2020. október 31., szombat

Egy összeállított válogatásalbum

Durván zártam le a The Corrs visszaemlékezős, elemzős blogpostot. Kicsit helyrehozom, írok most a jó oldaláról az együttesnek. Az az igazság, hogy azokat a dalokat, amiket annak idején szerettem, azokat most is nagyon szívesen hallgatom. Tetszenek azok az egyedi ötletek, amikkel színesebbé teszik a dalaikat. Egyrészt nagyon színesek zeneileg. A dalok döntő többsége nagyon jól meg van írva zeneileg, tartalommal van megtöltve, és mindegyik tag lehetőséget kap, hogy megcsillogtassa zenei tudását. Másrészt a háttérvokál sokat hozzáad a dalaikhoz. Vélhetően azért erős a vokál, hogy ne csak Andrea érvényesüljön az énekével, hanem Sharon és Caroline is. Főleg a mélyhangú vokálok tetszenek, van ugyanis egy olyan sajátosságom, hogy néha jobban tetszik a háttérvokál éneke, mint a fő ének. Ezért is van az, hogy szeretem a japán kislemezeken hallható dalok karaoke verzióit hallgatni, és akkor kerülök flow-ba egy dallal, ha teljes átéléssel éneklem a háttérvokált. Például a "Say" című dal ilyen, illetve nagyon szeretem a "Confidence for Quiet" háttérvokál részét énekelni, amikor azt hallgatom.

A másik, amit nagyon tudok szeretni egy dalban, ha a végén van egy egyedi hangszeres játék. Ilyet egyébként nagyon ritkán csinálnak általában, de a Corrs dalához is írt egy extra zárótaktust, amivel sokat hozzáadnak a dalaikhoz. Például az előző postban annyira szidott "When He's Not Around", vagy az "I Never Loved You Anyway". Ezért haragszom nagyon ezeknek a daloknak a szövegeire, mert a zenéjük nagyon jó, és a dalok kiválók lennének, ha nem lennének olyan bugyuták a szövegek. De ugyanezt megcsinálták később a Home album két dalában, a Spancill Hillben és a Moorlough Shore-ban. Ezek a dalok viszont nagyon jók, és a dal végén hallható hangszeres játék csak emeli a hangulatot.

Mindenesetre összeállítottam egy listát a jobb dalokból:

  1. Forgiven, not Forgotten
  2. Someday
  3. Toss the Feathers
  4. Closer
  5. Leave Me Alone
  6. Dreams
  7. Paddy McCarthy
  8. No Frontiers
  9. Say
  10. Irressistible
  11. All in a Day
  12. Rain
  13. Rebel Heart
  14. Hideaway
  15. Even if
  16. Confidence for Quiet
  17. Baby Be Brave
  18. Silver Strand
  19. My Lagan Love
  20. Moorlough Shore
  21. Make You Mine

Ha egy ilyen The Corrs album elkészülne, akkor lenne egy kiváló albumuk. Az a baj, hogy mindegyik albumon van úgymond, "helyet kitöltő" dal, ezért van az, hogy legfeljebb jó, vagy nagyon jó albumról lehet beszélni, de olyan nagyon kiemelkedő album nincs. Mindenesetre, aki jobban ismeri a dalaikat, az felfigyelhetett arra, hogy instrumentális dal is van a listában. Ez is bizonyítja, hogy nagyon is tudnak zenét írni. A Rebel Heart és a Silver Strand már annak idején is olyanok voltak, hogy nagyon megérintettek, és most is átérzem, hogy miért is szerettem ezeket a dalokat annyira.

És azért felkerült 2 dal a Talk on Corners albumról is, de alapvetően azért haragszok arra az albumra, mert az első albumuk, a Forgiven, Not Forgotten hihetetlenül ígéretesre sikeredett. Ott van máris a címadó dal, ahol hitelesen és átélhetően énekel Andrea az elengedés fájdalmáról, a reményvesztettség és az üresség érzéséről, ehhez pedig nagyon szép zene társul. Ehhez képest fájdalmas a második albumon tinipop stílusában hallani az "I can't breath, I can't sleep, when he's not around" szöveget.

Mindenesetre megcsináltam a dallistát Spotify-on, aki nem ismeri az együttest, de nyitott feléjük, annak itt a link:

A jó dalaikért megéri. Fogok még írni róluk és inkább a pozitívumokra fogok fókuszálni.

Nincsenek megjegyzések: