2018. december 15., szombat

Eredeti kiadású Donkey Kong

Na, mire nem jó, hogy elkezdtem fejleszteni a Hungarian Super Mario Fan Club-ot. Elkezdtem írni a régi Donkey Kong játékról az alap információkat, és láttam, hogy Nintendo 3DS-en letölthető a Donkey Kong-nak egy Original Edition változata. Eleddig nem tudtam erről. Aztán, ahogy olvastam róla, rémlett is, mintha a piros Wii-ben (25. évfordulós kiadásban) is ez lenne elérhető. Ezen márpedig mind a négy pálya játszható, a NES verzióból kihagyott 50m is, ami a második pálya. Ránéztem, Nintendo eShop-on, és tényleg. Mind a két változat letölthető, a sima Donkey Kong és az Original Edition is külön-külön. Mind a kettő £4.49-ért. Hát akkor megvettem magamnak az Original Edition-t. És tényleg játszható rajta a második pálya, ezt most látom életemben először. Érdekes ez a mozgóplatform, de amúgy könnyen végig lehet menni rajta, mert van egy trükkje, hogyan lehet úgy gyorsan végigmenni, hogy a két tárgyat is felvesszük. Vélhetőleg a könnyűsége miatt vették ki a NES verzióból, ha a játékkártya memóriájában nem fért bele. De nem olvastam részletesen utána annak, hogy miért nem került bele az 50m pálya a NES játékba. És az az érdekes, hogy ez az Original Edition csak Európában tölthető le Nintendo 3DS-re, sehol máshol nem. És más konzolra sem. Van olyan, hogy európainak lenni kiváltság. Ez az az eset, és kifejezetten örülök, hogy játszható lett Nintendón is a teljes játék.

Bár, hogy azt olvastam, hogy a második pályát feljavították a NES szintjére, az azt jelenti, hogy effektíve nem is tervezték kiadni négy pályával NES-re. A feljavítást pedig akár szó szerint lehet venni, mert néztem képeket az Atari, ZX Spectrum, Commodore 64, Amiga változatból, stb. és számomra eszméletlenül ronda. Mondjuk ez jó eséllyel a számítógépek GPU-jának függvénye, annak sajátossága a grafikai megjelenítés. De nekem nagyon nem tetszik. De ezt a NES-es verziót Nintendo 3DS-re ajánlom mindenkinek.

Nincsenek megjegyzések: