2008. július 21., hétfő

Kazumi Totaka

Kazumi Totaka Japán zeneszerző, aki 1967. augusztus 23-án született, aki nem utolsó sorban Yoshi hangját kölcsönzi a Mario játékokban. A zeneszerzést Nintendo berkein belül műveli, elsősorban a Yoshi játékokért felelős, de az Animal Crossing, Luigi's Mansion, Super Mario Land, és a The Legend of Zelda: Link's Awakening zenébe is beszállt. De hogy hogyan, az nagyon érdekes. Írt egy dallamot, és azt alkalmazta sok játékban, így került be a Zeldába is. Erről tanúskodik egy videó is, érdemes megnézni, mert vicces.

1. rész

2. rész

3. rész

2008. július 18., péntek

Zelda II: Irány a Great Palace!

Hát legyőztem Barbát. Nem könnyűnek könnyű volt, de hosszadalmas. Legalábbis nem akartam kockáztatni. Mert olyan volt, hogy lávából jött elő. És valamelyik elmebeteg meg azt írta, hogy a fejére ugorva lefelé támadással kell sebezni. Mindjárt elküldöm valami “kellemes” helyre, hát nagyon veszélyes úgy megölni! Ugyanis 80% az esélye annak, hogy Link utána beleesik a lávába. Oldalról arcba is lehet kardozni, ugyanúgy fáj neki. És így kellett 16× megsebezni, és akkor halt meg. Egyébként 30 percig tartott a harc. De készen van. Aztán be kellett menni az Old Kasuto Townba a Thunder magicért. És ezzel teljes a magic táram. Egyébként az Old Kasuto Town egy kihalt város, mindenhol szellemek járkálnak. Ezért ki is hagytam a kalandozást. Egyszerűen továbbmentem a Great Palace felé, a végső harc színhelyére. Hát, mit ne mondjak? Már maga az odavezető út is kegyetlen! Sőt, konzoljátékok körében, amit tapasztaltam, a legnehezebb! Itt már csak üres szemfényvesztés az életerő és a szinted! Ha csak egy pillanatra is lankad a figyelmed, akkor szedheted a sátorfádat, mert biztos, hogy nem fogsz tudni eljutni oda! Kegyetlen nehéz! Viszont, ami előny, hallottam, hogy ha valaki bent van a Great Palace-ban, ha ott végleg meghal, és ha a Continue-ra megy, akkor nem Zeldától kezded, hanem a Great Palace elejétől. És ahogy elnéztem a térképet, kell is, mert hatalmas a Great Palace. Mire elérem Dark Linket...

És még egy érdekesség: Barbát továbbfejlesztve alkották meg az Ocarina of Time Fire Temple-jének főellenségét Volvagiát!

2008. július 17., csütörtök

Zelda II: Úton a vége felé

Egy ideje már nem írtam a Zelda II-ről, de nagyon szépen haladok. Megcsináltam a negyedik, ötödik Dungeont, és itt vagyok a hatosnak a főellenségénél. Hát, mit is mondjak? Rém könnyű volt a négyes és az ötös főellenség, bár az ötösnél kellett azért taktikázni, meg ügyeskedni, de az is azért könnyű volt. A négyes meg tényeg nagyon könnyű volt. Egy nagy szellem volt, Carock, akinek a támadását kellett visszaverni “Reflect” magickel. Az eleve nem sebezhet meg, csak ha véletlen odamegy, ahol én vagyok. És érdemes egy helyben állni, és a szerencsére bízni, hogy na most az etalálja, vagy sem. Ugyanis rendkívül gyorsan tűnik el, és legalább olyan gyorsan jön elő. De könnyű volt. Az ötödik főellenség, Gooma, pedig egy óriás, aki egy láncra kötött tüskés golyót dob felénk. Nagyon gyorsan el kell találni (kard elég neki) és utána menekülni, mert azért elég nagy hatótávolsága van. De másodjára sikerült megölni. Aztán a 6. Dungeon már eléggé megizzasztott. Egy helyen kegyetlen nehéz: van egy hely, ahol sok lávaszakadék van, és Flying Skullok repkednek. Nagyon kell vigyázni, hogy nehogy eltaláljanak, mert annak rendszerint az a vége, hogy a lávában landolunk, és egy teljes életet elvesznek. És már írtam korábban, hogy a Zelda II-ben mennyire fontos vigyázni az életünkre. Aztán a főellenséget is láttam már. Barba eléggé izzsztó. Lávából jön ki, és akkor lehet Jump magickel a fejére ugorva lefele támadással megkardozni. Ugyanis csak a feje sebezhető. És itt most 2 eset van: Vagy a nagyon hosszú, ám biztonságos harcot választjuk, vagy megrövidítjük, és a sokkal kockázatosabb lesz. Sajnos mindkét esetben előfordulhat, hogy a lávában landolunk, amiről, mint írtam végzetes következményekkel jár. Na de ma legyűröm, és már csak a végső összecsapás maradt hátra a Great Palace-ban.

És igazság szerint csak itt a játék vége felé mutatkozik meg az, hogy mennyire rosszul van megcsinálva a tapasztalati pontrendszer. Ugyanis már írtam korábban, hogy ha elveszítjük mindhárom életünket, és meglátjuk Ganon végtelenül kedves arcát, akkor az összes pontot elveszítjük. És itt a végén ez azért gázos, mert egyre többször találkozhatunk “pontzsákkal”, melyek 200, sőt esetenként 500 pontot rejt. És én már ott tartok, hogy 4000 pont kell a továbbfejlődéshez. És ha végleg meghalok, ugyan az összes pontom elvész, de a zsákok nem jelennek meg újra! A másik ok, ami miatt nagyn rossz a pontrendszer az az, hogy ha legyőztünk egy főellenséget, és ott állunk a legvégén a szobornál, akkor automatice kapunk annyi pontot, hogy tovább tudjunk fejlődni. És pont annyit. Most hogy ha 3800 ponttal megyek a szoborhoz, akkor csak 200-at, míg ha mondjuk csak 250 ponttal megyek, akkor 3750 pontot kapok. Szóval tévedtem: Mégiscsak nehéz lesz megcsinálni 100%-ra. Ugyanis lehet, hogy ez az utolsó hely, ahol fejlődni tudok.És akkor úgy megyek Dark Linkhez, hogy 6-os támadóerő, 7-es varázserő, 8-as életerő. És a max. 8/8/8. Szóval akármennyire is fantasztikus játék nekem, meg imádom, de csak kibuknak a negatív tulajdonságai.

2008. július 16., szerda

The Legend of Zelda timeline

Sokan sokféleképpen magyarázzák a Zelda idősíkot. Hogy mi az az idősík? Az, ahol elhelyezzük, hogy a Zelda játékok mikor játszanak. Sok féle elmélet létezik rá. Amely felől a legkevesebb vita van, az az, hogy a Minish Cap játszódik először, és a Phantom Hourglass az utolsó játék. Én is összeállítottam egy elméletet. Hogy mennyire állja meg a helyét, azt nem tudom. Évszámokat rendeltem a játékok mellé, ezek természetesen nem hivatalosak, csupán az én agyszüleményem. Azért találtam ki, hogy könnyebben áttekinthető, elképzelhető legyen, hogy mikor melyik játék játszódik. Akkor íme, a kezdetektől.

0 - Hyrule földjét megteremti a három isten, Din, Nayru és Farore. Erejük esszenciáját a Triforce-ot meghagyják a világnak, melyet az Idő Templomában őriznek.

Aztán sokáig béke honol, bár időnként megjelennek szörnyek, akik megzavarják a nyugalmat. Megjelenik hős a Picori törzsből, aki a picori kardjával bezárja a szörnyeket egy ládába.

210 -> The Minish Cap: Egy hataloméhes Picori Vaati, kiengedi a szörnyeket a ládából a Picori fesztiválon. A világ megmentése Linkre hárul, aki sikeresen legyőzi Vaatit.

De nincs béke. Háború dúl Hyrule földjén, népek csatáznak egymással. Zorák, Kokirik, Goronok, Hyliaiak soha véget nem érő csatározása teljesen kimeríti őket.

310 - Egy gyermekét féltő anyuka a Deku fára (A Kokiri erdő védőszentjére) bízza újszülött gyermekét. Aki meglátja a fát, hős lesz.
322-329 -> Ocarina of Time: A Zorák király megunja a csatározást, és békét köt a többi néppel. De a problémáknak korántsincs vége. A Gerudo tolvajok királya, Ganondorf amikor tudomást szerez a Triforce végtelen hatalmáról, kihasználja a népek fáradtságát, és beédesgeti magát a Hyrule kastélyba, hogy 329-re orvul átvegye a hatalmat. De hősünk, Link legyőzi Ganondorfot, aki Zelda a hat bölcscsel közös erővel bezárja Ganondorfot a Sötét világba.

És itt szokás kettébontani az idősíkot. Hyrule A, mely a gyerek Link történéseit meséli el, Hyrule B, mely a felnőtt Link történéseit meséli el. De van olyan, aki egybe tartja. Én az egybetartást tartom logikusnak. Ugyanis minden 100 évben új Link születik meg. És ha tisztes távolságot tartunk a játékok között, akkor szerintem felesleges részekre bontani. Akkor lássuk a folytatást:

330 -> Majora's Mask: Link új kaland után néz, amit meg is talál Termina földjén, nem is akármilyet! Világvége fenyeget! Link elhatározza, hogy megakadályozza a tömegkatasztrófát, sikeresen.

474 -> The Legend of Zelda: Ganon második kitörési kísérlete. Itt már csak Ganon formájában találkozunk vele. Elrabolja a Triforce of Powert, de a Triforce of Wisdomot nem sikerül neki. Zelda Hercegnő még idejében közbelépett, és 8 részre törte szét, és a részeket elrejtette egy-egy katakomba mélyébe. Ganon elrabolja Zeldát, hogy kiszedje belőle, hogy hol van a Triforce of Wisdom. De Zeldát nem olyan fából faragták, aki elárulja. Annál is inkább, mivel tudja, hogy úton az egyszemélyes felmentősereg Link személyesen, aki sikeresen szembeszáll Ganonnal.

480 -> Zelda II: The Adventure of Link: Ugyanazzal a Linkkel van dolgunk, csak eltelt egy pár év. Ganon felett aratott győzelme nem volt tartós. De Ganon nem közvetlenül tér vissza. Maga Link alakját veszi fel, remélvén így nagyon megnehezíti Link dolgát, persze hiába.

A következő pár játék nagyon szorosan követi egymást, mert a "Linkek" kísértetiesen hasonlítanak egymásra, ezért azt feltételezzük, hogy egy Link élte át ezeket a kalandokat. Tehát a következő Linknek igen tartalmas élete lehetett:

674 -> A Link to the Past: Ganon sikeresen kitör a Sötét világból, ám ezúttal segédje is volt, egy titokzatos varázsló, Agahnim személyében. Hyrule népe előtt is megnyílik a Sötét világ, ezért Ganon veszedelmesebb puszítást okoz, mint valaha, és maga is mindennél erősebb. De Link ismét sikeresen szembszáll vele.

677 -> Four Swords Adventures: Vaati második kitörési kísérlete, így ismét a Picori kardot kapjuk a kezünkbe, melynek különleges előnye, hogy használója néggyé válik. Mivel a Link to the Past helyszínén játszódik, ezért a bölcsek személye is ugyanaz.

682 -> Link's Awakening: Link újabb kaland után néz, és hajóra száll, és egy szigeten megtalálja azt. Akad küldetés bőven.

690 -> Oracle of Ages and Oracle of Seasons: Link nem egy, hanem 2 küldetést kap a Triforce-tól: Labrynna és Holodrum megmentése. Labrynnát Onox, míg Holodrumot Veran ejtette foglyul. Bár 2 játék, két részre vannak osztva, de Onox egy Veran együtt dolgoznak Ganon kiszabadításán, amit Link sikeresen megakadályoz.

1275 -> Twilight Princess: Ganondorf nagyon sok időre eltűnik. A sok idő azzal magyarázható, hogy igazság szerint egyik játékhoz sem illeszthető szorosan. Ganondorf feltűnik, de Link sikerrel legyőzi.

1892 -> Ganondorfot nagyon hosszú időre sikerült eltenni láb alól. Csak 600 év múlva tör ki ismét, ezúttal végleg. De mivel nem volt hős, akik szembeszálljon vele, ezért nem csap le azonnal, hanem felerősíti magát és a hadseregét.
1914 -> Ganondorf megszerzi a Triforce of Powert, melynek segítségével terror alatt tartja Hyrule népét.
2003 -> The Wind Waker: Az utolsó Link, aki végleg legyőzi Ganondorfot. A Triforce-ot megmenti, és végleg visszateszi az Idő Templomába.

2007 -> Phantom Hourglass: Ezt egyfajta ráadás játéknak lehet felfogni. Linknek egy soha nem látott gonosszal, Bellummal kell megküzdenie.

Hát ez az én elméletem.

2008. július 15., kedd

E3 2008 – Rövid összefoglaló

Megvolt az E3 Nintendo konferencia. Hát, ritka szegényes volt. Sokáig nagy volt a titkolózás, alig tudtunk új játékokról. Én igyekeztem bíztatni a jónépet azzal, hogy nyugalom, ez E3-on hatalmas durranás lesz. De hogy milyen kicsit durrant az egész konferencia, arra még hasonlatot is nehéz találni. Kiábrándító, hogy arról beszéltek fél órán keresztül, hogy mekkora eladásokat produkált a Nintendo, meg hogy hogy megváltozott a játékos társadalom. No azért játékokat is jelentettek be. Lesz ez a Wii Motion Plus. Aminek az a lényege, hogy sokkal precízebben fogja érzékelni a mozgást. Gondolok itt arra, hogy nem lesz elég pl. a Wii Sportsban csuklórántással bokszolni, hanem keményen kell nyújtani a kezünket. És ehhez jár majd egy új Wii Sports Resort, melyen tengerparti sportjátékok lesznek. Részletesen bemutatták a Wii Musicot, lesz új Pokémon Ranger, Guitar Hero DS-re, Balance Boardos Rayman Raving Rabbits, kapunk GTA-t, és Spore-t DS-re, meg lesz CoD5 Wiire, és az egyetlen említésre méltó belső hardcore cím, az Animal Crossing Wiire. És ennyi. Se Zelda, se Mario. Csak annyit mondtak, hogy készül, de semmi többet... Ez egyszerűen szörnyű! Azt az érzést keltik, hogy akik hardcore Nintendo fanok, azok már rég vettek Wiit, a jó hardcore címeket még az elején kiadták, és most mintha szeretnék meggyőzni azokat, akik eddig nem vettek, hogy ők is vegyenek. Mi meg (hogy finoman szóljak) le vagyunk ejtve... Ez egyszerűen szörnyűséges!

Mondjuk nekem még ott van a sok végigjátszatlan Zelda, nem arról van szó, de azért az ember olyan, hogy szomjazik az újdonságra. De ez... T_T

Ahogy egyre tovább jut az ember a Zelda II-ben, annál könnyebbé válik!

Mostanság elkapott a Zelda II láz, ahogy tegnap megszereztem a kalapácsot. Rögvest 2 Heart Container, egy pár rejtett tapasztalati pont-zsák, és máris a csúcson vagyok! Jelenleg az életerőm hetes szintű, a varázserőm hatos szintű, a támadóerőm meg ötös szintű. Szerintem a Zelda II-t is végig tudom vinni 100%-ra. Mi számít 100%-os végigjátszásnak? Hogy ha az életerődnek és a támadóerődnek nyolc egysége van (ugyanis a Heart és a Magic Containerek azt csinálják, hogy megnövelik eggyel az egységet. A játék elején 4 egységgel kezdesz), megvan az összes varázslat, és minden erőd nyolcas szintű lesz (úgy tudom, hogy ez a maximum). Ez a tündér varázslat a játékban hatalmas találmány! XD Link tündérré változik tőle, és így tud repülni, ezáltal elérhetetlen magasságokra tudunk szert tenni. Ugyanis csak így lehet elérni a 3. Dungeont a Graveyard Palace-t. Ami egy rém könnyű dungeon. Rövid, és a főellenség is könnyű volt. Taktikázni azért kellett, de egyáltalán nem reménytelen. Nekem nagyon jól ment. Csal akkor volt problémám, amikor a lefele támadást kellett csinálni. Sokáig nem tudtam továbbjutni, mert nem volt meg az a képességem. Keresgéltem, meg minden, és annyira eltekeregtem, hogy a végén a labirintusban kötöttem ki, ahol van az elveszett gyerek, akinek a nagyszülei a Darunia Mountain Townban élnek, és hogy visszavittem elveszett unokájukat, megajándékoztak egy "reflect" varázzsal. Még nem tudom pontosan mi ez, de van egy olyan sejtésem, hogy a pajzsom visszaveri a támadást. Aztán a Nabooru Townban megszereztem a Fire varázslatot, aztán kiderült, hogy bár ügyes voltam azzal, hogy ezek megvannak, de egyenlőre feleslegesek, ugyanis a lefele támadás képessége a Mido Townban van. Ott meg is kaptam a lefele támadás képességét, és így tudtam megcsinálni a Graveyard Palace-t. Aztán mentem is tovább a labirintusba, be a 4. Dungeonba, a Labyrinth Palace-ba, ami már elég durva. És kiderült, hogy ide meg kell a felfele támadás képessége fog kelleni, amiért szintén a Darunia Townba kell menni.

De én szeretem a Zelda II-t!

Átfedések a Zelda II és az Ocarina of Time között

Nagyon vicces hogy Ami Zelda II-ben városnév az az Ocarina of Time-ban egy bölcsnek a neve. Ugyanis a Zelda II-ben vannak olyan városnevek, mint, Ruto Town, Rauru Town, Nabooru Village, Darunia Mountain Town, Saria Town.

Ugye milyen érdekes? Szerintem azért adták ezeket a neveket a bölcseknek, hogy több köze legyen a Zelda II-nek a többi Zeldához. Több mindenhez tudjuk beazonosítani a Zelda II-t. VAGY van egy másik személyes elméletem. Majd szánok egy posztot, hogy kielemezzen a The Legend of Zelda timeline elméletemet. De köztudott, hogy a Zelda II kb. 4-500 évvel az Ocarina of Time után játszódik, és olyat sem tartok elképzelhetetlennek, hogy mivel az akkori Link ezek bölcsek segítségével mentette meg Hyrule földjét Ganontól, és ugye a Zelda II idejében ezek a bölcsek már nem élnek, és az is lehetséges, hogy tiszteletből megkapták ezek a városok a neveiket. Szerintem ez így tök szép lenne. ^^'

És egyáltalán nem elképzelhetetlen. Mert a Nintendósok is ismerik a saját timeline-jukat, és akkor úgy voltak vele, hogy tudták, hogy az OoT jóval a Zelda II előtt játszódik, és így meg tudják azt csinálni, hogy hatalmas jelentőséget adnak a Zelda II-nek. Ha ez így lenne, akkor nagyon szép lenne ^^'

2008. július 14., hétfő

Zelda II: Megvan a kalapács!

Hát nem kis szenvedés volt, de megvan! És az az érdekes, hogy más játékoknál már rég idegbajt kaptam volna, de itt nem! Egyébként itt van bagszi és V-ADi, és mondták, hogy mennyire rossz játék, de én végig élveztem! Meg aztán egyre jobban ment nekem, a végén simán átjutottam a Death Mountainban, csak a végén volt nagyon durva, amikor megjelentek a Red Dairák, akik baltát dobáltak felém. De a Shield sokat segített. A Shielddel csak feleakkorát sebződök. Aztán meg a Water Town of Sariában az életet feltöltő varázslat is nagyon sokat segített. Meg sokáig azt hittem, hogy egyszerre csak egy varázslatot lehet használni, és kiderült hogy többet is lehet. És így nem is volt annyira nehéz. És ha továbbra is ennyire fogom élvezni a Zelda II-t, akkor itt az ideje folytatni!

2008. július 13., vasárnap

E3 visszaszámláló

Nintendo E3 2008 Press Conference Coverage at IGN

Elvileg visszaszámlálja, hogy a Nintendo E3-ig mennyi idő van. Izgatottan várjuk az új Zeldáról a híreket!

Phantom Hourglass multiban

Most nézem, hogy ebben a hónapban még csak egy postot írtam? T_T Hát mi van velem? Nem játszok manapság, vagy nem Zeldával. Mostanság a Final Fantasy IV-gyel játszok GBA-n. De most csütörtökön volt alkalmam kipróbálni a Phantom Hourglasst Single Card multiplayerben. Nagyon aranyos ^^' Az a lényege, hogy ketten vagyunk, az egyik Linket irányítja, másik az őrt. Linknek az a feladata, hogy a pályán elterülő háromszöget elhelyezze a megfelelő helyre. Természetesen ugyanúgy Cielával irányítjuk. Az őrt meg úgy lehet irányítani, hogy az érintőképernyőn megrajzoljuk az útvonalat, és ő arra megy. Az egésznek az a hátulütője, hogy nem lehet változtatni az útvonalon. Az őr végig azon az úton megy. És ha végigmegyünk, akkor lehet új útvonalat rajzolni. A cél természetesen elkapni Linket. Természetesen Linknek ekkor is vannak védelmi része, amibe bemenve az őr nem látja. Ami Linknek nehézség, az az, hogy csak akkor látja az őrt, amikor kezében van a háromszög. És a szerepek cserélődnek. Tehát, ha Link vagyok, és elkaptak, akkor én leszek az őr.

Annak ellenére, hogy milyen ügyetlenül játszottam, többzör is elkapott az őr, és őrként sem voltam valami ügyes, mégis én nyertem 31-21 arányban. Pontokat a háromszög elhelyezése után kapjuk. És a háromszögek nagysága váltoó, és nyilván minél nagyobb helyezünk el, annál több pontot kapunk.

Nem tudom, hogy van-e más multiplayer, de ez tetszett, bár nem valami tartalmas szórakozás.