2010. május 9., vasárnap

Tomoe Ohmi – HAPPY DAYS

Sajnos még nincs meg az album eredetiben, de nagyon szeretnék egyet. És már annyiszor hallgattam meg az albumon szereplő dalokat, hogy nem tudom megállni, hogy ne írjak róla. Elsősorban azért, mert maga Tomoe Ohmi is méltatlanul ismeretlen japán énekesnő. Méltatlanul? Hát nem is tudom... Az az igazság, hogy én őt a mai napig nem tudom hová tenni, hogy kicsoda ő valójában. Szeretem őt, szeretem a dalait, hallani is mögöttük érzelmeket, de mégis valami hiányzik belőle, valami megmagyarázhatatlan, ami Okui Masamit olyan naggyá tette a szememben, és megannyi jpop rajongó szemében. Ugyanis Masami kiasasszony vette szárnyai alá Ohmi-chant.

Tomoe Ohmival az evolution kiadó honlapján találkoztam először. Az tűnt fel nekem, hogy a Fuyu no Himawari kislemeze kísértetiesen hasonlít Okui Masami: Melted Snow kislemezére borító terén. Meghallgattam a dalt, és nagyon tetszett. Nagyon szép. Aztán elkezdtem jobban utánajárni, hogy ki ő valójában, akkor láttam, hogy már az Oricon is "elővette" őket, ugyanis külön cikk készül a RAY the Animation OP és ED kislemezéről. Az opening: Okui Masami: zero-G-, ending: Tomoe Ohmi: Yuunagi. A két kislemez borítója is nagyon hasonlít egymásra. Így érthető, hogy jobban elkezdtem nyomozni utána, hogy ki is ő. Egyre több dalára találtam rá, és egyre jobban tetszik, még akkor is, ha sok kérdést hagynak maguk után a dalai, és a személye.

De térjünk rá a HAPPY DAYS albumára. Az énekesnő lassan 5 éve debütált, és csak 4 évvel ezután, 2009. augusztus 5-én adatott meg neki az a lehetőség, hogy albummal örvendeztessen meg minket. A korongra 12 dal került fel, melyek az alábbiak:

  1. Happy Sensation
  2. Utakata
  3. Hi no Hana
  4. Float ~Sora no Kanata de~
  5. Return to Love
  6. Yuunagi
  7. Still Love
  8. Kirari
  9. Rock River he
  10. Jun'ai Hakusho
  11. Fuyu no Himawari
  12. Happy Days

Ha megnézzük a tracklistet, szembesülünk azzal, hogy nincs új a nap alatt. Tizenkét eddig korábban is hallható dal van a lemezen, ebből 11 rajta van az első öt kislemezen, a tizenkettedik (speciel az album nyitódala) az egyik koncertturnéjának a betétdala. Így sajnos nem ér minket az a fajta izgalom, hogy új, exkluzív dalokat ismerhetünk meg, melyeket csak ezen az albumon hallhatunk. Ha túljutunk ezen, és betesszük a lemezt akkor hallhatjuk, hogy milyen jól össze lettek válogatva a dalok. Nagyon jól követik egymást, nincs éles váltás a dalok között. Mondjuk nagyon nem is lehetne, mert az albumon döntően a balladák, lágy dalok hallható, csupán három dal van, mely egy kicsit erősebb. A debütáló kislemez 2005. július 27-én jelent meg és az Utakata címet kapta. Ez az egyik legvakmerőbb debütálás, amit életemben hallottam, ugyanis Tomoe Ohmi olyat vállalt be, amit még a nagyobb énekesek is csak több év után mernének megkockáztatni. Az Utakata egy nagyon szép ballada, de iszonyatosan erős váltások vannak benne. A versék nyugodtak, csendesek, de a refrén, mint egy vulkán, kitör. És hihetetlen erőssé válik a dal. Tomoe Ohmi hallhatóan átérzi a dal hangulatát, de neki ez még túlságosan technikás. Nincs meg neki az a hangi kvalitása (és itt most nem a hangterjedelemre gondolok) hogy ezt a dalt úgy kiénekelje, ahogy az valóban szép lenne, mindazonáltal hallatszik, hogy sokat dolgoztak a dalon, mire odáig eljutottak, ameddig. De úgy tűnik, hogy ők is ráeszméltek, hogy ez a dal kissé erős volt, ugyanis a ballada megmaradt, de sokkal könnyebbek, és sokkal lágyabbak lettek a dalok. És ez jellemzi lényegében az egész albumot. Csak az a személyes problémám a dalokkal, legalábbis, ahogy előadja, hogy nemigen tudok hozzá érzelmeket társítani, és mégis újra és újra hallgattatja magát az album, nagyon egyedi, bár valószínű az énekesnő is ilyen. De két dalt még érdemes kiemelni az albumról. Az egyik a Hi no Hana, mely a személyes kedvencem. Tipikusan az a fajta dal, amivel nem tudok betelni, a nap 24 órájában tudnám hallgatni, mert kellemes, lágy, nagyon sok pozitív érzést hoz ki belőlem. A másik a Yuunagi, mely az album csúcspontja, messze a legjobban megkomponált dal az albumon. A kétféle fúvós hangzás (ez a legnagyobb szívfájdalmam, hogy nem mondhatom hangszernek T_T) kommunikációja annyira fantasztikus, ahogy kibeszélik egymásból a fájdalmat, de egymást bíztatva mennek tovább, és a többi szintetizátoros hangzás biztosítja a hangulatot. Tipikusan az a dal, mely szomorú, de nem sírunk tőle. És a 12 dal közül talán ez áll a legjobban Tomoe Ohminak. Van váltás a verse és a refrén között, de korántsem olyan erős, mint az Utakatában, fantasztikusan el lett találva az az egyensúly, mi az, ami hatásos a hallgatónak, és mi az, ami jól is áll az énekesnőnek. Hatalmas telitalálat ez a dal! Szóval mindenképp be fogom szerezni az albumot.

De érdemes megnézni a @Tunes. azon adását, ahol Tomoe Ohmi volt a vendég. A megjelenése, a mimikája, az arckifejezése is nagyon furcsa. Olyan, mint egy nagyra nőtt gyerek, akinek fogalma nincs arról, hogy milyen a világ valójában, éli a maga kis életét. És az érdekes az, hogy Okui Masami így is kezeli, ez érezhető. Mint egy kis bárányka, akit terelni kell az útján, mert egyedül nem tud magával sokat kezdeni. Kíváncsi leszek, hogy 5-10 év múlva mennyit fog változni.

2010. május 8., szombat

HoldfényCon 2010 előzetes

Nagyon nagy meglepettséggel olvastam, hogy az animecon fórumon (valamiért mindig karaoke fórumot akarok írni, amikor megemlítem a fórumot. -_-') hogy ott lesznek a karaokésok a Holdfényconon. Ez azért meglepő, mert amikor bagszival beszélgettem erről egész MAT-MondoCon témáról, akkor szó volt a Holdfényesekről és a HoldfényConról, és azt mondta, hogy a Holdfényesek kijelentették, hogy ők nem kérnek külsős segítséget, mert nekik mindenre megvan az emberük, és minden felszerelésük. Úgy tűnik mégsem? ^^'

De nagyon örültem a hírnek, mert itt az újabb lehetőség, hogy próbára tegyem magam. Sőt, annyira megörültem, hogy már a vonatjegyet is megvettem. ^^ Pedig több, mind 1 hónap van hátra... Én mindent elismerek. Egy kicsit bosszankodtam a SakuraConos 16. hely miatt, de én már megértem. Remélem, hogy már tényleg tudok javítani. A verseny helyszínen nevezős lesz, aminek olyan téren örülök, hogy lesz idő gyakorolni, kiválasztani a megfelelő dalt. Most elsőre Tomoe Ohmi: Fuyu no Himawari dalát gondoltam versenyre. Ez egy szép lassú dal, és szerintem könnyű. Több embertől is hallottam, hogy túl nehezet választok. Hát most itt a lehetőség. Egyetlen probléma lehet vele, hogy talán túl lágy, ezáltal talán lányos. De továbbra is az a kérdés, hogy átviheti-e egy fiú egy lágy dalt úgy, hogy jól álljon neki. Én valahol remélem, hogy igen. Ez lenne a kiválasztott dal:

Erre már nem merem egyértelműen kijelenti, hogy egy fiúnak is jó lehet, most így hirtelenjében, ahogy kiválasztottam magamnak a dalt, az volt az elsődleges szempont, hogy könnyű legyen. Meg hogy eléggé átéléssel tudjam énekelni a dalt. Ezért fogom azt csinálni, hogy ha kellően begyakoroltam a dalt, felveszem, ahogy éneklem, és megmutatom egy pár embernek, hogy mondanak véleményt. Ha végképp nem lesz jó, keresek másik dalt.

Egyébként a HoldfényCon a SYMA csarnokban lesz, ahogy így gyorsan megnéztem a térképet, valahol a Stadionoknál van. Tehát ott kell leszállni a kettes metróval. Még soha nem voltam ott, kíváncsi leszek, hogy milyen. Az biztos, hogy ez az egész rendezvény nemcsak animés lesz, hanem fantasy, kártya, figurák, stb. is nagy szerepet kapnak. Meg talán a konzol is, bár azt így nem olvastam, de Wii... Brawl... vagy Mario Kart Wii... az jöhetne. ^^ De megpróbáltam előrendelni a jegyet, de ahogy elnéztem pont ma indult be, és mintha nekem nem fogadta el. De nem értem, hogy miért kérnek személyi igazolvány számot? -_- Tudtom szerint egyik conon sem volt olyan nagy mértékű csalás, hogy személyi igazolványszámot kelljen kérni. Remélem nem kell majd sorbanálláskor felmutatni a személyit... Na erre majd kíváncsi leszek, hogy mi lesz a fejlemény e téren.

A rendezvény honlapja: http://www.holdfenycon.hu

Tíz dolog, amit kevesen tudtak Marióról

Nagyon érdekes dolgot találtam az Official Nintendo Magazine honlapján. Vajon ti tudtátok ezeket?

  1. Mario nevének eredete
    Amíg készült a Donkey Kong, úgymond "munkacíme" Mr. Video volt. Senki nem  tudja miért, de szerencsére új nevet kapott. Nagyon népszerű árkád játék volt, de mivel a annak az emberkének nem volt ekkor neve, ezért rajongói elnevezték Jumpmannek. Donkey Kong sokáig csak Amerikában volt kapható, mert a Nintendo egyik alkalmazottjának komoly vitája volt a raktártulajdonossal, aki szállította volna Európába a játékot. Az ő neve Mario Segale volt. Megbocsájtásképp kapta meg Jumpman végleges nevét, a Mariót.
  2. Miért van Mariónak bajsza?
    Miyamoto nem akarta, hogy mozogjon Mario szája, mivel szájmozgást nem tudott rajzolni, ezért egy bajusz mögé rejtette a száját. Hasonló okokból van Mariónak sapkája, ugyanis Miyamoto hajat sem tud rajzolni, ezért kapott sapkát.
  3. Jumpman nem tud ugrani?
    Amikor Miyamoto tervezte a Donkey Kongot, úgy akarta, hogy csak a joystickot kelljen használni, így Jumpman nem tudott volna ugrani. Csak azért kapott ugróképességet, mert az árkádgépek joystickja mellett volt egy gomb, és hogy azt is lehessen használni.
  4. A Super Mario Bros. nagyon kicsi
    Ki hitte volna, hogy a Super Mario Bros. játék teljes mérete csupán 40 KByte? Abba a hatalmas cartridge-be csupán ennyi memóriát tettek. Vagy más szemszögből úgy is meg lehet fogalmazni, hogy 40 KByte-ból ennyi mindent ki lehet hozni. Összehasonlításképp egy átlagos Word dokumentum ekkora méretű. A Super Mario Galaxy mérete kb. 3.500.000 KByte.
  5. Mi a Super Mario Bros. világrekord?
    Scott Kessler állította fel a világcsúcsot 2006. szeptember 20-án mindössze 5 perc 8 mp alatt végigvitte a játékot. Természetesen pályakihagyásokkal. Lehet vele versenyezni. ^^'
  6. Irány a felhők! Ja, hogy azok ott bokrok?
    Hogy miért ilyen kicsi a Super Mario Bros. egyik nagy titka, hogy igazából nagyon kevés tárgyat használtak fel benne. Például a felhő és a bokor ugyanaz, csak át van színezve. Ha jobban megnézzük, tényleg szinte egyformán néznek ki.
  7. Mario gyilkos!
    A Super Mario Bros. Instruction Booklet szerint a Gomba Királyság minden lakóját téglává és kövekké változtták át. Jusson eszedbe, amikor legközelebb a játékban téglát törsz szét! ^^'
  8. A gyerekek jól vannak.
    Bowser hét gyereke mind egy ismert emberről lettek elnevezve. Roy Koopa: Roy Orbinson, Iggy Koopa: Iggy Pop, Lemmy Koopa a Motörhead együttes frontemberétől kölcsönözte a nevét, míg Morton Koopa Jr. egy híres műsorvezetőről, Morton Downey Jr-ról lett elnevezve, Ludwing von Koopa pedig a híres zeneszerzőről Beethowennek köszönheti nevét. A híres Talk-show műsorvezető Larry King pedig Larry Koopának adta a nevét, míg a híres rocklegenda Wendy O Williams pedig Wendy O. Koopa-nak adta a nevét.
  9. A Super Mario Bros. 3 színdarab?
    Szerintem mindenkinek feltűnt, hogy amikor indul a Super Mario Bros. 3 a függöny felgördül. Ezek szerint a Mario és az összes többi szereplő színész, mi csak nézők vagyunk? A növényzet és az egész háttér olyan, mint egy ilyen nagy lapos kartonok, amiket színpadi dísznek is szoktak használni. És ahogy megyünk a pályákon olyan a háttér, mintha oda lenne akasztva a színpad hátuljára. És ahogy elérjük ugye a pálya végét úgy válik feketévé, mintha a színpadról jönnénk le.
  10. Warp Zone
    Mario és Zelda egyik fő eleme. A Super Mario Bros. 3 és a The Legend of Zelda között nagyon sok hasonlóság van. Ugyanazt a varázsfuvolát használja Mario és Link, ugyanaz a hangja, és szinte ugyanaz a rendeltetésük: A királyságban helyet tudnak változtatni. Még mielőtt azt mondanád, hogy ez csak véletlen egybeesés, nézd meg a Zelda: Link's Awakeningben hány Mario ellenfél szerepel.

Eredeti cikk: http://www.officialnintendomagazine.co.uk/article.php?id=16520&source=newsletter

Wii Party

Újabb Wii játékkal örvendeztet minket a Nintendo, Wii Party lesz a címe. Természetesen már sokan leírták a játékot... Amely játék Wiivel kezdődik, az már csak rossz lehet, mi? -_-' Én ebben látok fantáziát! Sőt, ahogy néztem róla képeket kifejezetten tetszik!

Aki esetleg még nem hallott róla, egy társasjáték lesz, ugyanolyan, mint a Mario Party. Négyen játszunk, ugyanúgy körökre osztott, és mini-játékok lesznek benne, természetesen a mozgásérzékelésre fókuszálva. Szerintem ezzel a Nintendo egyértelműen jelezte, hogy a 8. résszel befejeződött a Mario Party sorozat, nem hosszabbították meg a szerződést s HudsonSofttal, így ezzel a játékkal akarja kompenzálni a Mario Party rajongókat. Egynlőre többet még nem tudni róla, E3-on szerintem majd... De szerintem még idén megjelenik. Nagyon kíváncsi leszek rá.

2010. május 7., péntek

Tomoe Ohmi CD, de honnan?

Kaptam választ az AnimeLandtől, az Okui Masami Do-can CD-t joglejárat miatt nem tudják beszerezni, de a Tomoe Ohmi: HAPPY DAYS limited Edition CD-jét be tudnák szerezni, de 15.500 forintért... Hát végtelenül örülök, hogy be tudják szerezni, de a CDJapannél postaköltséggel 4.550 yen, ami kb. 10.100 forintot jelentene. Hát azért van különbség. Sajnálom, hogy ilyen drágán tudják beszerezni, pedig örültem volna, ha lenne egy magyar üzlet, mely viszonylag jó áron be tudna szerezni japán CD-ket.

De berendeltem a CDJapantől az új Okui Masami kislemezt. Kifizettem, és már meg is érkezett hozzájuk a pénz. 4 nap postával, az azért szép. 15 dollár volt pk-val együtt (kb. 3000 forint) szerintem annyit bőven megér. Ha hétfőn elküldik, egy hét múlva ilyenkor már az enyém lesz. ^^

Egyébként egész jól teljesít az új kislemez a korábbi Masami kiadványokhoz képest, 2 hét alatt 3.930 db-ot adtak el belőle az Oricon szerint, ezzel a 45 kislemeze közül a 27. helyen áll eddig eladási számokat nézve. Remélem még jön feljebb.

Egyébként megnéztem 8 részt az Lovely Complexből. Már egész tetszik az ending videó. ^^' És a történet is egyre jobb. A karakterek szerethetőek, úgyhogy végig fogom nézni. Meg örül a szívem, hogy augusztusban már az Animaxen is látható lesz. ^^

2010. május 4., kedd

Matek érettségi

Na vége van! Hát azt kell mondjam, hogy nem volt annyira könnyű. Bár az első rész, (amit a gimnáziumi matektanárnőm után villámfeladatsornak hívok.  ^^') az nekem ment, végig meg tudtam csinálni. De a második feladatsor nem volt könnyű. A 13-as feladat olyan volt, hogy meg volt adva, hogy két szám számtani közepe 8, mértani közepe 4,8. És számoljuk ki a két számot. Próbáltam keresni az összefüggést, hogy hozzam egyenletbe, el is jutottam valameddig, de nem ment végig. Bár számológéppel kiszámoltam, hogy a két szám 14,4 és 1,6, de nem tudtam végig levezetni. A 14-es feladat meg koordináta-geometria volt. Meg volt adva a háromszög három csúcsának pontja a koordináta-rendszerben, és a háromszög három oldalát kellett kiszámítani, meg a három szög közül a legnagyobb szöget kellett kiszámítani, aztán a hároszög területét. Az oldalakat nem volt nehéz pitagorasz tétellel kiszámolni, de a legnagyobb szöggel keményen meggyűlt a bajom. Nem is tudtam megcsinálni. A magasságot megpróbáltam euklidészi geometriával számolni, de olyan nagy szám jött ki, hogy az nem lehetett. Lehet, hogy másképp kellett volna kiszámolni? Már nem volt időm kiszámolni. A 15-ös feladat meg valami hozzárendelés volt, de az annyira sötét volt nekem, hogy épp csak belekezdtem, amit tudtam, azt megcsináltam.

A 17 pontos feladatok közül én a 18-asat jelöltem be, hogy nem csinálom meg. A 16-os feladat szemét volt Az volt a lényege, hogy egy középiskolában 620 diák járt. És egy iskolanapra készült három kiadvány. És meg volt adva százalékosan, hogy ki melyiket olvassa. Legalább egyet, kettőt, vagy mind a hármat. De nekem az nem volt világos, hogy az összes diákhoz lejutott a kiadvány, vagy hányan vettek részt az iskolanapon? Ez volt az egyik kérdés... Ráírtam, hogy 100% ^^' A 17-es feladatot meg tudtam tökéletesre csinálni. Arról szól, hogy a világban hány autó készül egy évben, ez meg volt adva, és különböző százalékokat kellett számolni. A d részétől egy kicsit megijedtem, mert logaritmust kellett számolni, de hamar rájöttem, hogy át lehet írni 10-es alapú logaritmussá az egyenletet, azt meg számológéppel ki lehetett számolni. Úgyhogy nem volt nehéz.

Ennyi volt a matek. Az ötöstől biztosan elestem, de a négyest nagyon szeretném... Csütörtökön írok még angolt.

Itt van 2 cikk a matek érettségiről:
http://index.hu/belfold/2010/05/04/tul_vannak_a_matematika_erettsegin/?rnd=67
http://www.origo.hu/itthon/20100504-hangsulyos-volt-a-valoszinusegszamitas-a-matematikaerettsegin.html

2010. május 3., hétfő

Érettségi 2010

Eljött az érettségi ideje! Azért döntöttem, hogy írok róla, mert engem is érint. Ugynais holnap megyek matekból érettségizni. Ugyanis van egy célom: Bekerülni a Budapesti Gazdasági Főiskola Gazdálkodás és Menedzsment vagy Pénzügy és Számvitel szakára. Illetve bejelöltem egy harmadik szakot, egy felsőfokú szakképzészésre, amolyan mentőövként, ha valamilyen okból kifolyólag nem sikerülne jól az érettségi. De megmondom őszintén, nem emlékszem a szak nevére. ^^' De az is valami pénzüggyel kapcsolatos. De azért inkább arra megyek, hogy bekerüljek egy főiskolai szakra.

Egyébként érettségiztem, 2005-ben. Tehát mi csináltuk először a kétszintű érettségit. Sőt akkor volt az az év, amikor előbb kiderültek a matek eredmények, és ugye újra be kellett menni megírni. Ez nem volt kötelező, hogy őszinte legyek, be se mentem. Így a matek érettségi jegyem érvénytelen, az nem számítható be. Igazából a mai fejemmel örülök, hogy így döntöttem. Akkor nem voltam annyira motivált, hogy egy igazán jó vizsgát tegyek le, ellenben most, amikor célom vam. Nagyon jó lenne ötösre megírni.

Mondjuk mi tagadás, öt év alatt felejtettem egy pár dolgot matekból. De folyamatosan ismétlelgettem, és a nagyrésze visszajött. Bár amit akkor sem tudtam, az most sem megy. Például a logaritmus. Az alapját értem, de a részleteibe nem tudnék belemenni. De folyamatosan töltöttem le az Oktatási Hivatal honlapjáról az érettségi feladatokat, és amit megtapasztaltam, hogy nagyon szeretik az egyenes egyenletét. Azzal szinte mindenhol találkoztam. Arra nagyon rágyúrtam, talán menni fog holnap.

Végülis, ha nem jönne össze, akkor sem vagyok elveszve, mert van már egy Kereskedelmi Technikusi és most lesz egy Banki Szakügyintézői szakmám. Ez a kettő olyan, amivel el tudnék helyezkedni, a főiskolai végzettség arra jó lesz, hogy álláskereséskor kvázi szebben mutassak, de azért a magasabb szintű tudásért megéri. Mindenkinek sok sikert kívánok holnap matekból!

2010. május 2., vasárnap

Megumi Hayashibara

Ha már ennyit beszéltem Okui Masamiról, akkor illő lenne a másik NAGYOT is megemlíteni, Megumi Hayashibarát. Bár megmondom őszintén újabban jóval kevesebbszer hallgatom őt, mint Okui Masamit. Erre két magyarázat lehet: Ma már jóval ritkábban jelentkezik új kiadvánnyal (bár idénre nagyon ígér egy új albumot), a másik meg az, hogy kevésbébb változatos, mint Masami. Bár az is tény, hogy amit eddig letett az asztalra, az életmű. Csak az első pár évében, amikor elkezdett énekelni, hallatszott, hogy soha nem képezte a hangját. Ugyanis Megumi seiyuu-ként került a Jpop-iparba, tehát úgy voltak vele, hogy énekelget majd OP vagy/és ED dalokat, és így alakulgat a karrierje. Csakhogy volt egy Ranma 1/2, volt egy DoCo (mely együttes szintén külön postot érdemelne, mert fantasztikusak), volt egy mini-turné, és volt egy kiadó, melynek igazgatója felfigyelt Megumira, és leszerződtette. Nagyon gyorsan megjelent az első albuma, a Half and, Half. Ami jó lett, de kellett volna még csiszolni. És persze időről időre egyre jobb albumokat adott ki. és jött a nagy duett Okui Masamival. Mely mindkettejük életében áttörés volt. De úgy az egész anime-anison műfaj történelmében, ugyanis a Get along kislemezt 76.800 rajongó tette 1995-ben kosarába. Erre keményen rájátszott az egy évre rá megjelent Give a reason kislemez, melyből 232.850 példány talált gazdára. Csak viszonyításképp, hogy ez a szám mit jelent, pár éve már Ayumi Hamasaki SEM képes ekkora eladási produkálni újabb kislemezeivel. Szóval hatalmas robbantás volt.

És nagyon tetszik, és becsülendő Megumiban az, hogy az igaz, hogy nem készült tudatosan énekesnőnek, de ahogy telt-múlt az idő, és jöttek az újabb albumok, nem volt rest képezni a hangját, és ennek eredménye fokozatosan beérett. Már az 1994-es SpHERE albuma is nagy minőségi áttörés volt, de az egész tanulási folyamat az 1996-os bertemu albumra csúcsosodott ki, mely albumról egyhangúan pozitív kritikák íródtak. És az eladásokban is nagyon meglátszott. Ugyanis az egy évvel ezelőtt megjelent Enfleurage albumból 97.260 példányt vásároltam, míg a soron következő bertemu-ből 222.860-at! És ebből a közel 223.000-ből egy az enyém. ^_^ Egy eladó az eBayen hihetetlen alacsony áron, 4 dollárért adta el a Limited Edition bertemu albumát, így hát megvettem. És most nem állja meg a helyét az a közmondás, hogy olcsó húsnak híg a leve, ugyanis semmi baja nincs! Jó, az látszik, hogy nem tegnap jelent meg, de korához képest nagyon jó állaotban van még most is. Szóval a '90-es évek végig aktív volt számára, sőt még a 2000-es éverzed első évtizedének első felében (aki esetleg eltévedt volna, 2000-2005 ^^') is aktív volt, csak 2004-ben gyereket szült, akkor érthető, hogy visszavonult. Vissza is tért 2006-ban, kiadott egy lemezt 2007-ben, de utána nem nagyon... Még ami nagy dobás volt tőle a 2008-2009-ben kiadott 2 Slayers kislemez, illetve utána a NGE-s Shuuketsu no Sono he kislemez, de azóta csend van körülötte. Ennyire nehezen készülne el az új album? Előfordulhat. De nagyon szeretnék már újat hallani tőle.

2010. április 30., péntek

Shin Koihime Musou ~Otome Tairan~

Hét éve tartó sorozat szakadt meg Okui Masami zenei pályafutásában. Legújabb kislemeze, a Renka Tairan felkerült az Oricon listára! Hogy Okui Masami kiadvány fent legyen az Oricon listán, 7 éve volt példa. Akkor a Masami Kobushi albuma érte a 17. helyet. Azóta sem láttunk fent. Egyre lejjebb, és lejjebb csúszott. A legrosszabb heti helyezése 160. hely, melyet a RING kislemeze produkált. És ezen a héten visszatért, méghozzá a 35. helyre. Az utóbbi időkben talán ennél a kislemeznél nem vártam, hogy felkerül a Japán Oricon chartra, mert ő maga egyáltalán nem reklámozta a kislemezt. Egyszer kitette a hivatalos honlapjára, hogy tudjunk róla, de semmi különös. Borítót is szinte csak a megjelenés napja előtt láthattunk. És mégis... A siker titka valóban a reklámozás, de ezt a kislemezt, nem az evolution kiadó (mely az ő saját kiadója) adta ki, hanem a Pony Canyon. Erről sem tudtam, hogy más kiadó fogja kiadni, de ők biztos jobban promotálták. Meg is lett az eredménye, kint van az Oricon listán.

Ilyen a kislemez borítója:

Nekem nagyon tetszik, igazi, 2010-es anime grafika. És hogy milyenek a dalok? Hát, hallatszik rajtuk, hogy nem Masami írta. Annyira egyedi, és jellegzetes a zenéje, ezen kislemezen szereplő 2 dal kicsit kommerszebb lett. De azért próbálták eltalálni a stílusát, fogjuk rá, hogy sikerült. De olyan zenét, mint ő, senki nem képes írni. De így, többszörös végighallgatás után tetszik. De az egész 17 éves pályafutását remekül el lehet különíteni. Ugyanis a kezdetekben Toshiro Yabuki volt Okui Masami producere, menedzsere, zeneszerzője. Neki is van egy egyedi stílusa, melyet nagyon jól tudott Masamihoz igazítani. Az ő tapasztalata emelte fel igazán Okui Masamit a háttérvokálosi rangból (mivel emígyen kezdte 1989-ben), és az ő fantasztikus stílusának köszönhetően lettek az első Masami albumok olyan jók, amilyenek. Makkun már az első időkben is próbálkozott szövegírással, Toshiro Yakubi felfedezte, hogy jól ki tudja fejezni az érzéseit, de még csiszolni kell. És egyre több dalnak ő maga lett a szövegírója. 2002-ben megszakadt a munkásságuk, és az ezévben megjelent crossroad albumát Masami már teljesen maga producerelte, és szinte az összes dalt ő maga írta, és fel is lehető, a fokozatos stílusváltás erre az albumra ért be. Ezután jöttek a rockos hangzású dalok, de szinte minden stílusban kipróbálta magát, valamennyiben sikeresen. De valami remekül tudja a saját stílusát ötvözni a többi zenei stílussal, már-már műfajt teremt.

Ha ilyen jó zenéket csinál, miért nem sikeres? Erre több válasz is van. Egyrészt ő maga csinálja a reklámot, ami nem jut el széles körbe. Szinte csak a blogjában ír róla. A Self Satisfaction albumáról írt nagyon sokat, sőt képeket is tett ki a dal felvételeiről, mégis csak a 127. helyet tudta elcsípni. Kész röhej. Ok lehet az is (ebben nem vagyok biztos, csak hallottam) hogy az albumait csak Akihabarában forgalmazza, tehát csak az ottani lemezboltokban lehet kapni.

Kevésbé ismertségének az oka még, hogy többnyire olyan animéknek énekelte a dalait, melyek nem terjedtek el széles körben. Vagy azért, mert OVÁk, vagy mert a témájuk miatt csak felnőtteknek ajánlott a megtekintése. Ilyen az erősebb ecchi. De nem hentai. Elég sok animében megvillannak a női mellek, valamint szoknya alá nyerhetünk betekintést (ez az egyik nagy oka, hogy rajongóinak döntő többsége férfi). Ha összegyűjtjük, hogy 17 év alatt mely animéknak énekelt, azért szép kis lista jönne össze:

  • Girl from Phantasia - 1993 (itt debültált)
  • The Wind of the Willows ~Willow Town Monogatari~ - 1993 (Egy 1908-ban írta angol gyermekregény anime adaptációja)
  • COMPILER - 1994 (Ez egy két részes OVA)
  • Tekkaman Blade - 1994 (ezt nevezhetjük az első komolyabb munkásságának, már önmagában az sokat dobott az ismerettségén, hogy az ennek az animének énekelt dalait Megumi Hayashibara is felénekelte.)
  • Ghost Sweeper Mikami - 1994 (a mozifilm betétdala az ő munkássága)
  • Slayers - 1995-1998 (azt gondolom, hogy nem kell ecsetelni, hogy mit jelent ez az ő életében, ez adta a végső lökést az ismerettsége felé. Az egyik OVA, melynek ő énekelte a dalát, a Slayers EXCELLENT 1998-as, így került oda ez az évszám)
  • Neon Genesis Evanglion - 1995 (Igen, ennek az animének is énekelt dalt!)
  • Megami Paradise - 1995 (két részes OVA)
  • Bakuretsu Hunters - 1995 (Kasumi Matsumurával együtt énekelték az endinget)
  • Mahou Tsukai Tai! - 1996 (Erről nagyon kevesen tudnak, mert csak az OST CD-n jelent meg az ending dal, melyet ő énekelt)
  • Soreyuke! Uchuu Senkan Yamamoto Yohko - 1996-1999 (Két OVA készült a mangából, majd 1999-ben jött a sorozat)
  • Jungle de Ikou! - 1997 (Három részes OVA)
  • Shoujo Kakumei Utena - 1997, 1999 (Animesorozat a női szerelemről)
  • Cyberteam in Akihabara - 1998-1999
  • DiGi Charat - 1999-2001 (egy 16 részes pár perces sorozat, melyet két OVA követ)
  • Tales of Eternia - 2001 (PSX játékból készült animesorozat)
  • Yu-Gi-Oh! - 2001
  • Kore ga Watashi no Doushijin-sama - 2005 (hosszú kihagyás utána ismét anime dalt énekelt)
  • RAY the Animation - 2006 (13 részes sorozat, csak ajánlani tudom!)
  • Gift - 2006 (egy részes DVD dráma)
  • Muteki Kanban Musume - 2006 (Az egyik legviccesebb sorozat, mit valaha láttam)
  • Jikuu Keisatsu Wecker Sigma - 2007 (DVD-n megjelent dorama)
  • Ontama! - 2009 (Rövid ONA, melynek openingjét May'n-nel énekelt közösen)
  • Shin Koihime Musou ~Otome Tairan~ - 2010 (Itt tartunk most)

Ez ahogy így hirtelen összeszámoltam, 24 anime, ezekből 10-ban van ecchi jelenet. Azért szép is repertoárt tudhat maga mögött, és még korántsem teljes. Én abban reménykedek, hogy ez a mostani sikere kicsit megdobta a népszerűségét, és hasonló helyezéseket fog produkálni, vagy még jobbakat.

2010. április 29., csütörtök

r.o.r/s

Furcsán hangzik együttes névnek? Pedig van ilyen. Illetve már csak volt. Az r.o.r/s (Reflection of Renaissance/Sounds rövidítése) egy duó volt, melyet Chihiro Yonekura és Masami Okui alkotott. Hogy kinek a fejéből pattant ki ez a formáció, és miért, azt nem tudom, úgy rémlik, mintha olyat olvastam volna, hogy a két énekesnő külsőre és hangilag hasonlít egymásra. Elég érdekes füle lehetett, annak aki ezt kitalálta, mert én jól meg tudom különböztetni őket. Egyébként én sokáig magyarosan "eróerperes"-nek mondtam ki az együttes nevét, de Okui Masami az @Tunes. TV műsorában rántotta le a leplet, miszerint "rorüszü"-nek kell ejteni. A CRY-MAX dallal futottak be, mely egy TV műsor betétdala volt, de igazán ismertté a Kaleido Star 3. openingje és endingje tette őket. Tattoo Kiss. Így már beugrik? Igen, ők azok. Hát igen, aki igényes zenét keres, az ne ennél a formációnál kutasson. De nem is értem, hogy miért ezt a dance-disco stílust erőltették rájuk, amikor egyikükre sem jellemző ez a stílus. Végülis 2 kislemez, és 1 album után feloszlott a duó. Megvan az egy album (nem eredetiben), és valami elképesztő, hogy mit műveltek velük. Én már abban is kételkedem, hogy valóban ők énekelnek az albumon, mert annyira egyformára varázsolták a hangjukat, hogy képtelen vagyok kihallani, hogy éppen melyik énekel. Nem tudom, mi a háttere annak, hogy létrehozták ebben a formában a duettet, de sajnos sikert nem értek el, ugyanis az albumuk, a dazzle csak a 106. helyet érte el az Oricon heti album listán. Mindazonáltal tetszik a borítója:

Most is épp ezt az albumot hallgatom. Így tetszik, de ha igényes zenét keresek, akkor nyilván mát hallgatok. Egyébként készült a Kaleido Star 3. openingjéből PV, itt sem nagyon tudnám megmondani, hogy melyik melyik.

Szerintem többet nem nagyon fogunk hallani erről a formációról, és nem hiszem, hogy azért oszlottak fel, mert az albumuk nem lett sikeres, hanem mert nem ez a disco stílus távol áll mindkettejüktől. Sajnos már megszűnt az a rajongói oldal, ahol mind 12 dal szövege fent volt angol fordítással, szerintem ők is érezték, hogy ez nem nekik való, valami hihetetlen bugyuták. ^^' Mindazonáltal nagyon jó barátai egymásnak, hiszen mind a ketten ugyanonnan indultak el, és a zenéjük is hasonló (volt).

De érdemes megnézni az @Tunes. 23. adását, ahol Chihiro Yonekura volt a vendég, és beszélgetnek erről az r.o.r/s-ről is.