2009. április 3., péntek

Nintendo DSi élőben

Ma megjelent tehát a Nintendo DSi öreg kontinensünkben. Elmentem ma megnézni a Media Marktban, meg kell hagyni nagyon szépen néz ki külsőre. Aki kíváncsi a Békéscsabai MM reklámújság azon oldalára, ahol eme csodagépezetet reklámozzák, az ezen link alatt megtekintheti. Visszatérve a DSi-re, annak ellenére, hogy nincs nagy változás külsőleg a DS lite-hoz képest, nagyon szépen néz ki. Nagy előnye, hogy nem fényes, hanem matt a felülete, tehát nem koszolódik annyira könnyen. Csináltam is néhány képet:

A doboza is jól néz ki, enyhe Game Boy Micro utánérzetet ad, hasonlóan néz ki miniatűr GBA doboza is:

A menürendszer egyszerű, és könnyedén átlátható. Alapból 7 menüpont van. Elsőként a beállításokat lehet látni. Látszik, hogy próbálták a Wii szintjére felfejleszteni, amennyire csak lehet. Öt fényerőssége van. Én nem is értem, hogy miért rakták be az egyes szintet, alig látni azon valamit, és az ötös szint sem olyan fú, mindjárt megvakulok tőle erősségű. Bár lehet, hogy csak a külső fényviszonyok miatt látszik kissé tompább fényűnek, nem vetettem össze a DS lite-éval. Wi-Fi kereséssel is kísérleteztem, pillanatok alatt behozta a lehetséges vezeték nélküli netkapcsolatokat. Aztán a DSi főmenüjében másodikként láthatjuk a DS játékot, amit beraktunk. A MM-esek elfelejtettek berakni DS játékot. -_-' Pedig megnéztem volna, hogy mennyivel másabb. Majd legközelebb. Harmadikként a képnézegető/szerkesztő program van. Egész jó, csak egy kicsit megijesztett, amikor megpróbáltam képet csinálni, hogy milyen, saját magamat látom. Két kamera van a DSi-ben, mi? Érdekes, soha nem láttam még olyan fényképezőgépet, mely szemből fényképez. Próbának csináltam is egyet, természetesen nem mentettem el. ^^' A zenelejátszót nem tudtam kipróbálni, mivel nem volt kéznél nálam SD kártya, pedig megnéztem volna, hogy milyen. Hangfelvevő is van. Az ötödik ablak a DSi Shop. Internet kapcsolat híján nem tudtam megnyitni. A hatodik a DS Download Play, és a hetedik a Pictochat.

Őszinte legyek? Engem nem győzött meg arról, hogy megéri a 55000 forintot. Én extrém esetben is 50000 forintra gondoltam, de az már egyfajta lélektani határ, de a Nintendo simán átvágta. Nagyon szép külsőre, és a menürendszer, is szemmel láthatóan sokat fejlődött, de nem... Továbbra sem hiszem el, hogy az újdonságok ennyire felnyomnák a Nintendo DSi árát. Ráteszel egy 10-est és megvan a Wii ára. Szóval én kivárok. Ha a karácsonyi időszakban leakciózzák 40000 forintra, akkor megvenném, mert én ennél többet nemigen adnék ki érte. Csak azt nem tudom, hogy lemenne-e valamennyire az ára. Gyanítom, hogy ha ugyanolyan sikeres lesz, mint az elődjei, akkor nem. Csak nehogy az legyen, mint a Wiivel, hogy emelik az árát (aminek tényleg megemelték). Majd kíváncsi leszek az európai eladásokra. Itt nagyon veszik a DS-t még mindig, és népszerűbb, mint a Wii. Ezen a héten 180.000 körül áll a DS eladása nálunk, majd megnézem a jövő heti eladások. Olyan 500.000 körüli értéket saccolok, és akkor jók vagyunk. Egyébként a 101 millió eladott DS-ből 41 millióan mi, európaiak osztozunk.

Megoszlik a vélemény arról, hogy most a DSi-t tekinthetjük a Nintendo DS konzol családjának, vagy külön konzolként kell kezelni. Akik a külön konzolt mondják, azzal érvelnek, hogy nagyon sok az újítás, ezáltal lehet új, következő generációs konzolként. Én a másik pártján vagyok. Többek között ezért is sokallom az árát. Majd várok véleményeket is! :O

Megnéztem ezeket a DS játékokat is, amik 2490 forintba kerülnek, egyik sem keltette fel különösebben az érdeklődésemet. A Harry Potter 5. az egyetlen, amit kipróbálnék, de annak a DS verziójáról nagyon sok rosszat hallottam. Hogy nem annyira szép a grafikája, meg hogy nagyon nehéz kezelni. Mondjuk még soha nem játszottam Harry Potterrel kíváncsi lennék, hogy milyen egy ilyen játék. Egy ilyen kalandjátéknak képzelem el, ahol a könyv és a film történéseit kell végigvinni. De ha veszek DS játékot, akkor csak azt.

Nincsenek megjegyzések: