kijelenthetem, hogy a handheld Zeldák közül ez a legjobb! Ezlo beszólásai meg csak hab volt a tortán! Sok vicces pillanatot okozott, rendkívül jópofa, vicces, ahogy mondja a dolgokat. Megnevettetett. Szóval nagyon jó volt! Összességében, ha most így hirtelenjében 40-es skálán kéne értékelnem a játékot, akkor 35/40-et adnék neki.

2009. január 28., szerda

Közel a végéhez

Lassan vége a Minish Capnek, már rengeteg helyen jártam. A végére is tart kellemes meglepetést a játék. Miután kész a Temple of Droplets, utána a North Hyrule Fielden keresztül a Royal Valleybe kell menni. Hát tudtam, hogy mi hiányzott a Minish Capből! Hiszen nem Zelda játék a Zelda játék temető nélkül! Azt itt megtaláljuk a Royal Valleyben. Kifejezettem kellemes hely. Egyszemű szellemek ijesztgetnek, ha elkapnak, megnyalogatnak. És ismét van egy úttévesztős hely, mint az Ocarina of Time Lost Woodsában, és pont ugyanúgy, fákon kell keresztülmenni. Csak annyi különbség, hogy itt táblák mutatják, hogy merre kell menni. Először, csak annyit ír, hogy "up" vagy "right", de később már igyekszik viccesnek mutatkozni a játék, és ilyenek olvashatók, hogy "same as before" vagy "same as 2 before" hát sok sikert! Aztán jutunk be a temetőbe. Itt ismét egy régi ismerős, Dampé vár minket. Igen, megintcsak OoT, és itt is sírásó. Ránk bízza a kulcsot, hogy bemehessünk az elzárt kapun. Ám a kulcsot elveszi tőlünk egy varjú. Őt egy fa tetején találjuk. Egyszerű a feladatunk: fel a pegazus cipőt, és rohanjuk meg a fát. Ekkor a kulcs leesik. Menjünk be a kapun keresztül egy minidungeonben találjuk magunkat. Ha ezt teljesítjük, utána a Veil Fallsba kell menni. Egy nagy ajtó is akar Kinstone-okat egyesíteni. Ha ezt megtesszük, akkor feljutunk a Cloud Topsba, vagy felhők fölé. Itt az a lényeg, hogy meg kell találni az öt sárga Kinstone-t és egyesíteni kell a titokzatos felhőkkel. Ekkor feljutunk a Palace of Winds Dungeonba. Maga a Dungeon piszok nehéz, és talán a Minish Capnél van először olyan érzésem, hogy mint a platformjátékoknál, hogy a Dungaeonök egyre nehezednek. Eddig úgy volt, hogy mindegyiknek megvan a maga sajátossága, de ez egy kicsit nehéz. A főellenség Gyorg Pair egy rájapáros. Könnyű rájönni, hogy hogy kell megölni őket, és könnyű is csinálni, csak nagy ügyesség kell hozzá. Ha kész, akkor már csak egy utunk maradt hátra az Elemental Sanctuary, ahol a negyedik element erejét is megkapja kardunk, így már háromszorosan is tudunk klónozódni. Ha végzünk, akkor változik át Hyrule Castle, és bejutunk az utolsó Dungeonba, a Dark Hyrule Castle-be. Ez viszonylag könnyű, csak itt is sok hely van, ami nagyon sok ügyességet igényel. Például olyan van, hogy vannak kék mezők, és mindegyikre, ha rálépünk, akkor piros lesz, de csak egyszer lehet rálépni. Ha valakinek van egy kis IQ-ja, az könnyen átmegy. Ami egy kis nehézséget okozhat az a Darknut. Négy alkalommal kell megküzdeni velük, mindegyik egy kulcsot rejt. A négy kulcs, négy zárat nyit, mely elzárja az átjárót a nagy kulcs felé. Ha megvan a nagy kulcs, akkor nyithatjuk ki a nagy ajtót. Ekkor még nem jön elő Vaati. Előtte háromszor harangoznak. Mindegyik harangozás után megjelenik egy-egy nehezen legyőzhető ellenfél. Ha megvannak, akkor jön elő Vaati. Megismerkedtem vele. Három alakja van. Az első alakját, ha valaki rájön, akkor könnyű legyőzni. A második alakja már sokkal nehezebb, itt haltam meg. Itt mentettem, majd félbehagytam, mert megy az Animaxen a Naruto. Szeretem a sorozatot, bár nem vagyok akkora függő, mint amilyeneket látok az Animeconon. Épp most halt meg Sasuke. Szegény.

2009. január 27., kedd

Temple of Droplets

Körkérdés: Mi a közös a Link to the Past Ice Cavern és az Ocarina of Time Water Temple-jében? Mindkét Dungeon kivívta a rajongók haragját. Na jó, ez talán kissé túlzás, de azért valljuk be őszintén, nem szívesen látogatjuk ezt a két helyet. És most azt kell mondanom, hogy ha a Link to the Pastnek van Ice Cavernje és az Ocarina of Time-nak van Water Temple-je, akkor a Minish Capnek van Temple of Dropletse. Talán ennyire nem radikális a probléma ezzel a Dungeonnal, de itt is vannak nehéz és kemény ügyességi részek, köszönhetően annak, hogy jégből van szinte az egész Dungeon. A jégkocka tologatása meg az Ocarina of Time Ice Cavernjére emlékeztet (mert bizony neki is van). Több helyen is magam mentettem annak örömére, hogy túl vagyok azon a részen, az egyik ilyen amikor egy jeges pályán klónozni kell magunkat (már ez is egy külön harci feladat, aki csinálta, az sejtheti, miről beszélek). Aztán végigmenni az akadálypályán időlimitre, hogy a pálya végén lenyomhassuk a gombot, hogy kinyíljon az ajtó úgy, hogy a klónunk nehogy nekimenjen a falnak, mert akkor megszűnik létezni. Én legalább 15× megcsináltam ezt a műveletet, ha nem 20×. De többször volt szakadékos jégpálya, és a főellenség is nagyon durva volt! Big Octorok (azért big, mert minish size-ban kell végigvinni a Dungeont), óriás "golyóbisokat" lövell ki. Én előbb azt se tudtam, mit kezdjek vele. 10 szívvel mentem neki, de legalább 5 elment azzal, mire nagy nehezen rájöttem, hogy a pajzzsal vissza kell pattintani rá a lövedékét, és ha ez megvan háromszor, akkor megégetni a farkánál levő virágot. Aztán bedurvul. Szóval jól kitalálták. De legalább a Dungeon zenéje nagyon jó.

Ért egy apró kellemes élmény. Valaki Amerikában (Floridában) ránézett a Zeldás blogomra, mert a YouTube-os csatornára kiraktam a blog címét, és megkérdezte, hogy Magyarországon milyen nyelvet beszélünk. ^^' Megírtam neki, hogy magyarul. Meg kért valami Language Packet, de ezt pontosan nem értettem, csak annyit, hogy szeretné olvasni a blogot. Én ebben már nem tudtam segíteni neki. Szerintem van annyira élelmes, hogy saját maga találja meg a megfelelő választ.

2009. január 26., hétfő

Prepare for Library, make it Double!

Ez a kissé gagyin átalakított Team Rocket induló első 2 sora tökéletesen illik a tegnapi Minish Capes történésekhez. A 3. Dungeon után is sok mindent lehet csinálni, Kinstone-okat egyesíteni, de a fontos történés a könyvtárban van. Ha felmegyünk az emeletre, egy idegbeteg idős emberrel találkozunk, aki azon mérgelődik, hogy hiányoznak könyvek, és mi az, hogy kiveszik a könyvet, de nem hajlandóak visszavinni. Szám szerint három könyv hiányzik, a Hyrulian Bestiary, a Legend of the Picori és a History of Masks.

Az első könyv viszonylag közel van, és könnyű megszerezni. Mindenek előtt meg kell tölteni az üveget vízzel. A Hyrule town keleti részén a tyúkólhoz közeli kék tetejű házban van. A bal oldali házba kell bemenni, bele kell önteni a vizet a kandallóba, hogy kialudjon a tűz. Ekkor össze kell esni, és be kell menni a kandallóba. Tessék vigyázni a macskával, mert karmol, és 0.75 szívet vesz le. Bemegyünk a kandallóba, ekkor a ház tetején találjuk magunkat. Át kell menni a szomszéd házba. Itt fent találjuk a könyvet, amit eredetileg nem érnénk el. Joggal gondolhatnánk arra, hogy esetleg ez az egész művelet felesleges lett volna, hiszen mint a Link to the Pastben, elővesszük a Pegazus cipőt, lerohanjuk a könyvespolcot, és akkor lejön a könyv. De ez itt nem így van. Fel kell menni a kis létrán, oda kell menni a könyvhöz, és letolni. Vissza kell menni a másik házba, felnöveszteni magunkat, felvenni a könyvet, és visszavinni a könyvtárba.

Jöhet a 2. könyv, ami már egy kicsivel bonyoultabb. A Hyrule Town nyugati részén van. Szintén meg kell tölteni az üveget. Abba a házba kell bemenni, amely mellett a kutya járkál. Itt is el kell oltani a tüzet a kandallóba. Át kell menni abba a közeli házba, ahol munkások dolgoznak, itt össze kell menni, át menni abba a házba, ahol eloltottuk a tüzet, be kell menni, akkor ismét kijutunk. Át kell menni egy közeli helyre, ahol egy Minish van. Itt be kell menni a macskás övezetbe, tehát tessék vigyázni! Menjünk az úton, találunk egy bejáratot. Itt meg kell szerezni a Power Braceletet, ezzel el tudjuk tolni a szekrényt. Ha megvan, vissza kell menni abba a házba, ahol eloltottuk a tüzet, el kell tolni a szekrényt, hogy be tudjunk menni a padlásra. Itt Picorikkal találkozunk, az egyiket láthatjuk, hogy egy könyv szélén áll. Arra a könyvre lesz szükségünk. Elő kell vennia Gust Jart, fel kell szippantani a port, és láthatunk egy helyet, ahol tudunk klónozódni. Ott az ismert módszerrel kell belőlünk még egyet csinálni. Oda kell menni a Picorihoz, aki a könyv szélén áll, és ha mi ketten is ráállunk, akkor a könyv leesik. Legyünk nagyok, vegyünk fel a könyvet, és vigyük vissza a könyvtárba.

A harmadik könyv megszerzése nem annyira bonyolult, inkább megtalálni nehéz, mert nem Hyrule Townban van, hanem a Lake Hyliában. Érdemes használni az Ocarina of Windet, és vigyük magunkat a Lake Hyliába. Itt ki kell menni a Lon Lon Ranchba, mert nem egészen itt van a könyv. A forgószelek segítségével át kell menni a víz által elzárt részbe a Lon Lon Ranch keleti részébe. Ismét a Lake Hyliában kötünk ki, de ez még nem a végleges helyszín. Le kell menni a Minish Woodsba, ahol a boszorkánnyal lehet találkozni. Nem kell elmenni oda, hanem látunk ott egy kővel elzárt bejáratot, ahova eddig sehogy nem lehet bemenni. Most elő kell venni a Mole Mittset, és annak használatával be lehet menni. Találjuk meg a létrát, ott menjünk fel, és most vagyunk a Lake Hyliának azon részében, ahol a könyv van. Itt össze kell menni, majd egy levélen a Gust Jar segítségével el kell vinni magunkat a házhoz, itt el kell tolni a szerkényt, hogy el tudjuk érni a könyvet. Azt letoljuk, vissza kell növeszteni magunkat, és megvan a könyv. Ezt is vissza kell vinni a könyvtárba, és megvan mind a három könyv. Ha visszavisszük a könyvtárba a könyvet, akkor nagyon hálásak lesznek nekünk. Az öreg lejön, és visszaviszi a könyveket a helyre.

Itt ugyan nem kapunk semmit, fel kell menni az emeletre, ott kimenni, össze kell esni, és fel kell menni a könyveken, van egy pár könyvön ilyen létraszerűség. És el kell menni az idős Picorihoz. Azért volt szükség erre a küldetésre, mert másképp nem érnénk el az öreget. Ő leküld egy titkos helyre, ahol megszerezhetjük a békauszonyt. És végre tudunk úszni!

És hogy mi az a make it Double? A saját hülyeségem! Ugyanis sehol nem mentettem, és pont a végn merült le a DS lite-om! T_T (Most már működik, kipróbáltam másodjára) Úgyhogy fel kellett töltenem, és végig kellett még egyszer mindezt csinálni.

2009. január 25., vasárnap

1 év!

Pontosan 1 év telt el 2008. január 25-e óta, hogy elkezdtem Zeldázni, és mi tagadás, nagyon sok élményben volt részem! Ahogy elkezdtem a Link to the Pastet. Egy éve ezen a napon tapasztaltam meg, hogy mekkora csodája a Nintendo szegmensének a Zelda játéksorozat! A sorozat nemcsak epikus történetből felépülő játékokat (pl. Ocarina of Time) foglal magában, hanem lehet találni könnyedebb, szórakoztatóbb jellegű játékot (pl. Four Swords Adventures) vagy történettel rendelkező, de annyira nem komoly játékot (The Minish Cap). De ugye találkoztunk nagyon nehéz játékokkal is (NES-es Zeldák) és bár lehet, hogy bizonyos részeknek vannak hibái, panaszkodtam én is, hogy nincs minden rendben, de kit érdekel, hisz a The Legend of Zelda játéksorozat a hibáival együtt egy tökéletes összképet alkot!

2009. január 23., péntek

Túl a harmadik Dungeonön

Hát, nagyon hosszú út vezetett ide, de megérte.Ez egy olyan játék, ahol nem bánom, hogy ennyi a mellékküldetés, mert élvezem. A Castor Wilds egy nagyon ötletes hely. Elég nehezen jutott eszembe, hogy meg kell nyilazni az egyszemű szobrokat, hogy ne állják utamat. Bár ez eszembe juthatott volna, hiszen már a Link to the Pastben, meg az Ocarina of Time-ban is volt ilyen. De aztán végig lehetett menni. A Wild Ruinsba való belépés meg nagyon ötletes volt. Elvileg egy hatalmas kő állja a bejáratot. Áll vele szemben három ilyen totemoszlop-szerűség, és velük is lehet Kinstone-okat egyesíteni. És ha egyesítjük őket, akkor mindegy harmadrésznyit letör a kőből, és ha teljesen le van törve, akkor lehet tovább menni. Aztán itt is voltam meglepetések. Voltak ilyen Darknut-szerűséget, akiket, ha megkardozunk, felébrednek, megtámadnak, és meg lehet ölni őket. De vannak olyanok, amik nem mozdulnak. Ezeknél kicsivé kell változni, és be kell menni a páncélfejükbe, át kell vinni a kapcsolót, és ha visszanövünk, feléldenek. Eszméletlen, miket nem találnak ki. Így kerültem be a 3. Dungeonba, melyet normál méreten kell megcsinálni. Itt is van egy hely, ahol nem jelzi semmi, hogy robbantani kell. Aztán rájöttem, hogy ott, ahol ezt kell csinálni, más hangja van a falnak, ha megkardozzuk. Pont ilyen volt az Ocarina of Time Fire Temple-jében. Ez jelezte, hogy ott kell robbantani. Egyébként amit a mini-boss megöléséért, Darknutért kapunk, nagyon öltetes tárgy, Mole Mitts. Ez egy hatalmas kesztyű, amivel a falat lehet kaparni. Ezzel lehet elérhetetlen tárgyakat elérni. Összességében nem volt rossz a Dungeon, de inkább számomra ez csak annyi volt, hogy végigmentem rajta, és kész. Viszont a főellenség. Iszonyatosan ötletes volt! Mazaal néven ténykedik, és hasonlóképp kell megölni, mint az Ocarina of Time Shadow Temple főellenségét, csak Lens of Truth nélkül. Meg kell nyilazni a két kezét, ezután kicsivé kell változni, be kell menni a szemébe, elővenni a Mole Mittset, és ásni, meg kell találni a szemet, és azt kell kardozni. De erre csak meghatározott időnk van, mert egy belső kéz megfog és kivisz. Ezt nekem háromszor kellett megcsinálni, utána halt meg. Viszont most nem elementet kapunk, hanem megkapjuk az Ocarina of Windet, ami pontosan ugyanarra jó, mint a Link to the Pastben, vagyis elrepít egy madár egy általunk kijelölt helyre. Nagyjából ennyit csináltam, aztán mentettem.

Más. A Pokémon játék hatására elkezdtem a Yellowval (ne szóljatok a ragozás miatt, hanem emlékezzetek arra, hogy kell Madáchot ragozni) játszani. Mint minden Yellowban Pikachu a kezdő pokém. És most másképp játszok. Eddig azt csináltam, hogy a Starter pokét fejlesztettem, de most mindenkit, akit elkapok. Már 8 pokét elfogtam, és mindegyikkel foglalkoztam. Az egyedüli, ami meglepett, az az, hogy Caterpie már 10-es szinte elérte végkifejlődését, tehát Butterfree lett. Viszont a vele hozott támadása nagyon erős. Egyébként bagszi megkért arra, hogy írjak Yellow végigjátszást. Így én lennék az első, aki magyarul ír végigjátszást. Elvállaltam örömmel. ^^

2009. január 22., csütörtök

Több óra Minish Cap után

Fúú, rengeteg minden történt, és még így sem tértem be a 3. Dungeonba. Sok mellékküldetés van, és sok minden van elrejtve. Sokat egyesítettem Kinstone-okat. Ezek azok az érmeszerűségek, amiket, ha egyesítünk, akkor megnyílik valami titok. Ezeket is felderítettem. Egyébként, ha Minish méretben vagyunk, értünk az állatok nyelvén, lehet beszélni, kutyákkal, macskákkal. Bár a macskáktól érdemes távol tartani magunkat, mert időnként megkarmolnak minket. De velük is lehet Kinstone-okat egyesíteni. Emellett szereztem 300 rúpiát, hogy legyen bumerángom. Nagyon menő, jól lebénítja az ellenfelet. Egyébként a fő küldetés a 3. dungeonért a Pegazus cipő megszerzése, ami a Link to the Pastben is volt. Ez azért fontos, mert a 3. Dungeon a mocsáron keresztül vezet át, ahol ha lesüllyedünk, sokat vesztünk. El kellett menni a mocsárhoz (Castor Wilds) először, aztán vissza kell menni a Hyrule Townba elmenni a cipészhez, aki elaludt. Nem muszáj, de én összeestem Minish méretben, mert az asztalon voltak Picorik, akik közölték, hogy el kell menni a Minish Woodsba, ahol meg kell kerestni a boszorkány házát, és ő kifőz egy olyan szirupot, amitől felébred. Elmentem oda, és itt állt meg a tudományom, egyszerűen nem tudtam oda eljutni. El van zárva, próbáltam több helyről megközelíteni, de nem tudtam. Link meg nem tud úszni. Elmentettem, majd holnap rájövök. ^^

Azért komolyan vettem a fogadalmat, hogy 1 hétig végigviszem a Minish Capet, és itt szeretném megköszönni Csabinak a sok segítséget! A boszorkány házához má rnem akartam kérni, ne ő mondjon meg mindent. Majd délelőtt.