2008. április 15., kedd

Jég és víz

Lassan, csordogálva, de biztosan haladok az Ocarina of Time-ban. Nagyon jól éreztem magam az Ice Cavernben. A zenéje megadja az alaphangulatot, és semmi nehézség nincs benne. Csak tele van denevérekkel, amik befagyasztanak. Ezek inkább idegesítőek, mert befagyasztanak, és akadályoznak az utamban. Mindegy, az a lényeg, hogy megvan a vascipő, ami a búvárkodáshoz elengedhetetlen, ugyanis ezzel tudunk a víz alatt járni. A vascipőért csupán a jégkutyát kellett megölni, nagyon könnyű volt. Pár kardozás után megadta magát. Csak a nyüszítésük idegesítő. Ezek voltak a Forest Temple-ben is, marhára idegesítőek voltak, ugyanis velük kezdődik a Forest Temple. És mindig amikor meghaltam a főellenségnél, megint az a farkasnyüszítés. Nem elég, hogy az is idegesített, hogy meghaltam, de még az is… Mindegy, túl vagyok rajta, és más nem számít. Kijöttem az Ice Cavernből, felolvasztottam a Zora királyt, aki cserébe megajándékozott egy Zora Tunickal. Ez egy kék ruha, mellyel tudok lélegezni a víz alatt. Vascipő + Zora Tunic = Water Temple. Nagyon kíváncsi leszek a Water Temple-re, azt mondják, hogy nagyon nehéz. Krisi az fel is adta. Itt olvasom az 576 Konzolos OoT végigjátszást, ebből egyenlőre azt szűröm le, hogy állítólag lesz egy Dark Link (azt írja, hogy Linknek a sötét alteregója) akivel nagyon nehéz lesz megküzdeni. Amúgy az egész a logikán alapul. Egyenlőre csak addig jutottam el, hogy találkoztam Ruto hercegnővel. Igazás csinos csaj lett! :-O Rutót egyébként megmentette Sheik, hogy Ganondorf őt is a jég alá zárja, mint a többi Zorát. Ruto megmutatja, hogy hol van a többi kapcsoló. Egy kicsit váratlanul ért, hogy fel kellett menni, és hirtelen nem tudtam, hogy cipőt kellett váltani, és mire észbe kaptam, már késő volt, elment. Na, mindegy. Itt mentettem. Nagyon szép zenéje van a Water Temple-nek ^^

2008. április 14., hétfő

Link alakváltozása

Aki figyelemmel követte a Zelda játékszériát, az tudhatja, hogy Link alakja nem egységes. 22 éves történelme alatt 7 alakot öltött magára. Lássuk ezeket:

  1. Ahol elkezdte
    Az 1986-os első Zelda játékban Link gyerek. Olyan 8-9 éves körülire tehető. Haja barna színű, és ha oldalról megfigyeljük, akkor láthatjuk, hogy kissé túlsúlyos. Zsenge kora ellenére nem idegen számára a kard. Mesterien használja, úgy tűnik, felkészült a kalandra.

  2. Pár évvel később
    Bár csak egy évet kellett várni a következő Zelda játékra, de Link legalább hat évvel lett idősebb. Igazi kamasz lett, és szépen le is fogyott. A haja szőke lett, és jóval magasabb.

  3. A felnőtté válás öröme
    Link fiatal felnőtt lett, olyan 18-19 éves körül. A hivatalos artworkökön nem látszik, de a játékban igen, hogy Link visszahízta, amit lefogyott. 😅 Link elnyerte végleges testmagasságát, 183 cm magas lett. Ezt az alakot kapta meg a Link to the Pastben és a Link’s Awakeningben.

    1. Child Link
      Linknek ezen alakja meghatározó, mert a későbbi alakokat erre építették. Kicsit hosszabb lett a haja. Itt 12 éves, és sejtelme sincs arról, hogy az ő feladata megmenteni Hyrule-t. Itt már ismét sovány, és ez már így marad. Ebben az alakban játszik az Ocarina of Time-ban, és a Majora’s Maskben.

    2. Adult Link
      A Child Link felnőttkori változata. Itt 19 éves. Linkről sokáig azt hitték, hogy Kokiri, de felnőttkorára derült ki, hogy Hyliai. Ez a két nép nagyon hasonlít egymásra külsőre, a különbség csak ott van, hogy a Kokirik soha nem nőnek meg, örökké gyerekek maradnak. Csak az Ocarina of Time-ban lesz felnőtt, mert ott a játék alatt 7 év telik el, míg a Majora’s Maskben csak 3 nap.

  4. Toon Link
    Elég érdekes kálvária alakult ki Toon Link körül. Ugyanis a 2000-es E3-on jelentette be a Nintendo a legújabb Zelda játékot, mely az akkor még meg nem jelent GameCube-ra terveztek. Igen, a Wind Wakerről van szó. Úgy beszéltek a játékról, hogy ez lesz a legvalósághűbb Zelda játék. A rajongók epekedve várták. De 2001-ben bejelentették, hogy az egész grafikai megvalósítás meg lesz reformálva, és Cel-Shaded trükkel lesz megjelenítve a Wind Waker. Aki nem tudja, annak elmondom, hogy a Cel Shaded rajzfilmszerű grafikát eredményez. Mindenki megvolt lepve, hogy mire föl ez a változás. Persze a Nintendo nem hagyta cserben a rajongókat. Igaz, hogy rajzfilmszerű lett a grafika, de a történet talán itt a legösszetettebb. És a Wind Wakerrel megajándékoztak minket a leghosszabb Zelda játékkal. De nem beszéltem még magáról, Linkről. Link ismét 12 éves. Úgy kezdődik a Wind Waker, hogy Link húga felköszönti a bátyját 12. születésnapja alkalmából. Link elég alacsony testalkatú, viszont a feje nagy, és széles. És a szeme is nagy. Viszont nagyon gyors. A haja meg teljesen beszőkült. Nemcsak a Wind Wakerben kapta meg ezt az alakot Link, hanem a Phantom Hourglassban is.

  5. Alternatív Toon Link
    Én magam neveztem el alternatív Toon Linknek, hisz a képen látható, hogy Link ugyan megőrizte a rajzfilmes alakját, és gyerek formáját, de kisebb és keskenyebb lett a feje, és a szeme is kisebb lett. Ezzel alakkal játszik a Four Swordsban, Four Swords Adventuresben, és a The Minish Capben.

  6. Twilight Princess Link
    Persze a Nintendo nem feledkezett meg az eredeti 2000-es tervéről. 2006. decemberében megvalósították, és megkaptuk a valósághű Zeldánkat, a Twilight Princesst. Minden eddiginél komolyabb történetet kapott a játék, és Link is sokkal felnőttesebben néz ki. Itt kb. 22-24 éves lehet, a haja kissé megsötétedett, és mindennél komorabb arcvonásokat kapott. A feje is teljesen emberi lett. Így játszik a Twilight Princessben és a Link’s Crossbow Trainingben.

Hős születik!

Az 1983-as videojáték válság nyilvánvalóvá tette, hogy a népet meg lehet megetetni rossz minőségű, silány játékokkal. Az Amerikai játékkészítő cégek úgy érezték, hogy kifogytak az ötletekből, és már csak egymás ötletét tudták másolni. Az embereknek elegük lett! És bizony a vészjósló jelek kijutottak Amerikából is, és kishíján világválsággá nőtte ki magát. Ez nem maradhatott így tovább. Vagy megmentjük a válságtól az embereket, vagy elfogadjuk, hogy a videojáték már csak történelem. Naná, hogy nem fogadjuk el! Jött is a válasz. De nem is akármilyen válasz! Japán úgy érezte, eljött az ő idejük, most megmutathatják, hogy mit tudnak! És meg is mutatták! Az első japán konzolpáros a Nintendo és a Sega valami olyan magaslatokba emelték a videojátékokat, mint kultúrált szórakozást, amit ember előtte nem látott. Eme két cégóriás felismerte, hogy nem szükséges teljesen megreformálni a játékokat, egyszerűen csak a régit kell megújítani. És megcsinálták. Képesek voltak azt elérni, hogy gyerekektől kezdve a családapáig komplett generációk ültek TV elé, és olyan hősöket teremtettek meg maguknak, mint a Metroid univerzum legcsinosabb fejvadázsnője, Samus Aran, vagy a Gomba Királyságban megannyi kalandot megélt Super Mario fivérek.

A ’80-as évek közepe-vége felére mindenkinek megvolt a saját kedvence. Ezek a hősök mind különböző szegmenst érintettek. De van egy, amelyik mindennél nagyobb sikert aratott. Attól, hogy az ember felnőtté válik, az nem azt jelenti, hogy ízig-vérig komolynak kell lennie! És csak a valós világban élhet, onnan nincs tovább. Egy felnőttnek is ugyanolyan szüksége van arra, hogy elrugaszkodjon a valós, szürke világból! Nagyon sok felnőtt szereti a Fantasy, varázslatos világot. A rajzfilmek, túlzottan gyerekes kivitelezésűek, így készültek az olyan filmek, mint például a Csillagpor. Nagyon sok felnőtt még hiszi az igaz szerelmet, és hogy igenis boldog lehet! Van egy pár hasonló Fantasy film, melyek többé-kevésbé meg is állják a helyüket a filmiparban. És ahogy a valós világ hőseinek, úgy a fantasy birodalomnak is megvoltak a maga halhatatlanjaik, és talán Shigeru Miyamoto sem sejtette, hogy 1986-ra megalkotja a Fantasy világ talán legismertebb, és legközkedveltebb hősét, LINK-et! Ez a Hyrule földjén kalandozó gyerekből daliás férfivá érett hős akkora közönséget mozgatott meg, hogy ha itt lenne a valóságban, talán még ő sem hinné el. Emberek milliói rajonganak érte, isszák a történetét! Azt a történetet, mely annyira csodálatos! Ha az ember nem látná, talán el se hinné, hogy van még világ, ahol vannak igaz érzelmek, az emberek tiszta szeretetből közelednek egymáshoz, igaz barátságok, szerelmek születnek meg! A The Legend of Zelda játékszéria elsősorban olyan felnőtteknek szól, akik még hiszik, hogy létezik igaz barátság két ember között, és hisznek az igaz, sírig tartó szerelemben! Ugyanis a történetben úgy jelenítik meg a Fantasy világot, hogy az egy cseppet se gyerekes! Shigeru Miyamoto egy nagyon minőségi játékszériát hozott létre 1986-ban, de hogy ekkora rajongótábora lesz, arról talán még nem is álmodozott. Neki csak az volt a célja, hogy létrehozza a Hyrule békéjéért küzdő főhőst.

Azért sem volt nagyon sikervárományos a széria, mert a játékmenet nagyon hardcore. 1986-ig soha nem látott grafikai megjelenítést hozott a játék, ugyanis addig a játékkarakterek nagyjából csak egy irányban, jobbra mozogtak, jobb esetben két irányban. De a The Legend of Zelda játékban mind a négy irányban szabad mozgásterünk van! És a mentés sem utolsó szempont. Aztán a Link to the Past is igazi forradalom volt, ugyanis ez volt az első olyan játék, mely komoly történetmenettel rendelkezett. És az Ocarina of Time is az elsők között volt, mely játék igazán nagy hatást tudott kelteni. 1986. február 21. az a nap, amikor a legenda megszületett, és 22 évesen is rengeteg sok új ötlettel képesek megáldani az új játékot!

Blogomban részletesen kívánom bevezetni az olvasót a The Legend of Zelda játékszéria mélyebb titkaiba. Kellemes olvasást!

A Link to the Past – Dungeonök nehézségi szintje

  1. Hyrule Castle: 2/10 – Ez egy bevezető. Itt le kell menni a várbörtönbe, kiszabadítani Zelda Hercegnőt. Addig nagyon könnyű dolgunk van. De utána a 3. alsó emeletről a 2. emeletre kell felmenni. Innestől kezdve már nem annyira könnyű, mert sötétség van.
  2. East Palace: 2/10 – Ebbe még semmi komoly nincs. Tessék megölni mindenkit, hogy kinyíljanak az ajtók!
  3. Desert Palace: 4/10 – A lézert lövellő Beamos nagyon megkeseríti az életünket, de azért túl lehet élni.
  4. Tower of Hera: 3/10 – Ez annyira nem nehéz, csak az a frusztráló, hogy könnyű lezuhanni. Tessék nagyon vigyázni!
  5. Hyrule Castle 2: 2/10 – Ez inkább egy átvezető a sötét világba. Egyáltalán nem nehéz. Csak fel kell menni az 5. emeletre.
  6. Palace of Darkness: 5/10 – A Dungeon igazi nehézsége abban rejlik, hogy kevés ellenfél ad szívet, de, és kevés is a tárgy. Úgyhogy ha találtok tündéreket, akkor tessék befogni őket üvegbe!
  7. Swamp Palace: 6/10 – Itt nagyon sok a kis ellenfél, akiket sokszor nehéz észrevenni. Igaz, csak fél szívet vesznek el, de mint tudjuk sok kicsi sokra megy!
  8. Skull Woods: 7/10 – A nagyon kell vigyázni, nehogy a mennyezetről lezuhanó óriás kéz martalékává váljunk! Aki, ha megragad, visszavisz a pálya elejére!
  9. Thieves’s Town: 6/10 – Ez a Dungeon egyáltalán nem nehéz, csak titok nyitjára nehéz rájönni. Nagyon sok repedezett föld van, de nem mindegyik törik! Az egyik rejti a titkot!
  10. Ice Palace: 8/10 – A legszemetebb Dungeon. Úgy kell megcsinálni, hogy kétszer kell végigmenni a pályán! Tessék gondolkodni, hogy nehogy háromszor kelljen!
  11. Misery Mire: 5/10 – Ez annyira nem durva, csak végig kell menni. Egyedül a Cane of Somaria megszerzése nehéz.
  12. Turtle Rock: 9/10 – Az egyik nehézsége a Dungeonnak, amikor sötétben kell liftezni, és annyi vonal van, hogy nagyon könnyű eltévedni. És a tűzpálcák nagyon megkeserítik az életünket. De a többi helyen is nagyon kell vigyázni! És tessék mindenütt szétnézni, mert több helyen is van kijárati ajtó! Nem hátrány, ha nem az elejétől kezdjük, ha véletlenül meghalnánk!
  13. Ganon’s Tower: 10/10 – A legeslegdurvább maradt a végére. Kegyetlen hosszú, és nagyon nehéz. Mindenképp csak feltuningolt fegyverekkel ajánlatos bemenni!

A Link to the Past – Főellenségek nehézségi szintje

Most nagyító alá veszem, a Link to the Past főellenségeit, hogy melyik mennyire nehéz, és egy-két mondatos kommentet írok mindegyikhez.

  • Ball and Chain Trooper: 1/10 – Csak simán meg kell dobni a vázákkal, és kész.
  • Armor Knights: 3/10 – A folyamatos ugrálás egy kicsit megnehezíti a dolgunkat, de majd a nyíl segít rejtunk. Hatan vannak, az első ötöt, csak nyíllal lehet megölni, de a hatodikat, aki mindig feléd ugrál, az karddal is kivégezhető
  • Lanmolas: 5/10 – Karddal kell megsebezni őket, teljesen mindegy, hogy hol. Csak vigyázni kell, mert a testüktől való sebzés már 2 szívet vesz el! Hárman vannak.
  • Moldorm: 4/10 – Igazság szerint ezt nehéz besorolni, hogy mennyire nehéz, mert minden az ügyességen múlik. A farkán levő propellert kell lekardozni, ha jól emlékszem hatszor. De egy idő után begyorsul, és a platform szélét nem határolja semmi, tehát, ha véletlenül a széléhez érsz, leesel. És lehet visszamenni, és újrakezdeni.
  • Agahnim: 2/10 – Csak a ránk szórt varázslatot kell karddal visszaverni rá.
  • King Helmasaur: 6/10 – Két részből áll. Először a fejét beborító páncélt kell kalapáccsal széttörni. Ez nehéz, mert elég közel kell menni hozzá. És elég durva, amikor meglendíti a farkát. Kishíján belepi vele az egész terepet. Ha letört a páncélja, akkor némileg könnyebb dolgunk van, mert csak nyíllal kell eltalálni a fején levő zöld pontot, viszont szaporábban veszi a lépteit.
  • Arrgus: 5/10 – A csáklyával meg kell fogni az őt körülvevő Arrgik körül egyet, és addig kardozni, amíg meg nem hal. Így kell a többit is kivégezni. Majd ha ezzel végeztünk, akkor egymaga elkezd szaporán úszkálni. Igyekezzünk eltalálni a kardunkkal.
  • Mothula: 6/10 – A legjobb a tűzpálca ellene. Azzal szám szerint nyolcszor kell megsebezni. Viszont, ha teljesen kifogytál a varázserőből, akkor már csak a kard maradt hátra, de így a mozgó platform miatt nagyon nehéz.
  • Blind the Thief: 4/10 – Nem kis ügyességet igényel ez a főellenség, viszont lényegesen könnyebb, mint az előzőek. Három szakaszból áll, mindhárom alkalommal háromszor kell megsebezni.
  • Kholdstare: 7/10 – Mindenekelőtt a tűzpálcával kell kiolvasztani, majd ezután három részre szakad. Ezeket kell karddal megölni. A fentről lezuhanó jégdarabokra tessék figyelni!
  • Vitreous: 2/10 – Szerintem az egyik legkönnyebb. Amikor kijönnek a kis szemek, azokat kell kardozni, amíg meg nem halnak, aztán jön maga Vitreous, ami nevetségesen könnyű. Még ő hátrál meg, ha megsebzem! Így lehet labdázni, amíg ki nem pukkad a labda.
  • Trinexx: 8/10 – Trinexxnek három feje van. A középső a fő, a bal oldali tüzet okád, míg a jobb oldali jeget. Én először a jeges fejet ajánlom megölni, mert, ha okád, akkor csúszóssá válik az út. Úgy kell, hogy tűzpálcával megégetni, majd karddal sebezni, amíg be nem fagy újra. Ha végeztünk, jöhet a tűz fej. Őt jégpálcával kell megfagyasztani, majd karddal sebezni. Ha vele is végeztünk, akkor teknősünk ilyen csúszómászóvá változik, és a három kődarabból álló törzsének a közepét kell lekardozni egy párszor.
  • Agahnim: 1/10 – Aganim visszatér. De nem akárhogy. Csinált 2 fantomot magából, így hárman lőnek ránk. Csakhogy nem is sejti, hogy ezzel mennyire megkönnyítette a dolgunkat, ugyanis így háromszoros esélyünk van arra, hogy valamelyik varázslat biztos eltalálja. Ha kész, jöhet a végső csata.
  • Ganon: 9/10 – Inkább összetett, mint nehéz. Én magamban négy részre osztom Ganon megölésének státuszát. Az első kettőben csak meg kardozni kell, ahogy éred. De a másodikban a tűzmadaraktól nagyon kell óvakodni. A harmadik részben nagyon nem tudsz mit csinálni. Amikor teljes erejével rátapos a földre, nagyon nem lehet megsebezni. És a legvége a negyedik rész a legnehezebb. Itt azt kell csinálni, hogy tűzpálcával, vagy lámpával meg kell gyújtani a két oldalon lévő fáklyát. Én személy szerint a lámpát javaslom két okból is: 1. kisebb a hibázási lehetőség, 2. Nagyon kevés varázslatot vesz el. És tudni kell, hogy a lámpák nagyon sokáig égnek. Ha ég mindkét lámpa, Ganon láthatóvá válik, ekkor kell karddal nekimenni, majd ezüst nyíllal megadni a végső kegyelemdöfést. Ezt a folyamatot négyszer kell megismételni. Ha sikerül, Ganon meghal, és Hyrule földjén ismét a béke honol!

2008. április 13., vasárnap

Ocarina of Time – Fire Temple

Hát kivégeztem ezt a Dungeont is. Ebbe nem volt annyi ötlet, mint a Forest Temple-ben, viszont könnyebb is volt egy cseppet. Végülis az egész Dungeon a kapcsoló megnyomásáról, és a Goronok kiszabadításáról szól. Ki is szabadítottam mindet. Az egyik érdekes, és veszélyes eleme a Dungeonnak a labirintus. De nem ám akármilyen labirintus. Első látszatra mindenfelé szabad az út, de ha megközelítjük, akkor egy láva jelenik meg a két oszlop között. És ott, a hol nem, nyilván az a jó irány. Ez a Dungeon tele van kapcsolókkal. A kalapács megszerzése egy kicsit azért rázósabb volt. Többször le is zuhantam az 5. emeletről a 3. emeletre. Nagyon megijedtem, amikor láttam, hogy Link mekkorát zuhant. Most így elképzeltem, hogy ha én zuhannék 2 emeletet… Szóval intenzív osztály jobb esetben, ha nem a hullaszállítók. Tudom, hogy elég morbidan hangzik, de én olyan vagyok, hogy a dolgokat, amiket látok a TV-ben, azokat át szoktam írni az én képemre, hogy mi történne akkor, ha velem történne meg mindez. Ez rossz tulajdonság, mert ez azt eredményezi, hogy egy filmben, animében eléggé beleélős vagyok, és sokszor nem bírok megnézni egy-egy durvább jelenetet. De aztán rájöttem, hogy a kalapács megszerzése esetében is igaz a közmondás, hogy lassan járj, tovább érsz. Így sikerült megszerezni. Aztán szépen le a főellenséghez, Volvagiához, aki egy lávasárkány. Az elején, tudatlanul, azért elég nehéz. A Zelda játékok főellenségeinek az az ismérvük, hogy ki kell dolgozni egy stratégiát, és onnastól kezdve nyert ügyünk van. Én a következőt csináltam: Amikor üldözött, akkor én csigavonalban futottam körbe-körbe, ki-be. Így nem ér el a tüze, amit kiokád. Aztán a másik esetben, amikor a mennyezetből köveket dobál le, akkor egyszerűen csak kiálltam a platform szélére, így védve voltam. 6× kell megcsapni kalapáccsal az orrát, amikor csak kidugja a fejét, és amikor elterül, akkor is meg kell csapni egyszer. És így, ezzel a stratégiával sikerült úgy kivégeznem, hogy nem sebződtem meg. Ezért mondom azt, hogy a Zelda játékok ismérvei a stratéga kidolgozása. A Super Mario Sunshine már azért volt frusztráló, mert hiába tudom, hogy kell megölni, ott a puszta ügyességen múlik. Vagy sikerül, vagy nem. Én meg inkább a stratégiák embere vagyok, mint az ügyességé. Az a lényeg, hogy kész a Fire Temple. Most azon gondolkodok, hogy lehet, hogy egy kisebb szünetet kéne tartani a Dungeonökkel, mert még Epona sincs kiszabadítva, és a Heart Containerökkel is elég csehül állok. kettőt szereztem meg eddig összesen, és már lassan elértem a játék felét. Nem tudok sok Heart Containerről, amikről meg tudok, azok meg lehetetlen helyen vannak. Majd meglátjuk mi lesz a vége, de szerintem holnap a keresgélés napja lesz.

Hasznos linkek

Íme egy pár Zeldás honlap, amit nagyon jónak tartok:

És most nézzük át a Zelda kronológiát:

  1. The Legend of Zelda (NES, 1986)
  2. Zelda II: The Adventure of Link (NES, 1987)
  3. The Legend of Zelda: A Link to the Past (SNES, 1991)
  4. The Legend of Zelda: Link Awakening (GB, 1993)
  5. The Legend of Zelda: Ocarina of Time (N64, 1998)
  6. The Legend of Zelda: Link Awakening DX (GBC, 1998)
  7. The Legend of Zelda: Majora’s Mask (N64, 2000)
  8. The Legend of Zelda: Oracle of Ages (GBC, 2001)
  9. The Legend of Zelda: Oracle of Seasons (GBC, 2001)
  10. The Legend of Zelda: A Link to the Past + Four Swords (GBA, 2002)
  11. The Legend of Zelda: The Wind Waker (GC, 2003)
  12. The Legend of Zelda: Collector’s Edition (GC, 2003)
  13. The Legend of Zelda: Four Swords Adventures (GC, 2004)
  14. The Legend of Zelda (NES Classics) (GBA, 2004)
  15. Zelda II: The Adventure of Link (NES Classics) (GBA, 2004)
  16. The Legend of Zelda: The Minish Cap (GBA, 2004)
  17. The Legend of Zelda: Twilight Princess (Wii, GC, 2006)
  18. The Legend of Zelda: Phantom Hourglass (DS, 2007)
  19. Link’s Crossbow Training (Wii, 2007)

Ocarina of Time – Fagyasztó jövő

Ha valami miatt megérdemli "a világ legjobbja játék" címet az Ocarina of Time, akkor azért, mert nagyon ért a hatáskeltéshez. Nem tudom, hogy azok, akik játszottak a OoT-vel hogy érintett az, hogy milyen változások történtek Link felnőttkorában, de engem nagyon megrázott lelkileg. Már effektíve az nagyon megijesztett, amikor Linket megláttam felnőttkorára. Nem mintha annyira ijesztő lenne, nem erről van szó, csak megszoktam a Gyerek Linket. Hogy 12 évesen szaladgál Hyrule vidékén, most meg beáll egy 19 éves férfi. De ez még hagyján ahhoz képest, ami kint várt. 7 év alatt rengeteg minden történt. Már a Market is nagyon megrázó volt. Gyerekként egy lelkesen játszó emberekből, és üzletekből álló helység volt a piac, most meg... Minden romokban, és és jókedvű emberek helyett zombik fogadnak. A zombikat is nagyon hatásosan csinálták meg. Ha megközelítek egyet, akkor a kameranézet átvált Link szemszögébe, és lelassul a felvétel, és meghalljuk a zombi sikolyát. Észbontó, ahogy megcsinálták! Aztán a Kakariko Village. Itt van a legkevesebb változás. A lakók ugyanúgy megmaradtak, csak annyi, hogy ide költöztek azok az árusok, akik 7 éve a piacon voltak. Aztán meg egy pár lakó megőrült. Ugyanis szellemekért fizetnek... Hát akkor jól van. Aztán a Goronok városa. Az összes Goront elhurcolták a Tűz Templomába, van egy valaki maradt Goron Citybe, aki folyton bukfencezik. A Zorák birtokában volt egy gyönyörűszép tó, ahol Zorák éltek békében egymással. Most meg a tó befagyasztva, és a Zorák királya valami vörös színű burokbavan bezárva. A Lon Lon Ranch előző birtokosát száműzték, és helyére Ingo került, aki egy kissé megbolondult a hatalomtól, és 10 rúpiát kér 1 perces lovaglásért. Aztán a Kokiri Forestben a lakók bemenekültek a házukba, mert a vidéket ellepték a húsevő növények és azok a köpködő micsodák (még csak hasonlítani se tudom semmilyen állathoz). Aztán a Hyrule Castle helyén áll a Ganon's Tower. Hát nagyjából ennyi.

Most a Forest Temple végén tartok, a főellenségre találtam rá tegnap éjszaka, avagy Phantom Ganonra. Vicces, hogy festményről festményre ugrál, és még nem is annyira nehéz. Az a lényege. hogy már akkor el kell találni, mielőtt kijönne a festményből. Ekkor visszafordul. De ha nem találjuk el, akkor átmegy a túlsó oldalon található festményre, közben a platformot, ahol mi állunk, elárasztja 220-szal, szóval nagyon kell vigyázni. Nem nehéz eltalálni, de ha nem sebezzük meg Phantom Ganont, akkor sanszos, hogy mi sebződünk meg. Aztán, ha 3× eltaláljuk, akkor Ganon leugrik a lováról, és amivel bombáz minket, azt kell visszaütni karddal. Ekkor kifekszik, és lehet karddal sebezni. Akkor nem sikerült megcsinálni, de a YouTube-os video, és az 576 Konzolos végigjátszás segített, hogy mi a teendő.

Amíg Gyerek Link voltam, addig az első 3 Dungeon csak amolyan bemelegítő volt. Az igazi kaland most kezdődik. Ki kell szabadítani a 6 bölcset, melyek mind egy-egy templomban raboskodnak: Az Erdő, a Tűz, a Víz, a Jég, az Árnyék, és a Lélek Templomában. Ha jól tudom, a Lélek Templomában raboskodik Zelda Hercegnő, és azt 2× kell megcsinálni. Egyszer Gyerekként, másszor Felnőttként. Nagyjából ennyi. Majd még jövök.

2008. április 12., szombat

Az utóbbi 3 hónap

Most arról írok hogyan jutottam el 2008. január 25-étől máig. Úgy voltam vele, hogy az első post szóljon a régmúltról, ez meg a közelmúltról. Összegzem, hogy mi történt az utóbbi 3 hónapban, mióta aktív Zeldás vagyok. Tehát kezdtem a Link to the Pasttel. Furcsa, de akkor hajnali 4.45 táján, amikor végül elmentettem az LttP-t, és kikapcsoltam az SNES-t, valami akkora lelki töltést kaptam, mint régen, az SNES-es korszakban. Az a helyzet, hogy nagyon kiábrándult voltam. Mert 2005. májusában megvettem a GC-t, és jött rá a (számomra) frusztrálóan nehéz Super Mario Sunshine és a közepes sznvonalú Mario spinoffok (Kart, Partyk), és annyira kiábrándítóak voltak számomra, hogy hosszabb távon felhagytam a konzolozással. Volt, hogy fél évig be se kapcsoltam a GC-t. És még a DS-sel se játszottam olyan sokat, pedig már az is megvolt. Aztán néha elő-elő vettem a GC-t, de soha nem játszottam vele sokat. Csak ekkor, 2008. január végén eszméltem arra rá, hogy vannak még kiaknázatlan csodái a Nintendónak. Úgyhogy nagyon belemerültem a LttP-be. Nem sokkal utána láttam, hogy van a Media Marktban egy GBA-s Link to the Past. Igaz 9990 ft volt a játék, de vehetjük úgy, hogy eladtam a 3000 forintos LttP-t, azzal vezeklek érte, hogy 9990 forintért veszem meg másodjára. 2008. február 14-én gyűjt össze rá a pénz, és megvettem a játékot. Fóliás volt, tehát minden benne volt. Aztán február 22-én sikerült SNES-en legyőzni Ganont. Még most sem hiszem el, hogy sikerült. Az utolsó utáni varázserőket használtam el, amikor belelőttem Ganonba a nyilat, és meghal. Ha akkor meg halt volna meg, nem sikerült volna. Teljesen kifogytam a varázserőkből. Ami ugye elengedhetetlen a lámpa meggyújtásához. Amikor először vittem végig a LttP-t, pontosan 390× haltam meg. 17 szívem volt a végére, 3 üvegem, és hiányzott még egy pár fegyver. De így sikeredett. Aztán másodjára GBA-n vittem végig. Itt már jobban tudtam, hogy mi hol van, és hogy mit kell csinálni, valamivel könnyebb is volt a játék, de még így is 175× haltam meg a végére. Aztán harmadjára is elővettem a játékot, méghozzá Wiin, Virtual Console-on. Itt már tökéletesen tudtam, hogy mi hol merre hány méter, így igyekeztem az összes fegyvert a lehető legkorábban megszerezni, a kardomat minél hamarabb, a maximális 4-es szintre hozni. Így már sokkal könnyebb volt a játék, és a végelszámolásban is csak 30 halál volt írható a számlámra, és a fegyvertáram már teljes volt, és megvolt mind a négy üveg. Viszont továbbra is 17 szívem volt, de igyekeztem minél hamarabb feltölteni magam, pláne a Palace of Darkness és a Skull Woods előtt, mert ezek a legnehezebbek számomra. Egyébként nagy lehetőségek tárultak elém, amikor megvettem a Wiit, mert ott volt Virtual Console-on ugye az első 4 asztali konzolos Zelda. Vettem egy 2000 forintos Wii pont kártyát, és le is töltöttem mind a 4-et. Így vittem végig harmadjára a LttP-t. Valamint így jutottam hozzá az első 2 Zeldához és az Ocarina of Time-hoz. Az OoT-re nagyon kíváncsi voltam, hogy miért tartják a világ legjobb játékának. Egy pillanatra sem vontam kétségbe, de magam akartam látni. És láttam is! Hogy miért annyira jó? Nem is tudom, hogy hol kezdjem. A hatalmas táj, a gyönyörű zene, az összetett Dungeonök, a valós emberi érzelmek, és kapcsolatok. Ezek mind hozzájárultak ahhoz, hogy méltán érdemelje ki a világ legjobb játéka címet. Az OoT-ről most egyenlőre ennyit, majd részletesebben írok róla a közeljövőben, mert most ezzel játszok aktívan. Most, hogy benőtt a fejem lágya, várható volt, hogy nem fogom hülyeségnek tartani az első Zeldát. Tettem is egy kósza próbát vele. NAGYON sokat segít a GameFaqs overworld mapje: http://www.gamefaqs.com/console/nes/file/563433/12694 Ez az összes titkot tartalmazza. Nagyon jó látni, hogy 1986-ban is igyekeztek a lehető legjobbat kihozni a NES-ből. Itt most az 5. Dungeonban tartok, de ez most pihenni fog egy darabig. Egyébként, hogy sok Zeldás a legkevésbé jónak a Zelda II: The Adventure of Linket tartja. Engem már az első pár percben is annyira megfogott, hogy hihetetlen. Valami akkora hangulatot áraszt magából, hogy nem lehet szavakba önteni. Kiemelkedően jó zenéje van a játéknak, és valahogy az egész annyira egyben van, hogy hihetetlen. Csak kegyetlen nehéz! Érdekes, hogy nem annyira nehéz, mint a Super Mario Sunshine, de a Zelda II-ben megvan az a hajtóerő, ami arra sarkall, hogy igen, folytassam! De nagyon nehezen sikerült megcsinálni az 1. Dungeont. Három óra kellett hozzá, mire végleg kinyírom a lovat. Aztán most ott tartok, hogy a 2. Dungeonnak valahol az eleje. De itt már annyira nehéz, hog térképről eljutni oda se könnyű. Aki még nem játszott ezzel a játékkal, annak elmondanám, hogy itt úgy van, hogy a térképen néha megjelennek ilyen mozgó ellenfelek, azok kicsinyített változata. Ha azokkal összetalálkozol, akkor oldalnézetből mutatja felnagyítva azt a helyet, ahol most vagy. És ott vannak ellenfelek, akiket meg lehet ölni. De nem kötelező, mert ki lehet menni a pályáról. De sokszor elengedhetetlen, hogy megtegyük, mert nem engednek tovább. Végül eljutok a 2. Dungeonig, de csak egy életem marad. Itt az életek számlálása sem szokványos. Úgy van, hogy kapsz három életet, és utadra bocsájtanak. Ha elveszted mind a három életedet, akkor nem ám a Dungeon elejéről kezded, hanem ahonnan elindultál 3 élettel. Kezdheted megint! És mire ismét eljutottam a 2. Dungeon színhelyéig megintcsak egy életem marad. Ezért ez a legnehezebb Zelda játék. De a hangulata és a zenéje nagyon ott van! Aztán még február elején vasárnap elmentem V-ADival bagszihoz, hogy kipróbáljam a Wind Wakert és a Twilight Princesst (GC verzió). A Twilight Princessbe annyira nem merültem bele, de a WW-be igen. És, hogy mennyire beleéltem magam a történetbe, az se semmi! Amikor Linkkel megmentettem Tetrát, és jött a sas, hogy elrabolta Link húgát, és ahogy Link utánamegy… Annyira beleéltem magam a történetbe, hogy én is utánanyújtottam a karomat, hogy utánamegyek! Megmentem! Bagsziék meg már összenéztek, hogy ez azért már a másik véglet… Mert az jó, hogy megszerettem a Zelda játékokat, de ennyire? Aztán elkértem a V-ADitól mindkét Zeldát. Ő eredetileg csak a WW-t akarta odaadni nekem, de én annyira könyörögtem neki, hogy adja oda mindkettőt, hogy kishíján letérdeltem elé. Épp MSN-ezett az egyik helybéli barátjával, Zsanival, és nemigen értettek szót egymással. Nem úgy, hogy veszekedtek, hanem a Zsani az csinálta az Orosházi Gyerekkönyvtár honlapját. És azt hiszem, hogy Joomlás volt az oldal, de erre nem mernék megesküdni, és a Zsaninak még nem volt dolga ilyen jellegű honlapkészítéssel, és nagyon sokat bénázott. De nem is ez volt a V-ADinak a problémája, hanem az, hogy szerinte a Zsani nagyon értetlenül fogalmazta meg, hogy mi a baja. És lehetetlenségnek tartotta megfejteni, hogy mit akar. Ezért egy olyan próba elé állított, hogy ha megfejtem, hogy mit akar a Zsani, akkor odaadja mindkét Zeldát. Elolvastam a Zsani mondásait, és elemeztem a V-ADinak. Aztán így segített a Zsaninak, akinek sikerült megoldani a problémáját. A V-ADi kénytelen volt rájönni, hogy sikerült a próbatétel, így odaadta mindkét Zeldát. :-P A Wind Wakert elég sokáig vittem, megvan 2 gyöngy, most mennék a barlangba a harmadikért. De majd később. A TP-ben nem jutottam valami messzire. Odáig, hogy farkasként kijutottam a Hyrule Castle-ből, és megharcoltam azzal az elektromos szörnnyel. De most az van, hogy amikor harmadjára végigvittem a LttP-t, akkor úgy döntöttem hogy mostantól kezdve ráállok az egyik Zeldára, és csak azzal játszok, és azt viszem végig. Mivel 5 Zelda volt félbehagyva, ezért dobókockával dobtam ki, hogy melyik legyen az, amelyiket végigviszem. Meg is volt mindegyiknek a száma: 1. The Legend of Zelda, 2. Zelda II: The Adventure of Link, 3: The Legend of Zelda: Ocarina of Time, 4: The Legend of Zelda: The Wind Waker, 5: The Legend of Zelda: Twilight Princess, 6: Final Fantasy 4 Advance. És a hármast dobtam ki. Úgyhogy Ocarina of Time. Ja, és még nem beszéltem a Phantom Hourglassról. Ugyanis időközben ezt a fantasztikus játékot is megvettem! Nagyon jó, hihetetlen látni, hogy 2007-ben, 21 év után is tudnak újdonságot belevinni egy Zelda játékba. Itt a Molida Islandben járok, de most ez is szünetel egy darabig. Kronológiailag egy kicsit összekutyultam, de remélem, hogy így is követkető volt. ^^' Az elkövetkezndő pár hétben csak és kizárólag Ocarina of Time!

(Importálva a The Legend of Zelda blogból.)

The Legend of Zelda – A múlt

Igazság szerint csak alig pár hónapja vagyok Zelda fan. 2008. január 25-e óta játszok aktívan. Persze a Zeldákat hallomásból már jóval régebb óta ismerem. Évszám szerint 1993 óta. Ugyanis 1993. december 21-én kaptam meg a Super Nintendómat. Talán mondanom sem kell, hogy veszettül örültem neki. Azóta is a Super Mario All Starst tartom a világ legjobb játékkollekciójának. A dobozban volt egy poszter, amin rajta volt a Link to the Past. Ekkor találkoztam így először a játékkal. Emlékszem, hogy a neve alapján tetszett, de hogy mi ez, mit kell benne csinálni, arról 7-8 éves fejjel mit sem tudtam. Aztán elkezdtem rendszeresen venni az 576 KByte-okat, majd amikor bejött a konzol, azt is. És innen értesültem az Ocarina of Time-ról, a Majora’s Maskről, majd később a Wind Wakerről. Az, hogy a OoT 98%-ot kapott, a MM és a WW 10-10 pontot, az már sejtetett bennem valamit, hogy nem akármiről van szó. De odáig, hogy kipróbáljam, soha nem jutottam el. 1996-ig volt volt itt, Békéscsabán 576 KByte üzlet, ahova elég sokat jártam SNES játékokat kölcsönözni. Arra nem emlékszem, hogy volt-e Link to the Past, de nem kölcsönöztem ki. Aztán bezárt az 576 KByte, 1998-ban nyílt Békéscsabán egy egyéni konzolos üzlet, az Aster-X. Itt voltak Nintendo 64 játékok, jártam is játszani, de soha nem volt Zelda. Mondjuk nem is kerestem. Most így nemigen tudom magam beazonosítani az akkori érzéseimmel, de nem is biztos, hogy kipróbáltam volna. Nem tudom miért. Aztán láttam, hogy az 576 Konzol 10 oldalban foglalkozik a Wind Wakerrel, azt mondtam, hogy ez igen! Ebbe nagyon van valami. De csak beleolvastam anno a tesztbe, de nem olvastam végig. Egyrészt, mert sokalltam a 10 oldalt, másrészt, meg Csipi nem fogalmazta meg valami hitelesen, hogy mit adott neki a játék. Azt természetesen nem vitatom, hogy nagyon tetszett neki a játék, hisz akkor nem adott volna rá 10 pontot, de valahogy nem jött át az, hogy neki tetszik a játék, és miért. Először komolyan Zelda játékkal dolgom 2005. január 9-én volt. Ekkor a Tescóban megtaláltam a GBA-s Link to the Past + Four Swordsot 2990 forintért. És mit ad Isten? Volt is nálam annyi pénz. Furcsa, de nagyon örültem a játéknak, és meg is vettem. És játszottam is vele, de csak addig jutottam el, hogy megcsináltam a Hyrule Castle-t, és megmentettem Zelda hercegnőt. Aztán ki tudja miért, többet nem vettem elő a játékot. De ha valami nagyon megmaradt bennem, az a Hyrule Castle zenéje. Az a mai napig ott van a kedvencek között. Igazság szerint nincs igazi magyarázat arra, hogy miért nem vettem elő többet akkor a LttP-t. Hanyatlóban is volt a konzolos korszakom, mivel ekkor nem volt GC-m. És valahogy annyira nem is tulajdonítottam nagy jelentőséget a játéknak, holott már akkor tudtam, hogy mekkora presztizse van a szériának. De valahogy csak annyit szűrtem le a játékból, hogy egy jó, élvezetes játék, de nem több. És amilyen hülye voltam, túl is adtam rajta. 4000 forintért. Legalább nyertem vele egy ezrest… De ez mai fejjel nem vigasztal. Ma már annyira hülyének tartom magam miatta! Aztán, ahogy 2006. nyarán megszaporodtak a Pesti barátok, így kerültem még egyszer kapcsolatba a Zeldákkal. 2006. augusztus 8-án az egyik barátomnál aludtam, és ő éjszaka Majora’s Maskezett, én meg figyeltem, hogy mit csinál. Szerettem nézni, hogy mit csinál, de hogy én nekifogjak… Nem mertem. Mert láttam, hogy nagyon nehéz, ő is keresgélte a megoldást. Amire emlékszem, hogy nagyon sokat okarínázott, és így jött rá egy-egy megoldásra. De aztán kezembe adta a controllert, hogy próbáljam ki az első Zeldát. Igen, a NES-eset. Ugyanis Collector’s Edition volt nála. Hát Istenem. Sehol egy útmutatás, hogy merre kell menni, de mindenfelé lehet menni, az ellenfelek azonnal kinyírtak… Na mondom magamban, ebből a hülyeségből én nem kérek. 5 perc után abba is hagytam. Az idők során aztán rájöttem, hogy mégsem. Egyszerűen szégyelltem magam, hogy Nintendós vagyok, és nem játszok egy olyan játékszériával, amit az összes Nintendós imád. A másik nagy lehetőségem Zeldázni 2006. decemberében adódott, amikor Krisi megszereztem angolul a Link to the Pastet, és neki megvolt németül is. Soha nem titkolta, hogy fáj a foga az én N64-es Yoshi’s Storymra. És felajánlott egy cserét, hogy én odaadom a Yoshi’s Storyt, ő meg a német LttP-jét. Bele is mentem, mert tényleg komolyan rá akartam állni a Zeldákra. Ki is próbáltam, és itt is megcsináltam a Hyrule Castle végéig. Örült is a fejem, amikor meghallottam a Hyrule Castle zenéjét. ^^' Aztán eljutottam addig, hogy a Kakariko Village-ben beszélni kellett a hölggyel. De a térképen láttam, hogy nem ment el onnan az ×. Visszamentem, többször is beszéltem vele, de akkor is ott volt az ×. Kérdeztem magamtól, hogy mi az Úristen van itt, hogy nem akar elmenni onnan. Nem akartam tovább fejtegetni, ezért abba is hagytam a játékot. Az volt a baj, hogy egy olyan tévhitem volt a Zeldákról, hogy tele van olyan titkokkal, melyeket csak az igazán nagyok tudnak felfedezni. Erre meg nem éreztem magam képesnek. Aztán 2007. júniusában foglalkoztatott megint komolyabban a LttP, amikor az egyik nap itt volt bagszi, és LttP-zett. Nagyon szerettem nézni, ahogy játszik. Aztán 2007. június 18-án amikor ott aldutam bagszinál, ott volt nála a V-ADi GC-je, és Twilight Princessezett. És akkor próbáltam ki egy olyan 13 percre (13 percnél tartott a mentésem), és nagyon megfogott. Azt hiszem, hogy addig jutottam el, hogy betereltem a szarvasmarhákat az istállójukba, meg a faluban szétnéztem. De aztán ismét hosszabb szünet. De 2008. január 25!!! Ezen a pénteki délelőttön bent voltam az iskolában, és untam a Marketing órát, és állandóan a LttP-n járt az eszem. Akkor mondtam azt magamban, hogy ha törik, ha szakad, én ájövök arra a titokra, és bebizonyítom ország-világnak, hogy igenis méltó vagyok arra, hogy Zeldázzak! Szerencse, hogy ez a rövid péntekem (amikor csak 4 órám van), ezért 11.15-kor szabadultam az iskolából. Amint hazaértem, összeraktam a SNES-emet, bele a LttP kazit, és addig fel nem állok, amíg nem jövök rá a titokra! Hála Istennek, megvolt a mentésem! Igazság szerint semmi mást nem csináltam, csak járkáltam a Kakariko Village-ben, benéztem az összes házba, beszélgettem mindenkivel (már aki nem félt tőlem -_-) és egy idő után, amikor ránéztem a térképre, akkor láttam, hogy végre máshol van az ×. Örült is a fejem, hogy milyen zseni vagyok, hogy rájöttem a titokra. Úgyhogy rákaptam a játékra. Aztán január 26-án éjjel olyan fél 1 fele ismét bekapcsoltam a játékot. Olyan jól elvoltam. Azt észlelem magamon, hogy iszom a játék minden egyes percét, és nem érdekel a külvilág. Majd miután feleszméltem, ránézek az órára: 4:41. Nem semmi… Legalább kész az East Palace. ^^' Így kezdőzött. Azóta rabja vagyok, és rájöttem, hogy a Zelda játékszéria életem egyik legjobb dolga!

(Ez volt az első poszt a The Legend of Zelda blogomban.)