2022. december 26., hétfő

36 kérdés a kapcsolat mélyítésére

Továbbra is nagyon jónak tartom azt, amit most tanulok a holland egyetemen. Szívesen olvasom azokat a cikkeket, amiket feladnak nekünk órai felkészülés gyanánt. Most meg is osztanék egyet, ami ahol 36 olyan kérdés olvasható, mely a baráti- és párkapcsolatok mélyítésére szolgálhat. Ezeket a kérdéseket Arthur Aron és Elaine Aron állították össze. Kísérletekből arra jutottak, hogy akik megválaszolták a kérdéseket egymásnak, sokkal mélyebb a kapcsolatuk, mintha csak 1 órán keresztül spontán beszélgettek volna bármiről. A kérdéseket elnézve, megértem. Már abból a szempontból is érzem a hatásosságát, hogy némely kérdés olyan, amit csak úgy akárkinek nem tennék fel. Csak azoknak tenném fel, akikkel közelebbi kapcsolatba kerülnék. Ugyanakkor van egy pár jelöltem, egyiküket meg is kérdeztem, azt mondta, hogy benne lenne. Kíváncsi vagyok, hogy milyen hatása lesz, majd beszámolok róla.

Utánanéztem, magyarul is elérhető a 36 kérdés, ezen az oldalon elég jól el van magyarázva a lényeg. Nagyjából az van leírva, ahogy elképzeltem: Nem feltétlen hatásos: Megtörténhet, de nem biztos, hogy megtörténik. De nálam jó eséllyel jó sikerülni fog, mert idegenekkel fogom kipróbálni, hanem azzal a néhány emberrel, akivel közelebbi kapcsolatot akarok létrehozni.

Eredetileg terveztem lefordítani a kérdéseket, de ha megvan magyarul is, akkor ott van. Aztán írok majd, hogy milyen volt.

Nincsenek megjegyzések: