2008. július 17., csütörtök

Zelda II: Úton a vége felé

Egy ideje már nem írtam a Zelda II-ről, de nagyon szépen haladok. Megcsináltam a negyedik, ötödik Dungeont, és itt vagyok a hatosnak a főellenségénél. Hát, mit is mondjak? Rém könnyű volt a négyes és az ötös főellenség, bár az ötösnél kellett azért taktikázni, meg ügyeskedni, de az is azért könnyű volt. A négyes meg tényeg nagyon könnyű volt. Egy nagy szellem volt, Carock, akinek a támadását kellett visszaverni “Reflect” magickel. Az eleve nem sebezhet meg, csak ha véletlen odamegy, ahol én vagyok. És érdemes egy helyben állni, és a szerencsére bízni, hogy na most az etalálja, vagy sem. Ugyanis rendkívül gyorsan tűnik el, és legalább olyan gyorsan jön elő. De könnyű volt. Az ötödik főellenség, Gooma, pedig egy óriás, aki egy láncra kötött tüskés golyót dob felénk. Nagyon gyorsan el kell találni (kard elég neki) és utána menekülni, mert azért elég nagy hatótávolsága van. De másodjára sikerült megölni. Aztán a 6. Dungeon már eléggé megizzasztott. Egy helyen kegyetlen nehéz: van egy hely, ahol sok lávaszakadék van, és Flying Skullok repkednek. Nagyon kell vigyázni, hogy nehogy eltaláljanak, mert annak rendszerint az a vége, hogy a lávában landolunk, és egy teljes életet elvesznek. És már írtam korábban, hogy a Zelda II-ben mennyire fontos vigyázni az életünkre. Aztán a főellenséget is láttam már. Barba eléggé izzsztó. Lávából jön ki, és akkor lehet Jump magickel a fejére ugorva lefele támadással megkardozni. Ugyanis csak a feje sebezhető. És itt most 2 eset van: Vagy a nagyon hosszú, ám biztonságos harcot választjuk, vagy megrövidítjük, és a sokkal kockázatosabb lesz. Sajnos mindkét esetben előfordulhat, hogy a lávában landolunk, amiről, mint írtam végzetes következményekkel jár. Na de ma legyűröm, és már csak a végső összecsapás maradt hátra a Great Palace-ban.

És igazság szerint csak itt a játék vége felé mutatkozik meg az, hogy mennyire rosszul van megcsinálva a tapasztalati pontrendszer. Ugyanis már írtam korábban, hogy ha elveszítjük mindhárom életünket, és meglátjuk Ganon végtelenül kedves arcát, akkor az összes pontot elveszítjük. És itt a végén ez azért gázos, mert egyre többször találkozhatunk “pontzsákkal”, melyek 200, sőt esetenként 500 pontot rejt. És én már ott tartok, hogy 4000 pont kell a továbbfejlődéshez. És ha végleg meghalok, ugyan az összes pontom elvész, de a zsákok nem jelennek meg újra! A másik ok, ami miatt nagyn rossz a pontrendszer az az, hogy ha legyőztünk egy főellenséget, és ott állunk a legvégén a szobornál, akkor automatice kapunk annyi pontot, hogy tovább tudjunk fejlődni. És pont annyit. Most hogy ha 3800 ponttal megyek a szoborhoz, akkor csak 200-at, míg ha mondjuk csak 250 ponttal megyek, akkor 3750 pontot kapok. Szóval tévedtem: Mégiscsak nehéz lesz megcsinálni 100%-ra. Ugyanis lehet, hogy ez az utolsó hely, ahol fejlődni tudok.És akkor úgy megyek Dark Linkhez, hogy 6-os támadóerő, 7-es varázserő, 8-as életerő. És a max. 8/8/8. Szóval akármennyire is fantasztikus játék nekem, meg imádom, de csak kibuknak a negatív tulajdonságai.

Nincsenek megjegyzések: