2021. március 30., kedd

Késlekedő értesítés

Elvileg ma hozták volna nyilvánosságra az Erasmus eredményét, tehát értesülnöm kellett volna arról, hogy elnyertem-e az ösztöndíjat vagy sem, de nem tudok semmit. Rákérdeztem az Erasmus korrdinátornál, hogy mi a helyzet, azt válaszolta, hogy nem érkezett meg a bírálatom. Első olvasásra kicsit meglepett. Meg is ijedtem, mert az volt az első gondolatom, hogy akit elutasítanak, az nem kapja meg a bírálatot. De aztán gyorsan továbbgondoltam magamban, hogy nem erről lehet szó, mert azt megírta volna. Én arra tippelek, hogy arról van szó, hogy nagyon vacillálnak az ügyemben, hogy elengednek-e vagy sem. Azt tudom, mert mondta több tanár is, hogy elsőéveseket nagyon ritkán engednek el Hollandiába vagy Belgiumba tanulni, inkább a másodéveseket részesítik előnyben. Ami érthető is, hiszen nekik van olyan szinten a holland nyelvtudásuk, hogy biztonsággal tanuljanak holland vagy belga egyetemen. Azt viszont jó jelnek veszem, hogy pénteken kaptam olyan E-mailt, hogy a jelentkezési űrlapot elfelejtettem aláírni és pótoljam. Egyrészt, ha nagyon képtelenségnek tartanák, hogy elmenjek Belgiumba vagy Hollandiába tanulni, akkor biztos, hogy nem foglalkoztak volna azzal, hogy a jelentkezési lap nincs aláírva. Dobták volna a jelentkezésemet, ma jött volna egy udvarias hangvételű E-mail arról, hogy köszönjük szépen a jelentkezést, de ezúton nem nyerte el a pályázatot. Ehhez képest jött egy ilyen E-mail, ami már csak abból a szempontból is érdekes, mert korábbi tapasztalataimból úgy tudom, hogy hibásan vagy hiányosan beküldött jelentkezés eleve érvénytelennek számít. Úgyhogy biztos, hogy van valami. Kicsit úgy érzem magam, mint egy sorozat főszereplője, hogy ott vannak mondjuk a holland tanszéken 15-en, épp a jelentkezéseket bírálják el, én vagyok soron, 7-en igennel szavaznak, 7-en pedig nemmel. Egy tanáron a döntés súlya, hogy elengedjenek-e vagy sem. Egy igen vagy egy nem egy életet megváltoztathat meg. De vajon hogy dönt? Elmehetek-e Hollandiába vagy Belgiumba tanulni? A következő részből megtudhatják. Körülbelül ilyen érzésem van.

Egyébként a jelentkezés rendben megtörtént, egyedül azon változtattam, hogy melyik egyetemre jelentkeztem. Ugyanis nem három holland egyetemet jelöltem meg, hanem két belga és egy holland egyetemet. Azért döntöttem így, mert belga egyetemeken elég a B1-es szintű holland nyelvtudás is, míg Hollandiába B2-es szint kell. Az a tervem, hogy Belgiumban egy félévet leszek, ott szintű holland nyelvtudásra teszek szerint, hogy az még a holland egyetemeknek is sok lesz, és a tavaszi félévre benyújtok még egy pályázatot, ezúttal Hollandiába. Rákérdeztem, lehet ilyet csinálni, szoktak kiírni szeptemberre pótpályázatot és lehet külön jelentkezni a tavaszi félévre is. És onnan én már vissza nem jövök. Ez tűnik reális jövőképnek. Ha tényleg B2-es szintet kérnek Hollandiába, az nagyon irreális, hogy elérjem szeptemberre (hiába írtam mást az előző Erasmus-os posztomban, akkor nagyon fel voltam tüzelve és indulatból írtam azt, amit írtam). Tehát a realitás most az, hogy szeptemberben Belgiumba megyek tanulni, és onnan irány 2022. februárjában Hollandia. Egyébként amikor volt Erasmus tájékoztató, néhány volt Erasmusos diák is jelen volt, akik voltak Belgiumban, az egyik mondta, hogy csak a nyelvet tanulták, és azt ugyan intenzíven, de mellette szinte túl sok szabadidejük volt. Na most ha ez igaz, akkor az biztos, hogy a szabadidőm jórészét holland nyelvtanulásra fogom használni. Mert állítólag a záróvizsga nagyon húzós, de egyébként is szükségem van arra, hogy minél hamarabb, minél többet tudjak hollandul, úgyhogy nekem a belga egyetem még pont, hogy jól jönne, kiváló kompromisszumos megoldás lenne. Én onnan 2022 elején elvonatozok Hollandiába és ott már senki és semmi nem állíthat meg!

Van arra is forgatókönyvem, hogy akkor mit csinálok, ha nem nyerem el a pályázatot, vagy nem kapok választ. Magam megyek ki még az idén munkavállalás céljából, de oly módon, hogy az egyetemet is be tudjam fejezni. Valahogy egyéni tanrendben eljutok a diplomáig. A lehetőségek és a körülmények kezdenek kirajzolódni, mindenképp csak úgy megyek ki, hogy biztosan rendben lesz minden. Ismerős által, aki segít elrendezni mindent, elindítani az utamon. Az hajt a leginkább, hogy saját életem legyen ott, ahol úgy érzem, hogy ezt ideálisan meg tudom élni minden szempontból. És akkor meg innen nem állíthat meg senki!

Nincsenek megjegyzések: