2008. augusztus 6., szerda

A tegnapi vasarlas eredmenye:

A Final Fantasy IX-rol talan mar itt is beszeltem, hogy mennyire kivancsi vagyok ra, mert vegighallgattam tobbszor is az OST-jet, es valami csoda! Nagyon jo lett. Ugyan Playstationom nincs, de megbeszeltem az egyik volt osztalytarsammal, akinek van, hogy o kolcsonadja. Mondjuk ez a vasarlasi mizeria sem volt semmi. A Birkenhead Marketben vettem ezt a 4 jatekot. Tehat a piacon. (Birkenhead meg egy brit varos kb. 83000 lakossal par kilometere van Liverpooltol.) Na szoval: Fel orat alltam sorban, hogy kiadja a jatekokat. A FFIX-et ott szurtam ki, hogy ott van a pult mogott. Kerdeztem, mennyiert adja? Azt az elado dobbenten nezi, hogy semmi ar nincs a jatekon. Ugy nezte ki a www.amazon.co.uk weboldalrol, hogy ott mennyiert adjak. £20 es £38 kozott latott arakat, kiegyeztunk egy £22-ben. Aztan berakta a mind a 4 lemezt egy ilyen lemeztisztito gepezetbe, na gondoltam, amig tisztitja, kerem a tobbi jatekot. De nem nagyon volt ra lehetosegem, mert egybol egy masik vevohoz fordult, hogy ot kiszolgalja. Ezzel itt meg nem is lenne baj, mert nem tudta, hogy mast is szeretnek. A baj ott volt, hogy volt egy masik "elado", egy ilyen 16 eves koruli srac, aki ott XBOX-ozott. Na mondom, tole elkerem, amit szeretnek. Szolnek hozza, erre csendre int, hogy majd a fonok... Azon gondolkodom, hogy miert nem mondtam ki, amit gondoltam, hisz ugyse ertenek magyarul. De tobb vevo is allt sorba. El is telt az ido, mire megtisztult mind a 4 lemez (kb. 25 perc). A lemezeknel meg... nem tudom hogy erte el, de teljesen karcmentesnek lettek. Csopogtetett bele valami vegyszert is a gep, remelem, hogy nem tett kart a lemezben. Na majd, ha hazamegyek, es ha majd kolcsonkapom a PSX-et (a regit, azt mondta, hogy mukodik) akkor vadul nekiallok jatszani. Szimpatikus karakter Zidane szamomra, talan meg Linkkel is parhuzamba lehet vonni, de annyira nem, mert Zidane tolvaj. Es ez elgondolkdtatott engem. Most ha ezt atviszem mai gondolkodasba... Ha kirabolom a Tescot, akkor en is hosnek szamitok? T_T Tudom, hogy abszurdum, de jobb hasonlatot igy hirtelenjeben nem talaltam, hogy igy ismeretlenul is elkepzeljem a jatekot.

A Majora's Mask meg onmagaert beszel. Kimondhatatlanul orulok neki, ez is marha ritka, es draga jatek, aki nezi a Vaterat, az tudja! De itt meg szemet volt az elado. A mult heten £13.97 volt a jatek, es most hogy felvitte £18-ra... Hat Istenem... Nem eleg, hogy a kiszolgalas szornyu, de meg az arakat is emelik? T_T An mindegy, megveszem. Expansion Pakem, meg nincs, de majd veszek egyet a Vateran, 4000 forint. Annyit siman meger. Meg nem jatszottam a jatekkal, azt hallottam, hogy csak 4 Dungeon van bennne, de azok mindent felulmulnak. Zeneileg biztosan. Vegighallgattam a Majora's Mask OST-t, es azt kell mondjam, hogy igen... Van olyan jo, mint az Ocarina of Time. Csak nem szabad parhuzamba vonni a ket jatekot, mert meg a zenejen is hallatszik, hogy ket teljesen kulonbozo hangulatu jatekrol van szo. Az Ocarina of Time gyermekdedebb zeneje erezteti, hogy ez egy tundermese, de a Majora's Mask zeneje sokkal sotetebb. Erzodik az a vilagvege-hangulat.

Ha mar zenerol beszelek, sokszor elgondolkodom, hogy ki a jobb zeneszerzo Koji Kondo, vagy a Final Fantasy zeneket keszito Nobuo Uematsu. Aztan rajottem, hogy hiba osszehasonlitani oket, mert Koji Kondo eleve hatranybol indul azzal, hogy az N64-es kazettaba kevesebb memoria fer. Igy o a zeneket szintetizatorra, vagy nem tudom en, mire irja, a FFIX zeneinek nagyresze meg szimfonikus, de legalabbis eredeti hangszerekre irodtak. Szoval Nobuo Uematsu zeneje ezert hangozhat sokkal jobbnak, de ha a zene hatasat nezzuk, akkor Koji Kondo a nyero szerintem.

Na a masik 2 jatek: The Legend of Zelda. NES Classics. Koztudott, hogy mennyire imadom a NES-es Zeldakat, es itt, GBA-n is fantasztikus jatszani. Egyebkent maga a jatek £8 volt. Es nagyon jol megy a jatek, mar a 4. Dungeont nyomom. Megvan a feher kard, es 9 szivem van.

A Minish Cap meg (sokak szerint) alap. En meg nem jatszottam vele. Tegnap is csak az openinget vittem vegig, addig, amig elesben elkezdodik. Vegulis eddig tetszik. Majd ha ma tovabb jatszok vele, akkor tobbet irok rola. £14 volt.

Ez a 4 jatek, aki jo matekbol, az kiszamolhatta, hogy £62 volt. Megprobaltam lealkudni belole valamennyit, £60-ig ment le. Na mondom jol van... Kifizettem. Es nagyon orulok nekik.

Nincsenek megjegyzések: