2012. május 20., vasárnap

Az új albérletre

Tegnap jégkásával koccintottunk az új albérletre, bizony, a negyedik helyre költözök. És visszamegyek megint a 13. kerületbe, ott találtunk egy jó albérletet.

Dióhéjban annyi történt, hogy zsida felhívott a múlt héten, hogy problémái vannak, és mivel tudja, hogy én sem szívesen lakok ebben a lakásban, ő meg csak ismerőssel költözne össze, ezért felajánlotta a lehetőséget, amivel éltem. Sokáig kerestük a megfelelő helyet, még jó albérletet is nehéz találni, nemhogy szobát, mert nekünk azért sok a két havi kaució, részletekben nem szeretik, ha kifizetjük, vagy minimum egy évre szeretnék, hogy kivegyük a lakást, de a helyzet bármikor változhat, vagy a rezsi volt nagyon drága, így mindig volt valami ok, ami miatt ki lett húzva egy-egy kiválasztott lakás. De tegnap végül megtaláltuk a megfelelő helyet. A főbérlő nagyon megjárhatta az előző albérőkkel, mert iszonyú állapotban hagyták ott a lakást, hogy a legsúlyosabbat mondjam, valami miatt nem volt víz a lakásban. Azt ígérte, hogy a jövő héten megcsinálja, és akkor hétvégén költözhetünk, de addig nem lehet, mert a járólapok sem voltak az előszobába letéve, mindemellett a hűtő is rettenetesen nézett ki. Igen, egyébként pont ezért értem meg, hogy miért kérnek két havi kauciót a főbérlők, hogy az ilyen eseteket elkerüljék, és akkor az albérlők is jobban vigyáznak a házra, akkor az általuk okozott kárt jobban fedezi az előre letett pénz, mindemellett, azt is mondták, hogy ha valaki le tud tenni ennyi pénzt egyszerre, az jelzi, hogy azok az emberek rendezett körülmények között élnek, egyrészt anyagilag, ez jelzi, hogy tudnak spórolni, ha úgy adja a helyzet, másrészt azért is pozitívum, mert hosszútávon dolgozik, így az, hogy valahol megbecsülik, az jelzi azt, hogy egy normális embernek adja ki a lakást.

Az utóbbi idők albérlet / szobakeresési tapasztalatokból szívesen megosztanék egy néhányat, hogy mire érdemes odafigyelni a rezsiköltségen túl:

  1. Kik lesznek a lakótársak. Ez inkább a szobakeresésre vonatkozik, de abban kétségtelenül az egyik legfontosabb tényező, hiszen ismeretlen emberekkel laksz együtt, megosztod velük életed egy részét még akaratlanul is. Én beleestem abba a hibába, hogy azért, mert mennyire tetszik a környék, ahol most még lakok, nem figyeltem eléggé, hogy milyenek lesznek a lakótársak, amikor mutatták a szobát, és a lakást, pedig most visszagondolva nagyon nyilvánvaló volt néhány dolog.
    Részemről azért nem akarok panaszkodni, mert én sem tettem meg mindent annak érdekében, hogy minden a lehető legjobb legyen. De igazából ez sem magyarázat, mert ha rájössz arra, hogy bizonyos dolgokat, amik téged zavarnak, nem mondhatod el a lakótársaidnak, mert nem akarnak változtatni rajta, vagy mert hiába beszélsz, mert úgyis kitalálnak rá valami hülyeséget, és inkább nem beszélsz, akkor azok a bizonyos belső frusztációk úgyis kijönnek belőled. Tök mindegy, hogy hogy, de jön a balhé, mert nem értik, hogy mi miért történik. Ezután joggal jöhet a kérdés, hogy miért maradtam itt 14 hónapig? Mert egy séta a Templom téren, az Ady Endre úton, vagy akár a Wekerletelepen minden problémámat feledtette.
  2. Nem ajánlott egy főút közvetlen közelében lakni, mert iszonyúan zajos, főleg a szirénazajok, amik extrém esetekben akár negyedóránként behallatszottak... Igen, az Üllői útról beszélek.
  3. Harmonika ajtós lakásokat ajánott messziről kerülni. Szinte semmilyen hangot nem szigetel, nemcsak az alvás miatt gond ez, hanem megzavarja a nyugodt légkört.

Főleg az elsőre figyeljünk, mert tényleg nagyon sok probléma forrása az, hogy ha nem lehet megbeszélni a dolgokat, késő már akkor figyelni, amikor már nem lehetőséget, hanem ultimátumot kapunk, és csak lesünk, hogy ezt mégis miért. De hogy mennyire figyelsz a másikra, nagyban függ attól, hogy mennyire tiszteled őt, sok esetben tényleg nem tehetsz arról, hogy ha nem tudod tisztelni a másikat, mert a viselkedésével egyáltalán nem szolgál rá. És ha azt vesszük észre, hogy ez nem megy, akkor tényleg el kell menni onnan, mert sokszor az a megoldás a problémára, és nem megfutamodás, ahogy azt sokan rosszul gondolják.

Érdekes, egyébként én nem tapasztalom annyira, hogy Kispest veszélyesebb lenne, mint ahogy azt egyre több helyről hallom. Egyedül annyi, hogy az 50-es villamoson nem utazok szívesen, mert azon tényleg vannak érdekes emberek. Akkor már sokkal inkább a 42-essel mentem a Határ útra, még ha ritkábban is jár, de legalább annyival nyugodtabb is. De egyáltalán nem tapasztaltam olyat, hogy jobban kellene hátra is figyelnem, nehogy elkapjanak, vagy bajom legyen.

Tegnap 10 órakor mentem bagszihoz, előtte elküldtem neki E-mailben egy pár számomra szimpatikus albérletet, hogy nézze meg ő is, és mondjon véleményt. Zsida is 10-re ígérkezett, de csak délre tudott jönni. Amikor hazajöttünk, ettünk, és utána megnéztünk egy néhány lakást az interneten. Több embert nem lehetett elérni telefonon, így végül maradt a 13. kerületi. Meg is beszéltük, hogy akár azonnal elmehetünk megnézni, így mentünk is. Jó hely, közel van ahhoz, ahol másodjára laktam, és kellemes a környék. Úgyhogy egy jó pont, és amikor felmentünk megnézni a lakást, akármennyire lelakott állapotban volt, mi igent mondtunk rá, mert láttuk rajta azt, hogy ha ezt kitakarítjuk, kipofozzuk egy kicsit, akkor nagyon is lakályos lehet. De csak a jövő hétvégén mehetünk, addigra remélhetőleg le lesznek rakva a járókövek, és a vízvezeték is rendben lesz. A takarítást meg örömmel vállaltuk. Nagyon remélem, hogy tényleg más lesz egy olyan baráttal együtt lakni, akivel meg lehet beszélni a dolgokat, és akkor az esetlegesen felmerülő problémákat is sokkal könnyebb lesz kezelni. Miután megnéztük az albérletet, ismét megéheztünk, ezért úgy döntöttünk, hogy kínaiban eszünk. Nagyon rég nem voltam már a kedvenc kínai éttermemben a Lehel térnél (Váci út páros oldalán van, a Dózsa György út felé kell menni), ezért felajánlottam, hogy menjünk oda. Mivel bagszi is szereti, nem volt ellenvetése, zsida meg megismeri. Továbbra is a legjobb. Az egész adag étel, tényleg nagy adag, olcsó is, nagyon kedves a kiszolgálás, és még ajándékot is kaptunk, két szelet fasírtot. Nagyon jól esett a kedvesség, de mivel nem szeretem a zöldséges fasírtot, ezért felajánlottam nekik, hogy nyugodtan egyenek meg egy-egy szeletet. De amit rendeltem, az továbbra is nagyon finom, úgyhogy mivel megint közel lesz, várhatóan törzshely lesz, de függ attól is, hogy mennyire lesz pénzem kínai étteremben enni. ^^' Ezután hozzám jöttünk el, így metróval egészen Kőbánya-Kispestig jöttünk el, mivel zsida még nem látta a terminált, ezért kíváncsi volt rá, meg leültünk egy kicsit pihenni, és játszani. Nem is tudtam, hogy a földszinten levő szökőkút interaktív, tök poén. Miután kijátszottuk magunkat, benéztünk a közelben levő kisállat kereskedésbe. Őket nagyon érdeklik a különböző kisállatok, én is szétnéztem, sőt is kérdeztem, hogy kapható-e diétás kutyaeledel. Nagy hülyeségnek hangozhat, de nagyon kíváncsi voltam arra, hogy mivel a Nintendogs & Cats-ben van diétás kutyakaja, ezért a valóságban is lehet-e majd kapni. Van egy jónéhány, de nagyon prémium minőségűek lehetnek a maguk 3000+ Ft áraikkal. Ezután mentünk ki, itt vettünk jégkását. Nekem ez életem második jégkásája, félúton oda is adtam zsidának, mert már csak a tömény szörp jött ki, amúgy finom, csak talán nem fél litereset kellett volna kérnem. Hazajöttünk, itthon még eltöltöttük az időt 21 óráig, aztán bagsziék mentek haza. Nagyon várom az új életet, és nagyon remélem, hogy most minden rendben lesz, mert ha most sem, akkor velem van a baj. -_-

Nincsenek megjegyzések: