2012. október 5., péntek

Újra (Kis)Pesten

Ma egy napra visszajöttem Pestre, és jó újra itt lenni. Bár igazság szerint annyira megszoktam azt a nyugalmat, ami Békéscsabán volt, hogy most kifejezetten zsúfoltnak hatott a főváros. De itt jobban érzem magam, és ezért mindent meg kell tennem, hogy itt is maradjak, értsd: munkát kell találni. És sikerülni fog!

Ennek egy jó lépését megtettem ma, ugyanis ma reggel 8-kor volt a Banki Szakügyintéző záróvizsgája. Érdekes, hogy néhány napja megálmodtam, hogy írom a vizsgát. Ott nehéznek éreztem, de miután kész voltam, a tanár azt mondta, hogy 18% kell a ketteshez. Miután felébredtem, tudtam, hogy nem lesz ez így, de éreztem, hogy ez az álom jót jelent (hiszek az álomfejtésben). És igen, könnyű volt a záróvizsga. :) Három részes volt a vizsga, az első része 15 feleletválasztós állítás, négy helyes válaszból kell megállapítani a helyeset. Ez úgy volt könnyű, hogy ha valamire nem tudtam volna a választ, ha írni kell, a meghatározásokból ki lehetett logikázni, hogy mi a helyes. A második rész esszé volt, három... nem is fogalom, hanem "feladat", tehát egy konkrét példa, hogy jellemezzük a bankgaranciát, erről kellett írni. A bankgarancia volt az egyik, a másik a mikro-, kis- és középvállalkozások jellemzése, és hogy milyen nehézségek lehetnek a hitelezés során. Az első részét tudtam, de a második részére egyáltalán nem emlékeztem... A harmadik esszé a hitelszerződés elemei. Ez olyan volt, hogy elkezdtem írni, aztán hopp, rájöttem, hogy én a hitelezés menetét kezdtem el írni. Nem töröltem ki, csak gyorsan rátértem a valódi feladatra. A harmadik rész a számítás volt. Amitől a legjobban féltem, az ment a legkönnyebben. Az egyik tényleg rém könnyű volt, semmilyen képletet nem kellett tudni hozzá. Olyan volt, hogy 1 éves futamidőre betétet helyezünk el a bankban, és mennyit kapunk vissza a végén, ha az éves 12%-os kamat havonta, negyed- félévente, és az év végén kamatozik. Ez olyan, hogy gimnáziumban is lehet tanítani matek órán, ott is megértik. Kamatos kamatszámításról van szó. A második része már egy kicsit necces, de jó eséllyel kapok részpontokat. Itt 10 millió forintos hitelt kell 5 év alatt törleszteni minden év végén. A tőke mindig ugyanakkora, a kamat, és vele a törlesztőrészlet az, ami mindig változik.

Egyébként ez a könnyebb, hogy tőkerész mindig egyenlő, mert ha a törlesztőrészlet az, ami mindig egyenlő lenne, és annuitást kell számolni, nem vettem volna jó néven. Ugyanis FB-n folyamatosan tartottam a kapcsolatot az egyik volt bankis csoporttársammal, és mondta, hogy nem lehet használni se képletgyűjteményt, se számvitelhez számlakerettükröt. Én komolyan nem tudom, hogy képzelték, hogy meg lehet csinálni egy számviteli könyvelést, vagy egy kötvény, vagy részvény számítási feladatait képletgyűjtemény nélkül. Annak olyan bonyolult képlete van, hogy én legalábbis képtelen vagyok arra, hogy megjegyezzem őket. A számlakerettükör számait, meg szerintem csak a legnagyobb számvitelesek tudják fejből. És mindezt megspékelte azzal, hogy 60% kell a ketteshez, itt vetettem keresztet a záróvizsgára, de szerencsére nagy remények vannak. :) De tényleg, ha lett volna kötvényes, részvényes feladat, akkor szerintem nem is beteget, halált jelentettem volna. Nagyon szeretném, ha sikerülne, egyrészt mert szívesen dolgoznék bankban, másrészt meg felmutathatok valamit, hogy elértem valamit az életben. Volt is emiatt egy kisebb lelki nyomás bennem, hogy ha nem fog sikerülni, akkor az nekem nagy szégyen lesz, másrészt meg nagyobb lesz a mozgásterem, hiszen meglesz a belépőm a banki szférába.

Amúgy hazahoztam a scannert is, és bescanneltem a Super Mario All-Stars videokazetta borítóját:

Igen, ilyesmi is megjelent Angliában, én valamikor 2006-ban vettem meg eBayen kerestem olcsón, és ha jól emlékszem, 5 fontért találtam. Az egész kazetta fél órás, van egy kb. 20 perc Super Mario All-Stars tippek-trükkök, és 10 perc egyéb SNES játék, most így hirtelen a StarWing jut eszembe. Maga a kazetta annyira nem menőség, de mint SMAS relikvia, nagyszerű.

Nincsenek megjegyzések: