2016. január 24., vasárnap

Prince of Tennis első openingje és endingje

Nemrég kezdtem el nézni a Prince of Tennis animét, és nagyon tetszik. Mondjuk azért is, mert érdekel maga a sportág, érdeklődve nézek teniszmérkőzéseket. Rajongónak nem mondanám magam, mert nem úgy nézem, mint egy átlag férfi a focimérkőzéseket, hogy sör a kézben, kizárja a külvilágot, és üvöltve szurkol, hanem általában csinálok mellette valamit, és odanézek. Akkor szoktam jobban figyelni, amikor olyan teniszező játszik, akinek szimpatikus a játéka, például Rafael Nadal, vagy Nishikori Kei. Éppen most van az ausztrál open, így sokat nézem az Eurosportot, és azt kell mondjam, hogy kiakasztó volt Rafael Nadal játéka. Azt vettem észre, hogy mindig szélsőséges a játéka. Volt világelső is, akkor senki nem tudta legyőzni őt, de még ekkor is ingatagnak láttam a játékát. Mintha nem hinné el, hogy tényleg jó teniszező. Sajnos az utóbbi időkben inkább a negatív szélsőségei mutatkoznak meg a játékaiban. Azt tudom, hogy volt egy sérülése, utána eléggé lassan állt helyre, és nagyon lassan javult a játéka. És az egészen jó játékszériája után jött az, hogy első körben kiesett az ausztrál openen. Nem akartam hinni a szememnek, hogy mit csinál. De mégis van valami "emberi" a játékában. Mert például Novak Djokovic hiába világelső, az ő játéka (egyáltalán az arckifejezései) gépiesek, szinte már csak mint kötelező hozza a győzelmeket, amit elvárnak tőle. Rafael Nadal játéka ellenben sokkal szimpatikusabb nekem.

Ennyi kitérő után vissza az animéhez. A 14. résznél tartok, tehát még igencsak az elején, de végig fogom nézni, mert érdekes. Alapvetően szeretem a hosszú animéket, mert lazább a történetvezetés. Nekem nincs bajom azzal, hogy a szereplők mögött nem feltétlen van mindig komoly történeti háttér. Bár néha a főszereplő srác Echizen Ryoma kivagyisága bosszantó. Mivel még az elején vagyok, ezért csak az első openinget és endinget ismerem, ezekről írnék:
  • HIRO-X: future - Egyike azon kevés daloknak, melyet az énekes tesz érdekessé. Maga a zene, a hangszerelés és a dallamvilág nem nagy eresztés, az énekes az, aki a hangjával arra késztet, hogy többször hallgassam a dalt. Nem ismeretlen számomra HIRO-X neve, korábban láttam az F-Zero: Falcon Densetsu animét, ennek is ő énekelte az openingjét, az egyébként sokkal jobb szám. A future sablonos lett, és ahogy próbáltam énekelni, nem is annyira nehéz. Lehet, hogy majd karaokén eléneklem.7/10
  • Kimeru: You got game? - Ez jobbra sikeredett, mint az opening. Bár ennek érdekes története van nálam, ismerem régebbről, mert egy Mondós kaszinó karaokén a férfi dalok között szerepelt ez is néhány éve, és már ott megjegyeztem magamnak. Most az anime alatt az endinget hallgatva viszont már nem tetszett annyira, mert rosszul énekelhetőnek tűnt, és a végén mintha félhanggal zárná a dalt, ami által olyannak tűnt, mintha nem találta volna a megfelelő hangot. Viszont a kislemezt hallgatva már sokkal jobban tetszett. Volt már erre példa, hogy az anime alatt hallgatva az endinget olyan félmunkának tűnt, mintha az utómunkálatok elmaradtak volna. Aztán kislemezen sokkal jobbnak hallatszik. Ugyanez van itt is. A kislemezről sokkal élettel telibbnek hangzik a dal, jobban él az előadó hangja. Amúgy soha nem hallottam még róla, nem ismerem a többi dalát, de ha ebből indulok ki, jó énekes lehet. 8/10
Ha jön a többi is (naponta egy részt nézek meg), akkor majd írok azokról is.

Nincsenek megjegyzések: