2011. június 16., csütörtök

Super Mario 64 háttérkép

Teljesen ráfüggtem erre a játékra, tegnapra sikerült összeszerezni 75 csillagot, úgyhogy nagyon jól haladok. Ennek örömére kerestem egy háttérképet, amit kitehetek magamnak, bár laptopra nem könnyű találni, hiszen eléggé egyedinek számított a régi időkben a 1280×800-as felbontás, de szerencsére találtam egyet, és kitettem.

De egyszerűen hihetetlen, mit tesz az emberrel ez a játék, akkora hangulata van, hogy szavakkal nem lehet leírni. És, mint ahogy jellemző ez a Mario játékokra, a Super Mario 64-re hatványozottan, hogy nehéznek nehéz a játék, de benne van az a fajta hangulat, ami mindvégig arra ösztökél, hogy ne adjam fel, menni fog! Csak más módon kell eljutni oda, ez nálam a hóemberes résznél volt igaz elsősorban. Meg tegnap sikerült a csúszdánál 21 másodperc alatt lecsúszni. Miben rejlik a titka? Hason kell csúszni! Mario akkor gyorsabban csúszik, és 20:8-as (csak tizedmásodpercben mér) idővel leértem. A nagy szemétsége ennek a résznek, hogy pontosan 21:0-ra sem adja meg a csillagot. De el voltam keseredve akkor, ilyenkor szeretném, ha valaki egy pillanatra megállítaná az időt, hogy biztosan menjen, mert a legvégén szoktan nézni, hogy hol tartok, és nagyjából lehet tudni, hogy mennyire érek le. Meg ami még szívás volt, a Hazy Maze Cave pályán összeszerezni a 100 érmét. Ha a méreglabirintusban nehéz megtalálni a kék érmék útját (melyek egyébként a 4. csillaghoz vezetnek el), és ha azok nincsenek meg, akkor fújhatjuk, nem lesz meg a 100 érme. De most már kész van az első hét pálya 100%-ra. A 8. pálya, a Shifting Sand Land lesz még egy szép történet végigvinni teljesen, de érdemes. A Super Mario 64 nagyon feszegeti a képességed határait, de épp csak annyira, hogy megküzdj vele, de el tudd érni, és lassan nehezedik, így azt érzed, hogy képességeid tolódnak ki, ez is inspirál arra, hogy csináljuk tovább, menni fog. De ez általánosságban jellemző a Mario játékokra. Ha hangulat nagyon magával ragad, és el nem enged. Tegnap is 18 csillagot szereztem meg egyhuzamban. Már azzal is elégedett voltam, hogy megvan 60 csillag, na mondom, kész a játék fele. De csináltam tovább, aztán mondtam magamban, hogy 70 csillagnál most már tényleg szünet, de rájövök arra, hogy de még ezt akarom megszerezni, meg még azt, és így jutottam el a 75 csillagig. Ingyenes függőség, kell ennél több? Szerintem nem, ez a játék túl jó ahhoz, hogy elfogadjam bárkitől is azt, hogy nőjjek fel, és ne Mariózzak 25 évesen. Sajnos minden szó hiábavaló, mert akik nem érzik ezt az érzést, amit egy Mario játék ad, azok nem értik meg, hogy miért is való egy Mario játék 3-99 éves korig mindenkinek.

És az is biztos, hogy felhagyok a játékok eladásával. Csak nem olyan érzés Virtual Console-on játszani, mint eredeti konzolon. A régi hangulat csak eredeti controlleren érezhető. Na meg, amikor eladásra került 3 NES játék: Super Mario Bros, Super Mario Bros. 2 és Super Mario Bros. / Duck Hunt. Személyesen találkoztam a sráccal, és ahogy láttam, hogy elvitte ezeket, akkor ő a szememben nem játékokat vitt el, hanem kitépte a szívem egy részét... Sírni nem sírtam, de olyan rossz volt megélni, hogy csak úgy elviszi. Úgyhogy amint hazaértem, leszedtem mindegyiket a vateráról, amiket még nem adtam el. Szerencse az esetben, hogy tegnapelőtt felhívott a srác, hogy nem működik a Super Mario Bros. és a Super Mario Bros. 2, és szeretné, ha visszavenném. A LEGNAGYOBB ÖRÖMMEL!!! Egy percig nem akadékoskodtam, hogy hát lehet, hogy a gép hibás, meg hasonlók. Még aznap este találkoztunk, és visszavettem. Úgyhogy nincs olyan nagy bánat. De ne adja az élet, hogy erre rákényszerüljek.

Legvégül, akinek tetszik ez a Super Mario 64 háttérkép, azoknak itt van:

2011. június 15., szerda

Hangminőség jelentősége a dal hangulatában

Most hallgatom a Megumi Hayashibara: VINTAGE White albumot. Ahogy írtam, ez egy válogatásalbum, mely tartalmazza a legelső dalát is, a Yoake no Shooting Star dalt. Ezt 1988-ban vették fel, de amire ki szeretnék térni, hogy nagyon meg vagyok lepve, mennyire másképp hangzanak ezen az albumon a régi dalok, mint az aktuális albumokon, melyeken a dalok szerepelnek. Sokkal jobb, és az ősrégi Megumi dalok (Kimi no Answer, Niji Iro no Sneaker, BECAUSE, stb.) valami elképesztő, hogy a digitális felújítással a hangszerelés ellenére olyannak hangzanak a dalok, mintha maiak lennének. Tisztábban hangzik a zene, Megumi énekhangja is sokkal szebb, és az egész hangulat sokkal jobban átjön. Régi kedvencem például a Bon Voyage!, ennek a dalnak is sokkal jobban átjön a nyugodt, kellemes hangzása. Úgyhogy szerintem most megint lesz egy rövid Megumi korszakom. :) Az Oriconon is szépen halad, az első ugye 3. helyen nyitott, azóta ugyan visszaesett az 5. helyre, de ott tartja magát. És ma 12 óra után heti Oricon lista! Kiderül, hogy hányadik helyen végzett, és mekkora összeladással. Cél, a 11.000-es heti eladás túlszárnyalása.

Egyébként az összes régi Megumi album a Half, and Half-tól a VINTAGE A-ig, megjelent második kiadásban 2005. március 16-án digitálisan felújítva. Lehet, hogy inkább azok beszerzésére kéne összpontosítani. De rég vettem Megumi CD-t... De sajnos most más jellegű anyagi terveim vannak, úgyhogy nincs kilátásban új Megumi CD vásárlása, pedig örülnék neki.

Tudom, hogy Okui Masami már rég rég megszakította a kapcsolatát a King Records-szal, de nem akarja ő is újra megjelentetni a régi albumait? Én biztos (és sok rajongó is) vevő lennék rá!

UPDATE: Az új Megumi album a 9. helyet érte el az Oricon charton, 13.149-es összeladással. Szép eredmény, hozta személyes elvárásaimat. ^^

2011. június 14., kedd

Saját Wii Fit

Végre tudtam venni saját Wii Fitet. ^^ A Konzolok Szervizében volt használtan 14.000 forint. Van még egy, akit érdekel. Szerintem ez az ár bőven megéri, tényleg nagyon hatásos, és soha semmilyen edzés, semmilyen konditerem nem tudott engem így rávenni a mozgásra, és megtanítani nekem a mozgás szeretetét, mint a Wii Fit. Nem tudom, mi a varázsa, de nagyon kellemessé teszi számomra, és a fogyás is nagyon beindult, már 68 kg vagyok. Tehát már csak 5-6 kg-ot kell leadni az ideális testtömeg eléréséhez. Most csak épp kipróbálni tudtam, hogy minden rendben működik, egy kicsit futottam vele, meg alap step-aerobic. 5 perces kocogás azok után, hogy napi 30 perceket futok, már meg se kottyan. Esküszöm, soha nem hittem volna, hogy ezt valaha az életemben fogom futásra mondani. :D De hát miből lesz a cserebogár. Az aerobic-nak köszönhetően meg javult a ritmusérzékem.

De ha el is érem az ideális testtömegemet, akkor sem fogom letenni a Wii Fitet. Azért vettem meg a programot, és a Balance Boardot, hogy a mozgás számomra már életmód-szerű legyen, akár hosszú évekig is csinálnám. Később, ha majd anyagilag megengedhetem magamnak, akkor majd megveszem magamnak a Wii Fit Plus programot. Abba elvileg sokkal több minden van.

Super Mario 64 fejlemények

A játék sokkal jobban megy, mint ahogy elképzeltem. Harmadik napja van meg a játék, tegnap nem játszottam vele, és már 51 csillagom van. Az első öt pálya 100%-ra kész van. Megvan bennük mind a hat csillag, és összegyűjtöttem 100 érmét. 100 érméket összegyűjteni viszonylag könnyű, csak a Bob-Omb Battlefield és a Jolly Roger Bay pályákon nehéz összeszerezni. Az első pályán több érme is a levegőben van, amit repülősapka nélkül elég nehéz megszerezni, én meg enélkül csináltam meg, így egy párszor vissza kellett fordulni. A harmadik pályán (Jolly Roger Bay) annyira nem vészes, de az egész pályán csak 104 érme van, és ha időlimiten belül nem szerezzük meg az átjáróban levő kék érméket (mely ugye 5 érmét ér), akkor az egész hiába, mert már biztosan nem lesz meg a 100 érme.

A csillagokat viszonylag elég könnyen meg tudom szerezni. Vannak olyan küldetések, melyek 1-2 percet vesznek igénybe. Köszönhetően annak, hogy szinte az összes csillag helyére emlékszem. Ami még komolyabb nehézséget okozott a Cool Cool Mountain 5. csillagja, amely lényegében abból áll, hogy a hely tetejénél találunk egy nagy hógolyót. Az szeretne egy fejet találni magának. Aki tud neki segíteni, azt követi. Ki más lenne ez a személy, mint Mario? A hógolyó megindul elég nagy sebességgel. Lényegében ez is egy versenyjáték. Nekünk kell mindig elől lenni, és el kell vezetni a hegy alján levő fejhez. És nagyon könnyű megsebződni, valamint könnyen megelőz a hógolyó. Azt hittem, hogy ha túlzottan gyorsak vagyunk, akkor már nem követ, de ez nem így van. A teljes sebességünkkel kell menni. Többedjére, de sikerült.

De megmondom őszintén, meglep, hogy ennyire jól megy a játék, mert én meg voltam magam felől győződve arról, hogy nekem csorbult a játéktudásom az évek során. És pont, hogy most megy jobban néhány csillag megszerzése, amivel anno sokat szenvedtem. Így nem fog sok időt igénybe venni, hogy újra 120 csillagom legyen.

2011. június 12., vasárnap

Új Megumi Hayashibara album

Tegnap jelent meg Megumi Hayashibara legújabb válogatásalbuma, mely a VINTAGE White címet kapta. Nagyon nem tudom elképzelni, hogy miért jelent meg még egy válogatásalbum, de tartalmaz két új dalt: Re:Starting again és Heart Bridge. Meghallgattam YouTube-on, nem olyan nagy szám. Már többször hallottunk tőle ilyet, egynek jó volt, de nem recept az igazi jó dalhoz. Legalábbis nálam. De a borító nekem nagyon tetszik. Most mondjátok meg erről a képről, hogy Megumi 44 éves. Ugye, hogy ugye?

Az album már elérhető letöltés formájában, lehet, hogy majd én is kiteszem, de annak örültem, hogy a 3. helyet érte el az Oricon charton. ^^ Bár azt azért hozzá kell tenni, hogy ez a dobogós helyezés kicsit fals azért, mert az album szombaton jelent meg, és ugye a legtöbb album Japánban szerdán szokott megjelenni, ezért aznap szoktak új heti listák lenni, akkor összesítik az eladásokat, és a napi lista is aznap újul meg, rendszerint nagy eladási számokkal, és ezek a számok folyamatosan csökkennek, ezért mondom, hogy nagyon jó, hogy most 3. helyezett, de a végső heti listán szerintem nem lesz dobogós. Bár a 6.081-es első napi eladás szép. Remélem meg fogja előzni a tavalyi CHOICE albumot nemcsak heti listában, hanem összességében. Egyébként egész jó dalokat válogattak össze a két korongra, íme a tracklist:

CD1

  1. Yoake no Shooting Star
  2. Niji Iro no Sneaker
  3. Kimi no Answer
  4. BECAUSE
  5. Boy Voyage!
  6. -Life-
  7. Give a reason
  8. I'll be there
  9. Successful Mission
  10. Hanarete Itemo
  11. don't be discouraged
  12. Good Luck!
  13. Thirty
  14. raging waves
  15. Kimi ni Aete Yokatta
  16. Ame Nochi Kumori Nochi Hare...

CD2

  1. Sakura Saku
  2. Over Soul
  3. feel well
  4. Northern lights
  5. Tokyo Boogie Night [2002 version]
  6. KOIBUMI
  7. Asamadaki Yoruwatari
  8. Makenaide, Makenaide...
  9. Meet again
  10. 4 Gatsu no Yuki
  11. Plenty of grit
  12. Shuuketsu no Sono he
  13. Shuuketsu no Sadame
  14. JUST BEGUN
  15. Heart bridge
  16. Re.Starting again

2011. június 11., szombat

Super Mario 64

Rég nem játszott imádott játékot elővenni mindig fantasztikus érzés. Most játszani Super Mario 64-gyel valami veszett jó érzés. Sokszor gondolkodtam már azon, hogy elővehetném a játékot, de ez valamiért sosem történt meg. Most miért vettem elő?

Ma elmentem a Colin Konzolba, és beadtam a Fire Emblem-et GBA-ra. Azért cselekedtem így, mert bár a játék nagyon jó (RPG, akik szeretik), de nagyon vontatott a játékmenet, és csak akkor egyszer vettem elő, de semmi nem vett rá arra, hogy folytassam. De jól jártam vele, mert Békéscsabán vettem a Media Marktban mélyen leszállított áron, 2000 forintért. Teljesen, fóliás, tökéletesen új. Igazából már kedden be akartam adni a Fire Emblem-et, de akkor csak a kazettát vittem be, és azt mondta, hogy nagyon jó játék, de mivel kevesen ismerik, ezért doboz nélkül nem tudja eladni, de azt mondta, hogy dobozostul, leírásostul visszaviszem, akkor beveszi, mert akik ismerik, azok nagyon szeretik, és gyűjtőknek biztosan el tudja adni. Benne voltam, bár csak ma délelőtt tudtam rászánni magam, hogy elvigyem. És ma már ott van. Tehát, akit érdekel Fire Emblem: Sacred Stones GBA-ra dobozával, leírással, teljesen újszerű állapotban, az menjen el a Colin Konzolba (XIII. kerület Szent István tér 10, a Jászai Mari térnél a Nyugati Pályaudvar után), biztos vagyok benne, hogy olcsón adja. Ugyanis ezért adtam oda neki, mert tudom, hogy nála olcsók a játékok, tehát nem tesz rá nagy hasznot. Zsida történetét érdemes lenne meghallgatni, hétfőn be akart adni egy pár általa nem használt játékot konzolboltokba, de veszett keveset adnának érte. Ezzel még nem is lenne baj, a gond ott van, hogy a használt játékok viszont már nem ennyire olcsók. A másik, amin zsida felmérgelte magát, hogy több konzol üzletben nagyon lekezelően bántak vele. Persze, addig mindenki jó fej, amíg csengetjük a pénzt, igaz? Hangsúlyoznám, hogy nem ismerem az összes konzol boltot, de eddigi ismereteim alapján, aki ilyen helyre akarja beadni a használt játékait, vagy beszámíttatni, azoknak a Colin Konzol-t, és a Konzolok szervizét javaslom. A Konzolok szervizében picit drágábbak a használt játékok, de ott jobb árakat is adnak a játékokért.

De hogy jön ide a Super Mario 64? Hát úgy, hogy nem pénzt kértem a Fire Emblem-ért, hanem egy Super Mario 64-et kértem cserébe. Oda is adta mindenféle cseredíj nélkül. Nekem van Super Mario 64-em, de annyira kopott már a kazettán levő matrica, hogy rossz volt ránézni. Meg is mondtam a Colin Konzolban, hogy ezt, és a srác egyből mutatta, hogy neki két Super Mario 64-e van, és mutatta, hogy akkor válasszam ki azt, amelyiket szebbnek tartom. Nagyon jó fej volt, mert eredetileg nem látszott, hogy kettő van. Haza is mentem, izgazott voltam, hogy végre játszak vele. Valami hihetetlen érzés volt újra játszani vele, ismét megélni a régi emlékeket, és azt betudni, hogy a játék értéke semmit nem veszített az idők során. De előbb engedjétek meg, hogy megosszam a történetemet a játék kapcsán.

Én a Super Mario 64-gyel először a német RTL reklámjában találkoztam, teljesen el voltam ájulva attól, hogy Mario 360°-ban mozog, és teljes három dimenzióban. Ez a grafika akkor hatalmasnak számított, a PSX-et simán alázta vele. Bár Nintendo 64-em sokáig nem volt, de nem volt eseménytelen a Nintendós életem eddig sem. Bár az 576 KByte üzlet bezárt 1996-ban (igen, volt 576 KByte üzlet Békéscsabán a Jókai u. 6 szám alatt, a mai napig tisztán emlékszem a helyére), ám a konzol-élet nem állt meg. Nyílt egy másik konzolbolt Békéscsabán egy kicsivel odébb, a Jókai u. 8. szám alatt, Aster-X néven futott. Mivel helyben is lehetett játszani (1 óra volt 150 forint), ezért nagyon sokan jártunk arra. Soha nem felejtem el, mennyit Mario Kart 64-eztünk ott. Később 200 forint volt egy óra, és ha négyen akartunk játszani, akkor négyen összedobtunk 50 forintot, és orrvérzésig csatáztunk, valami kegyetlen, hogy szivattuk egymást! A másik nagy multiplayer sláger a Goldeneye 007 volt, ez a játék is örök emlék marad számomra. Viszont sokáig nem lehetett Nintendo 64-em. Nem is azért, mert nem volt rá anyagi lehetőségem, hanem anyám akkor kezdte mondogatni azt a szöveget, hogy fejezzem be a Nintendózást, és nőjjek már fel. Persze én tudtam magamban, hogy ez képtelen követelés. De arról mindig lehetett szó, hogy kikölcsözzük a konzolt egy-egy játékkal egy napra. Bizony, a régi időkben ez nagy divat volt. Talán 800-1000 forint körül volt a konzol egy napos kölcsönzése... Nem mernék megesküdni rá. Ez a konzolüzlet annyira sokáig nem húzta itt, elköltöztek a Corvin utcára, majdnem a Lencsési út felé. Így, mivel nem volt a város központban, ezért igencsak megcsappant az üzlet forgalma, bár azért tartotta magát viszonylag. Eközben a régi helyén nyílt egy másik konzol üzlet, a PSX Shop. A nevükkel ellentétben ekkor még Nintendóval is foglalkoztak. 2000. április 18. volt az a fordulónap, amikor vehettem Nintendo 64-et. Hihetetlen boldog voltam tőle, végre annyit játszhattam Super Mario 64-et, amennyit csak akartam!

Bele is vetettem magam, és körülbelül 2 hónap alatt sikerült megcsinálni a játékot 100%-ra, tehát megszerezni mind a 120 csillagot. Voltak idők, amikor nagyon sokat öltem bele egy nap alatt a játékba, arra emlékszem, hogy 46 csillag után megálltam egy hétre, már nem tudom pontosan, hogy melyik volt az a csillag, amelyiket elég nehezen sikerült beszerezni. De azzal sokat szenvedtem. És aztán ment, kicsit lassabban, de össze sikerült szerezni 119 csillagot. Az egyikkel szenvedtem még nagyon-nagyon sokat. Van az a rész, ahol a Wing Capet lehet megszerezni, és ott van nyolc piros érme. Azzal veszett sokat szenvedtem, napokig csináltam, mire nagy nehezen sikerült megszerezni, és meglett a 120. csillag. Az összes csillagot megszerezni pedig érdemes, mert a nagy kastély előtt megnyílik az ágyú, és ha fellövöd magad a kastély tetejére, ott vár Yoshi, aki 100 élettel ajándékoz meg. Sokat nem segít a dolgokon, az igaz, de ez egy jelzésérték a Nintendótól, így értékelik, hogy megcsináltad 100%-ra a játékot. De hatalmas élmény volt, nem tudom, hogy  mi a Nintendo titka, de nagyon értenek a szórakoztatáshoz.

Ezután egyszer sem sikerült megcsinálni a játékot 120 csillagra, bár amior 2006. karácsonyára megkaptam a Nintendo DS-emet, akkor kaptam mellé Super Mario 64 DS-t, abban ... *megnézi a mentését* ... 87 csillagot sikerült összeszereznem. És ráadásul itt már nem 120, hanem 150 csillag van. Unokatestvérem játszott a játékkal nagyon sokat, neki 149 csillagot sikerült összeszereznie. Azóta én nagyon nem is vettem elő a játékot, csak most. De valami iszonyat jó érzés újrajátszani vele. Olyan 80 perc alatt 9 csillagot sikerült összeszerezni. Azért nem rossz, bár bizonyos csillagokat most sem a legkönnyebb összeszerezni, de lényegesen jobban megy. Mit szólnátok, ha megint végigjátszanám a játékot? Én benne vagyok, ez a játék hatalmas klasszikus, amit tényleg mindenkinek be kell szereznie, akár Nintendo 64-re, akár Nintendo DS-re, akár Nintendo Wii-re, mint Virtual Console letöltés. Kicsit nehéz, de érdemes megharcolni érte. A zenék fantasztikusak, és iszonyatosan hangulatos az egész játék. Most első ízben 9 csillagom van, az első négy pályán szereztem meg 2-2 csillagot mindenhol, és a 8. csillagot után a Bowseres pályán szereztem össze a 8 piros érmét, azt pedig ki lehet váltani egy csillagra. Azt nem mondanám, hogy simán ment, A Jolly Roger Bay (valami csodálatos a zenéje!) első 2 csillagja okozott nehézséget, meg a Bowser pályán a 8 piros érme. Az első kettőt nagyon nehéz megkaparintani. Kaptam is egyszer Game Overt (5 életünk van alapból). De a nehézségei ellenére nagyon szeretem a játékot.

A 2000-es történethez még annyit, hogy anno nem segítség nélkül szereztem meg a 120 csillagot. Emlékszik még valaki a Kódmester magazinra? Ez egy eléggé kis példányszámban terjesztett magazin volt, melyet lehet, hogy az A5-ös mérete, és a 40 oldalas mivolta miatt jobb füzetnek nevezni. Na, a 6. számában volt egy Super Mario 64 végigjátszás, de valami fantasztikus leírás volt, benne volt mind a 120 csillag megszerzése! Az a füzet most Békéscsabán van, de ha őszinte akarok lenni, ha itt lenne, megint elővenném. ^^' Már csak azért is, mert maga az írás is fantasztikus volt! A srác nevére nem emlékszem (az volt az újság érdekessége, hogy játékosok küldhették be a maguk végigjátszásait, tippjeit, trükkjeit), csak arra, hogy szegedi volt, de tényleg nagyon jó írást dobott össze a játékról, és részletesen leírta, hogy melyik csillagot hogy kell megszerezni. Úgyhogy nagy segítség volt, és ha legközelebb hazamegyek, elhozom magamnak azt a számot.

És hogy mi lesz a kopott matricájú Super Mario 64-gyel? Felkerült a Vaterára. Mivel láthatóan nem a legjobb állapotban van, ezért olcsóbban tettem fel, 1000 forintos kikiáltási áron, akinek kell, az annyiért is megveheti, vagy villámáron 2000 forintért. A termék részletes leírása itt tekinthető meg. És végre megint rá lehet kattintani a képre, akkor teljes méretében megtekinthető! ^^ Sikerült megoldani a problémát.

2011. június 7., kedd

E3 2011 Nintendo – Ismertető és egyéni vélemény

Akkor ma 18 órakor megtartotta a Nintendo a konferenciáját. Hogy milyen volt? Eléggé felemás érzésekkel kapcsoltam ki a GameSpot oldalát. De lássuk is, mik voltak:

Egy igen ütős The Legend of Zelda blokkal kezdtek, a szimfonikus zenekar hatalmas ötlet volt így üdvözölni a széria 25. évfordulóját. Ennek örömére bejelentették, hogy 2 OST CD-t fognak megjelentetni, valamint a Nintendo 3DS-re a mai frissítéssel megjelenő Nintendo eShop-ban megjelent a Virtual Console-ra mától letölthető a Link's Awakening DX. - Hát én azért többet reméltem erről a nagy hatású bevezetőtől, bár többször elgondolkodtam azon, hogy milyen játékkollekcióval lehetne méltóképp megünnepelni a Zelda 25. évfordulóját, hiszen van már Zelda Collector's Edition GameCube-ra, valamint az összes régi Zelda letölthető Virtual Console-ról. Reméltem, hogy a mai napon megkapom a választ, de egy OST CD nem a legkielégítőbb... Ami nagyon jó, hogy új játékként meg fog jelenni a Zelda Four Swords DSiWare-re, és ingyenesen letölthető lesz mindenki számára.

Most jön a jó része az E3-nak, ugyanis, Nintendo 3DS-re azt kaptam, amit vártam, hogy felkeltsék az érdeklődést, és ez megtörtént. A Mario Kart 3D, Super Mario 3D, StarFox és Kid Icarus mind várhatók voltak, de az igazi nagy durranás a Luigi's Mansion 2 lesz. Ez hatalmas ötlet volt GameCube-ra, szinte biztos vagyok abban, hogy 3DS-re sem fogják elrontani. Ezekről a játékokról mind láthattunk videót. Amíg a Mario Kart Wii-ben újítás volt, hogy motorral is mehettünk, addig a Mario Kart 3D-ben, kapunk egy sárkányrepülőt, valamint kocsijaink víz alatt is tudnak majd menni, úgyhogy kartjaink hároméltűek lesznek. A Super Mario 3D-ben meg visszatér a levél, Mario ismét tud repülni! Nagyon megörültem neki, mindig is kedvenc szórakozásom volt repülni a Super Mario Bros. 3-ban. Jól megújították a Super Mario World-ben és a Super Mario 64-ben, de legjobb a Mario 3-ban volt. Tehát szép jövő elé néz a 3DS.

És *hatalmas dobpergés* leleplezték a Nintendo Wii utódját, mely a Nintendo Wii U nevet kapta. A konzol lényegében egy controller. Legalábbis meglesz a többi "alkatrésze" is, de a controlleren mindennél nagyobb hangsúly lesz. A controller tartalmazni fog egy 6,2 colos érintőképernyőt, ami arra lesz jó többek között, hogy azon is nézhetjük, hogy épp mit játszunk. Így ha az egyik családtagunk TV-t akar nézni, akkor mi a controllerünkön folytathatjuk a játékot. Emellett a controlleren netezhetünk, videochatelhetünk, valamint, ha egy asztalra letesszük, akkor különböző táblás játékokat játszhatunk rajta. Egyetlen egy játékot lehet tudni rá: New Super Mario Bros. Wii 2, mely látszatra nem sokban különbözik a Wiis New Super Mario Bros-tól. Remélem újításokban nem marad el.

Hír bizonyítást nyert, ugyanis a Nintendo megígérte, hogy most igen széles terepet fognak kapni a külsős cégek. Akik benne voltak a Nintendo 64 és GameCube érában, azok tudják, hogy nagyon kevés 3rd party játék volt Nintendo konzolokra. Viszont a Nintendo már a GameCube-ra megígérte, hogy lesznek bőséggel külsős játékok, ám ez nem lett betartva. A Wii-re is megígérték. Valamivel jobb volt a felhozatal, de még mindig nem az igazi. Viszont most mutattak bőven külsős készülő játékokat 3DS-re és Wii-re.

Legvégül egy rakat idén és jövőre megjelenő játék listáját láthattuk. Kirby Wii, Mario Party 9 (Wii), Kirby Mass Attack (DS), Paper Mario 3DS, Mario and Sonic at the London 2012 Olympic Games (Wii / 3DS), stb.

És lényegében ennyi volt. A Wii U nem olyan, amilyennek elképzeltem. Az biztos, hogy grafikailag verni fog mindent, de ezek az újítások nekem nem jönnek be. Nekem ennyi kevés. Játékokkal kellett volna prezentálni a gép tudását. Ami még nem tetszett, az az, hogy Nintendo DS szinte egyáltalán nem volt már, és ezt nem szeretem a Nintendóban, hogy amint megjelenik egy adott konzol utódja, a gépet gyakorlatilag meggyilkolják. A Sonyban viszont ezt becsülöm, hogy még adnak ki az előző konzoljaikra játékokat bőven. De így, nem fog sokáig élni a DS, és félő, hogy a Wiinek is már csak 2 éve maradt hátra.

Lélektani határ alatt

Nagy öröm ért, amikor megmértem ma reggel a súlyomat a Wii Fittel, ugyanis 69,8 kg-ot mutatott. Legalább öt éve nem voltam 70 kg alatt. És a BMI-m is 23,87, úgyhogy nagyon jó úron haladok a cél felé. Ha le tudnék adni még 7 kilót, akkor azt mondom, hogy elégedett lehetek a munkám gyümölcsével. ^^

Ennek örömére arra gondoltam, hogy megosztok néhány tanácsot, amit a Wii Fit mond a használóinak:

  • Amikor valaki fogyóúrába kezd, azt jól teszi, hogy kevesebb kalóriát vesz magához, ugyanakkor megfeledezik a megfelelő vitamin és ásványi anyag bevitelről. Ezt kiküszöbölendően érdemes több nyers és párolt zöldséget, valamint szárnyasokat (pl. csirke, pulyka) enni.
  • Edzés előtt érdemes banánt enni. Kicsit magasabb a kalóriatartalma a benne levő gyümölcscukor (fruktóz) miatt, viszont könnyen megemészti a szervezet, és mozgás közben csak még jobban hasznosul a bevitt energia.
  • Érdemes odafigyelni az alvási szokásainkra, és minimum 7-7,5 órát aludjunk. Nemcsak azért, hogy kipihentek legyünk, hanem állítólag az elhízásban is szerepet játszhat a kisebb alvásidő.

Egyébiránt javasolja még az életre kelt Balance Board, hogy reggelenként ébredés után első dolgunk legyen gyorsan megfürdeni, mert gyorsan felébred a még álmos test. De arra vigyázzunk, hogy ne maradjuk túl sokáig meleg víz alatt, mert az felnyomja a vérnyomást.

Én egy kicsit változtattam az étkezési szokásomon is. Be kellett látnom, hogy csak nem megy diétás étrend nélkül. Nagyon nehezen sikerült elérnem ezt a testtömeget, de nem azt csinálom, hogy alig eszek, hanem van ez a bizonyos INBÉ. Avagy az irányadó napi beviteli érték. Erről olvastam részletesebben, és arra jöttem rá, hogy nemcsak arra kell figyelni, hogy kevesebb kalóriát vigyünk be, hanem azt is nézni kell, hogy miből mennyit eszünk. Azóta még jobban figyelem az ételek csomagolásán levő tápanyagtartalmat. Közismerten ugye egy embernek ennyi tápanyagra van szüksége ahhoz, hogy egészséges legyen az étrendje:

  • Energia: 2000 kcal
  • Szénhidrát: 270 gramm
  • Cukor: 90 gramm
  • Zsír: 70 gramm
  • Telített zsírsav: 20 gramm
  • Nátrium: 6 gramm

Ennyi kell elvileg ahhoz, hogy egy átlagos mozgásban levő ember egészséges maradjon. Nos, én azt csinálom, hogy kiszámolom, hogy miből mennyit eszek, és igyekszek az edzés ellenére még ennél is kevesebbet enni. Szerintem ez a legjobb út a fogyásra.

Ja, és ne felejtsétek el: Ma 18 órakor E3 Nintendo!

2011. június 6., hétfő

Határ úti ellenőrzések

Érdekes, egyre gyakrabban látok a kijáratnál is ellenőröket a Határ úton. Tény, hogy nagyon forgalmas metrómegálló, de valahányszor látok ott ellenőröket, szinte mindig elkaptak valakit, aki szinte sírva könyörög, hogy engedje el. Így kiszúrták, hogy sokan bliccelnek ott? Mindenesetre szerencsére nekem még nem okozott problémát a jelenlétük.
És pont kiérve a megállóból elkapott az vihar, de rettenetes, hogy leszakadt az ég. Bőrig ázva értem haza!

2011. június 4., szombat

Wii Party ismertető

Hát sikerült tegnap megszerezni, úgyhogy örülök. ^^ Végülis játékok beszámíttatásával tettem meg a Konzolok szervizében. Kiválasztottam azokat a Wii és DS játékokat, amikkel már tényleg nem játszok. Kettőre esett a választás: DS: Phoenix Wright Ace Attorney: Justice for All, Wii: Sonic Unleashed.

A Phoenix Wright egy ügyvédes gondolkodós játék, te vagy benne Phoenix Wright, az ügyvéd, aki minden rejtélyt felfed. Egy bíróságon vagyunk, nekünk kell az egyébként jogtalanul megvádolt védencünket megvédeni, ám az ügyek rendkívül módon körmönfontak. Tehát tényleg, aki ezt így kitalálta, azelőtt le a kalappal, és hogy ezt így meg tudták jeleníteni. És nekem végülis annyi a személyes problémám a játékkal, hogy nem ment. Hiába gondolkodtam azon, hogy hol lehet a probléma, egyszerűen nem láttam át. És végül beláttam, hogy ez nem nekem való játék, nem játszottam vele többet. De egyébként érdemes, mert nagyon jó hangulata van, a zene is nagyon ott van, és az anime-stílusú grafika nagyon odatesz a hangulatra. Csak az a helyzet, hogy eléggé rétegjáték. Hiába nagyon jó, csak kevesen ismerik, és lehet, hogy csak kevés ember tudna igazán jól játszani vele, lévén, hogy szinte haadó szintű angol nyelvtudást igényel, mert szöveg van benne bőven! Miért is ne lenne, hiszem pont az a lényeg, hogy a tanúk beszédéből találjuk ki, hogy igazat mond-e, vagy hazudik, és ennek alapján kideríteni, hogy ki a bűnös.

A Sonic Unleashed meg alapból nagyon jó ötlet, nekem tetszik, hogy futni kell a pálya végéig, ahogy csak tudsz, különböző akadályokon, gyorsítókon át. Csakhogy ami nálam elrontotta a játékot az az, hogy volt nappal rendes Sonic vagy, míg éjszaka Sonic vérfarkassá változik, ami meg nagyon lassú, és nekem ez nem tetszett. Hiszen egy Sonic játék alapból a sebességről szól.

Így nekem megérte a Wii Partyt megvenni, bár arra azért kíváncsi leszek, hogy mennyiért fogják majd eladni a beadott két játékot. Mindenesetre, akiket érdekel ez a két játék, azoknak csak tessék. A Wii Party meg engem nagyon szórakoztat, kellőképp tartalmas, bár még annyira nem ismertem ki a játékot, hiteles véleményt majd csak néhány hét múlva tudok róla mondani, szerintem írok majd egy tesztet róla.

Alapvetően annyi, hogy annyira talán nem is a Mario Party utódjaként kell elképzelni, hiszen csak egyetlen egy tábla van a játékban. És több, mint 80 mini-játék, melyeket nemcsak táblán lehet játszani, sok extra van a játékban. Az egyetlen játékmód, amit nem próbáltam a Globe Trot, azért, mert eléggé hosszú elmondások szerint. A Party Game részlegben találjuk még a Mii of a Kind, Spin-Off és a Bingo játékokat. A Mii of a Kind egy érdekes dolog. Minden játékosnak van 6 Mii-je különböző színű ruhában. A lényeg az, hogy kétszer három azonos színű ruhájú Miit kell kirakni úgy, hogy megjelenik középen négy Mii, kettőnek látjuk, milyen ruhája van. Játszunk egy Mini-játékot, és aki megnyeri, az választhat a négy közül. Aki második lett az a megmaradt három közül, és így tovább. És az nyer, akinek a hat Miijéből három pl. piros színű, és három zöld. Ekkor jár 12 pont. Ami poén az az, hogy ha a három azonos ruhájú Mii neme azonos, azért +1 pont jár. Hogy ezt hogy találták így ki. :D A Spin-Off egyfajta szerencsekerék. Nem kell "S, mint Sándor"-t, meg ilyeneket mondani, a lényeg az, hogy a bankban pénz van, és mindig megforgatjuk a szerencsekereket. Vagy kapunk a banktól pénzt, vagy mi adunk, vagy megduplázzuk a bankban szereplő pénzmennyiséget, de lehet mini-játékot is játszani. Aki megnyeri, az megkapja a bank összes pénzét. A Bingo meg 5 perces gyors játék. Aki nem ismeri, azoknak a szabályt gyorsan. Eredetileg számokkal játszák, kapsz egy 4×4-es táblát, azokon különböző számok vannak. És mindig kisorsolnak egy-egy számot, és be kell jelölni, ha van neked. És az nyer, akinek vízszintesen, függőlegesen, vagy átlósan kihúzták mind a négy számát, annak kell kiáltani, hogy Bingo. Nos, itt ugyanezt játszuk, csak Miikkel. És időnként egy mini-játék golyót sorsol ki a játék. Ekkor játszunk, és aki azt megnyeri, az maga választhatja ki, hogy melyik Mii legyen az övéi közül kisorsolva. Érdekes, és gyors játék, akár 5 perc alatt lemegy.

Vannak még pár-játékok is. Az egyik játékot csakis és kizárólag ketten játszhatjuk, ez a Friend Connection. Ez valami olyasmi, mint a Lovely Complex animében volt az a gép, ami megmondja, hogy hány százalékra illetek össze. :D A különbség annyi, hogy ezt nemcsak szerelmes párok játszhatják, és hogy nemcsak hasraütés-szerűen jön ki egy százalék érték. Az a lényege, hogy először van öt kérdés a való életből, például egyszer ilyen volt: "Mit szeretsz jobban nézni?" Két válaszlehetőség: Napkelte vagy Napnyugta. És anélkül, hogy nézzük, mit válaszolt a másik, meg kell mondani, hogy nekünk melyik szimpatikus az adott válaszlehetőségek közül. Ezután játszunk egy közös mini-játékot, ahol azt méri fel, hogy mennyire tudunk összhangban együtt dolgozni. És ennek eredményére az egy százalékértéket. Az öt válaszlehetőségből, ha azonosat válaszoltuk, az a jó pont. Még két pár-játék van, a Balance Boat, és a Match-Up, de ezt akár egyedül is játszhatjuk géppel. A Balance Boat az egy vicces találmány. 10 kör van, mindegyikben egy mini-játékot játszunk, ahol szintén közösen kell játszani. Minden mini-játékban van egy minimum elvárás, pl. kosárlabdánál dobjunk meg közösen 30× kosárra a megadott időn belül. Ha ez megvan, akkor jól megcsináltuk a játékot, két azonos méretű Miit kapunk. És ha elrontottuk, akkor, az egyik egy hatalmas Miit kap, a másik meg miniatűrt. És így kell a fizika törvényeinek megfelelően egyensúlyban tartani a hajót. 10 kör van, ahogy írtam, tehát összesen húsz Mii segítségével kell a hajót egyensúlyban tartani. A Match-Up sokkal inkább egy vs. játék, minthogy összedolgozzunk rajta. Adott egy tér, azon vannak Miik. Az eredeti ruhájuk színét nem látjuk, csak akkor látjuk, ha rányomunk, és megjelenik a ruhájának a színe. És össze kell párosítani. Tehát memóriajáték.

Aztán van még a House Party. Itt találhatók meg az egyéb rövid idő alatt játszható party játékok. Például a Wiimote bújócska, amiről már írtam korábban. Hogy a többiek elbújnak, addig az adott játékosnak 100 mp-e van arra, hogy elrejtse a Wiimote-okat. A többieknek meg meg kell találni. A Wiimote-ok persze segítenek állathangok hallatszódnak a mikrofonból. Itt van még az Animal Tracker, amiről szintén írtam már, hogy állathangot kell felismerni a Wiimote mikrofonjából, és azt kell felemelni, amelyikből szól az adott állathang.

És ennyit írnék, mert ennyit próbáltam ki, a többi még csak most jön. Ma meg elmentem a Game Parkba, mert arra gondoltam, hogy beszélgetek a főnökkel, mert napi kapcsolatban vannak a Stadlbauerrel, és arra gondoltam, hogy kultúráltan és nyíltan elmondom, hogy mi a probléma a nintendo.hu oldallal, és hogy vagyunk segítségek bőven, akkor lehet, hogy meg lehetne beszélni, és fejleszteni a dolgokat. De nem ő volt bent. Viszont kaptam Wii Party dobozt, aminek örülök. De máskor szerintem még elnézek arrafelé. Úgyis ritkán járok a XVII. kerületbe. Nagyon szépen felújították Rákoskeresztúr-városközpontot. Amikor odaköltöztem tavaly nyáron, akkor még nagyban dolgoztak, meg építkeztek, de mostanra nagyon szépen néz ki, kész van.