2010. január 29., péntek

Super Mario World Virtual Console-ra

Lett meg nekem. Nagy szünet után kezdtem el még egyszer a játékot. Egy időben túl sokszor játszottam vele, és egyre inkább unni kezdtem. Legalábbis azt éreztem, hogy nagyon jó játék, de elég. kb. 4-5 év után vettem elő a játékot (előtte is szüneteltettem legalább 4 évig) úgyhogy igen hosszú szünet után vettem elő a játékot. Jó érzés játszani vele, a sok emlék. És nem felejtettem el játszani vele. Nagyon jól megy a játék ennyi év után is. 2 nap alatt az 5. világba jutottam el.

A játékkal való ismeretem nem egyidős a Super Nintendóval való ismeretemmel. Még nagyon régen írtam, hogy a Super Mario All-Stars játékkal ismertem meg a SNES-t. De mint ahogy a SNES-t, a Super Mario Worldöt is Dévényi Tibor által ismertem meg. Ekkor már nem volt az Elektor Kalandor, a Három Kívánságban játszott mindig valaki Super Mario Worlddel. 1994 volt ekkor, már majdnem 16 év. És olyan élénken ugranak be azok az emlékek, jelenetek, mintha tegnap történt volna. A hangulat is nagyon élénken él bennem, amit akkor éreztem.

Egyébként három nagy korszakom volt, amikor végigvittem a Super Mario Worldöt. Első ízben 1995-1996 körül, amikor megkaptam. Ekkor még úgy-ahogy ment, de végig tudtam vinni. Másodjára 1999-ben. Ekkor még nem volt Nintendo 64-em, de annyira vágytam rá, hogy a vágyamat fokozott mennyiségű SNES játékkal éltem ki. A harmadik alkalom pedig amikor Game Boy Advance-en vettem meg 2005 tavaszán. Ez követte az első nagy szünetet. GBA-n szerintem annyira nem jó a Super Mario World. Ezért sokáig nem vettem elő a játékot, miután ott végigvittem. Csak most.

Egyébként érdekes, hogy Japánban Super Mario Bros. 4 alcímmel terjedt el a Super Mario World:

Hát igen, Japánban nem voltak megáltallottak minőségi borítót csinálni. Ezt el tudnám órákig nézegetni, és megdöbbentő hogy mennyire kreatív borítókat lehet csinálni.

Egyébként pontosan nem tudom, hogy milyen technikai sajátossága van a játéknak, de sokan szeretik saját kezűleg (és nyilván saját szórakoztatásukra) átalakítani a játékot, tehát hackeket csinálni. Én ezekhez nem értek, és megmondom őszintén, hogy különösen nem érdekel, mert úgy vagyok vele, hogy olyan sokat lehet csinálni, hogy sok bába közt elvész a gyerek. Viszont a mi fórumunkon az egyik tag is csinál SMW hackeket. És meg kell hagyni, hogy igen jó minőségben csinál. Ő az az Attila, akinek ajánlottam pár posttal lejjebb a Nintendo-stílusú Okui Masami dalokat, hogy ha gondolja, használja fel a Super Mario World hackjeiben. Aztán megbeszéltük, hogy ez sajnos nem olyan könnyű. Megírta, hogy mi ennek a módja, de megmondom őszintén nem sokat értettem belőle. Csak körülbelül. Egyébként ajánlom figyelmekbe a YouTube csatornáját, ahol sok saját készítésű játékából készített videókat, és feltöltötte ide: https://www.youtube.com/user/zigil1

2008. decemberében volt egy nagy Super Smash Bros. Brawl marathon, erről korábban itt írtam. Ezt tervezzük ma megismételni. Egy 99 életes Super Smash Bros. Brawl játék, valamint egy nagy adag Mario Kart Wii online buli. Akkor nagyon jó volt, kíváncsi vagyok, hogy most mi lesz belőle.

Új rendszer

Változó időközönként mindig csinálok egy kisebb-nagyobb átrendezést a szobámban. Most csak egy kisebb volt, 10 perc alatt végeztem vele. Nem tetszett, hogy a Wii játékaim az íróasztal egyik fiókjában volt, már többször gondolkodtam, hogy hova lenne jó tenni, végülis úgy döntöttem, hogy a függő polcra kerülnek, sok más egy mellett. Eddig az Anime DVD-k voltak ott, ahova most kerültek a Wii játékok. Azokat mindenképp oda akartam tenni, aztán jutott eszembe, hogy a DVD-k kerülhetnek eggyel feljebb, hisz mint látható, már egy teljes sort kitesznek, és ha újabbakat veszek, akkor azok mehetnek rá. Alatta vannak a Wii játékok, mellette a DS játékok, egy pár tartozékok, és jobb sarokbvan vannak a japán CD-k.

2010. január 26., kedd

Spirit Tracks kritikák

Alig több, mint 2 hónapja jelent meg a Spirit Tracks, és máris érik negatív kritikák a játékot. A két legfőbb kritika, az ötlettelenség, és hogy indokolatlanul nehéz a játék. És a kettő fedi egymást, ugyanis azért nehéz a játék, mert ötlettelen. Én még nem jutottam el messzire, de már hallani olyat, hogy sok titok olyan lehetetlen helyen van, hogy maguktól nagyon kevesen találták meg. Például kulcsok. Az egyik dungeonban a kulcs állítólag a föld alatt van. Hát ha ez igaz, akkor ez Twilight Princess-szindróma, ott is panaszkodtam egy párszor, hogy ki találta ki ezt az agyamentséget? Félő, hogy a Spirit Tracksszel is ez lesz? Nem tudni. Mindenesetre az tény, hogy a nehézség tortaszeletéből egy morzsányit már kaptam. Ugyanis nem a legkönnyebb dolog Zeldát az őrök elől kivezetni, hogy ne lássák meg. Az odáig tiszta sor, hogy az első 2 őr figyelmét beszélgetéssel el lehet terelni, és hogy a harmadik őrnél már robajt kell csinálni, mert a beszélgetés nem használ, de ennek kivitelezése nem a legkönnyebb, hiába vannak meg az eszközök. Aztán nem tudom mi lesz, de remélem, hogy azért el tudok majd jutni valameddig, meg azért jó lenne végigvinni a játékot.

Mellesleg ismét rendeltem japán kislemezeket az eBayről. Az egyik japán eladó olcsón adja el a kollekcióját (bár érdekes, mert sok CD-ből többet ad el, lehet, hogy egy bolt visszamaradt készletei, de végülis lényegtelen). És egy jópár Megumi Hayashibara és Okui Masami CD-je volt olcsón, és mivel a postaköltség sem volt sok, ezért nekiálltam rendelni. A végére 10 db jött össze. Ezekre csaptam le:

  • Megumi Hayashibara: Haruneko Fushigi Tsukiyo -Oshiete Happiness-
  • Masami Okui: I WAS BORN TO FALL IN LOVE
  • Megumi Hayashibara: MIDNIGHT BLUE
  • Megumi Hayashibara: Going History
  • Megumi Hayashibara & Masami Okui: Give a reason
  • Megumi Hayashibara: Successful Mission
  • Masami Okui: naked mind
  • Megumi Hayashibara: don't be discouraged
  • Megumi Hayashibara: Reflection
  • Megumi Hayashibara: question at me

Most is látva a listát nem semmi, ha ez mind megérkezik. De nagyon várom.

Slayers dalok ismertetője

Hát eljött az idő, úgy tűnik, rám hárult a feladat, hogy betöltsek egy űrt az anime rajongók jpop hézagjába, nagyon meglepett, hogy tényleg milyen kevesen ismerik a Slayers dalokat. Get along, Give a reason és kész. Ennél azért sokkal többről van szó. Kislemezenként fogom bemutatni a dalokat, abból összesen 14-et. 5-öt a sorozatokból, 5-öt a movie-kból, 2-t OVA-kból, és 2-t doramakból. Lássuk is őket.

Slayers sorozatok dalai:

Slayers OP/ED single: Get along

Megjelenés: 1995. május 24.
Előadók: Megumi Hayashibara & Masami Okui (közösen)
(林原めぐみ・奥井雅美)
Oricon chart: 36. hely
Listán volt: 8 hétig
Összes eladás: Nincs adat, kb. 30.000-re becsülhető

  1. Get along
  2. KUJIKENAIKARA!
  3. Get along (OFF VOCAL VERSION)
  4. KUJIKENAIKARA!(OFF VOCAL VERSION)

Slayers NEXT OP/ED single: Give a reason

Megjelenés: 1996. április 24.
Előadók:
OP: Megumi Hayashibara (林原めぐみ)
ED: Masami Okui (奥井雅美)
Oricon chart: 9. hely
Listán volt: 13 hétig
Összes eladás: 232.850

  1. Give a reason
  2. Jama wa Sasenai (邪魔はさせない)
  3. Give a reason (OFF VOCAL VERSION)
  4. Jama wa Sasenai (OFF VOCAL VERSION)

Slayers TRY OP/ED single: don't be discouraged

Megjelenés: 1997. április 23.
Előadó: Megumi Hayashibara
(林原めぐみ)
Oricon chart: #4
Listán volt: 8 hétig
Összes eladás: 211.000

  1. don't be discouraged
  2. Breeze
  3. don't be discouraged (off vocal version)
  4. Breeze (off vocal version)

Slayers REVOLUTION OP/ED single: Plenty of grit

Megjelenés: 2008. június 23.
Előadó: Megumi Hayashibara
(林原めぐみ)
Oricon chart: 6. hely
Listán volt: 9 hétig
Összes eladás: 25.931

  1. Plenty of grit
  2. Revolution
  3. Plenty of grit (off vocal version)
  4. Revolution (off vocal version)

Slayers EVOLUTION-R OP/ED single: Front breaking

Megjelenés: 2009. február 18.
Előadó: Megumi Hayashibara
(林原めぐみ)
Oricon chart: 15. hely
Listán volt: 6 hétig
Összes eladás: 13.872

  1. Front breaking
  2. Sunadokei (砂時計)
  3. Front breaking (off vocal version)
  4. Sunadokei (off vocal version)

Slayers Movie kislemezek:

Slayers The Motion Picture theme song single: MIDNIGHT BLUE

Megjelenés: 1995. július 21.
Előadó: Megumi Hayashibara
(林原めぐみ)
Oricon chart: 27. hely
Listán volt: 7 hétig
Összes eladás: 71.550

  1. MIDNIGHT BLUE
  2. Shining Girl
  3. MIDNIGHT BLUE (OFF VOCAL VERSION)
  4. Shining Girl (OFF VOCAL VERSION)

Slayers Return theme song single: Just be conscious

Megjelenés: 1996. július 5.
Előadó: Megumi Hayashibara
(林原めぐみ)
A-side track: Slayers Return theme song
B-side track: Slayers Special OP song
Oricon chart: 11. hely
Listán volt: 10 hétig
Összes eladás: 175.110

  1. Just be conscious
  2. RUN ALL THE WAY!
  3. Just be conscious (OFF VOCAL VERSION)
  4. RUN ALL THE WAY! (OFF VOCAL VERSION)

Slayers Great theme song single: Reflection

Megjelenés: 1997. július 5.
Előadó: Megumi Hayashibara
(林原めぐみ)
Oricon chart: 7. hely
Listán volt: 6 hétig
Összes eladás: 136.000

  1. Reflection
  2. GLORIA ~Kimi ni Todoketai~ (GLORIA~君に届けたい~)
  3. Reflection (OFF VOCAL VERSION)
  4. GLORIA ~Kimi ni Todoketai~ (OFF VOCAL VERSION)

Slayers Gorgeous theme song single: raging waves

Megjelenés: 1998. július 3.
Előadó: Megumi Hayashibara
(林原めぐみ)
A-Side track: Slayers Gorgeous theme song
B-Side track: Slayers Royal Sega Saturn game theme song
Oricon chart: 8. hely
Listán volt: 8 hétig
Összes eladás: 112.000

  1. raging waves
  2. I & Myself
  3. raging waves (off vocal version)
  4. I & Myself (off vocal version)

Slayers Premium theme song single: feel well

Megjelenés: 2001. december 5.
Előadók: Megumi Hayashibara (林原めぐみ)
Shiratori Yuri (白鳥由里) (külön)
Oricon chart: 11. hely
Listán volt: 5 hétig
Összes eladás: nincs adat, kb. 40.000-re becsülhető.

  1. fell well
  2. Rumba Rumba (ルンバ・ルンバ)
  3. Anata wa Takogo (あなたはたこご) (előadó: Shiratori Yuri)
  4. fell well (instrumental)
  5. Rumba Rumba (instrumental)
  6. Anata wa Takogo (instrumental)

Slayers OVA kislemezek

Slayers Special theme song single: Kagirinai Youbou no Naka ni

Megjelenés: 1996. május 22.
Előadó: Megumi Hayashibara
(林原めぐみ)
A-Side track: Slayers Special theme song
B-Side track: Slayers Royal Sega Saturn game theme song
Oricon chart: 20. hely
Listán volt: 4 hétig
Összes eladás: 69.510

  1. Kagirinai Yokubou no Naka ni
  2. Touch Yourself
  3. Kagirinai Yokubou no Naka ni (off vocal version)
  4. Touch Yourself (off vocal version)

(megjegyzés: Sokan tévesen Unlimited Desire-nek ismerik a címadó dalt)

Slayers Excellent OVA theme song single: Never die

Megjelenés: 1998. november 27.
Előadó: Masami Okui
(奥井雅美)
Oricon chart: 32. hely
Listán volt: 3 hétig
Összes eladás: 20.100

  1. Never die
  2. Naritai (なりたい)
  3. Never die (OVA ED style)
  4. Never die (OFF VOCAL VERSION)

Slayers Radio dorama kislemezek

Slayers Extra (Slayers EX) OP/ED song single: Going History

Megjelenés: 1995. december 6.
Előadó: Megumi Hayashibara
(林原めぐみ)
Oricon chart: 25. hely
Listán volt: 6 hétig
Összes eladás: 62.560

  1. Going History
  2. Shakunetsu no Koi (灼熱の恋)
  3. Going History (OFF VOCAL VERSION)
  4. Shakunetsu no Koi (OFF VOCAL VERSION)

Slayers Nextra (Slayers N->EX) OP/ED song single: naked mind

Megjelenés: 1996. december 5.
Előadó: Masami Okui
(奥井雅美)
Oricon chart: 38. hely
Listán volt: 3 hétig
Összes eladás: 28.760

  1. naked mind
  2. Niji no You ni (虹のように)
  3. naked mind (OFF VOCAL VERSION)
  4. Niji no You ni (OFF VOCAL VERSION)

Egyéb Slayers dalok:

  • BUT BUT BUT
  • Majime na Kikkake
  • Nemurenai Yoru wa...
  • Otome no Inori
  • Saikou no GAMBLE
  • Senjou no Madonna
  • Slayers 4 the Future
  • Waru - Bad Blood
  • We are!

2010. január 25., hétfő

Dalok megtanulása

Újabb dalokat kezdtem el megtanulni. Eddig Megumi Hayashibara Reflection dalát gyakoroltam, tegnap Okui Masami: Sore wa Totsuzen Yatte Kuru dalával ismerkedtem meg mélyebben, ma pedig Okui Masami: REINCARNATION dalát gyakoroltam, illetve gyakorlom még. Így, ahogy komolyan foglalkozok az egésszel, egyéni ütemtervet dolgoztam ki a dalok megtanulására. Öt részből áll:

1. Dalszöveg prózai felolvasása
Egy dal megtanulását a szöveg prózai felolvasásával érdemes kezdeni. Ezzel nagyon sokat teszünk azért, hogy megtanuljuk a dalt. Mert hiába van ott a kfn, látjuk a szöveget, az korántsem elégséges. Ennek okát később látni fogjuk. Első lépésként érdemes elővenni a dalszöveget, és hangosan elolvasni dallamtól ritmustól függetlenül, mintha csak egy újságcikket olvasnánk fel. Elsődleges célja, hogy amikor már a dalt gyakoroljuk, akkor ne kezdjük el azon gondolkodni, hogy na ezt most hogy kell kiejteni, hanem ott már menjen a szöveg. Ezt egyébként szombaton javasolta nekem Tukeinon, hálás köszönet érte, tényleg sokat segít.

2. Dal meghallgatása dalszöveg követésével
Hallgassuk meg a dalt, kövessük a dalszöveget, hogy megismerjük a ritmust, hogy kell énekelni. És itt jön be az első lépés fontossága, amikor karaokénál felénekeljük a dalt, a kfn-nél hiába van ott a szöveg, nincs idő gondolkodni rajta, és "nem tudni" a szöveget, mert nem kis meglepetések érhetnek, ha azt látjuk gyorsan megy a szöveg. Tehát második lépésként még ne énekeljük csak figyeljük a szöveg menetét.

3. Dal gyakorlása vocallal
Ha úgy látjuk, hogy elég jól megy a dalszöveg követése, akkor jöhet maga a dal gyakorlása, de ekkor még érdemes az előadó segítségét kérni, énekeljük együtt az énekessel/énekesnővel, így sokkal könnyebb lesz a negyedik lépés.

4. Dal gyakorlása off vocallal
Ez az egyik legnehezebb, még akkor is, ha a hármas lépés már nagyon jól megy, ezért is kell arra nagy hangsúlyt fektetni, mert itt már más problémákkal kell szembenézni. Ugyanis a japánok előszeretettel csinálják azt, hogy a háttér vokál teljesen más hangszinten, hangszínben van, ami olyan téren egyáltalán nem baj, hogy ettől sokkal színesebb a dal, viszont sokaknak, aki gyakorolni akar, rémálom. Én magam is tapasztalom, hogy amikor off vocallal éneklem el a dalt, és csak a háttér vokál szól, egyszerűen kizökkent az eredeti dallamból. Vagy azért, mert viszonylag hangos, vagy mert magasabb hangszinten van. Ezáltal hiába tudjuk a dalszöveget jól, a dallam nagyon jól megy, a ritmust senki nem tudja nálunk jobban követni, ha nem tudunk agyban elvonatkoztatni a háttérvokál dallamától. Ezért nagyon sokat kell gyakorolni, ha nem megy, akkor magunktól (acapellában) énekelni a háttérvokálos részt. Az semmiképp nem megoldás, hogy befogott füllel éneklünk, mert ha nem halljuk a zenét, akkor meg kimehetünk a ritmusból. Ami megoldás lehet, ha túlénekeljük a háttérvokált, de nagyon kell vigyázni, mert a felvétel aranyszabálya: végig egyenletes hangerőben kell énekelni. Ha nagy nehezen túlléptük ezen, jöhet az utolsó lépés.

5. Dal felvétele
Ahogy mi énekeljük. És ha megvan, és minden jó lett, akkor vihetjük hírét annak, hogy el tudunk egy dalt énekelni.

2010. január 24., vasárnap

Nintendo stílusú Okui Masami dalok

Szeretem a rajongókat, hogy mennyire kreatívak. Valaki fogta magát, és két (egyébként egyik kedvenc) Okui Masami dalt, és átírt Nintendo stílusúra.

Sore wa Totsuzen Yatte Kuru SNES stílusban

Birth, NES stílusban:

Attilának üzenem, hogy ez még a hasznára válhat.

BigN találkozó és Cosplay party

Tegnap volt a napja a BigN találkozónak, ami különleges volt abból a szempontból, hogy szám szerint a 10. volt. Bagszival terveztünk egy meglepetést, hogy egy különleges tortát készíttetünk, de ez meghiúsult, azért, mert a helyet a különlegessé akartuk tenni, mely nem volt más, mint az Árkádban a Hisztéria étterem. Minden passzolt, csak torta nem jöhetett, mert "külső" kaját nem lehetett vinni. Úgyhogy majd 15-re, vagy 20-ra. ^^' Nem tudtam most annyira hamar menni, a 10.18-as vonattal mentem, és rendben megérkezett 12.47-re. Igaz, hogy IC vonat volt ez, de újabban a nem IC-k is pontosan járnak, nem tudom mi ütött a MÁV-ba. ^^' De örülök, hogy ilyen jól járnak a vonatok. Az állomáson várt bagszi és zsida, aki új tagja társaságunknak. Elbeszélgettünk, miközben mentünk metróval az Árkádba. 13 óra volt, és mivel egész nap nem ettem semmit, ezért a társaság üdvözlése után első dolgom volt pizzát rendelni. Viszont, mivel nem lehetett kártyával fizetni, ezért pénzt kellett felvennem. Előtte szétnéztem a Media Marktban. Klub Publishing anime DVD-kre vadásztam, de nem találtam olyat, ami ne lenne meg, úgyhogy átmentem a játékokhoz. DS játékok között kerestem Narutókat. Kicsit mosolyogtam magamban, amikor megláttam azt a DS-es Naruto Ninja Council 2 játékot 11.990 forintért, amit én Angliában 5 fontért (átszámítva 1.600 forint) vettem meg. Ilyenkor elgondolkodik az ember azért, hogy hol érdemes vásárolni. Viszont a The Legend of Zelda: Spirit Tracks viszonylag kedvező áron volt. 9.990 forint. Nem titok, lecsaptam rá:

10.000 forint az a lélektani határ, amit kiadok egy DS játékra, már NAGYON jónak kell lenni annak a játéknak, amiért többet is adnék ki. Bár 2007. december 27-én képes voltam megvenni a Mario Party DS-t 11.990 forintért Szegeden az 576-ban. Megjegyzem, nem bántam meg, mert a GC-s Mario Partykhoz képest nagyon jó. Visszatérva a Spirit Tracksre, nem rossz kezdet. Bagszival kipróbáltuk a multit, szerintem sokkal jobb, mint a Phantom Hourglass multija. Egyszerűen azt nem szerettem. Hogy miért jobb a Spirit Tracks multija számomra, arra egyszerű a magyarázat, jóval kevesebbet kell taktikázni benne. Az nekem a való életben sem megy (bár nem is erőltetem), nemhogy egy játékban. A Phantom Houglass az ugye olyan volt, hogy felveszed a Triforce darabkát, és vonszolod a saját célod felé. A Spirit Tracksnél meg szét vannak ezek szórva, és csak annyi a dolgod, hogy felvedd, és gyűjtögesd őket. Persze az őrök ugyanúgy követnek, sőt talán itt még durvábban. Alig tudtam meglépni tőlük. De ez számomra élvezetesebb.

Ami a helyszínt illeti, eredetileg a Moonlight Meido volt tervben (bár vicces lett volna ezen a napon. ^^') de a teremfoglalás díja miatt leszavazta a nép. Így egy ingyenesen kibérelhető éttermet kaptunk, projectort is, úgyhogy Wiiztünk. Kivehettük ingyen, egyetlen kikötés volt, hogy legalább 1000 forintért fogyasszunk. Annyi bőven belefér. Ezért is mentem azonnal pizza után. De hogy mekkora kavarás volt belőle, az se semmi. Eredetileg hárman rendeltek pizzát, mivel én ugye később mentem, ezért én negyedikként később rendeltem. Na már most az én rendelésemet nem vették fel. Ezért majdnem 2 óra múlva három pizzát hoztak ki. Én meg annyira boldog voltam, mert már annyira éhes voltam, hogy azonnal nekiláttam enni. Kaptak még ketten, de harmadik nem kapott. Kiderült, hogy neki egyáltalán nem készítettek, pedig ő is kifizette, aki nem fizetett, az én voltam. ^^' De mondták is, hogy elég lesz majd akkor fizetni, (amikor kértem pizzát) miután megettem. Szerintem megfeledkeztek rólam. Természetesen ezt azzal orvosoltam, hogy fizettem annak egy pizzát, aki nem kapott, de fizetett. És a 2 óra nem véletlen van kiemelve. Szerintem még egy elitebb helyen, ahol sok vendég van, még ott sem váratnak ennyit egy pizzával. Meg látszott azon a felszolgálón, aki felvette a rendeléseket, hogy már ekkora a feje tőlünk. Egyébként Wiin New Super Mario Bros. Wii és Super Smash Bros. Brawl ment. Én nagyon keveset játszottam, egy olyan 20 percet NSMBWiin. Leszaladtam az InterSparba megvenni bagszinak az új AnimeStarst, nem mellesleg kíváncsi voltam az új cikkemre, Tomoe Ohmira, jó volt. Csak egy valami döbbentett meg. Kép csak a háttérben volt róla, meg a cikk alján egy kis figura, amit a hivatalos weboldalán találtak. Érdekes volt. Aztán még sokat beszélgettem Attilával, és az új tagunkkal, kinek neve szintén Gábor. Egyébként láttam a Wiin, hogy a GC controller kis nyitója szabadon volt, ezért úgy döntöttem, hogy visszateszem. Nos, a művelet nem volt ennyire egyszerű, mert el is mozdult a helyéről, én meg véletlen kikapcsoltam a Wiit, miközben ők vígan Marióztak. ^^' Szóval a baki megvolt részemről. Ami még rossz volt, a füstszag, ami nagyon terjedt, bár sokan nem érezték közülünk. Hamar eljött a 16.30, amikor elmentünk egy jópáran.

Összességében jó volt, leszámítva a nem éppen kis bakikat az étterem részéről, ami a füstöt. Kár, hogy a torta elmaradt. És köszönöm bagszinak a Narutós rajzot, fantasztikusan rajzol!

Tehát 16.30-kor elmentük. Én, Attila, zsida, Csabi és Jáng. Az Attilát kísértük el a Nyugatihoz, meg nekem megmutatták, hogy hol van a Moonlight Meido. Kettes metróval elmentünk a Deák térig, majd onnan az egyes metróval az Oktogonig. Nagyon keveset mentem eddig a földalattival. De amint felértünk, egy kicsit még mentem velük, aztán egyedül eltaláltam a Moonlightba, úgyhogy elváltak útjaink. Mentem a Jókai utcán, azt hittem, hogy ilyen feltűnően lesz kiírva, hogy Moonlight Meido mindenféle fényekkel, de csak egy tábla jelezte, csoda, hogy megláttam a sötétben. Bementem, szétnéztem, kerestem embereket, ott volt Lam'O és Daki. Lam'O-val kicsit elkülönültünk, mutattam neki korábbi AnimeStarsos cikkjeimet, kicsit tanácstalanul nézte őket. Nemsokára visszamentünk, még javában ment a DDR, majd fényképes eredményhirdetés után 18 órakor jött a karaoke! Itt is énekeltem, 5 dalt:

  • Slayers: Reflection
  • Slayers: Going History
  • Slayers: Get along
  • Slayers: Jama wa Sasenai
  • Shaman King: Northern lights

Istenem, mennyivel másabb felszabadultan énekelni, amikor tényleg csak a magad szórakoztatására énekelsz, és nem zavartatod magad, hogy a közönség hangos. Tényleg sokkal jobban megy. Meglepett, hogy Tukeinon azt mondta, hogy a Jama wa Sasenai megy a legjobban, ha menne a szöveg. Ugyanis az az egyik legnehezebb dal, amit hallottam. Csodálkoztam is, hogy a refrén végén az igen magas "Bye bye Shimashyou!" kijött a torkomon. Ugyanis ez eddig nem sikerült. ^^' Pont ezért döntöttem emellett a dal mellett végül, mert bár eddig nem jött ki, de éreztem, hogy nem kell sok. És jól éreztem. A Northern lights se könnyű, de ott a refrén magas hangjai könnyen kijöttek azután is, hogy volt előtte egy közös Naruto GO!!! ének, ahol rendesen kiabáltuk, hogy mi vagyunk a Fighting dreamerök, és a Fighting people-ök. A Bangről és a Burnről már nem is lelkesedve. Viszont Tuki mondta, és ez tényleg csalódás volt nekem, hogy a Slayers dalokat kevesen ismerik... Ezen nagyon meg voltam lepve, hisz egyrészt a Slayers ment nálunk is, másrészt meg azok a dalok az egyik legkönnyebben megszerezhető dalok a netről. Úgyhogy elhatároztam: Lesz külön Slayers dalismertető a blogban! Nem hagyom ezt annyiban! Jó társaságban hamar eljön a 22 óra (bár érdekes, a MondoCon kifejezetten lassan telt, pedig ott is jó társaságban voltam), amikor mennem kellett, és mivel Tukeinon is épp akkor ment, ezért együtt mentünk a hármas metróhoz, és a Deák Ferenc térig együtt mentünk, ott leszálltam. Nagyon jókat beszélgettünk, ez volt az első alkalom, hogy komolyan beszélgettünk, pedig 2006. őszi con óta ismerem. Az más kérdés, hogy csak látásból, meg volt egy hosszú szünet. ^^' Örömmel vettem, hogy tetszik neki a Super Mario Galaxy. Meg most nagyon elégedett voltam az előadásaimmal. Ha nem lennének tanácsok Tukeinontól, és Lam'O-tól, akkor egyhelyben állnék, nem tudván, hogy mi a probléma forrása. Szóval nagyon jó buli volt.

A vonaton meg kipróbáltam a Spirit Trackset. Az opening videó kísértetiesen hasonlít a Phantom Houglass openingjére. A játék elsőre élvezetes. Tetszik a vonatozás. Sebességet, irányt állíthatsz, fütyülhetsz, úgyhogy minden megy. Csak az nem tetszett,  hogy Zeldát el kell vinni valahová, de az őrök nem engedik el. Ilyen volt már több Zeldában, hogy bújkálva menni, de itt az egyik őr elől egyszerűen képtelen vagyok letérni. Úgy áll, hogy gyakorlatilag 2 irányból megláthat, és az elég hosszú az az út, míg ő lát. Úgyhogy első ütemre nem ment, ezért mentettem.

A tavaszi Sakuracon tervezett időpontjai:
2010. április 24-25 szombat-vasárnap
Helyszín: Hungexpo 2 épülete.

2010. január 22., péntek

Anime DVD-k kiárusítása

A Tescóban nagy DVD akció van, köztük vannak az anime DVD-k is. Ezek közül vettem néhányat. Az Inuyasha movie DVD-k kettőt fizet hármat kap akció volt. Egy db. 990 forint volt, de mivel a többi már megvolt nekem, ezért nem vettem sok hasznát az akciónak. A Trigun és a Gakkou no Kaidan DVD-knél egyet fizet, kettőt kap akció volt. Két DVD volt 599 forint. Így egy jópár hiányzó anime DVD-t beszereztem. Még hiányzik a Yu Yu Hakusho széria, és a Full Metal Panic? Fumoffu 2, és a díszdobozos DVD-k. Így összeszámolva, 65 anime DVD-m van.

A kiárusítás egyébként nem csoda. Ezekben az anime DVD-kben az a közös, hogy mindegyik a Klub Publishing kiadványa, mely mára sajnos megszűnt. És egy megszűnt kiadóhoz nem tudják visszaszállítani a nem kelendő DVD-ket, így ha el akarják adni a készleteiket, nincs más választás, mint akciózni kell. Így aki szeretne beszerezni Klub Publishing kiadványokat, annak lehet, hogy nincs sok lehetőség. Még esetleg webshopokban, vagy az Animeconokon lehet beszerezni őket. És érdemes is véleményem szerint, mert egyrészt igényes kiadványok, a kép jó minőségű. Az extrák nem olyan nagy számok, de a többi nagyon jó.

1991-2010

Még mielőtt bárki is megijedne, gyorsan leszögezném, hogy nem halt meg senki. ^^' De a New Super Mario Bros. Wii még mindig a hatása alatt tart. Spoiler Ilyen jól megrendezett jelenetet egy játékban még életemben nem láttam. És valahogy annyira logikusnak tűnt az egész. Nincs meg a harmadik érme, biztos ott felejtettem valahol. És amikor először harcoltam Bowserrel, gyakorlatilag Hercegnő miért is ne fordíthatná el a fejét? Annyira fél, retteg Bowsertől, hogy látni sem bírja. És amikor legyőzöm, nekem még az is logikus volt, hogy Hercegnő nem fordítja hozzánk a fejét azonnal. Biztosan fél még, hogy ott van még, vagy már elment. És amikor megjelenik... Ha nekem valaki pár éve azt mondja, hogy egy Mario játék miatt egyszer meg fog hűlni a vér bennem, biztos kinevetném. És tessék... Megtörtént. De annyira ártatlanul várom, hogy jöjjön már, biztos csak a hatást akarták fokozni azzal, hogy Hercegnő nem néz felénk azonnal, és nézd meg... Hát SIKERÜLT fokozni a hatást!!! spoiler vége

Miközben hallgattam az ALI PROJECT: Kinjirareta Asobi dalát, úgy végigfutott bennem a Mariós korszakom. Ahogy 1991-ben Dévényi Tibor: Elektor Kalandor műsorában meglátom Mariót, és megismerem ezt az egész videojáték fogalmat. És abban az évben megkapom a NES-t. Majd életem egyik legjobb játékának tartott Super Mario All-Stars 1993-ban a Super Nintendo konzollal együtt felejthetetlen éveket töltök. Majd 1996-1997-ben meglátom a német RTL-en a Super Mario 64 reklámot! Mario 3D-ben! Igen, ez kell nekünk, gondoltam magamban! Mario Kartok, Mario Golf, minőségi spinoffok. Game Boy Advance, GameCube, ahogy 2005-2006 között beleőrülök a Super Mario Sunshine-ba, annyira nehéz. Majd egy kisebb passzív időszak, melyet érdemben csak 2008-ban a Super Mario Galaxy tör meg. Felejthetetlen online multik a Mario Kart Wiivel és a Super Smash Bros. Brawllal! Azt gondoltam, ennél többet úgysem kaphatok, és itt van a New Super Mario Bros. Wii!

Hát ez a Nintendo! 2010-ben 25 év után is van még a tarsolyában! Amivel ilyen hatást kelt a rajongóiból! Nagyon tiszteli a retro játékosokat, nem hiába a Virtual Console, de nem hagyja, hogy belefásuljunk abba a tudatba, hogy bezzeg a régi szép idők... Már most előre megírom, hogy hatalmas legendaként fogunk emlékezni 20-25 év múlva a New Super Mario Bros. Wiiről! Az egész Mario szérián végigmentek a játékok, elvoltam azzal a gondolattal, hogy kedves tájakkal megáldott játék vízvezeték-szerelő hősünkkel, mely azért keményen megizzaszt itt-ott, és jön ez az APRÓSÁG, még nálam átírja az egész Mario játékokról alkotott fogalmamat. Így azért más lesz nézni a Mario játékokat.

New Super Mario Bros. Wii végigjátszva!

És azt kell, hogy mondjam, hogy voltak nehéz pályák, de összességében azért annyira nem volt nehéz. Bowser Jr. megölésén azért kellett gondolkodnom, csak egy véletlennek köszönhetően jöttem rá a titok nyitjára. Aztán jött a nagy kastély. Na az aztán végképp nem volt nehéz. Könnyű volt elérni Bowsert, egyedül az volt a gyanús, hogy csak 2 érmét találtam. Na mondom, biztos elvesztettem egyet valahol nem érdekes. Lényegében ugyanúgy kell megölni, mint az Super Mario Brosban. Végülis átjutottam rajta, le is esett, de ami utána jött... Spoiler Várom, hogy jöjjön le Hercegnő, de csak nem jön. Megfordítja az arcát... Basszus, annyira megijedtem, hogy komolyan majdnem elsírtam magam! Tényleg rám hozta a szívbajt. Fél 4-kor ilyet látni... Nem vagyok félős az éjszakában, de azért az ember mégiscsak másképp érzékel dolgokat sötétben, mint világosban... Kamek Peach hercegnő ruházatban. Nagyon durva volt látni. Aztán persze jön Giga Bowser, és tisztára Ocarina of Time hangulatot árasztva borít maga körül széjjel mindent, romba dől minden Spoiler vége, de Hercegnő megmentve. Hát ezt nem fogom egyhamar elfelejteni. Nem tudom ki találta ki, de hatalmas volt! Így válik emlékezetessé egy játék. Tehát első ütemben végigjátszva! Most jön a Toadok megmentése, és közben szerzem az érméket, ahogy tudom.