2011. augusztus 26., péntek

Mario Kart 64 legjobb idők

Egyéni rekordok. Az utóbbi napokban nagyon sokat nyüstöltem a játékot Nintendo 64-en, az volt a célom amellett, hogy mindenhol meglegyen az arany kupa, kitöltsem mindenhol a legjobb 5 Time Trial időt. Mondom, hogy nagyon szeretek Time Trial-ozni, órákig tudnám döntögetni a rekordjaimat, és fejleszteni a tudásomat. Mára minden szerénység nélkül kijelenthetem, hogy sikerült egy nagyon-nagyon jó szintre emelni a driftelő-képességemet a játékban. Ezek az idők szinte mindenhol rövidítés nélküliek, egyetlen egy pályán használtam rövidítést, a D.K.'s Jungle Parkway-en. Itt két helyen lehet apróbb rövidítéseket csinálni: Az első, az ugratás után kicsit balra fordulunk, épp annyira, hogy földet érjünk. Ez nemcsak rövidítés szempontjából célszerű, hanem gyorsabban fordul rá az egyenesre. A második a barlangban, fel lehet ugratni, gombával nagyot lehet ott alkotni. Egyébként az összes pályán rendesen mentem. Zárójelben a legjobb köridőt jegyzem fel. Lássuk hát:

Luigi Raceway: 2'09"88 (0'42"83)
Moo Moo Farm: 1'39"56 (0'33"10)
Koopa Troopa Beach: 2'13"88 (0'43"50)
Kalimari Desert: 2'22"02 (0'47"07)

Toad's Turnpike: 3'16"15 (1'05"05)
Frappe Snowland: 2'23"37 (0'47"63)
Choco Mountain: 2'16"69 (0'44"53)
Mario Raceway: 1'43"60 (0'33"93)

Wario Stadium: 4'57"02 (1'38"76)
Sherbet Land: 2'22"54 (0'46"39)
Royal Raceway: 3'10"08 (1'03"02)
Bowser's Castle: 2'33"79 (0'50"87)

D.K.'s Jungle Parkway: 2'46"66 (0'54"14)
Yoshi Valley: 2'29"02 (0'49"15)
Banshee Boardwalk: 2'25"20 (0'48"25)
Rainbow Road: 6'27"90 (2'08"47)

Milyen érdekes, hogy tisztán emlékszem, hogy voltak olyan pályák, ahol rendkívül nagy harcot vívtam bizonyos idők eléréséért, de sosem sikerült akkor, mert nem tudtam elsajátítani a driftelést, mondjuk akkor nem is azon voltam, nem voltam tisztában azzal, hogy mekkora előnnyel jár. Például a Moo Moo Farmon elérni 1'40" alatti időt, valamint a Royal Raceway-en kicsikarni egy 3'10"-es időt. Most sikerültek, de akkor valami vérre menő harcot folytattam ezekért az időkért.

Van egyébként Mario Kart 64 rajongói website, itt fel van jegyezve az összes rajongók által beküldött Time Trial legjobb idők, mondhatni világrekordok. Ezeket régiókra lebontva is megtekinthetők. A PAL verziójú idők itt tekinthetők meg. A legtöbbje ilyen "menjafenébe" alapú idők, tényleg nem tudom, hogy tudtak rövidítés nélkül ilyen időket kihozni. Nemcsak azért van régiók szerint lebontva, hogy amolyan "Európabajnokot" is avathassunk, hanem technikai különbségek vannak a különböző régiójú Mario Kart 64-ek között is, ugyanis a PAL-os verzió lassabb. Hogy miért? NTSC-n 60 Hz-es ugyanaz a játék, míg PAL-on 50 Hz-en. Aki emlékszik még a fizikai tanulmányaira, az tudhatja, hogy a 60 Hz, az 30 képváltást jelent másodpercenként, míg az 50 Hz 25 képváltást eredményez másodpercenként. És mind a két régiójú játék ugyanannyi "képpel" rendelkezik, ezért NTSC-n gyorsabbnak látjuk a történéseket, miközben az idő ugyanakkora sebességgel megy, ezért van az, hogy az NTSC-s Time Trial időeredmények lényegesen jobbak. Akinek megvan a Mario Kart: Double Dash!! játék, az a saját szemével meggyőződhet az 50 és a 60 Hz közötti különbségről, ugyanis ennél a játéknál még ezt is lehet változtatni. 60 Hz-en lényegesen gyorsabb, 50 Hz-en mint egy lassított felvétel. A képváltásra visszatérve alapvetően elég lenne az 50 Hz is, mivel az agy másodpercenként 24 képkockát dolgoz fel, tehát nem lenne gond a 25-tel, ám rájöttek arra,  hogy kevésbé megerőltető a szemnek a 60 Hz, mert a 30 képváltást kevésbé vesszük észre, míg a 25-öt az agy érzékelheti.

Hát ennyi lenne, láthatóan nem a világ legjobbja akarok lenni, csak önmagamhoz képest mindig egy kicsivel több. ^^

Nincsenek megjegyzések: