2022. október 24., hétfő

Utazás utólagos fizetése

Ma vonták le a számlámról a szeptemberi 14-október 14 közötti utazásomat. Meglepő, úgy tűnik, itt tényleg utólag kell fizetni az utazásért. Kicsit bizonytalan voltam, hogy pontosan mennyit is vonnak le, számoltam gondolatban a lehető legrosszabb forgatókönyvvel is, hogy esetleg semmilyen kedvezményt nem érvényesítenek. Szerencsére a legjobb jött be, ugyanis nemcsak, hogy 40% kedvezménnyel utaztam, hanem azt a bizonyos €20-at is jóváírták, amit az első alkalommal vontak le "klantenservice" címen. És amit nem értettem, hogy mégis miért, ideges is voltam miatta rendesen. És igazából most se értem, de lényegében a mostani költségeimet csökkentették vele. Egyébként részletes számlát küldenek az E-mail címemre, hogy melyik napon merre voltam (azt látják, amikor be- és kijelentkezek a bejáratoknál, amikor az automatához érintem a kártyát), az mennyibe került 40% kedvezménnyel, valamint a kedvezmény havidíja is ott volt a számlán. Mivel megadtam a számlaadataimat, amikor kifizettem az OV-chipkártyát, ezért nekem lényegében nem kellett semmi mást tenni azon túl, hogy tudomásul veszem, hogy egy nap ennyit utaztam, a fizetés automatikusan megtörténik. Amit még érdekesnek tartottam, hogy 20-ára ígérték, hogy levonják a számlámról a pénzt, úgy is készültem, de végül ma reggel lett csak az utazás összegével kevesebb pénz a számlámon. Eléggé ráérősen vonják le a pénzt a számláról meg kell hagyni.

Én igazából eddig semmi rosszat nem tapasztalatam a vonatközlekedésben. Egyszer volt olyan, hogy egy pénteki napon annyira tele volt a vonat, hogy épp, hogy sikerült ülőhelyet találni. Ezt leszámítva én eddig rendben láttam mindent. A vonat pontosan indult és jó gyorsan ment. Hihető volt, ha az volt kiírva a monitorra, hogy 140 km/h, az ablakon kinézve tényleg száguldottunk. Ugyanakkor problémák tényleg vannak, ugyanis olyan szintű már a létszámhiány az NS-nél, hogy november 7-étől ritkítják a járatokat. Ez igazából inkább arról szól, hogy a kimaradó járatokat "teszik hivatalossá", ugyanis az már eddig is volt, hogy bizonyos vonatok nem indultak, vagy nem mentek a végállomásig. Most már az lesz, hogy ezek már nem is kerülnek be a menetrendbe. Azt egyébként furcsának tartom, hogy arról is lehet hallani, hogy a kormányzat is kritizálja a vasúttársaság működését, de akkor miért nem tesznek ellene? Tehát itt Hollandiában se feltétlen tiszták a dolgok. Meg amikor voltak a tüntetések, augusztus végén, szeptemberben azt kéne tudnom, hogy mik voltak akkor pontosan a követelések. Akkor tisztábban látnám, hogy pontosan mi is a munkavállalók baja, és hogy miért nem tesz ellen semmit (vagy érdemlegesen) az NS.

Nincsenek megjegyzések: