2008. augusztus 6., szerda
A tegnapi vasarlas eredmenye:
2008. augusztus 5., kedd
A Link's Awakening gyenge pontjai
Amit a jatekrol alapvetoen el lehet mondani, az az, hogy egyszeru, megis elvezetes. Megis vannak szembetuno hibai a jateknak. Eddig kettot talaltam:
- Mindig amikor ko elott allok, es veletlenul nekimegyek, kiirja azt a szoveget, hogy nehez, egyedul nem tudod eltorlaszolni. Es ezt minden egyes alkalommal kiirja, meg akkor is, amikor nekimegyek. Es ez vegtelenul idegesito, es nagyon lerontja a jatekelmenyt, hogy nem lehet "elvinni" a szoveget.
- Ahhoz, hogy mentsunk, allitolag meg kell nyomni az osszes gombot... Ez is hulyeseg, hisz miert nem lehet a Start menuben elhelyezni egy mentes gombot? Mar a Link to the Pastben is megoldottak, nem ertem, hogy itt miert kell olyat, hogy az osszes gombot megnyomni egyszerre. Raadasul nekem nem is sikerult, szoval meg kell halnom ahhoz, hogy mentsek.
Remelem tobb hibat nem fogok felfedezni, mert mar ez is epp eleg. De hogy jo dolgokrol is beszeljek, egyvalamiert nagyon szeretem a jatekot:
Nagyon olyan hangulata van, mint amikor regen elovettem az SNES-t, es Marioztam. Erdekes, mert nemcsak Marios ellensegek lelhetok fel a jatekban (Goomba, Piranha Plant, Shy Guy), hanem meg a hangulata is Marios. Hogy szandekos volt-e vagy sem, azt nem tudom, de nekem nagyon bejon.
2008. augusztus 4., hétfő
Link's Awakening - Elso benyomasok.
Mar megcsinaltam az elso Dungeont is a jatekban. Tokre olyan, mint az elso Zeldaban, meg alagutak is vannak, csak egy kicsit tovabb van fejlesztve, valtozatosabb egy-egy szint, es tobb fajta ellenseg van. A level meg tok jo dolog, hogy ugralni lehet. A foellenseg meg egy regi ismeros a Link to the Pastbol, Moldorm. nagyon "imadtam" -_-' De itt most sokkal konnyebb. Azonnal sikerult megolni. Aztan elmehettem a cselloert. De az elso Dungeon elotti kaland is erdekes volt. Megszerezeni a kardot, majd a nagy kulcsot, amivel kinyitom az elso Dungeon bejaratat.
A zene nagyon erdekes. Amiota benne vagyunk a Game Boy Advance korszakban, azota mar csak pruntyogesnek hivjuk, de mar akkor is tudtak dallamos zenet csinalni. Szoval a zene is nagyon jo.
Es mint mondtam korabban a grafikaja az SNES-es Link to the Past minosegevel vetekszik. Es ezt a sajat szememmel latva csak megerositeni tudom.
2008. augusztus 2., szombat
Tegnapi es mai szerzemenyek.
Azert ma rendesen kivettem a reszemet a vasarlasbol. Tegnap ezt vettem:
Ez egy Phantom Hourglass DS jatekkazetta tarto, jart melle egy Stylus is. 6 jatekot tud tarolni. Mutatos darab, aluminium, ezert nagyon massziv, es nagyon szep. Es az volt a jo, hogy a neten £9.99-ert volt kiirva, de egy GAME shopban £2.98-ra leakcioztak. Felolem lehet ^^'
Ezeket meg ma vettem:
Nagyon orultem a Link' Awakening DX-nek, mar nagyon kivancsi voltam a jatekra. Amit eddig lattam, az tetszett. Most vagyok a jatek legeslegelejen, a kard megszerzesen ugykodok. De jo jateknak tunik eddig. Majd meg irok rola sokat. £12.00 volt. Kozepen meg egy aluminium DS tarto. Akkora nagy, hogy meg egy sima DS is elfer benne. Es nagyon hol nez ki, megerte a vetelt. £7.99 volt. A jobb oldali Twilight Princess Official Guide meg onmagaert beszel. Hatalmas konyv, 196 oldalas, tele van kepekkel, es minden reszletekig kimenoleg leirja, hogy mit hol kell csinalni. Nagyon jo konyv. £11.99 volt.
Na, megyek is vissza Link's Awakeningezni! ^^'
2008. július 31., csütörtök
Zelda II: Egy uj kezdet
Hat regota irtam ide. Bocsanat, hogy nem hasznalaok ekezetet, csak Angliaban vagyok. Egyebkent jol erzem magam. Neha dolgozok, elvezem a brit legkort, setalok, kirandulok, meg vasarolgatok, mint ma. Ezeket vettem:
Nagyon orulok nekik. De az a vicces, hogy ezt £23.97-bol (kb. 7000 ft) vettem. A Limited Wind Waker volt £14.99 (kb. 4500 ft), a Zelda II £7.99 (kb. 2400 ft) a Ocarina of Time kituzo meg £0.99 (kb. 300 ft) volt.
Sajnos nem hozhattam ki a Wiit Angliaba, mert nem volt hova bekotni. Es csak augusztus 20-an megyek, ugyhogy addig bamulom a boritot, meg olvasgatom az Instruction Bookletet. De nagyon jol nez ki. Imadom a Wind Wakert, alig varom, hogy jatszhassak vele!
Meg azert a Zelda II-vel tudok itt jatszani, mert itt van a GBA SP. Erdekes, hogy mas hatasa van a jateknak GBA-n, mint Wiin, Virtual Console-on. Mert GBA-n egy kicsit nyujtott a kep, es a hang egy kicsivel magasabb a hangszin. Egyebkent most, hogy masodjara jatszok vele, sokkal konnyebb, most hogy mar tudom, hogy mi hol van, tudok konnyeni a jatekon. Es masodjara is imadom jatszani.
Aztan meg sok Zeldas relikviat akarok venni, es a 99p a kituzokert igazan semmi penz volt, meg mutatos is. De van egy par Zeldas cucc: 2 fele Phantom Hourglassos DS jatektarto, Phantom Hourglass aluminium DS lite tarto, Twilight Princess Official Guide, meg Phantom Hourglass Official Guide Collector’s Edition. Az egy hatalmas nagy konyv. Roviden ennyi a vasarlasi tervem. Es mivel dolgozok, van mibol venni. A maiaknak meg nagyon orulok.
2008. július 21., hétfő
Kazumi Totaka
Kazumi Totaka Japán zeneszerző, aki 1967. augusztus 23-án született, aki nem utolsó sorban Yoshi hangját kölcsönzi a Mario játékokban. A zeneszerzést Nintendo berkein belül műveli, elsősorban a Yoshi játékokért felelős, de az Animal Crossing, Luigi's Mansion, Super Mario Land, és a The Legend of Zelda: Link's Awakening zenébe is beszállt. De hogy hogyan, az nagyon érdekes. Írt egy dallamot, és azt alkalmazta sok játékban, így került be a Zeldába is. Erről tanúskodik egy videó is, érdemes megnézni, mert vicces.
1. rész
2. rész
3. rész
2008. július 18., péntek
Zelda II: Irány a Great Palace!
Hát legyőztem Barbát. Nem könnyűnek könnyű volt, de hosszadalmas. Legalábbis nem akartam kockáztatni. Mert olyan volt, hogy lávából jött elő. És valamelyik elmebeteg meg azt írta, hogy a fejére ugorva lefelé támadással kell sebezni. Mindjárt elküldöm valami “kellemes” helyre, hát nagyon veszélyes úgy megölni! Ugyanis 80% az esélye annak, hogy Link utána beleesik a lávába. Oldalról arcba is lehet kardozni, ugyanúgy fáj neki. És így kellett 16× megsebezni, és akkor halt meg. Egyébként 30 percig tartott a harc. De készen van. Aztán be kellett menni az Old Kasuto Townba a Thunder magicért. És ezzel teljes a magic táram. Egyébként az Old Kasuto Town egy kihalt város, mindenhol szellemek járkálnak. Ezért ki is hagytam a kalandozást. Egyszerűen továbbmentem a Great Palace felé, a végső harc színhelyére. Hát, mit ne mondjak? Már maga az odavezető út is kegyetlen! Sőt, konzoljátékok körében, amit tapasztaltam, a legnehezebb! Itt már csak üres szemfényvesztés az életerő és a szinted! Ha csak egy pillanatra is lankad a figyelmed, akkor szedheted a sátorfádat, mert biztos, hogy nem fogsz tudni eljutni oda! Kegyetlen nehéz! Viszont, ami előny, hallottam, hogy ha valaki bent van a Great Palace-ban, ha ott végleg meghal, és ha a Continue-ra megy, akkor nem Zeldától kezded, hanem a Great Palace elejétől. És ahogy elnéztem a térképet, kell is, mert hatalmas a Great Palace. Mire elérem Dark Linket...
És még egy érdekesség: Barbát továbbfejlesztve alkották meg az Ocarina of Time Fire Temple-jének főellenségét Volvagiát!
2008. július 17., csütörtök
Zelda II: Úton a vége felé
Egy ideje már nem írtam a Zelda II-ről, de nagyon szépen haladok. Megcsináltam a negyedik, ötödik Dungeont, és itt vagyok a hatosnak a főellenségénél. Hát, mit is mondjak? Rém könnyű volt a négyes és az ötös főellenség, bár az ötösnél kellett azért taktikázni, meg ügyeskedni, de az is azért könnyű volt. A négyes meg tényeg nagyon könnyű volt. Egy nagy szellem volt, Carock, akinek a támadását kellett visszaverni “Reflect” magickel. Az eleve nem sebezhet meg, csak ha véletlen odamegy, ahol én vagyok. És érdemes egy helyben állni, és a szerencsére bízni, hogy na most az etalálja, vagy sem. Ugyanis rendkívül gyorsan tűnik el, és legalább olyan gyorsan jön elő. De könnyű volt. Az ötödik főellenség, Gooma, pedig egy óriás, aki egy láncra kötött tüskés golyót dob felénk. Nagyon gyorsan el kell találni (kard elég neki) és utána menekülni, mert azért elég nagy hatótávolsága van. De másodjára sikerült megölni. Aztán a 6. Dungeon már eléggé megizzasztott. Egy helyen kegyetlen nehéz: van egy hely, ahol sok lávaszakadék van, és Flying Skullok repkednek. Nagyon kell vigyázni, hogy nehogy eltaláljanak, mert annak rendszerint az a vége, hogy a lávában landolunk, és egy teljes életet elvesznek. És már írtam korábban, hogy a Zelda II-ben mennyire fontos vigyázni az életünkre. Aztán a főellenséget is láttam már. Barba eléggé izzsztó. Lávából jön ki, és akkor lehet Jump magickel a fejére ugorva lefele támadással megkardozni. Ugyanis csak a feje sebezhető. És itt most 2 eset van: Vagy a nagyon hosszú, ám biztonságos harcot választjuk, vagy megrövidítjük, és a sokkal kockázatosabb lesz. Sajnos mindkét esetben előfordulhat, hogy a lávában landolunk, amiről, mint írtam végzetes következményekkel jár. Na de ma legyűröm, és már csak a végső összecsapás maradt hátra a Great Palace-ban.
És igazság szerint csak itt a játék vége felé mutatkozik meg az, hogy mennyire rosszul van megcsinálva a tapasztalati pontrendszer. Ugyanis már írtam korábban, hogy ha elveszítjük mindhárom életünket, és meglátjuk Ganon végtelenül kedves arcát, akkor az összes pontot elveszítjük. És itt a végén ez azért gázos, mert egyre többször találkozhatunk “pontzsákkal”, melyek 200, sőt esetenként 500 pontot rejt. És én már ott tartok, hogy 4000 pont kell a továbbfejlődéshez. És ha végleg meghalok, ugyan az összes pontom elvész, de a zsákok nem jelennek meg újra! A másik ok, ami miatt nagyn rossz a pontrendszer az az, hogy ha legyőztünk egy főellenséget, és ott állunk a legvégén a szobornál, akkor automatice kapunk annyi pontot, hogy tovább tudjunk fejlődni. És pont annyit. Most hogy ha 3800 ponttal megyek a szoborhoz, akkor csak 200-at, míg ha mondjuk csak 250 ponttal megyek, akkor 3750 pontot kapok. Szóval tévedtem: Mégiscsak nehéz lesz megcsinálni 100%-ra. Ugyanis lehet, hogy ez az utolsó hely, ahol fejlődni tudok.És akkor úgy megyek Dark Linkhez, hogy 6-os támadóerő, 7-es varázserő, 8-as életerő. És a max. 8/8/8. Szóval akármennyire is fantasztikus játék nekem, meg imádom, de csak kibuknak a negatív tulajdonságai.
2008. július 16., szerda
The Legend of Zelda timeline
Sokan sokféleképpen magyarázzák a Zelda idősíkot. Hogy mi az az idősík? Az, ahol elhelyezzük, hogy a Zelda játékok mikor játszanak. Sok féle elmélet létezik rá. Amely felől a legkevesebb vita van, az az, hogy a Minish Cap játszódik először, és a Phantom Hourglass az utolsó játék. Én is összeállítottam egy elméletet. Hogy mennyire állja meg a helyét, azt nem tudom. Évszámokat rendeltem a játékok mellé, ezek természetesen nem hivatalosak, csupán az én agyszüleményem. Azért találtam ki, hogy könnyebben áttekinthető, elképzelhető legyen, hogy mikor melyik játék játszódik. Akkor íme, a kezdetektől.
0 - Hyrule földjét megteremti a három isten, Din, Nayru és Farore. Erejük esszenciáját a Triforce-ot meghagyják a világnak, melyet az Idő Templomában őriznek.
Aztán sokáig béke honol, bár időnként megjelennek szörnyek, akik megzavarják a nyugalmat. Megjelenik hős a Picori törzsből, aki a picori kardjával bezárja a szörnyeket egy ládába.
210 -> The Minish Cap: Egy hataloméhes Picori Vaati, kiengedi a szörnyeket a ládából a Picori fesztiválon. A világ megmentése Linkre hárul, aki sikeresen legyőzi Vaatit.
De nincs béke. Háború dúl Hyrule földjén, népek csatáznak egymással. Zorák, Kokirik, Goronok, Hyliaiak soha véget nem érő csatározása teljesen kimeríti őket.
És itt szokás kettébontani az idősíkot. Hyrule A, mely a gyerek Link történéseit meséli el, Hyrule B, mely a felnőtt Link történéseit meséli el. De van olyan, aki egybe tartja. Én az egybetartást tartom logikusnak. Ugyanis minden 100 évben új Link születik meg. És ha tisztes távolságot tartunk a játékok között, akkor szerintem felesleges részekre bontani. Akkor lássuk a folytatást:
330 -> Majora's Mask: Link új kaland után néz, amit meg is talál Termina földjén, nem is akármilyet! Világvége fenyeget! Link elhatározza, hogy megakadályozza a tömegkatasztrófát, sikeresen.
474 -> The Legend of Zelda: Ganon második kitörési kísérlete. Itt már csak Ganon formájában találkozunk vele. Elrabolja a Triforce of Powert, de a Triforce of Wisdomot nem sikerül neki. Zelda Hercegnő még idejében közbelépett, és 8 részre törte szét, és a részeket elrejtette egy-egy katakomba mélyébe. Ganon elrabolja Zeldát, hogy kiszedje belőle, hogy hol van a Triforce of Wisdom. De Zeldát nem olyan fából faragták, aki elárulja. Annál is inkább, mivel tudja, hogy úton az egyszemélyes felmentősereg Link személyesen, aki sikeresen szembeszáll Ganonnal.
480 -> Zelda II: The Adventure of Link: Ugyanazzal a Linkkel van dolgunk, csak eltelt egy pár év. Ganon felett aratott győzelme nem volt tartós. De Ganon nem közvetlenül tér vissza. Maga Link alakját veszi fel, remélvén így nagyon megnehezíti Link dolgát, persze hiába.
A következő pár játék nagyon szorosan követi egymást, mert a "Linkek" kísértetiesen hasonlítanak egymásra, ezért azt feltételezzük, hogy egy Link élte át ezeket a kalandokat. Tehát a következő Linknek igen tartalmas élete lehetett:
674 -> A Link to the Past: Ganon sikeresen kitör a Sötét világból, ám ezúttal segédje is volt, egy titokzatos varázsló, Agahnim személyében. Hyrule népe előtt is megnyílik a Sötét világ, ezért Ganon veszedelmesebb puszítást okoz, mint valaha, és maga is mindennél erősebb. De Link ismét sikeresen szembszáll vele.
677 -> Four Swords Adventures: Vaati második kitörési kísérlete, így ismét a Picori kardot kapjuk a kezünkbe, melynek különleges előnye, hogy használója néggyé válik. Mivel a Link to the Past helyszínén játszódik, ezért a bölcsek személye is ugyanaz.
682 -> Link's Awakening: Link újabb kaland után néz, és hajóra száll, és egy szigeten megtalálja azt. Akad küldetés bőven.
690 -> Oracle of Ages and Oracle of Seasons: Link nem egy, hanem 2 küldetést kap a Triforce-tól: Labrynna és Holodrum megmentése. Labrynnát Onox, míg Holodrumot Veran ejtette foglyul. Bár 2 játék, két részre vannak osztva, de Onox egy Veran együtt dolgoznak Ganon kiszabadításán, amit Link sikeresen megakadályoz.
1275 -> Twilight Princess: Ganondorf nagyon sok időre eltűnik. A sok idő azzal magyarázható, hogy igazság szerint egyik játékhoz sem illeszthető szorosan. Ganondorf feltűnik, de Link sikerrel legyőzi.
2007 -> Phantom Hourglass: Ezt egyfajta ráadás játéknak lehet felfogni. Linknek egy soha nem látott gonosszal, Bellummal kell megküzdenie.
Hát ez az én elméletem.
2008. július 15., kedd
E3 2008 – Rövid összefoglaló
Megvolt az E3 Nintendo konferencia. Hát, ritka szegényes volt. Sokáig nagy volt a titkolózás, alig tudtunk új játékokról. Én igyekeztem bíztatni a jónépet azzal, hogy nyugalom, ez E3-on hatalmas durranás lesz. De hogy milyen kicsit durrant az egész konferencia, arra még hasonlatot is nehéz találni. Kiábrándító, hogy arról beszéltek fél órán keresztül, hogy mekkora eladásokat produkált a Nintendo, meg hogy hogy megváltozott a játékos társadalom. No azért játékokat is jelentettek be. Lesz ez a Wii Motion Plus. Aminek az a lényege, hogy sokkal precízebben fogja érzékelni a mozgást. Gondolok itt arra, hogy nem lesz elég pl. a Wii Sportsban csuklórántással bokszolni, hanem keményen kell nyújtani a kezünket. És ehhez jár majd egy új Wii Sports Resort, melyen tengerparti sportjátékok lesznek. Részletesen bemutatták a Wii Musicot, lesz új Pokémon Ranger, Guitar Hero DS-re, Balance Boardos Rayman Raving Rabbits, kapunk GTA-t, és Spore-t DS-re, meg lesz CoD5 Wiire, és az egyetlen említésre méltó belső hardcore cím, az Animal Crossing Wiire. És ennyi. Se Zelda, se Mario. Csak annyit mondtak, hogy készül, de semmi többet... Ez egyszerűen szörnyű! Azt az érzést keltik, hogy akik hardcore Nintendo fanok, azok már rég vettek Wiit, a jó hardcore címeket még az elején kiadták, és most mintha szeretnék meggyőzni azokat, akik eddig nem vettek, hogy ők is vegyenek. Mi meg (hogy finoman szóljak) le vagyunk ejtve... Ez egyszerűen szörnyűséges!
Mondjuk nekem még ott van a sok végigjátszatlan Zelda, nem arról van szó, de azért az ember olyan, hogy szomjazik az újdonságra. De ez... T_T