2018. december 2., vasárnap

Megújult blog

Ez a post a blog.hu-s blogról szól.

A mai napon kicsit megújítottam a blogot. Már jó ideje érlelődött bennem a gondolat, hogy lehetne Super Smash Bros. Ultimate stílusú a blog, vagyis a háttér. Csak nem tudtam, hogy csináljam, mivel nem rendelkezek nagy képszerkesztői képességgel. Olyat tudnék csinálni, hogy mivel elérhető minden egyes karakter artworkje, ezért egy egyszínű háttér mögé beteszem, hasonlóképpen, ahogy a Nintendo konzolok voltak előzőleg. Annyira nem lett volna élethű, de megtaláltam ezt a háttérképet, és úgy láttam, hogy ez tökéletes lesz. A bannerben sincs semmi extra, valahogy "díszesebb" betűttel odaírtam a blog nevét, teljesen átlátszó háttérrel.

Az elrendezésen végre sikerült úgy módosítani, ahogy régen elgondoltam. Egyik barátom, Waka eljött hozzám, ő segített megcsinálni a blogot. Kiderült, hogy lehet két oldalon a hasáb, ami azért jó, mert már olyan sok címkéje van a blognak (lesz még tisztogatva), hogy ha minden egy oldalon lenne, akkor az már végképp nem látszana. Nem is látszott, csak ha nagyon legörgetjük. Így átkerülhetett bal oldalra. Illetve amit még fontosnak tartottam, hogy széles legyen (inkább rugalmas szélességű) a olvasható felület. Ezt is lehet állítani a CSS-ben százalékosan. Mivel egyre szélesebb képernyők, kijelzők vannak, ezért egyre több a kihasználatlan felület. Ezzel akartam valamit kezdeni, és ahogy ma kiderült, lehet is. Mondjuk vicces volt, hogy Waka mennyit állított a százalékos értéken, meg mennyit nézett utána, hogy mit kell beírni. Pontos értéket megadni, sorrenden változtatni. Én meg végig figyeltem, hogy csinálja, hiszen erre a tudásanyagra bármikor szükség lehet. Meg motivált is voltam, hogy ezeket megtanuljam. De egyedül, segítség nem is tudtam volna most megcsinálni, mert nincs ehhez tudásanyagom. Ő meg célirányosan tudta, hogy mit kell keresni, közvetlen az adott kód használatára keresett rá, nem arra, hogy mondjuk "automatikus szélesség állítása CSS-ben", ezért találta meg könnyen a választ a kérdésre. Én biztos úgy kezdtem volna el a keresést, ahogy idéztem, és nem vagyok biztos abban, hogy sikerrel jártam volna. De most sikerült, és elégedett is vagyok a kinézetével. És hatalmas köszönet Wakának.

Persze megkérdeztem másokat is, hogy tetszik, leginkább ez az átlátszó fehér háttér, ami nem tetszik, mert nehezen látható át a szöveg. Na pont ez volt az, hogy most vagy csinálok egyedi hátteret melynek szélére teszem az artworköket, és akkor a szöveg részén "tiszta" marad a háttér, vagy marad így. Mondjuk, ahogy én látom, szerintem nem zavaró a szöveg alatt a kép. De ha úgy látom, akkor állítok majd az átlátszóságon. Ezt még ellestem.

Nincsenek megjegyzések: