2014. április 10., csütörtök

Ismét Liverpoolban

Manapság sokat hallgatom Okui Masami: spicy essence dalát. Amúgy is itt látva az angol feliratokat, ha valami ismerős valamelyik dalból (angol cím, vagy dalszövegrészlet), akkor egyből elkezdem dúdolgatni magamban. De ez most nagyon kifejezi a jelenlegi érzéseimet:

https://www.youtube.com/watch?v=tyT3CrjRCKQ

És itt van Yonekura Chihiro: I believe dala is. Mindig is tudtam az énekesnőről, hogy ha nagyon megerőlteti magát, akkor lazán kihozza magából az Okui Masami színvonalat.

Ezt is nagyon kellemes hallgatni. Igazából nem gondoltam volna, hogy azok a változások, melyek miatt ki akartam jönni Angliába, ilyen hamar bekövetkeznek. Szükségszerűen hozza magával a fájdalmat, mert a változás mindig ismeretlennel, bizonytalansággal jár, de szükség van rá.

Tegnap is voltam iskolában, de most nézőnek, ugyanis Sanshou volt. Nem, ez nem japán küzdősport, bár a neve alapján lehetne az, hanem ez a kínai Kick Box. Engem nem vonzott annyira, és igazából az sem lelkesített, hogy láttam másokat. Egyszerűen nem vagyok az a "Lerúgom a fejed, ha beszó'sz, kiscsíra" egyén, de amúgy a lelkesedés a többieken nagyon jelen volt. Ez inkább a felnőttek küzdősportja, tinédzserből volt 1-2. A mai Kung Fu órán pedig nem nagyon emelkedett az átlagéletkor. Örülök, hogy ennyi gyereket érdekel, de megmondom őszintén, olyan érzésem volt egész idő alatt, mintha általános iskolás testnevelés órán lettem volna. Voltak még egy páran idősebbek mellettem, de legyenek még többen. De így is nagyon jó volt, és remélem, hogy a szombati is hasonló élmény lesz. Az első percekben az ugráló gyakorlatok nagyon kimerítettek, de utána, ahogy a főgyakorlatokat próbáltuk egy páran, egészen jól megy nekem, csak az egyensúlyomat kell kordában tartani. Az első néhány mozdulat, de jó érzés látni, hogy már most jól megy. A Kick Box pedig elsősorban önvédelemre nagyon jó. Ha valaki meg akar rúgni, csak fogd le a lábát, és teremtsd földre. Viszont a Tai Chi nagyon nem akar megszeretni. Nem tudom összhangban mozgatni a kezemet és a lábamat, meg mivel nem ismerem a gyakorlatot, de a többiek már nagyon, ezért ügyetlenül próbálom utánozni őket. Igazából menne, ha ezt is megtanulnám egyenként, mint a Kung Fu gyakorlatokat, csak itt gondolom, mivel rajtam kívül nincs újonc (mindenkinek flottul megy), ezért nekem nem mutatja be egyesével. Amúgy itt is jó látni az időseket, hogy 60-70+ évesen is ennyire aktívak, és nem ilyen konszolidált emberek, szinte várva várják, hogy mikor halnak meg.

Beadtuk a jelentkezést az adományboltba, azt mondták néhány napon belül jelentkeznek. Aztán leesett, hogy formanyomtatvány jött meg csak tegnap, ezért kellett visszamenni. Egy hat oldalas űrlapot kellett kitölteni és két tanúval aláíratni. Kicsit gondolkodtam, hogy el tudják-e olvasni az írásomat, mert a britek másfajta írást tanulnak az iskolában, mint mi, de tisztáztuk, hogy nem probléma, el tudják olvasni. Például az egyest csak egy vonallal intézik el, ugye mi meg a pálcikának adunk egy lekonyuló... valamit. A hetest meg nem húzzák át.

Ma pedig Liverpoolban voltunk, de kiderült, hogy nővérem rosszul emlékezett a dátumra, ugyanis holnapra kaptam időpontot és nem mára. A munkaügyibe kellett menni, ott kapjuk a biztosítási számot, amivel ellátott leszek itt. Meg akkor jobban tudok intézkedni Angliában. Vannak szép helyei Liverpoolnak. A Chinatown állítólag itt nem nagy szám, de pagodaszerű bejárata Európában ez a legnagyobb. Az csodaszép. "Belső tartalmában" a Londoni és a Manchesteri talán nagyobb, de a Liverpool-it is megnézném. Amúgy a lakosság kb. 7%-a kínai (30.000 fő a kb. 450.000 főhöz képest. Mondjuk én azt hittem, hogy Liverpoolt legalább 1 millióan lakják). Aztán már csak kávézóba tértünk be (mint minden nap) meg néhány üzletbe, utána mentünk haza. És vissza lehet jönni holnap. Amúgy a recepciós hölgy a munkaügyiben nagyon szépen beszélt, minden egyes szavát értettem. Gondolom, mivel sok a külföldi, ezért tudják, hogy nehezen értenénk meg az akcentust, amit nem tudom eléggé szidni, hiszen számomra érthetetlen, de még nem adtam fel. Nem is tehetem meg, főleg ha munkát akarok találni. Márpedig úgy tűnik, hogy lesz itt maradásom.

Nincsenek megjegyzések: