2022. október 21., péntek

Nijmegen

Tegnap ismét utaztam, de most maradtam Gelderland tartományban. Nijmegenbe mentem, itt vam ugyanis Gelderland tartomány legrégebbi temploma a Sint Stevenskerk, többek között erre voltam kíváncsi. Nijmegen Hollandia keleti részében van, majdnem határváros. Kb. 10 km-re keletre már Németországban vagyunk.

Ede-Wageningen állomásról könnyű eljutni Nijmegenbe, kb. 30 perc volt az út. Rohannom kellett, mert már az állomáson volt a vonat, épp, hogy elértem. Jól ment a vonat, az út Arnhemen keresztül vezetett. Amikor megérkeztem, az első dolog, ami szembeötlött, hogy mennyire szép a Nijmegen vasútállomás.

Már-már műemlék jelentősségű. Maga a város is kifejezetten hangulatos. A templom a bevásárlóközpont közelében volt, természetesen azért is jöttem, hogy az üzletek között is egy kicsit szétnézzek. Konzolboltok közül hármat is találtam. Van itt is CeX, Game Mania, illetve itt találtam először NedGame boltot is, mely a Game Mania mellett a másik nagy holland konzolbolt-hálózat. A CeX kínálata egész jó.

Elsősorban The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D-t keresek, de nem könnyű. Egyrészt mert az első kiadású kell, másrészt legyenek meg a papírjai. Nem egyszer futottam bele a második kiadásba, mely a Nintendo Selects változat. Annak a bordó színű kerete is meglehetősen csúnya, másfelől a rövid leírás sincs benne. Ebben a CeX-ben pont az első kiadás volt meg, de a papírja nem volt meg, úgyhogy nem vettem meg. A másik két üzlet közül úgy néz ki, hogy a Game Mania a jobb üzlet, bár itt is el tudnak szállni az árak, de amikor bementem a NedGame-be, nem akartam elhinni, hogy lehet valami ennyire drága... Mintha nem lenne határa az áraknak. Biztos, hogy nem fogok náluk vásárolni, 1-2 játékot találtam elfogadható áron. Kínálat egyébként van bőven, csak az árak...

Végülis a Game Maniában találtam Super Mario kártyacsomagot albummal €10-ért, azt vettem meg.

Egy kártyatartó album van benne, amiben van egy kisebb füzet, amikben jelölni lehet, hogy mely kártyák vannak meg, valamint tárolni bennük a kártyákat. Három csomag kártya volt a csomagban, plusz egy limitált kiadású kártya. Egy csomagban 8 kártyalap volt. Egy csomagot külön €3-ért lehet venni.

Ezután mentem megnézni a templomot.

Továbbra is fantasztikusnak tartom azt, hogy a városközpontban a bevásárlóközpontban meg lehet nézni a különböző látványosságokat. A templomok nemcsak arra szolgálnak, hogy a városközpont egy kis részében szolgáljanak egy kis nyugalommal, hanem mindig valami dallamot játszanak, amikor óránként harangoznak, és ezeket nagyon kellemes hallgatni.

A város külön büszke arra, hogy a temploma nagyon régi.

Van is rá alapja, ha tudna beszélni a templom, bizony nagy történeteket mesélne. Egyébként az az érdekes, hogy bár meg vagyok keresztelkedve (evangélikusnak), de egyáltalán nem gyakorlom a vallást. Nem misére vagy istentiszteletre szeretek bejárni, hanem megélni belül a csendet. Nagyon szeretek szétnézni, közben magamban megélni a nyugalmat, számomra ez az igazi szakralitása a templomnak. Fogalmazzunk úgy, hogy így élem meg a magam vallásosságát. És ezt nagyon szeretem.

Templomnézés után a Burger Kingbe mentem ebédelni. Volt egy kuponom egy Xtra Long Chili Cheese + nagy adag kólára €5,25-ért, ezt használtam ki. Bár hogy mekkora adag üdítőt veszünk, annak itt, Hollandiában sincs nagy jelentőssége, mert itt is újratölthető. Mindig Zero kólát veszek, és ilyenkor mindig legalább 2× újratöltöm, hogy valamennyire visszajöjjön a pénz. Csak aztán viseljem a következményeit...

Ezután mentem is vissza a vasútállomásra, de nem egyenesen hazamentem, hanem leszálltam Arnhemben, mert a múltkor, amikor itt voltam, láttam egy templomot a városközpontban, azt akartam közelebbről megnézni. Ez történt meg.

Ez az Eusebius kerk. Talán jól látszik a képen is, hogy épp elkapott az eső. Egyébként nem nagyon lehet közelebbről jó képet csinálni templomokról, mert házak, épületek veszik körbe, és le kéne dózerolni őket, hogy egy normális képet lehessen készíteni róluk. De ezt az épületet is élőben látni a hatalmas tornyával egyszerűen csodálatos élmény.

Voltam belül is.

Nem voltak padok, ahova le lehetett ülni, de inkább az, hogy ürességérzetet adott. Ettől függetlenül itt is nagyon szerettem lenni. Nincs nagyon affinitásom a művészettörténethez, mert leginkább a templom nyugalmát szeretem megélni, de ezek az épületek belül is csodálatosak.

Kicsit Arnhemben is szétnéztem, majd mentem a vasútállomásra, hogy a 16 órási csúcsidő előtt befejezhessem az utazást. Ma is jó volt. Mindig jó utazni Hollandiában és új városokat felfedezni. Előbb-utóbb látni fogom az egész országot. Képeket majd rendezem, albumba teszem és közzéteszem őket.

Nincsenek megjegyzések: