2008. június 4., szerda

Hogyan is lettem Zelda fan?

A Zelda fanságom kialakulásáról már írtam az első blogpostomban, most egy kicsit más szemszögből szerentém megközelíteni a témát. Igazság szerint a kiábrándultság vezetett ahhoz, hogy tegyek egy próbát 2008. január 25-én a Link to the Pasttel. Hogy hogyan is alakultak a dolgaim?

2005. október 15-én, amikor megújult az 576 fórum, akkor az összes addigi hozzászólás is eltűnt, és egy teljesen új arculattal jöttek elő. Nekem tetszett, bár a régi is nagyon jó volt. Természetesen nem voltam rest megnyitni a Super Mario topicot, melybe ha belenéztek, azért nagyon látogatott topic (volt). Aztán én ebbe a topicba elkezdtem teljesen gyanútlanul olyan információkat megosztani, melyekről azt hittem, hogy mindenki tudott, csak azt akartam hogy egybe legyenek gyűjtve. És teljesen el voltak ájulva, hogy én milyen nagy tudású Mariós vagyok. A tudtom nélkül el is terjedt rólam az, hogy biztos én vagyok Magyarország legnagyobb Mario fanja. De erről nagyon sokáig nem tudtam, és magamról se gondoltam semmi ilyesmit, mert úgy voltam vele, hogy szeretem a Mario játékokat, meg minden. De volt egy vágyam: Szerettem volna összehozni Magyarország Mario fanjait, ezért csináltam egy honlapot a Hungarian Super Mario Fan Clubot. 2006. március 19-én indult, azért eléggé döcögősen. Nemigen tudtam még, hogy hol lehetne reklámozni. De azért beindult a szekér. A honlap bár GPortálos, de a sok információért nagyon sok dicséretet kaptam, amiért ezúton is köszönetet mondok.

És aztán, ahogy találkoztam interneten megismert emberekkel, akkor mondták nekem, hogy "Kíváncsi vagyok, hogy játszik Magyarország legnagyobb Mario fanja" Én meg nézek magam elé, hogy mi van? Én ilyet soha nem állítottam magamról. Valaki itt félretájékoztatta a népet. De akkor nem szóltam, mert úgy voltam vele, hogy ha így látják, hát akkor legyek az. Csak aztán, ahogy elkezdtünk játszani multiban a Mario Kart: Double Dash!!-sal, meg a többi Marióval, és látták, hogy milyen "szerencsétlenül" játszok, akkor vágnak pofákat, hogy "Ez meri magát legjobb Mariósnak nevezni?" De kérem, én soha nem hívtam így magam! Itt valami félreértés van. De én hiába magyaráztam ki magam, hogy ezt nem én állítom magamról, hanem terjesztik rólam, nem érdekelték. És ez egyfajta lelki terhet rótt rám, és így a honlapot is nehéz volt szerkeszteni.

Meg a Nintendo GameCube-ps Mariók is kiábrándítóak számomra. A Double Dash!! szabályos visszafejlődés a Mario Kart 64-hez képest. A Mario Partyk meg nagyon egyhangúvá váltak, pedig az N64-es Mario Partyk nagyon jók voltak. A Mario fociban semmi érdekes nincs, a Super Mario Sunshine meg egyenesen undorító az én szememben, mert rohadtul nehéz. És nem is az, hogy nehéz, hanem nincs meg az a hangulata, mely arra ösztökél, hogy én azt igenis továbbvigyem. A Super Smash Bros. Melee már egy kicsit más sztori. Az nagyon jó játék, de csak egy bizonyos szintet tudtam elérni, és érdekes, hogy nem tudok továbbfejlődni. De nem azért, mert annyira rossz lenne, hanem mert nincs rá késztetés. Egyébként ez a szint nem elégséges, mert társaságokban folyamatosan felsülök. Na majd a Super Smash Bros. Brawl! Azt mindenki imádni fogja! Egy szó, mint száz, az összes GC-s Mariót visszafejlődésnek érzem.

És ezen okok miatt hiába noszogattak, hogy még lehetek jó, nem akartam. Mert ilyen jellemtelen játékok jöttek ki. Be is következett egy hosszabb szünet a konzolos időszakomban, legalább 6 hónapig a gép felé nem néztem. És tényleg úgy tűnt, hogy minden elveszett, amikor 2008. január 25-én jött az egyszemélyes felmentősereg Link személyében, aki nemcsak Zeldát mentette meg, hanem az én konzolos mivoltamat. Az egész konzolvilág átértékelődött bennem, és most már úgy gondolkodom a Mario játékokról, mint egy könnyed szórakozás, hatalmas ügyességi körettel. A Zelda ennél sokkal komolyabb. Bár lehet, hogy a korom is hozta ezt (22 éves vagyok) de én másra vágyom. Egy olyanra, amit a Mario játékok nem tudnak megadni már. Bár a Super Mario Galaxy még helyrehozhat dolgokat...

Nintendo játékok LCD TV-n

Kipróbáltam ma délelőtt, hogy hogy mutatnak a Nintendo játékok a mai modern TV-ken. Illetve hát csak a mi saját TV-nken. Az én szobámban egy régebbi Samsung képcsöves TV van, még 1999. decemberében vettük. De a nappaliban már Samsung LCD TV van, azon még soha nem volt a Wii, de ma délelőtt megtört a rend, és odakötöttem ma. Egyrészt azért, hogy megnézzem, hogy mutatnak a Wii játékok LCD TV-n, másrészt meg van merevlemezes DVD felvevőnk, és csinálni akartam saját Gameplay videót. előbb a TV: Elsősorban hangban éreztem változást, sokkal szebb. A kép meg eléggé kockás. De ennek a SCART-kábel az oka. De senki ne gondolja azt, hogy élvezhetetlen. Nagyon is szép, csak pixeles a kép, de nem zavaró. Nem tudom, hogy a SCART-kábel mekkora felbontást tud adni. Azt hallottam, hogy a Wii komponens kábel tudja a legjobb felbontást. De igazság szerint így is azt mondom, hogy sokkal jobb LCD TV-n jatszani, a Twilight Princess is sokkal a szebb, és hangok is sokkal hatásosabbak. És ha már ott a Wii, akkor kipróbáltam 2 Virtual Console-os játékot is, a Zelda II-t és a Link to the Pastet. Kíváncsi voltam, hogy mi lenne, ha a régi gépeimet is rákötném. Ugyanis a Virtual Console-nak az a lényege (ha valaki nem tudná) hogy 100%-ig úgy jeleníti meg a játékokat, mintha a régi gépeket kötnéd a TV-re. És érdekes. Olyan hangokat hallok meg, amiket eddig még soha nem hallottam. A kép is sokkal szebb, telítettebbek a színek, erősebbek. Sokkal jobb így játszani. Szóval mindenképp új értelmet kap a játék LCD TV-n.

Ami a felvételt illeti, nem sikerült, és nem tudom, hogy miért nem, pedig a DVD felvevőhöz kötöttem a TV-t, és ott játszottam, de a TV csatornát vette fel, de hogy hol követhettem el a hibát…

Egyébként tervben van egy LCD TV a szobámban is. Nekem nem kell olyan hatalmas TV, egy olyan kb. 50-60 cm-es elég lenne. Van egy ilyesféle Samsung modell, 55 cm-es, és 69.999 forint. Nekem az bőven megfelelne.

2008. június 3., kedd

Tervek 2008 nyarára

Vannak is! Igyekszem a lehető legtöbb Zeldás cuccot beszerezni, és erre lesz is lehetőségem, mert július 25-én Angliába utazok, és egészen augusztus 20-áig ott leszek. Nővérem lakik kint, és megyünk hozzá látogatóba. Nagyon szeretem az Angliai konzolfelhozatalt. Ez a harmadik alkalom, hogy kimegyek hozzá, láttam már dolgokat. Londonban szinte minden egyes utcasarkon van valami konzolos üzlet. Kedvenc üzletem a Gamestation. Szinte ez az egyetlen egy országszerte elterjedt konzolos üzlet, mely retro játékokat is árusít, pl. NES, SNES, N64. Ugyanilyen nagyon jó üzlet a GAME, bár ahogy olvasom a magyarok véleményét, elég sok probléma van a szállítással. Sérült játékokat kapnak. Mondjuk én nem szállítani megyek oda, hanem vásárolni! ^^' Na jó, bocsi, ha egy kicsit beképzeltnek hangzott, de nagyon lelkes vagyok. Ez az első alkalom, hogy Zelda fanként teszem tiszteletemet a szigetországba, és bizony be fogok vásárolni rendesen! Olyan dolgokat szeretnék venni, melyeket itt nem lehet kapni. Mondjuk konzolos relikviák alig vannak nálunk. És hogy mik a tervek? Elsősorban szeretnék lecsapni egy Phantom Hourglassos alumínium DS tartóra, majd egy Phantom Hourglassos sima DS lite tartóra, de lehet, hogy megveszem a másik fajtát is. Ha valamit biztos megveszek, az a Twilight Princess Official Strategy Guide. Még aminek nagyon örülnék, az egy Phantom Hourglassos póló. Hát most így, ahogy szétnézek, nagyjából ennyi.

2008. június 2., hétfő

Bishounen jelenségek a Twilight Princess-ben

Az 576 fórum The Legend of Zelda topicjában többször is elemzgettük, hogy ki milyen nemű. Mielőtt rátérnék a lényegre, egy kis ismeretterjesztés:

A Bishounen japán fogalom, animékben alkalmazzák. A Shounen japán jelentés fiú, a bi meg ugye görög szó, kettő, kettős. Azokat az animekaraktereket hívják bishounennek, akik bár fiúk, de eléggé lányosan néznek ki. Erre számos példa van, és egyre elterjedtebb, mert a Japánok nagyon szeretik a Bishouneneket.

Néhány szereplőre szerintem simán rá lehet aggatni a Bishounen jelzőt, lássuk őket:

Colin

Róla aztán tényleg sokáig nem tudtuk eldönteni, hogy milyen nemű, sokáig lánynak néztem, addig, amíg meg nem tudtam a valódi nevét. Azt hiszem a képe többet mond ezer szónál:

Talo és Malo

Talo és Malo testvérek. Van mellettük egy lány is, és róluk is azt hittem, hogy lányok. Bár a kisebb gyerek, Malo az fiúsabb, de szerintem nehezen mondaná meg bárki is róluk, hogy fiúk.

Talo

Malo

Hanch

Ordon falu egyik lakója. Bethnek az apja. Beth az a lány aki mindig Malóval és Talóval van. És Serának a férje. Serának van a boltja Ordon Village-ben, akinek a játék elején van a macskája és halat kell neki fogni. Hanch is egy nagyon érdekes jelenség.

Hát így röviden ezek jutottak eszembe. Mondjuk lehet, hogy ez teljességgel véletlen, és csak nekem tűnt fel? De az is lehet, hogy a játékkészítők tudatosan csináltak ilyenre egy pár karaktert, hogy ha már a grafikai megjelenítés nem lett olyan, mint a Wind Wakeré, legalább ennyivel engeszteljék ki a Japán Zelda fanokat.

2008. június 1., vasárnap

Az első 2 Zelda értékelése

Már sokat beszéltem az első 2 Zeldáról, de táblázatba még nem foglaltam a gondolataimat. Most ezt teszem. És egy pár soros gondolatot is melléírok összegzésként.

The Legend of Zelda NES
Grafika 84%
Játszhatóság 86%
Szavatosság 91%
Kihívás 98%
Zene/Hang 94%
Hangulat 99%
Összhatás 92%

Az első Zelda, a maiakhoz képest sok hiányossággal. Például nincsenek logikai feladatok, a Dungeonök is eléggé egyhangúak voltak. De mégis van hangulata, ami iszonyatosan jóvá teszi a játékot! Ez ráfogható a játék nehézségére, meg a zene nagyszerűségére. Nem merem a "néhai" szaggatást a rossz programozásra fogni, mert sokszor annyi ellenség jelenik meg egy képernyőn, hogy szerintem a késsőbbi NES játékok sem bírnák sokkal jobbak. De azt mindenképp tudni kell, hogy egy konzolon belül NESnek volt a legnagyobb fejlődése. Ezalatt azt kell érteni, hogy az első NES játékok azért még elég kezdetlegesek voltak, de az utolsó NES játékok (pl. Kirby's Adventure) kis túlzással akár SNES-re is megjelenhetett volna, ott is szépen mutatott volna. Ez többnyire a programozáson is múlik, meg idővel maga a Nintendo cég is egyre jobban kiismerte a saját gépét, rájöttek, hogy mit is gyártottak valójában.

Most térjünk rá a Zelda II-re.

Zelda II: The Adventure of Link NES
Grafika 92%
Játszhatóság 77%
Szavatosság 90%
Kihívás 97%
Zene/Hang 100%
Hangulat 95%
Összhatás 92%

Már a csapból is az folyik, hogy mennyire más a Zelda II az első részhez képest. De ha belegondolunk, szinte az összes Zelda különbözik a többitől, mindegyik a maga módján egyéniség, még ha nem is ennyire radikális az eltérés. Sokkal inkább az a kérdés, hogy ki hogy fogadja el a Zelda II-t. Ha megnézitek a GameFAQs-on az olvasói értékeléseket, látható, hogy azért megosztja a játékosokat, de többnyire pozitívak a vélemények. Én is így gondolkodom róla. Én azt javaslom, hogy tegyetek egy próbát. Lehet, hogy első alkalomra átlathatatlan, és nagyon nehéz, de a zene! Tökéletesre sikeredett! Meg azért a játék is nagyon jóvá kerekedik ki, ha nem adjátok fel már az első nehézségek után.

Vadonatúj The Legend of Zelda

Ki hitte volna, hogy az első Zelda megjelenése után 22 évvel még mindig lehet találni újonnan? Pedig nagyon úgy tűnik. Ha valakinek van rá pénze, akkor 90 fontért lecsaphat rá, ami kb. 27.000 ft.

Egyébként most érdemes eBayezni, amíg ilyen erős a forint! A font értéke régebben 370 forint körül járt, most meg készül 300 alá lemenni az értéke. Az Euro 260 forint körül szokott lenni, most meg 240 alatt lesz mindjárt, a dollár meg 200 forint fölött szokott mozogni, most meg majdnem 150 forint alatt van!

2008. május 31., szombat

Esettanulmány: Hogyan hatottak a Zelda játékok a Nintendo gépek eladásaira?

A konzol hardware és software eladásait 1989. április 21. óta tartják nyilván A Game Boy megjelenésének hatására. Vicces látni, hogy első héten a Game Boyból 94.719 db kelt el, és egyetlen egy játék van a listán: Super Mario Land. Ebből 86.283 ment el. A maradék 8.436 ember meg játék nélkül vitte haza a gépet? Elég érdekes.

A Link to the Past

Japánban 1991. november 21-én jelent meg a játék, és bizony nagyon szépen megemelte a Super Nintendo eladásait. Maga a játékból 318.461 példány kelt el, a konzol eladásait meg 128%-kal növelte meg, vagyis több, mint a dupláját adták el egy hét alatt. 1991. november 16-ai héten 61.227 példány kelt el az SNES-ből, míg 1991. november 23-ai héten meg 139.499 db. SNES-t adtak el. És ekkor még nem is volt konkurrencia. Csak a Game Boy eladásai olvashatók.

Link’s Awakening

Köztudott, hogy a Game Boy hatalmas sikernek örvendett, ami hűen alátámasztja a 177 milliós összeadás (ebbe benne van a Game Boy, a Game Boy Pocket, a Game Boy Light és a Game Boy Color). Viszont a Game Boy eladásait igazából egyetlen egy játék sem rázta fel igazán. Talán a Pokémonok rázták fel néha az állóvizet. A Link’s Awakeningből az első héten 157.622 példány kelt el, a Game Boyból meg 19.953 db. Ez 2%-os emelkedés.

Ocarina of Time

A játék, mely a legnagyobb hatást keltette világszerte eladások terén is. A Nintendo 64 eladási MEGNYOLCSZOROZÓDTAK és jóformán a a sírból hozta vissza a Nintendo 64-et. 1998. november 14-ével bezáródó héten 5.759 db.-ot adtak el a Nintendo 64-ből, rá egy héttel meg 49.721 db. kelt el a Nintendo 64-ből. Ez +763%-os emelkedés, mely rekordnak számít. És ezzel ezen a héten kétszer annyi Nintendo 64 fogyott, mint Playstation, melyből ekkor 25.297 db. ment el. Magából a játékból pedig 480.064 db. fogyott az első héten.

Majora’s Mask

Mivel a Nintendo 64 késői korszakában jelent meg a játék, ezért nem jósoltak neki nagy sikert, Zelda cím ide vagy oda. Nos 2000. április 29-ei első heti Majora Mask eladások, mely szerint 393.081 példány kelt el a játékból, nem ezt tanúsítja. Ráadásul még ami érdekes hogy ezen a héten még négy új játék jelenik meg, és ennek ellenére is magasan győz a Majora’s Mask. A Nintendo 64 eladásait meg várhatóan nem emelte az egekig, hisz aki ennyi idő alatt akart venni N64-et, az megtehette. De így is megduplázódott a gép eladásai. Egy héttel a játék megjelenése előtt 4.825 gép ment el, míg a beszámolási héten 9.697 db N64 fogyott.

Oracle of Ages és Oracle of Seasons

2001. március 3-át írunk, amikor megjelent Japánban a játék. Most már nyilván csak a Game Boy Color eladásait látni, de szépen kezdett a 2 GBC-s Zelda. Az Oracle of Seasonsből 210.947 db. fogyott, míg az Oracle of Agesből 208.982 db ment el. Vagyis a 2 Zelda együtt 419.929 példányszámos eladást produkált. Magából a Game Boyból nem fogyott sokkal több: 37.621 db-os eladásával +28%-kal emelkedett a Game Boy eladásai.

The Wind Waker

A Wind Waker arról híres, hogy a Zelda-történelem egyik legnagyobb reklámkampányába fogott, nagyon sok módon népszerűsítették a játékot, kezdve a trailerektől a Zeldás relikviákon át egész a játékgépekig, ahol 10 percre mindenki kipróbálhatta a játékot. Már ha volt idegrendszere kivárni az óriási kígyózó sort. 2002. december 14-ei héten jelent meg Japánban a Wind Waker, és ahhoz képest, hogy mekkora reklámja volt, nem kezdett annyira fényesen. Bár az első heti 362.811 példányszámos eladás egy kicsit alulmaradt az 500.000-es várakozásoknak, és a GameCube eladásait sem emelte az egekig. 54.528 db-os eladás csak 69%-os emelkedés a múlt heti 32.186 darabos eladáshoz képest. Bár az igazsághoz hozzátartozik, hogy karácsonyi időszakban járunk, tehát a GC eladásai így is magasak voltak ahhoz képest, hogy az átlag GC eladás 10.000 példányszám körül járt ezekben az időkben.

The Minish Cap

Game Boy Advance önálló Zelda játéka, 107.129 példányszámos nyitóeladással. És ha van olyan Zelda játék, mely tényleg nem volt hatással a konzol eladására, akkor ez. A 31.629 példányszámos GBA eladás 7%-os csökkenés a múlt heti eladáshoz képest.

Twilight Princess

Egy korábbi blogbejegyzésemben már értekeztem arról, hogy miért népszerűbb Japánban a Wind Waker, mint a Twilight Princess. És hogy a Japán eladásokon is látszani fog, azt azért nem gondoltam volna. Kezdjük a nehezebbel: A GC-s Twilight Princessből, alig 40.000 példány kelt el ÖSSZESEN a szigetországban, és a Wii-s TP sem nyit valami fényesen: 146.367 darabos eladással a 4. helyen nyit. A Wii eladásait meg nem osztotta, nem szorozta, hisz a géppel egyszerre jelent meg a játék. A Wiiből egyébként 1 héten 362.953 db. kelt el. Az egy nyitókonzolhoz mérten szép teljesítmény.

Phantom Hourglass

Sok év után ismét egy olyan Zelda játék, mely méltó módon kezdi az eladásokat. 2007. június 23-ával bezáró héten 304.610 db ment el. DS eladásait azért nem módosította nagyban a játék megjelenése, mert ekkor jelent meg a DS lite, aminek köszönhetően így is magas eladásokat produkált. Bár a 170.094 db-os DS eladás így is 28%-kal emelte meg a múlt heti eladáshoz képest.

A kékkel aláhúzott szövegrészre kattintva rámehettek a mutatókra. Érdekes, hogy csak az N64-es Zeldák befolyásolták komolyabban a gép eladásait. De hogy a NES-es Zeldák se maradjanak ki a jóból, azért az alant lévő gépnek szerintem mindnyájan örülnénk. ^^

The Wind Waker opening

Sokan nem szeretik ha egy játéknak túlzottan hosszú az openingje, mert játszani akarnak! De mire jó az, hogy sürgetjük a játékot, nem értenénk meg a lényeget! Azt gondolom, hogy az az egyik ok, amikor a Wind Waker is megkapta a 40/40 pontot, az a gyönyörű opening. És egy történetet mesél el. Ami azért érdekes, mert az Ocarina of Time történetét meséli el, és ugyan a The Legend of Zelda Timeline-ban az Ocarina of Time a 2., a Wind Waker meg az utolsó. A történet lényege a következő: Ganondorfot ugye elzártuk az Örök Sötétségbe, de kiszabadul. És mivel tudja, hogy nincs aki megállítsa, ezért nem sieti el a hódító útját, hanem szépen lassan felépíti a maga kis hadsegerét, és 100 év múlva indul el. A nép a Triforce-hoz imádkozik, hogy az Idő Hőse térjen vissza hozzájuk. De nem történt semmi. Vagy mégis?

Super Smash Bros. Brawl – Link

Mivel hamarosan megjelenik Európában is a Nintendósok egyik legjobban várt játéka a Super Smash Bros. Brawl (2008. június 27.), ezért gondoltam, hogy írok a Zelda játékok szereplőiről egy rövid bemutatót, hogy kinek milyen támadása van. Sorra kerül, Zelda, Sheik, Toon Link, Ganondorf de kezdjük a sort Linkkel!

Mint látható, a Twilight Princesses formáját alkalmazzák.

A Super Smash Bros. Brawlról annyit kell tudni, hogy az általános támadása a Wiimote-on a 2-es gombbal történik, a GC és a Classic Controlleren az A-gombbal, míg a speciális támadások a a Wiimote-on az 1-es gombbal, a GC és a Classic Controllerem meg a B-gombbal lehet kivitelezni.

Lássuk a speciális támadásokat:

Általános speciális támadás: Nyílvessző
Oldalsó speciális támadás: Szélbumeráng
Felső speciális támadás: Pörgő támadás
Alsó speciális támadás: Bomba
Végső támadás: Triforce törés

Mivel Link alakja a Twilight Princessből van, ezért a támadásai is onnan valók. Ha csak simán az 1-es, vagy a B-gombot nyomjuk meg, akkor Link előveszi az íját és nyilat lő ki belőle.

Oldalsó speciális támadás: Szélbumeráng

A Twilight Pincessben a Forest Temple-ben megszerezhető szélbumerángot használhatjuk, ha alkalmazzuk a Wiimote-on az "előre + 1-es gomb" vagy a Classic Controlleren és a GC controlleren az "előre + B-gomb" kombinációt. Ez azt csinálja, hogy ha eldobjuk, és elkap valakit, akkor "idehozza" hozzánk az áldozatot, és lehet támadni.

Alsó speciális támadás: Bomba

Ha megnyomjuk a Wiimote-on a "Le + 1-es gomb" vagy a Classic Controlleren és a GC controlleren a "Le + B-gombot" akkor Link elővesz egy bombát, és áldozata felé dobja.

Felső speciális támadás: Pörgőtámadás (Spin Attack)

Amikor megnyomjuk a Wiimote-on a "Fel + 1-es gombot" vagy a Classic Controlleren vagy a GC Controlleren a "Fel + B-gombot" akkor Link felugrik és kardjával elkezd forogni a saját tengelye körül. Ugyanakkor harmadik ugrásként is lehet használni a támadást.

Visszakapaszkodás (Tether Recovery)

Az egyik újítás a Super Smash Bros. Melee-hez képest, hogy ha harc során esetleg leesnénk, akkor nekünk kell valahogy visszajutni a pályára. Ellenben a Brawlban, ha leesünk, akkor a gép automatikusan kötéllel megkapaszkodtat minket, de felmászni már nekünk kell a 2-es vagy az A-gombbal. Link ilyenkor a Clawshotot veszi elő.

VÉGSŐ TÁMADÁS: TRIFORCE TÖRÉS

A végső támadásnak (Final Smash) az a lényege, hogy egy hatalmas sebzést mérjünk egy ellenfélre. Ezt akkor tudjuk kivitelezni, amikor a pályára jön egy Smash Ball, és azt széttörjük. Aki az utolsó ütést mérte a Smash Ballra, azt körülöleli egy erős fény, és ekkor meg kell nyomni egyszerre az 1-es és a 2-es gombot (vagy A és B-gombot).

Link a Triforce-ot használja, hogy lebántsa az ellenfeleit. A következő módon:

Először, amikor megnyomjuk a gombkombinációt,
akkor Link egy fényt alakít ki maga köré
A fényből elkészül a Triforce, amit az ellenség felé irányít.
Link odafut a Triforce-hoz. Áldozata már csapdába került.
És ekkor villámgyors sebességgel addig üti a triforce-t, amíg szét nem töri.
És ezzel egyhuzamban általában hazavágja az áldozatot.

2008. május 30., péntek

A Link to the Past - értékelés

Amikor 1992-ben megjelent a Super Nintendo, már akkor tudható volt, hogy sok fantasztikus játék fog megjelenni rá. És rendesen meg is kaptuk a magunkét: Super Mario World, Super Mario All-Stars, Super Metroid, Kirby's Fun Pak, vagy amit csak akarsz! De ha a legjobb játékról akarunk beszélni, akkor a teszt tárgyát képező a Link to the Pastet kell megemlítenünk.

Hát, hol is kezdjem? Nagyon nehéz egy olyan játékról írni, ami elindította a Zelda mániámat, és olyan élményt kaptam, mint még soha! Megtapasztaltam milyen az, amikor nem kell idegesedni, hogy sikerül-e legyőzni egy ellenséget. Milyen az, amikor csak úgy céltalanul járok Hyrule földjén!

Sokak szerint ez az első igazi Zelda játék! Mivel ez az első olyan Zelda, mely komoly történetvezetéssel rendelkezik. Az első 2 Zeldában csak megkaptuk a feladatot, hogy irány a Triforce darabokért, majd legyőzni Ganont! A Link to the Pastben folyamatosan történnek a dolgok, mindig van valami fejlemény. Például Kakariko Village-ben eleinte még béke van, emberek sétálnak, de a játék végére a falvat lerombolják a tolvajok, és teljesen elnéptelenedik. Maga a grafika csodálatos! 3D-nek még túlzás nevezni, de hogy Link immáron nemcsak 4, hanem 8 irányban képes mozogni, hatalmas szabadságot ad! Aztán itt találkozhatunk először logikai feladatokkal, melyek azóta a játékszéria védjegyeivé váltak.

A játék nehézségét nem is tudom, hogy lehetne jellemezni! Elsőre nagyon nehéz. De amikor kiismerjük a lehetőségeket, és hogy mit hol lehet megszerezni, sokkal könnyebbé válik a játék, és akár egy délután alatt végig lehet vinni. Ebből simán azt gondolhatnánk, hogy a szavatosság nem lesz valami fényes! Csakhogy a szavatosságban én nemcsak azt nézem, hogy milyen hosszú az adott játék, hanem, hogy mennyire tartalmas, és esetleg rávesz-e arra, hogy újrajátszam. Hát az, hogy negyedszer viszem végig a játékot, az azt hiszem, hogy mindent elmond! Magát a történetet nem akarom még egyszer leírni. Ha a címkefelhők közül rákattinottok "A Link to the Past"-re, akkor az egyik postban elolvashatjátok.

És most lássuk az értékelést táblázatban:

SNES GBA
Grafika 98% 96%
Játszhatóság 98% 97%
Szavatosság 100% 100%
Kihívás 99% 99%
Zene/Hang 98% 100%
Hangulat 99% 99%
Összhatás 99% 99%

Köztudott, hogy Game Boy Advance-en nagyon sok SNES játékot adtak ki újra, viszont a Link to the Past volt az első olyan remake, melybe pluszt is raktak bele. A zenét még jobbá tették, Linknek van hangja. Nem is beszélve a plusz egy Dungeonról, mely akkor nyílik meg, ha végigvisszük a Four Swordsot. Nagyon durva lett! Aki SNES-en játszotta, annak talán egy kicsit furcsa lehet a GBA verzió gombkiosztása, de hamar meg lehet szokni.

Mi mást is mondhatnék konklúzióként, minthogy egy olyan remekművel van dolgunk, mellyel nagyon sokat veszíthetsz, ha kihagyod!