Hát, gyorsan kikerült az Oricon-ról a JAM Project legújabb BEST COLLECTION albuma, a Max the Max, 2 hétig volt csak listán. Amióta 300-as lista van, azóta ez a legrövidebb ideig listán szerepelt JAM Project album, és hogy még szebb legyen a kép, a JAM Project albumok közti eladási listán az utolsó helyen maradt az album. Tehát, ebből az albumból adtak el a legkevesebbet. Homály fedi, hogy pontosan mennyit, mert az Oricon a teljes eladási adatokat újabban sokkal szigorúbban titkolja, mint korábban. Nincsenek már azok a "titkos" weboldalak sem, ahonnan kiszivárogtak részletesebb eladási adatok. Annyit tudni, hogy az 1. héten a 47. helyen nyitott az album, és nincs mit szépíteni, az 1.404-es heti eladás sem arról tanúskodik, hogy rekordokat fog döntögetni. 95% eséllyel meg lehet mondani, hogy még a 2.000-es összeladás sincs meg, ami még a 2006-ban megjelent Mini-album, az Emblem 2.020-as összeladását is alulmúlja.
Most így többször meghallgatva az albumot, azt mondom, hogy beilleszthető a JAM Project zenei fonalába, de továbbra is azt gondolom, hogy rettenetesen hiányzik a változatosság az albumról. Hogy mennyire nem változatos az album, azt talán jól érzékelteti, hogy van néhány dal ezen az albumon, amik ha felhangoznak, valamelyik régebbi dal jut róluk eszembe, amelyik szinte ugyanúgy kezdődik, mint az új dal ezen az albumon. Ráadásul most már nem is csak azzal van a baj, hogy nem elég változatos az album, hanem hogy az új dalok sem nyújtanak semmi extrát. Tehát többszörösen végighallgatva is azt gondolom, hogy közepesre sikeredett ez az album, mert néhány jól sikerült dal hallgathatóvá teszi az albumot.
De nem véletlen van az, hogy a "hardcore" JAM Project rajongók jobban szeretik a stúdióalbumokat (pl.: JAM FIRST PROCESS, MAXIMIZER ~Decade of Evolution~...), mert azokon az albumokon jobban előtérbe kerül a többi tag zeneszerzői kvalitása, nem csak Kageyama Hironobu dominál. Kétségtelen, hogy Kageyama Hironobu tud jó dalokat írni, de sokkal változatosabbak azok az albumok, ahol a többiek is írnak dalokat, hiszen az ő egyéniségük is megjelenik azokban a dalokban. Annyira szeretem például Fukuyama Yoshiki oldschool rock dalait, annyira érződik rajtuk, hogy a Beatles és a Queen inspirálta és alapozta meg a zenei ízlését. De legalább ennyire fontos Okui Masami érzelgősebb balladái, melyek a férfitagokból is kihozza a lágyabb énjüket. Ugyanennyire hozza ki a csapatból a legjobbat, Kitadani Hiroshi őrült, már-már elmebeteg (jó értelemben) rock dalai, amikre tombolni lehet. Na és amikor Endoh Masaaki az élet nagy kérdéseit feszegeti... Ezek a stúdióalbumok mutatják meg igazán, hogy mennyire egységes csapat a JAM Project, mert mindenki nagyon jól tud alkalmazkodni a másik stílusához, így ezek az albumok a változatosságukban alkotnak egy egységet. Ez az, ami nagyon hiányzik a JAM Project-ből, és az új albumból. Nagyon kíváncsi leszek, hogy milyen lesz a szeptember végén megjelenő mini-album a The Judgement. Látatlanban nem akarok prognosztizálni semmit, de ha kikerül a dallista és a szerzők nevei, akkor már lehet sejteni, hogy mit kaphatunk. Csak a legjobbakat remélem.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése